Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2010

Υφυπουργείο Ναυτιλίας και Θαλάσσιας Οικονομίας....


Εντείνονται οι πιέσεις στο εσωτερικό του κυβερνώντος κόμματος, για την δημιουργία υφυπουργείου Ναυτιλίας. Μάλιστα οι σχεδιασμοί θέλουν το υπό ίδρυση υφυπουργείο να έχει ευρύτερες αρμοδιότητες, οι οποίες θα περιλάβουν συνολικότερα τα θέματα που αφορούν την θαλάσσια οικονομία, δηλαδή, τις μεταφορές, την ανάπτυξη των λιμένων, την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.


Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το Portnet.gr, υπάρχει έντονη κινητικότητα στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ, μεταξύ στελεχών του, ιδίως τεχνοκρατών του χώρου, προς αυτή την κατεύθυνση. Όπως έλεγε στο Portnet.gr, γνωστός πανεπιστημιακός του χώρου, που προς το παρόν θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του, η καθυστέρηση που παρατηρείται συνολικότερα στον τομέα της θαλάσσιας οικονομίας, ουσιαστικά φαλκιδεύει το εκσυγχρονιστικό εγχείρημα το οποίο συνιστά η αποστρατιωτικοποίηση του παλιού υπουργείου Ναυτιλίας και η υπαγωγή των αρμοδιοτήτων που είχε στα υπουργεία Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, στο Υποδομών και Μεταφορών και στο Προστασίας του Πολίτη. Παρατηρούσε δε ο ίδιος συνομιλητής μας ότι είναι αναμφισβήτητα διαπιστωμένες πλέον, καθυστερήσεις στον ευρύτερο τομέα της Ναυτιλίας, που παρατηρούνται. Και πρόσθετε ότι αυτές προκύπτουν ακριβώς λόγω του ευρύτατου πεδίου αρμοδιοτήτων που έχει το νέο υπερυπουργείο ΥΠΟΙΑΝ.

Όπως πρώτο το Portnet.gr είχε σημειώσει, με αφορμή την παραίτηση Ρόβλια , στο Μέγαρο Μαξίμου σκέφτονταν σοβαρά, με την πρώτη ευκαιρία να συμπληρώσουν αυτό το κενό που είχαν διαπιστώσει στον τομέα της θαλάσσιας οικονομίας και ναυτιλίας, με την θέσπιση ενός αρμόδιου υφυπουργείου. Μάλιστα το πολιτικό ρεπορτάζ των πρώτων ημερών του 2010, επαναφέρει την σχετική συζήτηση με αφορμή τους σχεδιασμούς του ίδιου του πρωθυπουργού, να αποχωρήσει από το υπουργείο Εξωτερικών, αναβαθμίζοντας σε υπουργό τον μέχρι σήμερα υπουργό αναπληρωτή κ. Δ. Δρούτσα. Με την συμπλήρωση του υφυπουργού Εσωτερικών, ίσως μια – δυο ακόμη διορθωτικές και ενισχυτικές στην κυβερνητική δομή κινήσεις, η θέσπιση θέση υφυπουργού Ναυτιλίας και Θαλάσσιας Οικονομίας, φαίνεται από πολιτική – επικοινωνιακή πλευρά, πιο εύκολη. Από την άλλη πλευρά, επί της ουσίας, η υπόθεση αυτή δεν είναι τόσο απλή όσο εμφανίζεται, καθώς όλα τα συναρμόδια υπουργεία, με πρώτο φυσικά το ΥΠΟΙΑΝ, φέρονται να θέλουν να θέσουν υπό την πολιτική τους ευθύνη το σχεδιαζόμενο να συσταθεί, υφυπουργείο. Κάτι που ευλόγως δημιουργεί προβλήματα, ειδικά σε ότι αφορά τους ενδοκυβερνητικούς συσχετισμούς και τις εσωκομματικές ισορροπίες.

Υπενθυμίζεται πάντως ότι το αίτημα για την ίδρυση υφυπουργείου, έτσι και αλλιώς, προβάλλεται έντονα – για τελείως διαφορετικούς λόγους – από κύκλους της ναυτιλιακής κοινότητας που μέχρι τώρα, είχαν μάθει να κινούνται και να συνδιαλέγονται με έναν θεσμικό φορέα της Ναυτιλίας, το παλιό ΥΕΝ, και βρέθηκαν μάλλον απαράσκευοι μπροστά στην εξέλιξη που προέκυψε από την νέα κυβερνητική δομή.

Portnet.gr

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

και ποια η διαφορά απο το παλιό υπουργείο ΥΕΝ αν θα γίνει υφυπουργείο.μήπως θα υπαρχουν λιγότεροι ένστολοι η και καθόλου ...αρα.. μπάστε σκύλοι αλέστε.....

ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΕΣ είπε...

Μάλλον κατάλαβαν το λάθος τους που κατάργησαν το ΥΕΝ καιτο επαναφέρουν ως Υφυπουργείο.
Το θέμα είναι να δημιουργηθεί ανεξάρτητο απο το Υφυπουργείο Ναυτιλίας Αρχηγείο Ελληνικής Ακτοφυλακής το οποίο θα υπάγεται απευθείας στο Υ.ΠΡΟ.ΠΟ. και το οποιο θα απεμπλακεί από πολλές αγγαρείες του τέως ΥΕΝΑΝΠ.
Διαφορετικά το μόνο που θα έχει καταφέρει η κυβέρνηση θα είναι η υποβάθμιση του Υπουργείου σε Υφυπουργείο και η αλλαγή της ονομασίας του χωρίς ουσιαστικές αλλαγές.
Ας μην προτρέχουμε όμως.
Και μην ξεχνάτε ότι μπορούμε να υποβάλουμε απευθείας τις προτάσεις στον Υ.ΠΡΟ.ΠΟ πατώντας εδώ http://www.yptp.gr/yptpform/

Ανώνυμος είπε...

ισως να ηταν ακομα καλυτερο να μην γινοταν καμια αλλαγη ως προς το ΥΕΝΑΝΠ .... ισως να ηταν καλυτερα να παρεμενε ως αυτονομο υπουργειο και απλα να συσταθει αρχηγειο ΕΛΑΚ στο ΥΠΠ ..... και οσοι ειχαν τα προσοντα να αποσπουνταν μονιμα στο ΥΕΝΑΝΠ .... αλλα ΜΟΝΟ απο εισηγητη και ανω και οχι και η σουλα κουλα η λιμενοφυλακινα που εχει μπαρμπα στην κορωνη .... ισως να ειχε αποφευχθει ολη αυτη η ανακατοσουρα και η αρνητικη κριτικη απο το ναυτιλιακο κυκλο ..... και ισως να μην ειχε αδρανησει ολο αυτο το διαστημα η λειτουργια του ΥΕΝΑΝΠ

το θεμα ειναι παντως οτι το τι θα μπορουσε να γινει ειναι διαφορετικο απο το τι γινεται

οποτε ας παρουμε ΟΛΟΙ μας μια βαθια ανασα και ας τα δωσουμε ΟΛΑ και ας αποδειξουμε οτι η ανεξαρτησια μας ηταν η σωστοτερη κινηση

Ανώνυμος είπε...

εχετε δικιο πρεπει να γυρισουμε και να ειμαστε παλι πιονια των εφοπλιστων,,,....

Ανώνυμος είπε...

TO MPATE SKYLOI ALESTE ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΑΣΩ ΠΟΥ ΕΝΝΟΕΙ Ο ΦΙΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥς ΕΝΣΤΟΛΟΥς...ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥς ΠΟΛΙΤΕς.
ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΑΥΤΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΓΓΑΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΕΙΠΕ Ο ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΑΣ ΕΙΝΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΟΤΙ ΘΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΛΙΜΕΝΙΚΟΙ ΠΑΛΙ.ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΔΗΛΩΜΕΝΟ ΑΥΤΟ.ΟΙ ΛΙΜΕΝΙΚΟΙ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ....ΚΑΜΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ.ΣΤΑ ΚΑΤΑ ΤΟΠΟΥς ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΚΑΝΟΥΝΕ ,ΜΟΝΟ Η ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΑΛΛΑΞΕ.
ΟΠΟΤΕ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΑΦΟΡΟΥΝ ΜΟΝΟ ΟΝΟΜΑΤΑ....

Ανώνυμος είπε...

Το "ΜΠΑΣΤΕ ΣΚΥΛΟΙ & ΑΛΕΣΤΕ" εφαρμογής τυγχάνει κυρίως στις Δημόσιες Υπηρεσίες, Οργανισμούς,Φορείς κλπ Τομείς που αμιγώς στελεχώνονται από Έλληνες Υπαλλήλους άνευ στολής και στρατιωτική (έστω & γιαλαντζί) συγκρότηση. Κάντε τον κόπο να ανατρέξετε στο διαδίκτυο, ρωτήστε, συναλλαχθείτε ή απευθυνθείτε στους Έλληνες πολίτες (εφορείες,πολεοδομείες,πάσης φύσεως "ελεγκτικές υπηρεσίες", υπουργεία και να επανέλθετε παρακαλώ.Καταγγελίες για το γρηγορόσημο πιούς αφορούν? Μήπως γεννάται η εντύπωση ότι οι ένστολες υπηρεσίες οδήγησαν την χώρα μας στον πάτο της διαφάνειας και στην κορυφή της διαφθοράς?

Με ναυτικούς κανονιοβολισμούς
ΚΟΥΡΣΑΡΟΣ

ακταιωρός είπε...

Σίγουρα οι ένστολες υπηρεσίες δεν οδήγησαν την χώρα στον πάτο της διαφάνειας και στην κορυφή της διαφθοράς αλλά οι ενέργειες της πολιτικής ηγεσίας με την ανοχή της στρατιωτικής ηγεσίας του ΥΕΝ και του ΛΣ αντίστοιχα έβαλαν το λιθαράκι τους.