Τη μεγάλη καθυστέρηση στην εισαγωγή δορυφορικών συστημάτων έφερε στο φως το ναυάγιο στην Καλόλιμνο, τη στιγμή που η Τουρκία πέτυχε την εκχώρηση περιοχής ευθύνης και στο Αιγαίο.
Μπορεί το προχθεσινό ναυάγιο στην Καλόλιμνο να είχε αίσιο τέλος λόγω της κολοσσιαίας προσπάθειας όλων όσοι έλαβαν μέρος στην επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, ωστόσο η υπόθεση επανέφερε στην επιφάνεια τις λανθασμένες αντιλήψεις που έχουν ριζώσει στην κρατική μηχανή. Είναι γεγονός ότι το κέντρο διακομιδών του ΕΚΑΒ δεν ειδοποιήθηκε ποτέ για να στείλει κάποιο από τα μέσα που έχει στη διάθεσή του για τη διακομιδή του άρρωστου στρατιώτη στο νοσοκομείο.....
Και φυσικά δεν φταίει ο στρατιωτικός που δεν το σκέφτηκε, αλλά όλοι όσοι δεν φρόντισαν να ενημερώσουν τους στρατιωτικούς για το τι πρέπει να κάνουν σε τέτοια περίπτωση. Επιπλέον το σημείο του ναυαγίου ήταν ανάμεσα στην Κάλυμνο και την Καλόλιμνο, μια περιοχή μικρή που λογικά ο εντοπισμός των ναυαγών θα έπρεπε να γίνει πολύ γρήγορα. Ομως λόγω της έλλειψης σύγχρονων συστημάτων επιτήρησης, ο χρόνος της επιχείρησης παρατάθηκε με κίνδυνο να πεθάνουν στα παγωμένα νερά οι ναυαγοί. Και αυτό συνέβη σε μια πολύ ευαίσθητη περιοχή, δίπλα στα Ιμια. Μια περιοχή που η Τουρκία επιχειρεί να χαρακτηρίσει ως γκρίζα ζώνη και ψάχνει αφορμή για να αποδείξει πως μόνο αυτή μπορεί να εγγυηθεί την έρευνα και τη διάσωση στο Αιγαίο.
Αναβάθμιση της Τουρκίας.
Η Τουρκία από τον Φεβρουάριο του 2006 κατάφερε να έχει τον πρώτο λόγο στη δορυφορική έρευνα και διάσωση, όπου με το υπ’ αριθμόν 18 ανακοινωθέν Τύπου του Διεθνούς Οργανισμού Ερευνας και Διάσωσης αναβαθμίστηκε θέτοντας σε λειτουργία Δορυφορικό Σταθμό Εδάφους (LUT) και Κέντρο Ελέγχου Αποστολής (MCC) με έδρα την Αγκυρα.
«Επικαλούμενοι την απουσία ανάλογης δορυφορικής τεχνολογίας από την Ελλάδα, όπως Δορυφορικού Σταθμού Εδάφους (LUT) και Κέντρου Ελέγχου Αποστολής (MCC) οι Τούρκοι πέτυχαν να εγκρίνει ο Διεθνής Οργανισμός για την Ερευνα και Διάσωση την εκχώρηση στην Τουρκία περιοχής ευθύνης και στο Αιγαίο», ανέφερε με επιστολή του στο «Εθνος» ο απόστρατος ταξίαρχος Χρήστος Κουτσογιαννόπουλος.
Και είναι αλήθεια. Διότι, δυστυχώς, η Ελλάδα έχει σημειώσει μεγάλη καθυστέρηση στην εισαγωγή δορυφορικών συστημάτων στον τομέα έρευνας και διάσωσης.
ΑΥΤΟΘΥΣΙΑ
Κράτησαν σε σχεδία τον ασθενή.
Μπροστά σε μια σπάνια στιγμή αυτοθυσίας και αλληλεγγύης βρέθηκαν οι διασώστες, όπως και οι αξιωματικοί στον θάλαμο επιχειρήσεων του αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος, βλέποντας τον ταγματάρχη και τον ψαρά που είχαν ναυαγήσει, να βρίσκονται μες στο παγωμένο νερό και να κρατάνε επάνω στην πλαστική σχεδία τον ασθενή φαντάρο.
Ευτυχώς χθες το απόγευμα από το γραφείο Τύπου του ΥΠΡΟΠΟ λάβαμε καλά νέα για την κατάσταση της υγείας και των τριών ναυαγών. Ο 21χρονος φαντάρος και ο καπετάνιος του αλιευτικού, που είχαν πάθει υποθερμία, ήταν σε πολύ καλύτερη κατάσταση, ενώ βελτιωνόταν, και η υγεία του ταγματάρχη.
Σύμφωνα με το αρχηγείο του Λιμενικού, το σκάφος «ΑΙΓΕΑΣ» ενημέρωσε περίπου στις 9 το βράδυ το λιμεναρχείο Καλύμνου πως προσέκρουσε σε βράχια και παρουσίασε μικρή εισροή υδάτων, αλλά ο καπετάνιος είπε πως διέθετε αντλίες και εκτίμησε πως θα τα κατάφερνε να φθάσει στο λιμάνι του νησιού. Λίγη ώρα αργότερα όμως, ο ίδιος ζήτησε βοήθεια, γιατί η εισροή υδάτων δεν ελεγχόταν πλέον. Από εκείνη την ώρα κινητοποιήθηκαν όλα τα μέσα.
Ιωάννα Ηλιάδη – Πόπη Χριστοδουλίδου / ΕΘΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου