Η μια μετά την άλλη, οι σημαίες της ελληνικής οικονομίας πέφτουν κάτω από την πίεση της σφοδρής οικονομικής κρίσης. Μετά την οικοδομή, τον τουρισμό, το λιανεμπόριο σειρά παίρνει τώρα και η ακτοπλοΐα όπου σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Πειραιά, φέτος οι εισηγμένες εταιρείες και μη θα έχουν ζημιές πάνω από 200 εκατ. και θα βουλιάξουν ακόμη περισσότερο.
«Βιώσαμε και βιώνουμε καθημερινά τα προβλήματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών μας που έχουν σαν αποτέλεσμα να βυθίζονται συνεχώς οικονομικά και η ακτοπλοϊκή οικογένεια να οδεύει προς την πτώχευση, χωρίς μέχρι σήμερα να έχουμε ακούσει εναλλακτική πρόταση», τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, (ΕΕΝ), Απόστολος Βεντούρης.
Σύμφωνα με την έρευνα, εποχικότητα, υστέρηση σε λιμενικές υποδομές, λειτουργικό κόστος των πλοίων και δυσμενές χρηματοδοτικό περιβάλλον λόγω της κρίσης είναι τα βασικά προβλήματα της ακτοπλοΐας. Η έρευνα αναφέρει δε ότι το 16% του ελληνικού πληθυσμού είναι κάτοικοι των νησιών.
Για να λέμε του στραβού το δίκιο, τα προηγούμενα χρόνια που ο κλάδος πήγαινε «σφαίρα» λίγοι ήταν εκείνοι που προχώρησαν σε επενδύσεις και ανανέωση του στόλου. Θυμόμαστε όλοι και έχουμε ταξιδέψει με Δημητρούλες και άλλα σαπιοκάραβα.
Επίσης, όλοι γνωρίζουμε ότι όλα τα χρόνια γινόταν πάρτι ημετέρων με τις επιδοτήσεις. Εφοπλιστές απέκτησαν τεράστια προσωπική περιουσία αλλά οι εταιρείες τους απαξιώθηκαν ενώ είναι γνωστό και το μεγάλο παιχνίδι που παίζεται με τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών.
Το να χρεοκοπήσουν κάποιοι εφοπλιστές μπορεί για ορισμένους να μη σημαίνει τίποτε, ίσως κάποιοι να το εύχονται κιόλας. Όμως, το να μείνουν χιλιάδες ναυτικοί και μάλιστα Ελληνες οι περισσότεροι, στο δρόμο, αυτό είναι τραγικό.
Τι κάνει η κυβέρνηση; Απολύτως τίποτε. Αφού έκανε τη γκάφα με την κατάργηση του υπουργείου, τώρα που το επανέφερε έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος. Αλλωστε ο υπουργός Διαμαντίδης τσακώνεται ακόμη με τον Παπουτσή για το λιμενικό, με την ακτοπλοΐα θα ασχοληθεί;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου