Ακαριαία ήταν η αντίδραση του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών Ρόδου κ. Κωνσταντίνου Μπούτσικου, σε σχόλιο που δημοσίευσε η «Ροδιακή» αναφορικά με τους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν στη Ρόδο από κλιμάκιο ελεγκτών της Ειδικής Υπηρεσίας Ελέγχων του Υπουργείου των Οικονομικών και για τους οποίους δεν έγινε γνωστό αν επιβλήθηκαν ή όχι σχετικά πρόστιμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο αρμόδιος εισαγγελέας παρήγγειλε με εντολή που διαβίβασε χθες αργά το μεσημέρι στην Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Ρόδου(!) την διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, αναφορικά με τις περιπτώσεις αυτές, έτσι ώστε να αξιολογήσει στην συνέχεια, αν συντρέχουν λόγοι άσκησης ποινικών διώξεων κατά παντός υπευθύνου.
Η διενέργεια αυτής της έρευνας, η οποία μάλιστα ανατίθεται απευθείας σε αξιωματικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Ρόδου, αναμένεται να «κλειδώσει» στο στόχαστρο της δικαιοσύνης, όλες τις περιπτώσεις εκείνες των ιδιοκτητών πολυτελών και μη σκαφών στο νησί της Ρόδου, για το κατά πόσο ελέγχθηκαν όπως έπρεπε κι αν έχουν επιβληθεί σε βάρος τους τα προβλεπόμενα πρόστιμα.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που συγκέντρωσε η «Ροδιακή» στην έρευνα αυτή, αναμένεται να κληθούν για να καταθέσουν οι αρμόδιοι υπάλληλοι του κλιμακίου της ΥΠΕΕ (Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων) οι οποίοι εντόπισαν όπως καταγγέλθηκε «σημεία και τέρατα».
Ειδικότερα, ελέγχθησαν 12 ή 13 τέτοιες περιπτώσεις ιδιοκτητών που είχαν τα σκάφη τους στο λιμάνι της Ρόδου και τα οποία ενώ είχε εκδοθεί άδεια για να χρησιμοποιούνται ως επαγγελματικά εν τούτοις χρησιμοποιούνταν αποκλειστικά και μόνο από τους ιδιοκτήτες τους.
Έτσι, ο αρμόδιος εισαγγελέας Ρόδου, προκειμένου να διαπιστώσει αν όντως τηρήθηκαν τα νόμιμα σε αυτούς τους ελέγχους ή επιχειρήθηκε «κουκούλωμα» με τα γνωστά τερτίπια, αναμένεται να εστιάσει το ενδιαφέρον του στα εξής σημεία:
1) Αν από τα δρομολόγια που έχουν εκτελεστεί (το λιμεναρχείο της Ρόδου οφείλει να έχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία) προκύπτει ότι το σκάφος λειτούργησε ως επαγγελματικό και για ποιους προορισμούς.
2) Αν είχαν δηλωθεί έσοδα στην Δημόσια Οικονομική Εφορία της Ρόδου, από αυτή την
δραστηριότητα.
3) Αν το σύνολο των αφορολογήτων καυσίμων (ναυτιλιακό πετρέλαιο) που χρησιμοποιήθηκε όλα αυτά τα χρόνια, αντιστοιχεί στα επαγγελματικά δρομολόγια που δηλώθηκαν.
4) Αν όχι, που διατέθηκαν οι ποσότητες αυτού του πετρελαίου και αν υπήρξε μεταγενέστερος καταλογισμός με πρόστιμα κλπ.
5) Αν αποδόθηκε σωστά ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας που προβλέπεται, από τους ιδιοκτήτες και αν όχι αν κινήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία ποινικών διώξεων σε βάρος τους.
6) Αν οι φάκελοι αγοραπωλησίας των σκαφών αυτών συνάδουν με τις δηλώσεις περιουσιακών στοιχείων που είχαν δηλώσει οι ιδιοκτήτες τους στην Δημόσια Οικονομική Εφορία της Ρόδου.
Στο πλαίσιο αυτών των ελέγχων, αναμένεται επίσης να εντοπιστούν και οι ιδιοκτήτες στους οποίους μέσω εταιριών φαίνεται ότι ανήκουν τα σκάφη αυτά, οι οποίοι και θα περάσουν από «ψιλό κόσκινο» σε ότι αφορά τις δηλώσεις που είχαν υποβάλλει τα προηγούμενα χρόνια.
Σε κάθε περίπτωση, ο αρμόδιος εισαγγελέας φαίνεται να διερευνά με εξαιρετική προσοχή, όλες τις πτυχές αυτής της σημαντικής υπόθεσης, για να διαπιστώσει αν όντως έχουν υπάρξει παρανομίες και παρατυπίες, είτε από τους ελεγκτές είτε από τους ελεγχόμενους.
Οι έλεγχοι επικεντρώθηκαν στις άδειες και τα στοιχεία που προβλέπεται από το νόμο να τηρούνται καθώς και στα πρόσθετα βιβλία που ορίζει για τις επιχειρήσεις αυτές ο Κ.Β.Σ
(Βιβλίο στάθμευσης σκαφών, βιβλίο εισερχόμενων σκαφών κλπ).
Μιχαλης Μαστης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου