Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

ΚΟΥΚΟΥΛΩΝΟΥΝ ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΝΑΥΤΟΛΟΓΗΣΗΣ ΒΕΝΤΟΥΡΗ

NEXTOKΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Μεθοδευμένα ο Αρχηγός του Λιμενικού Κωνσταντίνος Σούλης, φέρεται να οδηγεί στο …χρονοντούλαπο το σκάνδαλο της εικονικής ναυτολόγησης του εφοπλιστή Απόστολου Βεντούρη στο οποίο εμπλέκονται εν ενεργεία στελέχη του Λιμενικού.

Υπενθυμίζεται ότι ο εφοπλιστής φέρεται να ήταν ναυτολογημένος σε διάφορα πλοία της ακτοπλοΐας από το 1980 μέχρι τον Νοέμβριο του 2010 και μάλιστα για 365 ημέρες κάθε χρόνο! (Σχετικά έγγραφα βρίσκονται τη διάθεση του nextok.blogspot.com)

Όταν στις 23 Νοεμβρίου, αποκαλύφθηκε το γεγονός, αυθημερόν ο εφοπλιστής «απολύθηκε» χωρίς τη παρουσία του φυσικά, αλλά με «υπεύθυνη δήλωση» του και χωρίς υπογραφή του πλοίαρχου του πλοίου «ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ» στο οποίο ήταν …ναυτολογημένος και το οποίο ήταν ακινητοποιημένο.

Το σημαντικότερο όμως, είναι ότι ο ναυτολογημένος ως «ναυτόπαις» εφοπλιστής, εισέπραξε περισσότερες από 15.000 ευρώ οικογενειακά επιδόματα από τον ΕΛΟΕΝ τα τελευταία τρία χρόνια (Σχετικά έγγραφα βρίσκονται στη διάθεση του nextok.blogspot.com).

Μέχρι στιγμής τη …νύφη πλήρωσε ο τελευταίος τροχός της άμαξας. Πρόκειται για τον ναυτολόγο του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά Τρ. Λ. ο οποίος τελικά παραιτήθηκε από το Σώμα κάτω από το βάρος των κατηγοριών.

Για αρκετές ημέρες μάλιστα, παρέμενε στη θέση του και ο τέως Αρχηγός Αθανάσιος Μπούσιος αρνήθηκε όλως περιέργως να υπογράψει την μετάθεσή του, παρά το γεγονός ότι υπήρχαν ήδη οι υπογραφές όλου του κλιμακίου.

Να σημειωθεί επίσης ότι οι διάφορες ΕΔΕ του Υπουργείου άρχισαν μετά από διαδοχικά δημοσιεύματα καθώς ο Αρχηγός του Λιμενικού «αρνείτο» να δει τα πραγματικά γεγονότα και ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων δεν ήταν προφανώς σε θέση να αξιολογήσει τα γεγονότα. Απόδειξη ήταν το γεγονός ότι ενώ ο ίδιος ο Υπουργός ενημερώθηκε από σημαντικό παράγοντα του Πειραιά για την παρατεταμένη εικονική ναυτολόγηση Βεντούρη, ο κ. Διαμαντίδης απέδωσε τις πληροφορίες σε …κακοήθειες. Να σημειωθεί επίσης ότι ο προϊστάμενός του ναυτολόγου, αρχιπλοίαρχος Θεμέλαρος, πρώην υπολιμενάρχης Πειραιά, ισχυρίζεται ότι δεν γνώριζε τι έκανε ο υφιστάμενός του!

Που είναι το πόρισμα;

Το ερώτημα που προκύπτει τώρα είναι: Δεδομένου ότι παρήλθε ο χρόνος έναρξης της διερεύνησης της υπόθεσης, που είναι το πόρισμα;

Υπενθυμίζεται ότι η υπογράφουσα είχε στείλει επιστολή στο ΥΘΥΝΑΛ – τότε αρμόδιο για θέματα Λιμενικού – με σειρά ερωτημάτων γύρω από την υπόθεση της εικονικής ναυτολόγησης Βεντούρη.

Στις 7 Δεκεμβρίου λάβαμε απάντηση σύμφωνα με την οποία: «Από τη Διοίκηση Ασφαλείας του ΚΛΠ, διενεργείται προανάκριση για τη διερεύνηση καταγγελίας, σύμφωνα με την οποία, πρόεδρος εφοπλιστικής ένωσης εμφανίζεται να έχει επί σειρά ετών προβεί σε εικονικές ναυτολογήσεις σε πλοία υπό ελληνική σημαία». (Δείτε το έγγραφο παραπλέυρως)

Προστίθεται επίσης ότι: «Από τον Κεντρικό Λιμενάρχη Πειραιά, διατάχθηκε η διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης που ανατέθηκε σε ανώτερο αξιωματικό του Λιμενικού Σώματος με σκοπό τη διερεύνηση των διαλαμβανομένων στο (Γ) σχετικό (στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και η από 26-11-10 επιστολή σας), και κατ’ επέκταση της, διαπίστωση τυχόν πειθαρχικών ευθυνών σε βάρος στελεχών Λ.Σ. που υπηρετούν στο ΚΛΠ».

Όπως είναι γνωστό, η ΕΔΕ είχε ανατεθεί στον αξιωματικό Χαράλαμπο Δεληγιάννη με την εντολή να παραδώσει το πόρισμα εντός τριμήνου. Με τις τελευταίες εξελίξεις, ο κ. Δεληγιάννης μετατέθηκε από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά στην Ελευσίνας ως Κεντρικός Λιμενάρχης.

Παρέδωσε ήδη το πόρισμά του ο κ. Δεληγιάννης; Ή εάν δεν ολοκλήρωσε ακόμα την έρευνά του, θα την ολοκληρώσει η ίδιος ή θα ανατεθεί σε άλλον αξιωματικό;

ΕΔΕ με καθυστέρηση δύο ετών!
Δυστυχώς ο αντιναύαρχος Σούλης, δεν εμπνέει τη μέγιστη εμπιστοσύνη στο θέμα της παρακολούθησης των ΕΔΕ καθώς ο ίδιος στη περίπτωση καταγγελίας για παράνομη αμοιβή στελεχών της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής λόγω εικονικών συνεδριάσεων, ανέλαβε την ΕΔΕ περί τα τέλη του 2008 και την ολοκλήρωσε δύο χρόνια αργότερα, όταν ο αξιωματικός στον οποίον θα έπεφταν οι ευθύνες είχε αποστρατευθεί. (Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο εν λόγω αξιωματικός έχει εργοδοτηθεί από την Cosco. Σε περίπτωση που είχε επιβεβαιωθεί η παρανομία του, ίσως δεν θα μπορούσε να είχε προσληφθεί στην Κινεζική εταιρία, υποστηρίζουν σήμερα συνάδελφοί του) Και σύμφωνα με πληροφορίες το πόρισμα του κ. Σούλη αναφέρει ότι δεν προέκυψε τίποτα το αξιόποινο σε βάρος εν ενεργεία αξιωματικού. Με τον τρόπο αυτό όμως, κάποιοι διασπάθισαν το δημόσιο χρήμα και παράλληλα δεν επιτέλεσαν το έργο που τους είχε ανατεθεί. Ο λόγος για τον οποίο ο κ. Σούλης είχε καθυστερήσει την ολοκλήρωση της ΕΔΕ, ίσως θα πρέπει να αναζητηθεί από τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, ο οποίος εκτιμάται ότι θα δίξει και ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ΕΔΕ της εικονικής ναυτολόγησης του εφοπλιστή Βεντούρη.

Για την ιστορία να συμπληρώσουμε ότι σύμφωνα με «διαρροές» ο κ. Βεντούρης, φέρεται να έχει στα χέρια του λίστα με ονόματα στελεχών ναυτιλιακών εταιριών οι οποίοι είναι ή ήταν επίσης ναυτολογημένοι εικονικά και λέγεται ότι θα τη δώσει στη δημοσιότητα εάν ο ίδιος βρεθεί υπόλογος στη Δικαιοσύνη. Τονίζεται πάντως ότι το θέμα διερευνά και η Εισαγγελία Πειραιά η οποία έδωσε κατευθυντήριες γραμμές στην Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων του Λιμενικού. Επίσης υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία, η εικονική ναυτολόγηση είναι κακούργημα και επισύρει ποινή φυλάκισης χωρίς αναστολή και μη εξαγοράσιμη.

Αδιαφορία Διαμαντίδη
Επίσης να υπενθυμίσουμε ότι ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, όσο η υπόθεση βρισκόταν στην ευθύνη του, έδειξε πλήρη αδιαφορία ενώ θα μπορούσε να είχε διατάξει τη διενέργεια έρευνας προκειμένου να αποκαλυφθούν όλοι όσοι παρανομούν σε βάρος του ΕΛΟΕΝ και του ΝΑΤ το οποίο θα κληθεί να καταβάλει συντάξεις στους εφοπλιστές και στα στελέχη των ναυτιλιακών εταιριών ενώ παράλληλα με την εικονική ναυτολόγηση, τα …ναυτοπαίδια αποφεύγουν και την φορολόγησή τους αφού απολαμβάνουν του πλεονεκτήματος που έχουν οι ναυτικοί (φορολόγηση με συντελεστή 3%)!

3 σχόλια:

Exantas είπε...

Κα Κοντζόγλου
Διαπιστώνουμε ότι προσπαθείτε να τετραγωνίσετε τον κύκλο με το θέμα εικονικές ναυτολογήσεις. Θα θέλαμε να σας πληροφορήσουμε ότι οι ναυτολογήσεις χωρίζονται σε δύο κατηγορίες.
Η πρώτη, αφορά στους "κατ' επάγγελμα ναυτικούς" και η δεύτερη στους "κατ' επάγγελμα ναυτολογημένους".
Το ζήτημα κάθε φορά είναι, ποιος ναυτολογείται ή απολύεται, σε ποια λιμενική αρχή πραγματοποιείται η διαδικασία, εάν γίνονται οι προβλεπόμενες ταυτοπροσωπίες και το σπουδαιότερο......! Τί συνέπειες "απολαμβάνει" το όργανο που διαπιστώνει & καταγράφει την παράνομη πράξη & ιδιαίτερα, όταν ο απών "ναυτικός" συγκαταλέγεται στην "προστατευόμενη ευγενή τάξη" των "σπουδαίων" ή των "Ξέρεις ποιος είμαι εγω ρε?" ή των "γνωστών" ή των διαπλεκόμενων. Ο εξειδικευμένος επί του θέματος αντιναύαρχος Λ.Σ., ειδικά για την περίπτωση του προέδρου, έχει να πει κάτι ?
Γι' αυτό, είναι θέμα αυτοπροστασίας των θεσμών η ανάπτυξη ενός συστήματος αποτελεσματικών κυρώσεων, το οποίον όμως ουδείς Υπουργός ή Αρχηγός, μέχρι σήμερα, δεν δύναται να (υπο) στηρίξει! Η δυναμική τους, δυστυχώς, εξαντλείται σε επιλεκτικές μεταθέσεις, σε κατ' επιταγή κρίσεις & εξυπηρετήσεις ημετέρων.

ΜΘΧ

Ανώνυμος είπε...

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΙΡΑΤΙΚΟ

Άλλος ένας σοβαρότατος λόγος να ντρεπόμαστε, γιατί, σε αυτή την χώρα οι νόμοι ισχύουν και εφαρμόζονται για όλους εμάς.
Αλλά, όχι για τους εφοπλιστές...
Πληροφορούμαι, πως η ΕΔΕ για την ναυτολόγηση την συστηματική του κ. προέδρου της Ένωσης Ακτοπλόων ολοκληρώθηκε και σήμερα θα την λάβει η την έχει ήδη λάβει στα χέρια του ο αρχηγός του Λ.Σ-Ε.Α.
Και ο νόμος έχει ....τρυπάρες και ο κύριος της Ναυτολογίας , μάλλον είναι αθώος...
Θα την πληρώσουν οι καπεταναίοι, όπως πιθανολογείται....
Αλλά, απαντήστε μου, εσείς, τι μπορεί να κάνει ο καπετάνιος;;;
Να πει στον εργοδότη του, όχι δεν σε βάζω στο πλήρωμα;;;
Να τον καταγγείλει;;;
Βέβαια,
όποιος εφοπλιστής τα κάνει αυτά, είναι το λιγότερο, αναξιοπρεπής.
Να λαμβάνει επιδόματα ναυτικού για τα παιδιά του
και ο ίδιος να δίνει στους ναυτικούς , 0% αύξηση ή να μην εφαρμόζει την ΣΣΕ ...
ΠΡΌΚΛΗΣΗ.
ΚΑΙ ΜΕΓΆΛΗ ΝΤΡΟΠΉ.
Αλλά εσύ τι θα πράξεις , κ. Διαμαντίδη;;;
Θα επιλέξεις και σε αυτό το θέμα την....σιωπή;;;
Θα ....καλύψεις πράγματα και θάματα;;;
η ΘΑ θυμηθείς πως ΣΕ ΨΗΦΊΖΟΥΝ οι πολίτες ,
ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ κάνεις , όπως λέει, ο λαός,
ΤΟΥΜΠΕΚΙ.... ΨΙΛΟΚΟΜΜΈΝΟ...

Ιδού η Ρόδος...
Ιδού και το πήδημα...

Πόπη Χρ.

Ανώνυμος είπε...

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΧΤΟΚ......

Με τη ...Καρέτα-Καρέτα οδηγό, το πόρισμα της ΕΔΕ του κ. Χαράλαμπου Δεληγιάννη έφθασε επιτέλους στη Διοίκηση του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος. Το πόρισμα το οποίο αφορά στην διερεύνηση ευθυνών στελεχών του Λ.Σ. για την εικονική ναυτολόγηση του Απόστολου Βεντούρη επί σειρά ετών, σύμφωνα με πληροφορίες, είχε κατατεθεί από τον Λιμενάρχη Ελευσίνας την προηγούμενη Δευτέρα.

Μετά το δημοσίευμα του nextok και να ήθελε κάποιος να το "ζεστάνει" λίγο παραπάνω, δεν είχε πλέον περιθώρια και έτσι σήμερα το απόγευμα ο φάκελλος με όλα τα συνοδευτικά έγγραφα έφθασε στη Διοίκηση, στην Ακτή Βασιλειάδη.

Σύμφωνα με πληροφορίες η ηγεσία του Λιμενικού, σκοπεύει να αντιδράσει έντονα, εάν επαληθευτούν όσα αναφέρονται στο ρεπορτάζ του nextok καθώς από τα μέχρι στιγμής στοιχεία προκύπτουν αβίαστα ευθύνες σε στελέχη του Λιμενικού ενώ σύμφωνα με πληροφορίες το πόρισμα δεν αποδίδει ευθύως ευθύνες σε κανέναν επικαλούμενο έλλειψη αποδεικτικών στοιχείων. Και που βέβαια να βρεθούν αποδεικτικά στοιχεία σήμερα αφού η εικονική ναυτολόγηση, μπορεί να βεβαιωθεί μόνον με τη διενέργεια ταυτοπροσωπίας κατά τη στιγμή του κατάπλου κάθε πλοίου. Κάτι τέτοιο όμως δεν συνέβη ποτέ και σε κανένα πλοίο όπου φέρεται να υπηρετησε ο κ. Βεντούρης, με εξαίρεση την διαγραφή του από το ναυτολόγιο μία φορά από τον Ναυτολόγο της Σύρου ο οποίος θεώρησε αστεία την συμπερίληψη του εφοπλιστή στη λίστα πληρώματος.

Βεβαίως το πόρισμα, σύμφωνα με πηγές του nextok πατάει ακριβώς πάνω στη νομοθεσία. Φαίνεται όμως ότι εκτός από τη νομοθεσία υπάρχουν και άλλα στοιχεία τα οποία θα αξιολογηθούν και μάλιστα άμεσα. Εναπόκειται στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να εποπτεύσει για την ορθή απονομή της δικαιοσύνης.