email προς ellhnikhaktofylakh@gmail.com
Μείωση πλοίων στον ελληνόκτητο εμπορικό στόλο σημειώθηκε την τελευταία χρονιά, σύμφωνα με ετήσια έκθεση του Αγγλικού Νηογνώμονα (Lloyd’s Register of Shipping).
Μείωση πλοίων στον ελληνόκτητο εμπορικό στόλο σημειώθηκε την τελευταία χρονιά, σύμφωνα με ετήσια έκθεση του Αγγλικού Νηογνώμονα (Lloyd’s Register of Shipping).
Συγκεκριμένα το Μάρτιο του 2011, σε σχέση με το Μάρτιο του 2010, ο ελληνόκτητος στόλος μειώθηκε κατά 148 πλοία. Επίσης, κατά 52 μειώθηκαν τα πλοία που φέρουν την ελληνική σημαία.
Η "διαρροή" πλοίων, την τελευταία χρονιά αποδίδεται στις παλινωδίες της κυβέρνησης σχετικά με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και το Λιμενικό Σώμα και στην οικονομική κρίση.
Όπως αναφέρει η έκθεση του Lloyd's πυ αφορά πλοία άνω των 1000gt, ο υπό ελληνική σημαία στόλος αριθμεί 917 πλοία, χωρητικότητας 79.712.050dwt, συμπεριλαμβανομένων 127 πλοίων υπό παραγγελία.
Την ίδια περίοδο πέρυσι στο νηολόγιο της χώρα ήταν εγγεγραμμένα 969 πλοία, χωρητικότητας 80.502.206dwt συμπεριλαμβανομένων 189 πλοίων υπό παραγγελία για το 2010.
Παραμένουμε πρώτοι
Πάντως, αν και σημειώθηκε μείωση του αριθμού των πλοίων καταγράφεται αύξηση της χωρητικότητας με τους Έλληνες να κρατούν τα πρωτεία στον κλάδο για μια ακόμα χρονιά.
Τον Μάρτιο υπό τον έλεγχο Ελλήνων εφοπλιστών ήταν 3.848πλοία, χωρητικότητας 261.675.981dwt στα οποία περιλαμβάνονται 621 νεότευκτα υπό παραγγελία, έναντι την ίδια περίοδο πέρυσι 3.996 πλοίων χωρητικότητας όμως 258.121.989dwt. Από τα 3.848 πλοία τα περισσότερα, 1.747 είναι bulk carriers.
Ο υπό ελληνική διαχείριση στόλος αντιστοιχεί σήμερα στο 14,6% του παγκόσμιου σε επίπεδο χωρητικότητας σε dwt και το 7,7% σε αριθμό πλοίων.
Σύμφωνα με την έκθεση ο ελληνικός στόλος είναι "κατακερματισμένος" σε συνολικά 40 εθνικά νηολόγια με πρώτο το ελληνικό, 25% ενώ ακολουθούν η Λιβερία με 16%η Μάλτα με 19%, τα Νησιά Μάρσαλ με 12%, ο Παναμάς με 11% κα.
Η μέση "ηλικία" των πλοίων μας, μειώθηκε κατά 1,8 χρόνια κάτω από το μέσο όρο του παγκόσμιου στόλου και έτσι σήμερα ο ελληνόκτητος στόλος είναι κατά μέσο όρο 11ετών έναντι 20,3 το 2000 γεγονός που αποδίδεται στη διαρκή ναυπήγηση νέων πλοίων.
Αντιθέτως ο ελληνικός στόλος έχει μέσο όρο ηλικίας τα 11,2έτη έναντι 10,7 πέρυσι.
2 σχόλια:
Ο στόχος εκείνων που ήθελαν τον "εκδημοκρατισμό" της Ναυτιλίας και την Ακτοφυλακή φαίνεται πλέον ξεκάθαρα .Τώρα γιατί αναρτάτε άρθρα για την Ναυτιλία ; Εσείς είστε μάχιμοι Ακτοφύλακες , τι σας νοιάζει; Σας πηρε ο πόνος ; Θα αναλάβουν τώρα οι πολιτικοί υπάλληλοι και οι ακαδημαϊκοί και θα τα ρυθμίσουν όλα .
Το μόνο που καταφέρατε να διαρρεύσει το ναυτιλιακό κεφάλαιο απο την Ελλάδα και να φύγουν τα πλοία απο την Ελληνική Σημαία . Μπράβο μας !!!
Μήπως τόσα χρόνια έμεναν στην Ελλάδα γιατί αυτό ήταν προς όφελος τους και όχι γιατί αγαπούσαν την Ελλάδα???
Δημοσίευση σχολίου