Στα πλαίσια ενημέρωσης των κοινοβουλευτικών κομμάτων, αντιπροσωπεία του Συνδέσμου Υποστήριξης & Συνεργασίας Μελών Ενόπλων Δυνάμεων συναντήθηκε, στα γραφεία του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος (ΠΑΣΟΚ), με τον κ. Αναστόπουλο Γεώργιο, διευθυντή του πολιτικού γραφείου του Γραμματέα του ΠΑΣΟΚ και βουλευτή Λασιθίου, κ. Μιχάλη Καρχιμάκη, λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων του τελευταίου.
Η συζήτηση διεξήχθη σε εξαίρετο, εγκάρδιο και φιλικό κλίμα και αντηλλάγησαν απόψεις επί διαφόρων θεμάτων που απασχολούν τα εν ενεργεία μόνιμα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, καταθέτοντας στον εκπρόσωπο του ΠΑΣΟΚ πολυσέλιδο έγγραφο, το οποίο επισυνάπτεται στο τέλος.
Η αντιπροσωπεία του Συνδέσμου στηλίτευσε ιδιαίτερα την επίθεση που δέχθηκαν το τελευταίο διάστημα οι Έλληνες στρατιωτικοί, σε όλα τα επίπεδα, από κυβερνητικά στελέχη, και την απαξίωση που εξέφρασαν αυτοί σε όλους τους υπηρετούντες στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις συλλήβδην.
Με την πίστη ότι έχουν ωριμάσει πλέον οι αναγκαίες αντικειμενικές και υποκειμενικές συνθήκες, τονίσθηκε ιδιαίτερα και με έμφαση, ανακαλώντας στη μνήμη του εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ συγκεκριμένες ενέργειες και τοποθετήσεις κορυφαίων κυβερνητικών και πολιτικών στελεχών του εν λόγω κόμματος, η αναγκαιότητα για αναγνώριση και εγκαθίδρυση σωματειακής δραστηριότητας (συλλογικής εκπροσώπησης - υποστήριξης) των ένστολων εργαζομένων στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, στα πλαίσια μιας δικαιοκρατούμενης και ευνομούμενης πολιτείας, ως ισότιμων Ελλήνων πολιτών.
Οι υπεκφυγές, οι παλινωδίες και οι μεθοδεύσεις απ΄ τη μεριά της πολιτείας ουσιαστικά πλήττουν την εμπιστοσύνη των στελεχών προς την τελευταία και τους αρμόδιους φορείς της, πράγμα που μόνο επιζήμιο είναι προς αυτούς.
Η διαβούλευση που λαμβάνει χώρα σε όλα τα επίπεδα και πεδία δράσης της πολιτικής και κοινωνικής ζωής της Ελληνικής κοινωνίας, που αναμφισβήτητα αποτελεί καινοτομία στη ζωή του Έλληνα πολίτη, πρέπει να συμπεριλάβει και τον Έλληνα στρατιωτικό, με την ισοδύναμη συμμετοχή του.
Σε ένα περιβάλλον δημοκρατίας, ισότητας και κοινωνικής ευαισθησίας, ευθέως αντίστοιχο με τα πολιτικοκοινωνικά δεδομένα των υπόλοιπων Ευρωπαϊκών χωρών, θέματα και συζητήσεις που λαμβάνουν χώρα αναφορικά με το μισθολογικό, εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό καθεστώς των Ελλήνων στρατιωτικών, τα περί υγιεινής και ασφάλειας των ένστολων εργαζομένων στους χώρους εργασίας τους (στρατόπεδα) και η νομικά κατοχυρωμένη αιρετή εκπροσώπησή τους στις
επιτροπές υγιεινής και ασφάλειας, θέματα που αφορούν τους ίδιους και τις οικογένειές τους, θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα να συζητούνται με αιρετούς εκπροσώπους τους σε όλα τα επίπεδα που ήθελε παρθούν οι σχετικές αποφάσεις.
Ζητήθηκε από μεριάς της αντιπροσωπείας του Συνδέσμου να ξεκαθαριστεί οριστικά και αμετάκλητα, από το κυβερνών κόμμα, η φύση του στρατιωτικού επαγγέλματος και η ταξινόμησή του στο δημόσιο τομέα, δηλαδή, να απαντηθεί το ερώτημα «τι είναι επιτέλους ο Έλληνας στρατιωτικός; δημόσιος υπάλληλος; Δημόσιος λειτουργός ή τι άλλο;».
Και τα δύο μέρη συμφώνησαν ότι χρειάζεται αλληλοενημέρωση και υποστήριξη και κρίθηκε αναγκαίο να συνεχιστούν οι επαφές αυτές ώστε να υπάρχει η αλληλοενημέρωση τονίζοντας, με ιδιαίτερη έμφαση, ότι ένας από τους βασικούς σκοπούς είναι να αποτελέσει το εφαλτήριο ανάδειξης προβληματισμών και προτάσεων επίλυσης των σοβαρών και συσσωρευμένων προβλημάτων των εν
ενεργεία στρατιωτικών, με τη φρεσκάδα, τη μοντέρνα σκέψη και τη δυναμική που τα στελέχη αυτά διαθέτουν, οι οποίες μπορούν και πρέπει να αποτελέσουν πολύτιμη βοήθεια προς πάσα κατεύθυνση που τη χρειάζεται, απαλλαγμένη από αγκυλώσεις του παρελθόντος με ξεκάθαρα και διαυγή οράματα για το μέλλον.
ΠΡΟΣ
Γραμματέα του Πανελληνίου Σοσιαλιστικού Κινήματος (ΠΑΣΟΚ) και
Βουλευτή ΠΑΣΟΚ Λασιθίου, κ. Μιχάλη Καρχιμάκη
Προτάσεις – σκέψεις – απόψεις
Ο Σύνδεσμος Υποστήριξης και Συνεργασίας Μελών Ενόπλων Δυνάμεων, παραθέτει, ως κάτωθι, προτάσεις – σκέψεις – απόψεις και θέματα, που απασχολούν τους Έλληνες στρατιωτικούς, στην προσπάθεια επίλυσής τους χωρίς κόστος και επιβάρυνση, προκειμένου στα πλαίσια της δίκαιης αντιμετώπισης των στρατιωτικώναπό την Ελληνική πολιτεία, της ισονομίας και της δικαιοσύνης που πρέπει να διακατέχει μια δημοκρατική και ευνομούμενη πολιτεία, τύχουν από το πολιτικό κόμμα που πρεσβεύετε, της ανάλογης επεξεργασίας, προωθηθούν κατά περίπτωση, και υιοθετηθούν στο σύνολό τους για εφαρμογή.
Ο Σύνδεσμος θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια, στα νόμιμα πλαίσια τωνδυνατοτήτων του, να συνεχίσει στην ανάδειξη των προβληματισμών των Ελλήνωνστρατιωτικών και στην αμφίδρομη επικοινωνία και ανταλλαγή απόψεων με τους πολιτικούς φορείς και τα κοινοβουλευτικά κόμματα, ώστε από κοινού να αντιμετωπιστούν οιεσδήποτε διαστρεβλώσεις υφίστανται, αναφορικά με τη μέριμνα του προσωπικού και μόνο.
1. Σωματειακή δραστηριότητα
Πιστεύουμε ότι έχουν ωριμάσει πλέον οι αντικειμενικές και υποκειμενικές συνθήκες και καθίσταται αναγκαίο σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε, η αναγνώριση και εγκαθίδρυση σωματειακής υποστήριξης των ένστολων εργαζομένων στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, νόμιμα θεσμοθετημένης από την Πολιτεία.
Το παιχνίδι του ποντικού και της γάτας, οι υπεκφυγές, οι παλινωδίες και οι μεθοδεύσεις απ΄ τη μεριά της πολιτείας ουσιαστικά πλήττουν την εμπιστοσύνη τωνστελεχών προς την τελευταία και τους αρμόδιους φορείς της, πράγμα που μόνο επιζήμιο είναι προς τους τελευταίους. Βήματα έχουν γίνει, αλλά χρειάζονται τολμηρές και γενναίες αποφάσεις που πρέπει να παρθούν σήμερα.
Η διαβούλευση που λαμβάνει χώρα σε όλα τα επίπεδα και πεδία δράσης της πολιτικής και κοινωνικής ζωής της Ελληνικής κοινωνίας, που αναμφισβήτητα αποτελεί καινοτομία στη ζωή του Έλληνα πολίτη, πρέπει να συμπεριλάβει και τον Έλληνα στρατιωτικό, με την ισοδύναμη συμμετοχή του.
Σε ένα περιβάλλον δημοκρατίας, ισότητας και κοινωνικής ευαισθησίας, ευθέω αντίστοιχο με τα πολιτικοκοινωνικά δεδομένα των υπόλοιπων Ευρωπαϊκών χωρών, θέματα και συζητήσεις που λαμβάνουν χώρα αναφορικά με το μισθολογικό, εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό καθεστώς των Ελλήνων στρατιωτικών, τα περί υγιεινής και ασφάλειας των ένστολων εργαζομένων στους χώρους εργασία τους (στρατόπεδα) και η νομικά κατοχυρωμένη αιρετή εκπροσώπησή τους στις
επιτροπές υγιεινής και ασφάλειας, θέματα που αφορούν τους ίδιους και τις οικογένειές τους, θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα να συζητούνται με αιρετούς εκπροσώπους τους σε όλα τα επίπεδα που ήθελε παρθούν οι σχετικές αποφάσεις.
Η λήψη αποφάσεων ερήμην τους δεν αρμόζει σε μια δημοκρατική και ευνομούμενη πολιτεία, στερείται οποιασδήποτε λογικής αιτιολόγησης, ερμηνείας, ηθικού ερείσματος, ενώ περαιτέρω δημιουργεί δυσφορία στους στρατιωτικούς.
Οφείλουμε να επισημάνουμε και να ανακαλέσουμε στη μνήμη σας:
Την από 17-10-2001 συμφωνία του τότε, επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ, υπουργού Εθνικής Άμυνας, προς τον Υπουργό Εργασίας, για την αναγνώριση των άρθρων 5 (συνδικαλιστικό δικαίωμα) και 6 (δικαίωμα συλλογικής διαπραγμάτευσης) του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη από την Ελληνική Κυβέρνηση, με σχετική προς τούτο ανακοίνωση κατά τον εορτασμό στο Στρασβούργο, τη 18-10-2001, της 40ης επετείου του Κοινωνικού Χάρτη, ο οποίος ήδη έχει κυρωθεί και ενσωματωθεί στο
εθνικό δίκαιο με το Ν.1426/1984 (ΦΕΚ Α΄ 32/21-3-1984) και Την τοποθέτηση της τέως υπευθύνου του τομέα Άμυνας του ΠΑΣΟΚ, κας Βάσως Παπανδρέου, σε σχετική εκδήλωση της 10-5-2009 με τις εξής φράσεις:
- Είναι μία καλή αρχή για να αρχίσουμε να συζητάμε. Να συζητάτε μεταξύ σας αλλά και με την πολιτεία για τα προβλήματα, τα οποία είναι πολλά στο χώρο σας.
- Το ΠΑΣΟΚ ιστορικά εξετάζει τα θέματα της άμυνας, δίνοντας έμφαση στο ανθρώπινο δυναμικό. Προσπαθώντας να βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσης του προσωπικού, που γνωρίζουμε ότι εργαζόσαστε σε σκληρές συνθήκες, σε ένα ιδιαίτερο καθεστώς, αλλά ταυτόχρονα έχετε και δικαιώματα, τα οποία πάντα δεν γνωστοποιούνται, ούτε στην ελληνική κοινωνία, αλλά ούτε και η πολιτεία τα σέβεται στο βαθμό που θα έπρεπε.
- Θέλουμε να ακούσουμε τις απόψεις σας και τις προτάσεις σας αλλά και εσείς νομίζω ότι θα πρέπει να είσαστε ενήμεροι για τα μέτρα και για τις προτάσεις των διαφόρων κομμάτων. Δεν σημαίνει ότι ο Σύνδεσμός σας θα πρέπει να έχει κομματική τοποθέτηση. Εμείς διαφωνούμε σε αυτό. Αλλά μπορεί μέσω του Συνδέσμου σας να προωθήσετε την κατοχύρωση και την προβολή βασικών δικαιωμάτων, αλλά και την ενημέρωση του ελληνικού λαού. Οι ένοπλες δυνάμεις είναι κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας και θα πρέπει να υπάρχει μία μεγαλύτερη αλληλοενημέρωση και διάλογος μεταξύ της κοινωνίας και των Ενόπλων Δυνάμεων.
Επίσης, να θυμηθούμε τη δημοσκόπηση που διενήργησε η δημοσκοπική εταιρία VPRC για λογαριασμό του περιοδικού Monthly Review, αναφορικά με τα προβλήματα των Ελλήνων στρατιωτικών, στην οποία συμμετείχαν 770 αξιωματικοί και 676 υπαξιωματικοί, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της οποίας το 66% των αξιωματικών και το 91% των υπαξιωματικών τάχθηκε υπέρ του συνδικαλισμού, ως νομοτελειακή αναγκαιότητα.
Τέλος, οφείλουμε να σας γνωρίσουμε ότι σε Ευρωπαϊκό επίπεδο δραστηριοποιείται από το 1972 ο Πανευρωπαϊκός Οργανισμός Στρατιωτικών Ενώσεων (European Organization of Military Associations - EUROMIL) (www.euromil.org), που αποτελείται από 39 στρατιωτικές ενώσεις από 26 χώρες, ενώ από το έτος 2008 ιδρύθηκαν και έκτοτε λειτουργούν με σχετική νομοθεσία ο Σύνδεσμος Αξιωματικών Κυπριακού Στρατού (www.syndesmosaxiomatikon.com) και ο Σύνδεσμος Υπαξιωματικών Κυπριακού Στρατού, οργανισμοί από τους οποίους μπορούμε να αντλήσουμε εμπειρία.
Ο Σύνδεσμος είναι στη διάθεσή σας και εφόσον του ζητηθεί θα συνδράμει με τεχνογνωσία (που θα προέλθει από τον EUROMIL), σύνταξη κειμένου, ακόμη και νομοσχεδίου προς την ως άνω κατεύθυνση.
2. Δημόσιοι υπάλληλοι, δημόσιοι λειτουργοί ή τι άλλο;
Διαχρονικά, και ανάλογα με το ιδεολογικοπολιτικό καθεστώς που προσέδιδε και προσδίδει η εκάστοτε κυβέρνηση, για λόγους που μόνο αυτή γνώριζε και γνωρίζει, ο Έλληνας στρατιωτικός αντιμετωπίζεται κατά το δοκούν, καταστρατηγώντας οποιαδήποτε υφιστάμενη νομοθεσία τον διέπει προς αλλότριο όφελος, που δεν είμαστε επίσης σε θέση, να γνωρίζουμε.
Έτσι, άλλοτε αντιμετωπίζεται ως δημόσιος υπάλληλος (βλέπετε μείωση επιδομάτων κλπ), και άλλοτε ως εργαζόμενος με εγγενείς ιδιαιτερότητες (δικαιώματα κλπ), χωρίς, ωστόσο, να έχουν επακριβώς προσδιοριστεί, ακόμη και σήμερα, οι εγγενείς αυτές ιδιαιτερότητες.
Κρίνεται όσο ποτέ άλλοτε σήμερα, η ανάγκη για σαφή καθορισμό από την Πολιτεία του status των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, με πλήρη και σαφή αναγνώριση των ιδιαιτεροτήτων της εργασίας τους, που απορρέει από την αποστολή τους και επηρεάζει, την προσωπική, οικογενειακή, κοινωνική και οικονομική τους κατάσταση, καθιστώντας το βιοτικό τους επίπεδο, το πιο χαμηλό που υπάρχει, σε σχέση με όλους τους άλλους Έλληνες Πολίτες που εργάζονται και αμείβονται από το Ελληνικό Δημόσιο.
Εάν τελικά υιοθετηθεί η άποψη ότι ο Έλληνας στρατιωτικός είναι δημόσιος υπάλληλος (τα δικαστήρια έχουν ήδη δεχθεί αυτή την άποψη), τότε θα πρέπει με παρρησία και σαφήνεια να εφαρμοσθούν και όλα όσα αφορούν τους δημόσιους υπάλληλους (ωράριο εργασίας, υπερωριακή αμοιβή, υπερωριακή απασχόληση, υγιεινή και ασφάλεια, δικαιώματα κλπ).
Εάν υιοθετηθεί η άποψη ότι ο Έλληνας στρατιωτικός είναι λειτουργός, τότε θα πρέπει να του εξασφαλιστούν όλα εκείνα τα υλικά και ηθικά εχέγγυα ώστε ανεπηρέαστος και απερίσπαστος να επιτελεί το καθήκον στο οποίο έχει ταχθεί (βλέπετε βουλευτές, δικαστικούς λειτουργούς), προστατεύοντας μεταξύ άλλων την ατομική και κοινωνική του ανάπτυξη και την προστασία - προφύλαξη της οικογένειας, καθώς το Ελληνικό Σύνταγμα δεν τον εξαιρεί από αυτά.
Ο Σύνδεσμος είναι στη διάθεσή σας και εφόσον του ζητηθεί θα συνδράμει προς τη σωστότερη και δικαιότερη αποσαφήνιση του ερωτήματος.
3. Μισθολόγιο.
Άρρηκτα συνδεδεμένο με το παραπάνω ερώτημα είναι και η αποζημίωση που θα λαμβάνει ο Έλληνας στρατιωτικός για την παροχή των υπηρεσιών του.
Πολύ σύντομα θα ανοίξει ο διάλογος για το κυοφορούμενο ενιαίο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων, στα σενάρια του οποίου φέρεται να εμπλέκονται και οι Έλληνες στρατιωτικοί.
Χρειάζεται, κατά την άποψή μας, ιδιαίτερη και προσεκτική προσέγγιση αναφορικά με το μισθολόγιο των στρατιωτικών, το οποίο θα πρέπει να αποξενωθεί από το μισθολόγιο των υπαλλήλων του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Ο στρατιωτικός εργάζεται κάτω από δύσκολες και αντίξοες συνθήκες, χωρίς ανάπαυση και ξεκούραση, όταν και όπου το απαιτούν οι συνθήκες, χωρίς ωράριο εργασίας, με
καταστρατήγηση του 8ωρου εργασίας και μακριά από τα αγαπημένα του πρόσωπα, ως εσωτερικός μετανάστης, λόγω των συνεχών μεταθέσεων.
Επίσης δεν λαμβάνει παροχές για πρόσθετα προσόντα που διαθέτει, (μετατπτυχιακούς τίτλους σπουδών, ξένες γλώσσες κλπ) ή μειωμένο ωράριο εργασίας, όταν πολιτικοί υπάλληλοι οι οποίοι εργάζονται μαζί του στον ίδιο χώρο, απολαμβάνουν τις παραπάνω παροχές.
Δηλαδή, ο Έλληνας στρατιωτικός δεν αποζημιώνεται για την πραγματική ενασχόλησή του στο στην παραγωγή του αγαθού της ασφάλειας και της άμυνας της Χώρας, αλλά και στην προσφορά του στη διαμόρφωση και εφαρμογή της εξωτερικής της πολιτικής. Δεν αμείβεται ορθολογικά και σύμφωνα με το παρεχόμενο έργο του, όπως όλοι ο εργαζόμενοι. Καταστρατηγούνται και καταπατούνται θεμελιώδη κατοχυρωμένα δικαιώματά του, κατά το δοκούν και σύμφωνα με τις αντιλήψεις των
κατά τόπους διοικητών, για το τι είναι ανάγκη της υπηρεσίας η προσπάθεια για προσωπική προβολή και εξέλιξη.
Ο Σύνδεσμος είναι στη διάθεσή σας και εφόσον του ζητηθεί θα συνδράμει με κατάθεση απόψεων και προτάσεων.
4. Ωράριο εργασίας – αποζημίωση υπερωρίας, νυκτερινών, εξαιρέσιμων.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (διατάγματα νόμους και κανονισμούς) ο χρόνος εργασίας των δημοσίων υπαλλήλων εφαρμόζεται και στο ένστολο προσωπικό των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας με εξαίρεση ορισμένες δραστηριότητες του προσωπικού αυτού που παρουσιάζουν εγγενείς ιδιαιτερότητες.
Ωστόσο, στην πράξη, μέχρι και σήμερα, το ωράριο εργασίας στην πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν εφαρμόζεται στους στρατιωτικούς, με αποτέλεσμα να δημιουργείται σε αυτούς το αίσθημα της αδικίας έναντι των λοιπών Ελλήνων εργαζομένων. Πολλά είναι τα στελέχη που εκτελούν αόκνως 24ωρες υπηρεσίες (βάρδιες) που φτάνουν και τις δέκα (10) το μήνα, χωρίς ανάπαυση ή ό,τι η νομοθεσία προβλέπει για την υπερωρία ή υπερεργασία, που μαζί με τις ασκήσεις και τις λοιπές δραστηριότητες των Μονάδων φτάνουν σε αρκετές των περιπτώσεων τα στελέχη να λείπουν από την οικογένειά τους έως και δεκαπέντε (15) ημέρες το μήνα.
Θεωρούμε, ότι σε μια ευνομούμενη και δημοκρατική πολιτεία οι νόμοι πρέπει να εφαρμόζονται ίσα προς όλους τους πολίτες της, είτε αυτοί φέρουν στολή είτε όχι.
Έτσι, πιστεύουμε ότι, πλέον η Πολιτεία θα πρέπει να δει σοβαρά την υπερωρία, τα νυκτερινά και τα εξαιρέσιμα των Ελλήνων στρατιωτικών και να καταβάλλει τα ανάλογα ποσά προς αναπλήρωση των απολεσθέντων, κατ΄ ανάλογη εφαρμογή με τους εργαζόμενους στα Σώματα Ασφαλείας.
Εφόσον αυτό δεν γίνει δεκτό για λόγους ανωτέρας βίας, οι οποίοι θα πρέπει πλήρως να αιτιολογηθούν, θα πρέπει να εξασφαλισθεί η αποζημίωσή του είτε οικονομικά είτε με ανάλογες άδειες χωρίς διαφόρους περιορισμούς που προφασίζεται κατά το δοκούν ο οποιοσδήποτε (π.χ όχι «κολλητές» άδειες, άδειες που αρχίζουν από Σάββατο ή Κυριακή κλπ).
5. Ασφαλιστικό - συνταξιοδοτικό.
Με την ψήφιση του νέου ασφαλιστικού νόμου δημιουργήθηκαν αδικίες σε βάρος του ένστολου προσωπικού των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Η Πολιτεία προκειμένου να εξασφαλίζει το προσωπικό που θα στελεχώνει τις Ένοπλες Δυνάμεις, λόγω των δυσκολιών που αντιμετωπίζει κάποιος υπηρετώντας σε αυτές, έχει προβλέψει ρυθμίσεις που να αποτρέπουν ή και να απαγορεύουν την έξοδο από αυτές. Έτσι απαιτείται η καταβολή χρημάτων από τους μαθητές των παραγωγικών σχολών, σε περίπτωση που θέλουν να αποχωρήσουν ενώ φοιτούν σε αυτές, η καταβολή μεγάλου χρηματικού ποσού αν κάποιος Αξιωματικός θελήσει να
αποχωρήσει από την ενεργό υπηρεσία, πριν περάσουν 8 έτη από την αποφοίτησή του από τις σχολές και η υποχρεωτική παραμονή για τους Υπαξιωματικούς για 7 έτη στην ενεργό υπηρεσία. Οι ρυθμίσεις και οι δεσμεύσεις αυτές είναι μοναδικές για όλο το ευρύτερο δημόσιο τομέα και γίνονταν αποδεκτές από τα στελέχη, λόγω της πρόβλεψης από την Πολιτεία για την οικονομική τους αποκατάσταση που υλοποιείτο με το προηγούμενο ασφαλιστικό.
Με τις αλλαγές στο ασφαλιστικό με τις οποίες επιμηκύνθηκε βίαια ο εργασιακός βίος των στελεχών κατά 15 έτη που προσελήφθησαν από 1-7-1990 και μετά, δεν λήφθηκε υπόψη καμία ιδιαιτερότητα, ούτε καν ο μεγάλος αριθμός μεταθέσεων που υφίστανται τα στελέχη κλπ.
Δεν υπήρξε χρονικό στάδιο προσαρμογής για τα στελέχη ειδικών κατηγοριών, αλλά άμεση αλλαγή στα 25 από τα 18 έτη όπως σας έχουμε ήδη γνωστοποιήσει με το υπ΄ αριθμ. πρωτ. 2/1-11-2010 σχετικό έγγραφό μας.
Κατόπιν των παραπάνω συμπεραίνεται ότι η Πολιτεία, ενώ από τη μία πλευρά εξασφαλίζει τα συμφέροντα της με τις όποιες δεσμεύσεις και αποτρεπτικές ρυθμίσεις έχει νομοθετήσει για τα στελέχη των Ενόπλων δυνάμεων, από την άλλη πλευρά με την ψήφιση του νέου ασφαλιστικού, η ίδια ουσιαστικά εξαπατά όσους Έλληνες πολίτες αποφάσισαν να ακολουθήσουν επαγγελματικά αυτό τον τομέα από την ηλικία των 18 ετών, αφού δεν τηρεί καμία συνέχεια μεταξύ των νομοθετημάτων της.
Στο σημείο αυτό κρίνεται σκόπιμο να επαναφέρουμε τις κάτωθι προτάσεις για τροποποιήσεις που αφορούν στο Ν.3865/2010 «ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΕΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ», προκειμένου να ληφθούν υπόψη:
Στο τέλος της παραγράφου 1 α του άρθρου 2 να προστεθεί η φράση:
«Οι διατάξεις της παραγράφου αυτής δεν έχουν εφαρμογή στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας, του Πυροσβεστικού Σώματος και στους στρατεύσιμους παθόντες οπλίτες στην υπηρεσία και ένεκα ταύτης».
Να απαλειφθεί η παράγραφος 2 του παραπάνω άρθρου (άρθρου 2) και να αναριθμηθούν οι υπάρχουσες κάτω από αυτή παράγραφοι από 2, 3 και 4 σε 3 και 4.
Στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 4 να προστεθεί η φράση: «Οι διατάξεις της παραγράφου αυτής δεν έχουν εφαρμογή στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος που θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης από 1-1-2015 και μετά, για τα οποία ως μηνιαίες συντάξιμες αποδοχές, για τον υπολογισμό της αναλογικής σύνταξης λαμβάνεται υπόψη το πηλίκο της διαίρεσης του συνόλου των μηνιαίων ασφαλιστέων αποδοχών που έλαβε το στέλεχος κατά την τελευταία πενταετία, συμπεριλαμβανομένων και των αποδοχών του μήνα κατά τον οποίο υποβάλλεται η αίτηση συνταξιοδότησης και επί των οποίων καταβλήθηκαν ασφαλιστικές εισφορές».
Στην παράγραφο 1 του άρθρου 10 να απαλειφθεί από το τέλος η φράση: «ή αυτοαπασχολούνται»
Στην παράγραφο 2 του άρθρου 10 να απαλειφθεί η φράση: «ή αυτοαπασχοληθούν»
Στο άρθρο 18 να προστεθεί παράγραφος 6 ως εξής:«Οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 18 του παρόντος νόμου ισχύουν αναλογικά και για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος, υπό την προϋπόθεση ότι με την προσμέτρηση του χρόνου σπουδών, όπως αυτή καθορίζεται από την …… προαναφερόμενη παράγραφο (Ασφαλιστικό Ενόπλων Δυνάμεων), θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα από 1-1-2011 έως 31-12-2014 με την προσαύξηση των ετών που προσδιορίζεται στην παράγραφο 2 και 3 του άρθρου ….. (Ασφαλιστικό Ενόπλων Δυνάμεων)».
Στο άρθρο 20 να προστεθεί ως κάτωθι παράγραφος 3 και να αναριθμηθούν οι υπάρχουσες κάτω από την 3 σε 4, 5, 6, 7 και 8
«3. Για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος ειδικών κατηγοριών (χειριστές πολεμικών αεροσκαφών, υποβρυχίων καταστροφέων, ναρκαλιευτών, ΕΚΑΜ, πυροτεχνουργών κλπ), που θεμελιώνουν, σύμφωνα με τις υφιστάμενες μέχρι τη θέση σε ισχύ του παρόντος νόμου διατάξεις, συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του έτους 2011, η υποχρέωση συντάξιμης υπηρεσίας αυξάνεται κατά μισό (1/2) επιπλέον έτος. Για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του έτους 2012, η υποχρέωση πραγματικής υπηρεσίας αυξάνεται κατά ένα (1) επιπλέον έτος. Για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του έτους 2013, η υποχρέωση πραγματικής υπηρεσίας αυξάνεται κατά ενάμισι (1 ½) επιπλέον έτη. Για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του έτους 2013, η υποχρέωση πραγματικής υπηρεσίας αυξάνεται κατά δύο (2) επιπλέον έτη».
6. Εσωτερική μετανάστευση – μεταθέσεις - αποσπάσεις.
Ο Ν.2439/1996, ο οποίος καταργήθηκε με τον προσφάτως ψηφισθέντα Ν.3883/2010, προέβλεπε ότι με προεδρικό διάταγμα θα καθιερώνονταν, μόρια, κριτήρια και προϋποθέσεις για τις μετακινήσεις των στελεχών των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, η μετάθεση των οποίων υποχρεωτικά θα έπρεπε να κοινοποιείται στο προς μετάθεση στέλεχος δύο χρόνια πριν την υλοποίησή της.
Μετά από 14 χρόνια και φτάνοντας το 2010 το Προεδρικό αυτό Διάταγμα δεν προκλήθηκε ποτέ, ενώ οι τοποθετήσεις, μεταθέσεις και αποσπάσεις των Ελλήνων στρατιωτικών γίνονταν με διαβλητές διαδικασίες, στις οποίες επικρατούσε το ρουσφέτι και η πελατειακή σχέση, δεν υπήρχε διάφανη διαδικασία προσφυγής κατά της διοικητικής πράξης, ενώ συνήθως η Υπηρεσία καλυπτόταν πίσω από το κλισέ «υπηρεσιακές ανάγκες» χωρίς να εισακούσει τις διαμαρτυρίες των, κατά την άποψή
τους, αδικημένων στρατιωτικών.
Ο νέος Ν.3883/2010 κάνει προσπάθειες διευθέτησης των άναρχων διαδικασιών, αλλά κατά την άποψή μας θα πρέπει να θεσπιστεί συγκεκριμένος κανονισμός τοποθετήσεων – μεταθέσεων – αποσπάσεων και μετακινήσεων των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, με κριτήρια, μόρια και προϋποθέσεις. Ο κανονισμός αυτός θα πρέπει να περιβληθεί με ισχύ νόμου ή Προεδρικού Διατάγματος, ώστε να τύχει και της αναλόγου αντιμετωπίσεως από την Ελληνική Δικαιοσύνη, που τυχόν θα προσφύγει το στέλεχος που φέρεται αδικημένο ακόμη και μετά την άσκηση τυχόν
ενδικοφανούς υπηρεσιακής προσφυγής.
Επίσης ο Ν.3883/2010 ενώ αναφέρεται στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων φέρεται να τα διακρίνει και να ασχολείται μόνο με τους αξιωματικούς. Η αδικία αυτή θα πρέπει να αρθεί.
Έτσι, καταθέτουμε κάποιες πρώτες σκέψεις μας και προτείνουμε όπως σε οποιοδήποτε νομοσχέδιο υιοθετηθούν οι κάτωθι τροποποιήσεις:
α. «Το εδάφιο ιστ΄ του άρθρου 1 του Ν.3883/2010 (ΦΕΚ Α΄ 167/24.9.2010) τροποποιείται ως εξής: «ιστ. Ως Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) νοούνται τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης πανεπιστημιακού τομέα που αναφέρονται στην παράγραφο 1α του άρθρου 2 του ν.3549/2007 (ΦΕΚ 69/Α΄/20.3.2007)».
β. «Στο άρθρο 1 του Ν.3883/2010 (ΦΕΚ Α΄ 167/24.9.2010) προστίθεται εδάφιο ιζ. που έχει ως εξής: «ιζ. Ως στελέχη των ΕΔ, νοούνται οι Αξιωματικοί των ΕΔ του άρθρου 2 του παρόντος νόμου, οι Ανθυπασπιστές και Υπαξιωματικοί του άρθρου 1 του ΝΔ 445/1974 (ΦΕΚ Α΄ 160/10.6.1974), οι Εθελοντές Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) των νόμων 1848/1989 (ΦΕΚ 112 Α΄/8.5.1989) και 1513/1985 (ΦΕΚ 12 Α΄/8.2.1985) και οι Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠ.ΟΠ.)».
γ. «Στο τέλος της παράγραφο 3 του άρθρου 5 του Ν.3883/2010 (ΦΕΚ Α΄ 167/24.9.2010) απαλείφεται η τελεία (.) και προστίθεται η φράση: «, οι οποίοι κοινοποιούνται - γνωρίζονται υποχρεωτικά στα στελέχη της ανωτέρω παραγράφου 2, με τη διαταγή μεταθέσεως.».
δ. «Από την παράγραφο 6 του άρθρου 5 του Ν.3883/2010 (ΦΕΚ Α΄167/24.9.2010) απαλείφεται το προτελευταίο εδάφιο, δηλαδή το: «Οι μετατιθέμενοι στρατιωτικοί δεν λαμβάνουν επιμίσθιο ή επίδομα υπηρεσίας αλλοδαπής, αλλά μόνο τις αποδοχές εσωτερικού.», καθόσον έρχεται σε σύγκρουση και αντίθεση με την ήδη ισχύουσα νομολογία.
ε. «Στο άρθρο 5 του Ν.3883/2010 (ΦΕΚ Α΄ 167/24.9.2010) προστίθεται παράγραφος 7 που έχει ως εξής: «7. Οι τακτικές μεταθέσεις των στελεχών του εδαφίου ιζ΄ του άρθρου 1 του παρόντος νόμου ανακοινώνονται στα υπό μετάθεση στελέχη υποχρεωτικά ένα (1) έτος πριν την υλοποίησή τους».
στ. «Στο τέλος της παραγράφου 3 του άρθρου 6 του Ν.3883/2010 (ΦΕΚ Α΄ 167/24.9.2010) να προστεθεί η φράση: «, εκτός εάν εξωγενείς, και πέρα της θελήσεως του στελέχους, παράγοντες επιτάσσουν κάτι διαφορετικό, το οποίο θα πιστοποιείται δια της υπευθύνου δηλώσεως της παραγράφου 1 ή από επίσημα έγγραφα που θα προσκομίζονται στο αρμόδιο όργανο.».
ζ. «Το πρώτο και δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 8 του Ν.3883/2010 (ΦΕΚ Α΄ 167/24.9.2010), τροποποιείται ως εξής: «Η απόφαση της τοποθέτησης, μετάθεσης ή απόσπασης κοινοποιείται στους ενδιαφερόμενους αμελλητί, συνταχθέντος προς τούτο, επί ποινή ακυρότητας της μετάθεσης, σχετικού αποδεικτικού επίδοσης – κοινοποίησης. Αυτοί έχουν δικαίωμα άσκησης ενδικοφανούς προσφυγής κατά της απόφασης εντός προθεσμίας είκοσι (20) ημερών από την κοινοποίησή της, προς το διοικητικό όργανο που την εξέδωσε, το οποίο υποχρεούται να απαντήσει πλήρως αιτιολογημένα εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ημερομηνία της υποβολής της.
η. «Το άρθρο 42 του ΝΔ 445 της 4/10.6.1974 (ΦΕΚ 160 Α΄) αντικαθίσταται ως εξής: «Αι τοποθετήσεις και μεταθέσεις Ανθυπασπιστών και Υπαξιωματικώντων τριών Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, ως και των Κοινών Σωμάτων, ενεργούνται υπό των οικείων Αρχηγείων και σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Κεφάλαιο Γ΄ του Ν.3883/2010 (ΦΕΚ Α΄ 167/24.9.2010)».
θ. «Η παράγραφος 2 του άρθρου 5 του Ν.2936/2001 (ΦΕΚ 166 Α΄/25.7.2001 αντικαθίσταται ως εξής: «2. Με αποφάσεις του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, που εκδίδονται ύστερα από εισήγηση του Σ.Α.Γ.Ε., καθορίζονται τα αρμόδια όργανα για την αξιολόγηση και γνωμάτευση σχετικά με τους Επαγγελματίες Οπλίτες και ρυθμίζονται ο τύπος των εκθέσεων ικανότητάς τους και των εισηγήσεων για παραμονή τους, τα ουσιαστικά και τυπικά προσόντα αξιολόγησής τους, ο τύπος, ο τρόπος σύνταξης, τήρησης και ο χρόνος υποβολής των ατομικών τους εγγράφων, ο τρόπος προκήρυξης των κατά την παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου εξετάσεων δοκιμασίας, τα εξεταζόμενα σε αυτές μαθήματα, η διαδικασία και τα κριτήρια βαθμολόγησης των εξετάσεων αυτών, η ένταξη των Επαγγελματιών Οπλιτών σε επετηρίδες, η διαδικασία απονομής ειδικοτήτων, ο καθορισμός των αρμόδιων Συμβουλίων Κρίσης τους, οι κρίσεις τους και οι συνέπειές τους, η διοικητική τους μέριμνα, οι τοποθετήσεις και μεταθέσεις τους σε μονάδες και υπηρεσίες των Ενόπλων Δυνάμεων και σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Κεφάλαιο Γ΄ του Ν.3883/2010 (ΦΕΚ Α΄ 167/24.9.2010), ο υπολογισμός του χρόνου στρατιωτικής τους
υπηρεσίας και οι τυχόν λοιπές αναγκαίες λεπτομέρειες».
Ο Σύνδεσμος είναι στη διάθεσή σας και εφόσον του ζητηθεί θα συνδράμει με κατάθεση περαιτέρω απόψεων και προτάσεων. Ήδη βρισκόμαστε στη συλλογή απόψεων και προτάσεων από τα μέλη μας και σύντομα θα τις προωθήσουμε αρμοδίως.
7. Μετατάξεις στελεχών μετά την 25ετία
Να δοθεί η δυνατότητα στους Έλληνες στρατιωτικούς, μετά την πάροδο εικοσιπενταετούς πραγματικής υπηρεσίας, και με γνώμονα την ανάγκη τους για σταθερό τόπο κατοικίας μετά από την ηλικία των 45 ετών, μετά από δική τους επιθυμία, δηλαδή σε εθελοντική βάση, μετάταξής τους στον ευρύτερο δημόσιο τομέα στον τόπο συμφερόντων τους, αφού έχουν εκπληρώσει τις όποιες υποχρεώσεις έχουν αναλάβει έναντι της υπηρεσίας. Η μετάταξη δεν θα ισχύει για όσους έχουν φοιτήσει ή έχουν κάνει μεταπτυχιακές σπουδές, σε σχολές εσωτερικού ή εξωτερικού με έξοδα της υπηρεσίας.
Αυτές οι ρυθμίσεις θα λειτουργήσουν εν μέρει αποτρεπτικά (περισσότερα έτη εργασίας - αλλαγή μισθολογίου) προκειμένου ο αριθμός των αιτούντων εθελοντών ν είναι σε λογικούς αριθμούς σε σχέση με το σύνολο των υπηρετούντων.
Με την υλοποίηση αυτών των μετατάξεων, θα κερδίσει το Ελληνικό δημόσιο από την εργασία των στρατιωτικών κατά πέντε (5) ή οκτώ (8) έτη παραπάνω, αναλόγως έτους αρχικής πρόσληψης τους, αντί να είναι ήδη στη σύνταξη.
Επίσης, θα μπορούν να καλυφθούν ανάγκες του δημόσιου τομέα, με αξιόπιστους και αποδοτικούς υπαλλήλους, αντί να υπάρξει συσσώρευση στελεχών στις Μονάδες με την υλοποίηση της διπλής επετηρίδας όπως προβλέπεται από το νέο Ν.3883/2010. Αντίστοιχα στη θέση τους μπορούν να γίνουν προσλήψεις νέων στρατιωτικών, οι οποίοι θα έχουν μικρότερες αποδοχές και με το νεαρό της ηλικίας τους θα μειώνουν τον μέσο όρο της ηλικίας των στελεχών των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, κάτι που επηρεάζει το αξιόμαχο τους και που αν δεν αντιμετωπιστεί, άμεσα και δυναμικά, στην επόμενη δεκαετία θα παρουσιάζεται η Ελλάδα να διαθέτει ένα στρατό μεσηλίκων – ηλικιωμένων.
Με την εφαρμογή του συστήματος αυτού πιστεύουμε ότι αποκαθίσταται κατά ένα μέρος, ο εγκλωβισμός των στρατιωτικών, με την κατά δέκα (10) έτη πραγματικής υπηρεσίας επιβάρυνση του εργασιακού τους βίου με το νέο ασφαλιστικό, και αποκαθίσταται η ισότητα, σε σχέση με τους άλλους δημόσιους υπαλλήλους, καθόσον όσο οι στρατιωτικοί είναι υπό καθεστώς μεταθέσεων κάθε χρόνο, βάση υπηρεσιακών αναγκών, δεν έχουν την ίδια δυνατότητα ανάπτυξης της οικογένειας τους, της προσωπικότητας τους, της οικονομικής τους κατάστασης και τον προγραμματισμό της ζωής τους γενικά, κάτι που για τους άλλους δημοσίους υπαλλήλους θεωρούνται αυτονόητα και δεδομένα.
8. Λοιπές προτάσεις – σκέψεις – απόψεις.
α. Επίδομα ενοικίου.
Οι μειώσεις των μισθών που συνέβησαν σε όλους τους δημόσιους υπαλλήλους συνέβησαν και στις αποδοχές των Ελλήνων στρατιωτικών.
Το στέλεχος των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων μετατίθεται βάση «υπηρεσιακών αναγκών» απρογραμμάτιστα και με τέτοιους ρυθμούς που δεν συμβαίνει σε κανένα άλλο εργαζόμενο. Οι μεταθέσεις, εκτός των άλλων πολλών προβλημάτων που δημιουργούν στις οικογένειες των στρατιωτικών, δημιουργούν και μεγάλο οικονομικό κενό στο μηνιαίο και ετήσιο εισόδημα τους, αφού αφενός καλούνται να καταβάλουν υψηλά ενοίκια για τις κατοικίες τους, πολλές φορές συντηρώντας δύο (2) και τρία (3) νοικοκυριά, αφετέρου λόγω των συνεχών μετακινήσεών τους οι σύζυγοι των στρατιωτικών σπανίως έχουν τη δυνατότητα να εργάζονται προκειμένου να συνδράμουν στον οικογενειακό προϋπολογισμό.
Τα ΣΟΑ (Στρατιωτικά Οικήματα Αξιωματικών) και ΣΟΜΥ (Στρατιωτικά Οικήματα Μονίμων Υπαξιωματικών) που υπάρχουν δεν μπορούν να καλύψουν την ανάγκη για στέγαση στις Ένοπλες δυνάμεις. Τα υπάρχοντα μόλις και μετά βίας καλύπτουν το 5 - 6% των εχόντων ανάγκη και είναι απίθανο αυτό το ποσοστό να αυξηθεί, λαμβάνοντας υπόψη και την οικονομική συγκυρία.
Έτσι, επιβάλλεται η καταβολή ενοικίου, βάση οικογενειακών κριτηρίων, ώστε να επέλθει μια ισότητα ηθική και υλική σε σχέση με όλους τους άλλους δημόσιους υπαλλήλους.
Προς τούτο προτείνεται η εξής τροποποίηση στο Ν.3883/2010: «Στο άρθρο 5 του Ν.3883/2010 (ΦΕΚ Α΄ 167/24.9.2010) προστίθενται παράγραφοι 8 και 9 που έχουν ως εξής: «8. Στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων που μετατίθενται εκτός του τόπου προτίμησης του άρθρου 6 του παρόντος νόμου, καταβάλλεται επίδομα ενοικίου. Το ύψος, η διάρκεια και κάθε άλλη συναφής λεπτομέρεια του επιδόματος ενοικίου, καθορίζεται με υπουργική απόφαση. 9. Στις/στους συζύγους των στελεχών της ανωτέρω παραγράφου 8 η πολιτεία αναλαμβάνει την υποχρέωση παροχής εργασίας για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η μετάθεση. Οι λεπτομέρειες της παροχής εργασίας θα καθορισθούν με π.δ. που θα προκληθεί από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας.».
β. Μετακινήσεις στρατιωτικών με τα ΜΜΜ.
Ήδη πολλές Μονάδες, και ειδικά στο λεκανοπέδιο της Αττικής, μείωσαν δραματικά ενώ άλλες κατάργησαν, ενόψει της οικονομικής κρίσης και μείωσης των δαπανών, δρομολόγια υπηρεσιακών λεωφορείων.
Έτσι, οι Έλληνες στρατιωτικοί αναγκάσθηκαν να μετακινούνται από και προς τις Μονάδες τους, πλέον, με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, το κόμιστρο του εισιτηρίου των οποίων ήδη αυξήθηκε κατά 40%, μειώνοντας περαιτέρω της ήδη πενιχρές απολαβές τους.
Μία καλή πρόταση είναι να αναλάβουν τα Γενικά Επιτελεία την προμήθεια και εν συνεχεία παροχή προς τους Έλληνες στρατιωτικούς μηνιαίας ή ετήσιας κάρτας απεριορίστων διαδρομών, καθόσον ο ΟΑΣΑ παρέχει τη δυνατότητα σε φορείς με πολλά άτομα να προμηθεύονται τις εν λόγω κάρτες με σημαντική μείωση.
γ. Δημιουργία ombudsman (συνηγόρου του στρατιωτικού) για τους
στρατιωτικούς.
Ήδη πολλές Χώρες της Ευρώπης έχουν δημιουργήσει τον εν λόγω θεσμό και λειτουργεί μάλιστα πάρα πολύ καλά, προς όφελος και των δύο πλευρών, αφενός του Υπουργείου Άμυνας και αφετέρου των ίδιων των στρατιωτικών.
Η παρέμβασή του σε θέματα μείζονος αλλά και ελάσσονος σημασίας, αναφορικά με τα δικαιώματα των στρατιωτικών, είναι καταλυτική και έχει επιλύσει χρόνια προβλήματα (γραφειοκρατικά, θεσμικά, υπερασπιστικά κλπ) προς την κατεύθυνση της πλήρους αποδοχής του από το θεσμό.
Ο Ν.3883/2010 κάνει κάποια βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά και πάλι χρειάζεται μόχλευση και δυναμική παρέμβαση ώστε να κατοχυρωθεί νομικά ο θεσμός του στρατιωτικού διαμεσολαβητή, ο οποίος αναγκαίος όσο ποτέ άλλοτε σήμερα.
Ο Σύνδεσμος είναι στη διάθεση οιοδήποτε του ζητηθεί να συνδράμει αυτή την κατεύθυνση και να μεταφέρει την τεχνογνωσία από τις Ευρωπαϊκές χώρες, μέσω του EUROMIL.
δ. Παράσταση συνηγόρου ενώπιον των πειθαρχικών συμβουλίων.
Προκειμένου να εναρμονιστεί το πειθαρχικό δίκαιο που διέπει τον Έλληνα στρατιωτικό, με τα πειθαρχικά δίκαια των λοιπών εργαζομένων στο ευρύτερο δημόσιο τομέα απαιτείται η παράσταση με ή δια συνηγόρου του εγκαλουμένου στρατιωτικού ενώπιον των πειθαρχικών συμβουλίων.
Προς τούτο προτείνεται να τροποποιηθεί η παράγραφος 1 του άρθρου 47 του Ν.3883/2010, με την εξής: «Η παράγραφος 2 του άρθρου 47 του Ν.3883/2010 αντικαθίσταται ως εξής: «Η διαδικασία διεξάγεται προφορικώς και τη διευθύνει ο Πρόεδρος, ο οποίος αποφασίζει για το αν αυτή θα διεξαχθεί κεκλεισμένων των θυρών, αναλόγως του αντικειμένου της υπόθεσης. Ο εγκαλούμενος έχει δικαίωμα
να παραστεί είτε αυτοπροσώπως είτε δια ή μετά πληρεξουσίου δικηγόρου».
ε. Αύξηση του επιδόματος τοκετού.
Ήδη το επίδομα τοκετού που παρέχεται στους στρατιωτικούς υπολείπεται των πραγματικών εξόδων και αναγκών αυτού (τοκετού). Χρειάζεται εξορθολογισμός και ταύτιση αυτού με τις πραγματικές υφιστάμενες ανάγκες και πραγματικότητα.
Οι γυναίκες στρατιωτικοί ολοένα και αυξάνονται, με αποτέλεσμα, ίσως, να χρειάζεται η δημιουργία μαιευτικής κλινικής σε ένα εκ των στρατιωτικών νοσοκομείων ώστε να εξυπηρετείτε ο όγκος των γυναικών που κυοφορούν.
στ. Επίδομα 176 ευρώ.
Ήδη διέρρευσε στον τύπο ότι στο φημολογούμενο ενιαίο μισθολόγιο, στο οποίο ενδεχομένως να συμπεριληφθούν και οι στρατιωτικοί, θα ενσωματωθεί στο βασικό μισθό των υπαλλήλων και το επίδομα ειδικής παροχής, του άρθρου 14 του Ν.3016/2002 των 176 ευρώ, που ελάμβαναν οι υπάλληλοι αυτοί.
Στα πλαίσια εφαρμογής του δικαίου και της ισονομίας, απαιτείται το εν λόγω επίδομα ειδικής παροχής των 176 ευρώ να καταβληθεί και στα μόνιμα στελέχη των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.
ζ. Εκλογικό επίδομα.
Στα πλαίσια, επίσης, εφαρμογής του δικαίου και της ισονομίας, απαιτείται το εκλογικό επίδομα, όπως αυτό δίδεται σε κάθε εκλογική αναμέτρηση, με εκδοθείσες εγκυκλίους, κατ΄ εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας, να καταβάλλεται και στα μόνιμα στελέχη των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων που με οποιοδήποτε τρόπο εμπλέκονται στην εκλογική αυτή διαδικασία, και ιδίως τα πληρώματα των πολεμικών πλοίων που εμπλέκονται στη μεταφορά των προσώπων κλπ κατά τη διαδικασία.
η. Καταβολή εφάπαξ βοηθήματος σε στρατιωτικούς θεσμού ΕΜΘ.
Μέχρι να τεθεί σε ισχύ το ΠΔ 169/2007 (ΦΕΚ Α΄ 210/31-8-2007, «Κώδικας Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων») υπήρξαν συνάδελφοι στρατιωτικοί, θεσμού ΕΜΘ, ειδικών κατηγοριών (τεχνικοί σε μονάδες εκκαθάρισης ναρκοπεδίων ξηράς ή σε ναρκαλιευτικά συνεργεία κλπ) που υπέβαλλαν αιτήσεις παραιτήσεως για αποχώρησή τους από τις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων, κατά τα προβλεπόμενα και ισχύοντα μέχρι τη χρονική εκείνη στιγμή, αλλά καταθέτοντας αίτηση στα αντίστοιχα Μετοχικά τους Ταμεία (ΜΤΣ, ΜΤΝ και ΜΤΑ) δεν έλαβαν το εφάπαξ βοήθημα που τους αναλογούσε και είχαν καταβάλλει προς τούτο τις σχετικές εισφορές, καθόσον τέθηκε σε ισχύ ο προαναφερθείς, εγκλωβίζοντάς τους σε αναμονή πέντε (5) έως επτά (7) ετών μέχρι την οριστική καταβολή αυτού. Σημειώνεται δε ότι, στο εφάπαξ αυτό βοήθημα είχαν επενδύσει όνειρα, ελπίδες και οικογενειακό προγραμματισμό από της κατατάξεώς τους στο στράτευμα που με τόση αγάπη, προσήλωση και αυταπάρνηση υπηρέτησαν, το οποίο όπως μας μεταφέρεται για ακόμη μία φορά τους πρόδωσε και θα τους ωθήσει στη δικαστική συνδρομή για την εξασφάλιση των συμφερόντων τους.
Κατόπιν των ανωτέρω προτείνεται η άρση της ως άνω ανισότητας, για τους στρατιωτικούς θεσμού ΕΜΘ που ήδη υπέβαλαν αίτηση παραιτήσεως και αναμένουν την καταβολή εκ των Μετοχικών τους Ταμείων του προαναφερθέντος εφάπαξ βοηθήματος.
θ. Άδεια ανατροφής 3ου τέκνου και άνω.
Προτείνεται η εφαρμογή των διευκολύνσεων του άρθρου 53 του Ν.3528/2007 (ΦΕΚ Α΄ 26, «Κύρωση του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ.») και στα μόνιμα στελέχη των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, σε περίπτωση απόκτησης 3ου παιδιού και άνω, που αιτούνται ή θα αιτηθούν στο μέλλον της παραπάνω αδείας ή και της ήδη χορηγηθείσης εννιάμηνης (9μηνης) τοιαύτης, με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που χορηγούνται στο πολιτικό προσωπικό του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
ι. Στρατιωτικοί με άτομα με ειδικές ανάγκες.
Προτείνεται η εφαρμογή των διευκολύνσεων του Ν.2880/2001 (ΦΕΚ Α΄ 9), του ΠΔ 193/1988 (ΦΕΚ 84 Α΄), του Ν.2527/1997 (ΦΕΚ Α΄ 206), του Ν.3257/2004 (ΦΕΚ Α΄ 143) και της υπ΄ αριθμ. πρωτ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Β.3/14395/2-6-2009 εγκυκλίου του Υπουργείου Εσωτερικών και στα μόνιμα στελέχη των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, που ανήκουν στην ευαίσθητη κατηγορία, δηλαδή και στα με αυξημένες οικογενειακές υποχρεώσεις και έντονα κοινωνικά προβλήματα, καθόσον είναι γονείς με τέκνα με πνευματική, ψυχική ή σωματική αναπηρία σε ποσοστό 67% και άνω ή σύζυγο με αναπηρία 100% τον/την οποίο/α συντηρούν.
ια. Συμμετοχή εν ενεργεία στελεχών στα Διοικητικά Συμβούλια των
Μετοχικών Ταμείων.
Προτείνεται η προώθηση νομοθετικής ρύθμισης ώστε να συμμετέχουν αναλογικά αιρετά εν ενεργεία στελέχη στα Διοικητικά Συμβούλια των Μετοχικών Ταμείων. Είναι, αυτονόητα, δικαιότερο εκλεγμένα «εν ενεργεία» στελέχη των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων (και αντιστοίχων των σωμάτων ασφαλείας για το ΜΤΣ), ως μερισματούχοι και μέτοχοι αυτών, να συμμετέχουν στα διοικητικά
συμβούλια με δυνατότητα ψήφου και ελέγχου στις ενέργειες και αποφάσεις τους.
Ο Σύνδεσμος παραμένει στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφόρηση ή διευκρίνηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου