Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΠΟΥΛΟΥ
Οργισμένοι είναι πλέον στο σύνολό τους οι λιμενικοί για την κατάσταση στο Σώμα μετά τη νέα διχοτόμησή τους, ενώ ακόμη και οι απόστρατοι Αξιωματικοί βρίσκονται σε αναβρασμό καταγγέλλοντας τα όσα συμβαίνουν.
Ενδειτική είναι η συνέντευξη των μελών του Δ.Σ. της Ένωσης Αποστράτων Λιμενικού Σώματος και της Λέσχης Λιμενικού Σώματος, η οποία δόθηκε την προηγούμενη εβδομάδα όπου μεταξύ άλλων κατατέθηκε και πρόταση να παραιτηθούν οι πρώην Αρχηγοί του Λιμενικού Σώματος, από τον τίτλο του «επίτιμου» που τους έδωσε η πολιτεία για την προσφορά τους κατά την ενεργό υπηρεσία τους.
Η πρόταση κατετέθη από μερίδα ανώτατων πρώην αξιωματικών του Λ.Σ., και αν και τελικά δεν έγινε αποδεκτή από την ηγεσία του συνδικαλιστικού τους οργάνου, δείχνει το κλίμα δυσαρέσκειας που επικρατεί μεταξύ των αποστράτων οι οποίοι αδυνατούν να πιστέψουν πως παρά το ότι έχει περάσει ένας σχεδόν χρόνος, κανείς από την πλευρά της κυβέρνησης δεν έχει καταλάβει το μέγεθος της καταστροφής που κινδυνεύει να πλήξει την ελληνική ναυτιλία.
Οριακή κατάσταση
Η κατάσταση χαρακτηρίζεται οριακή πάντως, και οι απόστρατοι όπως και οι εν ενεργεία εκφράζουν την ξεκάθαρη διαφωνία και αντίθεσή τους στην πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει στη διάλυση του Λιμενικού Σώματος ως ενός ενιαίου διοικητικού τομέα άρρηκτα συνδεδεμένου με την εμπορική μας ναυτιλία. Η αγωνία, στα όρια της απόγνωσης θα λέγαμε, των ανθρώπων που έδωσαν δεκαετίες από τη ζωή τους υπηρετώντας το Λιμενικό Σώμα και τη μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου από πλήθος πόστα, φάνηκε ιδιαίτερα έντονα στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν την περασμένη Παρασκευή τα μέλη του δ.σ της Ένωσης Αποστράτων Λιμενικού Σώματος και της Λέσχης Λιμενικού Σώματος.
Επρόκειτο για μία συνέντευξη Τύπου -ήταν η πρώτη που έδωσε από κοινού η ΕΑΑΛΣ με τη Λέσχη Λ.Σ.- η οποία πραγματοποιήθηκε μέσα σε ένα έντονο συγκινησιακά φορτισμένο κλίμα και με ευθείες βολές στην προσπάθεια «κατάργησης και διάλυσης», όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε, του Λ.Σ. από την πλευρά της κυβέρνησης.
Άπαντες παρόντες
Το παρών στην εκδήλωση έδωσε το σύνολο σχεδόν των πρώην αρχηγών του Λ.Σ. τα τελευταία χρόνια, όπως οι Γιώργος Βαλασόπουλος και Ανδρέας Συρίγος, ο πρόεδρος της ΕΑΑΛΣ Γεώργιος Καλαρώνης, ο πρόεδρος της Λέσχης Λ.Σ. Πελοπίδας Αγγελόπουλος κ.ά. οι οποίοι πήραν το λόγο εξηγώντας τους λόγους που οι κυβερνητικοί χειρισμοί έχουν κάνει «ήδη ορατό τον κίνδυνο κατάρρευσης όλου του οικοδομήματος που μέχρι πρότινος αποτελούσε πρότυπο και παράδειγμα εύρυθμης λειτουργίας και αποτελεσματικότητας κρατικού μηχανισμού».
Στη διάρκεια της συνέντευξης έγινε αναφορά στο Προεδρικό Διάταγμα 96\2010 το οποίο διαχωρίζει τις υπηρεσίες του πρώην ΥΕΝ σε επιτελικές και επιχειρησιακές και τις οποίες εκχωρεί σε δύο διαφορετικά υπουργεία: Το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων. Τα μέλη του δ.σ της ΕΑΑΛΣ, αφού χαρακτήρισαν ως «ατυχή, εξωφρενικό κατά το σχεδιασμό και αναποτελεσματικό στην πράξη» το συγκεκριμένο κυβερνητικό χειρισμό, αναρωτήθηκαν με ποιον τρόπο θα υλοποιηθούν οι στόχοι και οι εξαγγελίες της κυβέρνησης στον τομέα της ναυτιλίας από τη στιγμή που θα αποχωρήσουν τα στελέχη του Λ.Σ. από το δυναμικό του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων.
«Με ποιους θα υλοποιήσει τα προγράμματά του ο νέος υπουργός, με τους πολιτικούς υπαλλήλους που θα απομείνουν μετά την αποχώρηση του προσωπικού του Λ.Σ. ή με τους μεταταχθησομένους της Ολυμπιακής, του ΟΣΕ και το πλεονάζων προσωπικό των υπό κατάργηση ΤΕΙ;» αναρωτήθηκε χαρακτηριστικά ο κ. Καλαρώνης. Το εντυπωσιακό είναι πάντως ότι απαντώντας σε σχετική ερώτηση του «Ε» για το εάν ζητήθηκε η γνώμη τους από την πλευρά της κυβέρνησης ή έστω εάν είχαν κάποιες σχετικές συζητήσεις στο παρασκήνιο, ο κ. Συρίγος -Αρχηγός Λ.Σ. επί υπουργίας Χρήστου Παπουτσή στο πρώην ΥΕΝ- ανέφερε ότι για το θέμα δεν έγινε ποτέ καμία σχετική διαβούλευση και σε κανένα επίπεδο.
Ο κ. Συρίγος επεκτάθηκε μάλιστα αναφερόμενος και σε μια σειρά από δυσλειτουργίες που θα παρουσιαστούν στην εξυπηρέτηση του εμπορικού μας στόλου καθώς τα στελέχη του Λ.Σ. εξαιτίας της φύσης του εργάζονται υπερωριακά, νύχτες και Σαββατοκύριακα, κάτι που δεν ισχύει για την πλειονότητα των πολιτικών υπαλλήλων του δημόσιου τομέα. «Τι θα γίνεται όταν έρχεται ένα πλοίο στον Πειραιά το Σαββάτο και θα πρέπει να ελεγχθεί και επιθεωρηθεί άμεσα για να φύγει, θα περιμένει μέχρι τη Δευτέρα για να πιάσει δουλειά ο πολιτικός υπάλληλος;» αναρωτήθηκε ο κ Συρίγος.
Στο θέμα αναφέρθηκαν και τα υπόλοιπα μέλη της ΕΑΑΛΣ σημειώνοντας ότι οι όποιες προσπάθειες έγιναν από όλες τις πλευρές, της Ναυτιλιακής Κοινότητας καθώς και τις Ενώσεις του εν ενεργεία και αποστρατεία προσωπικού Λ.Σ., σε διάφορα επίπεδα δεν βρήκαν δυστυχώς καμία ανταπόκριση από την πλευρά της κυβέρνησης. Να σημειώσουμε ότι στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου της ΕΑΑΛΣ εκφράστηκαν βάσιμοι φόβοι ακόμη και για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στο Αιγαίο, καθώς και το τι θα γίνει στο ενδεχόμενο ενός έκτακτου περιστατικού ή ενός ναυαγίου όταν και θα πρέπει να συντονιστούν μια σειρά από διαφορετικές υπηρεσίες, χωρίς ξακάθαρες μεταξύ τους αρμοδιότητες και διασπαρμένες σε δύο διαφορετικά υπουργεία…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου