Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

Ποιοι θα πληρώνουν τις «λάντζες» για «νυκτερινά»;

email προς ellhnikhaktofylakh@gmail.com

Πολύς λόγος έγινε τελευταία για τα νυκτερινά δρομολόγια των λαντζών Πόρου- Γαλατά, οι οποίες και εμπίπτουν στις διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθ. 17/ΦΕΚ B 1136/1997. Και ανεζητείτο, αναγκαία, λύση.
Τελικά αποφασίστηκε να συνεχιστούν και τον Απρίλιο τα νυκτερινά δρομολόγια. Μετά τον Απρίλιο μπαίνουμε στη θερινή περίοδο, οπότε από Μάϊο ως και Οκτώβριο, τα νυκτερινά δρομολόγια θα γίνονται κανονικά με πρωτοβουλία των ιδίων των λεμβούχων.

Δηλαδή το ζήτημα τίθεται για το διάστημα Νοεμβρίου- Απριλίου. Διάστημα που θα ξανάρθει. Και θα αναζητηθεί πάλι λύση.
Ας δούμε μερικά δεδομένα:
== Ποιοι είναι αυτοί που διακινούνται νύχτα; Κάποιοι διασκεδάζοντες, ή εργαζόμενοι σε κέντρα διασκέδασης, της μιας ή της άλλης πλευράς, του Πόρου ή του Γαλατά.

== Ποιοι είναι οι λεμβούχοι; Επαγγελματίες, ιδιοκτήτες λαντζών. Που έχουν κάνει δήλωση έναρξης επαγγέλματος -ελεύθερου- στη Εφορία, που εκδίδουν δελτία παροχής=εισιτήρια ή έχουν ταμιακές μηχανές. Τις τιμές καθορίζει το σωματείο τους, όπως και τις ώρες εργασίας, απλά 15 μέρες πριν την εφαρμογή τους έχουν υποχρέωση να ενημερώσουν το Λιμεναρχείο. Μερικοί είναι ασφαλισμένοι στο ΝΑΤ ως παλιοί ναυτικοί, ενώ οι περισσότεροι επιδιώκουν ασφάλιση στον ΟΓΑ, χωρίς όπως μάθαμε να έχουν πάρει μέχρι τώρα απάντηση, όπως και στο ΙΚΑ. Η εν πάση περιπτώσει σ όποιο ταμείο τους δέχονται.
== Για τη νύχτα υπάρχει μόνο υποχρέωση μιας «λάντζας επιφυλακής» για τυχόν έκτακτα περιστατικά, π.χ. μεταφορά ασθενούς στο ΚΥ, ή νοσοκομείο κλπ.
== Το Λιμεναρχείο δεν έχει μέχρι σήμερα καθορίσει έκτακτα δρομολόγια, διότι το Υπουργείο δεν συμμερίζεται το ότι η διακίνηση διασκεδαστών δημιουργεί τέτοια ανάγκη και υποχρέωση.
Η συγκοινωνία μοιάζει αστική αλλά δεν είναι. Αλλά και αν ήταν, ΗΣΑΠ, ΜΕΤΡΟ, ΕΘΕΛ κλπ, τη νύχτα δεν κάνουν δρομολόγια. Ούτε και στα ΚΤΕΛ γίνονται. Μόνο ταξί υπάρχουν και εφ όσον θέλουν οι οδηγοί τους.
Τι θα μπορούσε να γίνει;
Θα μπορούσε να γίνει ένας συνεταιρισμός τύπου ΚΤΕΛ, που θα καθιέρωνε και νυκτερινά, εναλλάξ, δρομολόγια.
Θα μπορούσε, αντί να πληρώνουν οι Δήμοι Πόρου και Τροιζηνίας, τις βάρκες με ανάθεση έργου για νυκτερινά δρομολόγια, να τις πληρώνουν οι επαγγελματίες που ωφελούνται. Ο Σύλλογός τους. Κι αν δεν έχουν να δημιουργήσουν. 1/4/11

Το Λιμεναρχείο πάσχει από αξιωματικούς

Ψάχνοντας το θέμα για τις "λάντζες" μάθαμε ότι το Λιμεναρχείο Πόρου... πάσχει από αξιωματικούς. Επρεπε να έχει τουλάχιστον 6, και έχει έναν, το Λιμενάρχη. Γιατί άραγε; Αποφεύγουν τον Πόρο οι κκ αξιωματικοί; Είναι πιο καλά στις υπηρεσίες του Πειραιά; Μια χαρά είναι το νησί... Κι ένα τσιγάρο δρόμο που θα λέγαμε. Η το θέμα το έχει αμελήσει το αρχηγείο Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής. Για να μάθουμε, ή καλύτερα να δούμε μεταθέσεις! 1/4/11

KOUTOUZIS.GR

Δεν υπάρχουν σχόλια: