Η διαρροή της πρότασης του Νίκου Βούλγαρη – Συμβούλου του Υπουργού Μ. Χρυσοχοΐδη σε θέματα ασφάλειας – για σύλληψη των πλοιάρχων όταν στα πλοία τους εντοπίζονται λαθρομετανάστες, άνοιξε τον ασκό του Αιόλου καθώς έντονα αντέδρασε τόσο η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδίας (Π.Ν.Ο.) όσο και η Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού.....
Ο Σύμβουλος της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας καπετάνιος Γιάννης Κοραζάνης, από τον οποίο ζητήσαμε να σχολιάσει το θέμα, επικοινώνησε αμέσως με τον κ. Βούλγαρη για επαλήθευση της είδησης του Atticapress.gr. Ο κ. Κοραζάνης μας μετέφερε ότι ο Σύμβουλος του Υπουργού επιβεβαίωσε ότι στη σύσκεψη έγινε λόγος για την εφαρμογή του άρθρου 55 του Νόμου 2910/2001, το οποίο προβλέπει τις υποχρεώσεις πλοιάρχων και πιλότων όπως και τις κυρώσεις στις οποίες υπόκεινται όταν εντοπιστούν στα πλοία ή και στα αεροπλάνα λαθρομετανάστες. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η ενέργεια αυτή θα γίνει σε μία προσπάθεια πίεσης προς τους πλοιάρχους και τις πλοιοκτήτριες εταιρίες να συνεργάζονται περισσότερο, ώστε να αποτρέπεται η είσοδος των λαθρομεταναστών στα πλοία με προορισμό την Ιταλία.
Γιάννης Χαλάς: «Να τον κρεμάσουν στο Σύνταγμα...»
Ο κ. Κοραζάνης επεσήμανε ότι ο νόμος αυτός δεν μπορεί να εφαρμοστεί ενώ ο Γενικός Γραμματέας της Π.Ν.Ο., κ. Γιάννης Χαλάς, ο οποίος βρίσκεται στο Λονδίνο σε συνεργασία με την I.T.F., μας δήλωσε: «Εάν ένας πλοίαρχος μεταφέρει λαθρομετανάστες εν γνώση του και κατ' επάγγελμα, να τον "κρεμάσουν" στο Σύνταγμα. Αντί όμως να αναλώνονται σε ανάξιες προτάσεις καλύτερα να βρουν τρόπους που θα εμποδίζουν την είσοδο των λαθρομεταναστών στα λιμάνια και στα πλοία. Μόλις επιστρέψω στην Ελλάδα (Τρίτη 19 Ιανουαρίου) θα συζητήσουμε διεξοδικά το θέμα».
Μπουρλότο όμως πήρε και ο Πρόεδρος των πλοιάρχων, κ. Γιώργος Βλάχος, ο οποίος δήλωσε στο Atticapress.gr. «Δεν αφήνουν τα καραγκιοζιλίκια και να ασχοληθούν σοβαρά με το θέμα; Γιατί δεν θωρακίζουν τα δύο λιμάνια με τα απαραίτητα ανιχνευτικά μηχανήματα αντί να ψάχνουν για αποδιοπομπαίους τράγους;», μας είπε χαρακτηριστικά.
Ο νόμος 2910/2001 παρ. 55
Σύμφωνα με τον επίμαχο νόμο:
Πλοίαρχοι ή κυβερνήτες πλοίου, πλωτού μέσου ή αεροπλάνου και οδηγοί κάθε είδους μεταφορικού μέσου υποχρεούνται να μη δέχονται για μεταφορά από και προς το εξωτερικό πρόσωπα τα οποία δεν είναι εφοδιασμένα με τα απαιτούμενα ταξιδιωτικά έγγραφα ή δεν έχουν υποστεί τον κανονικό αστυνομικό έλεγχο.
Οι παραβάτες τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1:
α) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους και χρηματική ποινή πέντε χιλιάδων (5.000) έως είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ για κάθε μεταφερόμενο πρόσωπο,
β) με φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών και χρηματική ποινή δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) έως πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ για κάθε μεταφερόμενο πρόσωπο, αν η μεταφορά ενεργείται κατ' επάγγελμα ή αν ο υπαίτιος είναι υπάλληλος ή τουριστικός ή ναυτιλιακός ή ταξιδιωτικός πράκτορας,
γ) με κάθειρξη και χρηματική ποινή τουλάχιστον εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο,
δ) με ισόβια κάθειρξη και χρηματική ποινή τουλάχιστον πεντακοσίων χιλιάδων (500.000) ευρώ αν στην περίπτωση του στοιχείου γ΄ επήλθε θάνατος
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι σε αντίθεση με το αεροδρόμιο που φυλάσσεται ικανοποιητικά, τόσο το λιμάνι της Ηγουμενίτσας όσο και το λιμάνι της Πάτρας διαθέτουν αρκετά σημεία από τα οποία εισέρχονται σ' αυτά οι λαθρομετανάστες. Τις περισσότερες φορές οι αλλοδαποί επιβιβάζονται στα πλοία είτε με πλαστά διαβατήρια (τα οποία πρέπει να ελέγχουν οι Αρχές και όχι οι υπάλληλοι των εταιριών για την γνησιότητά τους), ενώ αρκετοί κρύβονται μέσα σε ειδικές κρύπτες μετά από καταβολή χρημάτων σε διακινητές οδηγούς φορτηγών ή και άλλων ατόμων που συνεργάζονται με οδηγούς ή και εταιρίες μεταφορών.
Από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη δεν υπήρξε καμία επίσημη ανακοίνωση. Προφορικά μόνον το Γραφείο Τύπου περιορίστηκε να αναφέρει ότι στη σύσκεψη έγινε αναφορά στον νόμο 2910/2001 και στην αναγκαιότητα της εφαρμογής του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου