Δευτέρα 4 Ιουλίου 2011

Η κυβέρνηση αποφασίζει για το Λιμενικό



Αποτυχημένη αποδείχθηκε η απόσχιση του Σώματος από το «φυσικό» διοικητικό φορέα
Η κυβέρνηση αποφασίζει για το Λιμενικό
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Δευτέρα, 4 Ιουλίου 2011


Ενας νέος άνεμος πνέει τις τελευταίες ημέρες μετά τον κυβερνητικό ανασχηματισμό στην Ακτή Μιαούλη. Η κάθοδος στην Ακτή Βασιλειάδη του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη ως υπουργού και του κ. Χάρη Παμπούκη ως αναπληρωτή υπουργού χαρακτηρίσθηκε ως θετική εξέλιξη, καθώς οι δυο θεωρούνται ως πολιτικοί που είναι κοντά στη ναυτιλία, παρά το γεγονός ότι η τοποθέτηση αυτή δεν συνοδεύτηκε προς το παρόν τουλάχιστον με την επιστροφή και του Λιμενικού Σώματος στο νέο υπουργείο.

Χάρης Παμπούκης Αν. Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας: «Στόχος η ενίσχυση της ελληνικής σημαίας με νέα κίνητρα».

Ωστόσο η εβδομάδα που αρχίζει σήμερα θεωρείται ως εβδομάδα εξελίξεων σε ό,τι αφορά το διοικητικό φορέα της ναυτιλίας. Δεν είναι λίγοι στον Πειραιά αυτοί που εκτιμούν ότι ωρίμασαν οι συνθήκες για επανασύνδεση του Λιμενικού με την ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία.

Η πολιτική ηγεσία του νέου διοικητικού φορέα της ναυτιλίας, ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, και ο αναπληρωτής υπουργός, Χάρης Παμπούκης, εγκαταστάθηκαν ήδη στο κτήριο της Ακτής Μιαούλη και έπιασαν δουλειά με στόχο, όπως δήλωσε πρόσφατα ο αρμόδιος για τη ναυτιλία κ. Παμπούκης, την ενίσχυση της σημαίας με νέα κίνητρα όχι μόνο φορολογικά. Παράλληλα πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι σε εξέλιξη διεργασίες σε κυβερνητικό επίπεδο, τα αποτελέσματα των οποίων αναμένεται να φανούν τις επόμενες ημέρες.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου θα λάβει σύντομα τις τελικές αποφάσεις σε σχέση με το μέλλον του Λιμενικού Σώματος.

Υστερα από ένα αποτυχημένο πείραμα που κράτησε περίπου 20 μήνες, όλο και περισσότεροι εντός της κυβέρνησης αναγνωρίζουν ότι η διάλυση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και κυρίως η απόσχιση του Λιμενικού Σώματος από το διοικητικό φορέα της, ήταν μια άστοχη ενέργεια που υπονόμευσε την καθημερινή ομαλή λειτουργία του υπό ελληνική σημαία πλοίου.

Δύο είναι διαχρονικά τα θέματα που θέτει ο ελληνικός εφοπλισμός στην ελληνική πολιτεία προκειμένου, μεταξύ άλλων, η ελληνική ναυτιλία να διατηρεί τη διεθνή πρωτοπορία και ανταγωνιστικότητά της:

- σταθερό θεσμικό πλαίσιο ανταγωνιστικό σε σύγκριση με άλλες ναυτιλιακές χώρες και

- υποστήριξη των «μετόπισθεν» με ένα ισχυρό διοικητικό φορέα με κύρος στο διεθνή διπλωματικό στίβο, όπως είναι ένα υπουργείο, το οποίο θα στελεχώνεται από ένα αξιόμαχο και έμπειρο σώμα, το Λιμενικό. Ενα υπουργείο, που καταρτίζει μια ναυτιλιακή πολιτική με βάση πρωτίστως τις ανάγκες του πλοίου, γιατί πλοία διαθέτει κυρίως η χώρα, και όχι των ναυπηγείων, ή των υπηρεσιών, τομείς στους οποίους διακρίνονται άλλες χώρες στο πλαίσιο ενός διεθνούς καταμερισμού εργασίας της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες του Οκτωβρίου του 2009 και όσες επακολούθησαν (διάλυση ΥΕΝ δημιουργία υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, απόσχιση Λιμενικού) δημιούργησαν αναμφίβολα ένα ρήγμα στο οικοδόμημα της ελληνικής ναυτιλίας, σε μια κρίσιμη περίοδο, που άλλες ναυτιλιακές δυνάμεις ενδυναμώνουν περαιτέρω τη θέση τους.

Η Ελλάδα προκειμένου να συνεχίσει να διατηρεί πρωταγωνιστικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία αλλάζει ραγδαία, δεν έχει την πολυτέλεια και τα «όπλα» που διαθέτουν άλλες ναυτιλιακές δυνάμεις (φορτία, ναυπηγεία, μεγάλες οικονομίες, υπηρεσίες). Διαθέτει όμως πέρα από κάθε αμφισβήτηση τη ναυτική τεχνογνωσία και την αποδεδειγμένη ικανότητα των Ελλήνων εφοπλιστών, οι οποίοι κατάφεραν την τελευταία δεκαετία αξιοποιώντας και την καλή πορεία της ναυλαγοράς να μεγεθύνουν το στόλο τους και να τον ανανεώσουν κατά τέτοιο τρόπο, ώστε σήμερα ο μέσος όρος ηλικίας του να είναι ένα χρόνο μικρότερος από το μέσο όρο του παγκόσμιου στόλου.

Αποφασιστική συμβολή σ' αυτή την ποιοτική πορεία είχε το σταθερό θεσμικό και φορολογικό πλαίσιο που πολλές άλλες χώρες το αντιγράφουν. Σταθερός σύμμαχος αυτής της προσπάθειας ήταν 90 χρόνια τώρα, όπως θεωρεί ο ελληνικός εφοπλισμός, ένα αποτελεσματικό διοικητικό μοντέλο με αξιόμαχο και έμπειρο προσωπικό, το Λιμενικό Σώμα το οποίο ανταποκρινόταν πλήρως με την απαραίτητη ευελιξία και αποτελεσματικότητα που το διακρίνει στις ανάγκες μιας βιομηχανίας που λειτουργεί σε παγκόσμιο επίπεδο 24ωρες το 24ωρο, επτά ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες το χρόνο.

Αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν τα τελευταία δέκα χρόνια να εισρεύσουν στη χώρα μας πάνω από 140 δισ. ευρώ ναυτιλιακό συνάλλαγμα, όσο τρία Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης.

Η επιστροφή του Λιμενικού σώματος στο νεοσύστατο υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας θα είναι στο σωστό δρόμο σύμφωνα με κυβερνητικό παράγοντα.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr

20 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ ΔΟΥΛΟΙ ΤΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ ΚΙ ΑΣ ΜΗΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΟΛΛΕΣ Α4! ΟΝΕΙΡΑ ΓΛΥΚΑ...

Ανώνυμος είπε...

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΞΕΦΤΙΛΑ ΤΩΝ ΠΑΡΕΡΓΩΝ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ. ΟΧΙ ΤΣΟΥΤΣΕΚΙΑ ΤΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΑΔΩΝ. ΟΧΙ ΣΥΝΕΝΟΧΟΙ ΣΤΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ, ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΞΕΠΛΥΜΑΤΟΣ ΧΡΗΜΑΤΟΣ.

στ@βεντο είπε...



"Δεν είναι λίγοι στον Πειραιά αυτοί που εκτιμούν ότι ωρίμασαν οι συνθήκες για επανασύνδεση του Λιμενικού με την ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία." 

Παραωρίμασαν μάλλον και σάπισαν οι οπισθοδρομικές ιδέες....

Ανώνυμος είπε...

Δηλαδη υπάρχει καποιος που πιστευει οτι εκτος απο την ταμπελα που αλλαξε στο κτηριο της Δραπετσωνας και τον τιτλο ΄΄ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ΄΄ που γραφουμε στα υπηρεσιακα εγγραφα-σηματα , αλλαξε και κάτι αλλο;
Ολοι κανουμε ακριβως τα ιδια με αυτα που καναμε και οτν ειμασταν στο ΥΕΝ.
Αυτο που αλλαξε ειναι οτι καταστραφηκαμε οικονομικα και δεν υπαρχει ουτε ενα ευρω διαθεσιμο για το ΛΣ.
Αν νομιζετε οτι θα βαλουν το χερι στη τσεπη οι εφοπλιστες για να σωσουν το ΛΣ , μάλλον ονειρευεστε...

Ας αφησουν τον μισθο μας ανεπαφο και ας κανουν οτι θελουν με τους τιτλους και τις καρεκλες τους!
Πηρατε χαμπαρι οτι οι πολιτικοι ικανοποιησαν την ματαιοδοξια κιαλλων ΑΞ , δημιουργωντας 2 επιπλεον ΠΕΔΙΛΣ;
Οι Ναυαρχοι και οι Αρχιπλοιαρχοι ειναι περισσοτεροι απο τα πλωτα που ειναι σε πληρη επιχειρησιακη ετοιμοτητα.

Ανώνυμος είπε...

κοίτα να δείς που στο τέλος θα ξαναγίνει το ΥΕΝ και το λιμενικό θα είναι ξανά οι τσάμπα υπάλληλοι των εφοπλιστών!!! έτσι και αλλιώς η ΝΔ το είπε καθαρά ότι όταν θα έρθουν και αυτοί με την σειρά τους να σώσουν την Ελλάδα, θα ξαναγίνει ΥΕΝ! (άντε να έχουμε την τιμή να δούμε Υπουργό και την 3η γενειά της οικογενείας των Κεφαλλογιάννηδων).......η μόνη σωτηρία για την Ελλάδα είναι....ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΒΟΜΒΑ!!!

Ανώνυμος είπε...

Είπαμε να λέμε και καμιά μαλακία αλλά αυτό περί απόσχισης του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. από το ΥΠτΠ είναι πολύ τραβηγμένο.

Ανώνυμος είπε...

Θα επαναλάβω ότι είπα σε όσους πριν ένα χρόνο αντιμάχονταν την απόσχιση του ΛΣ από το ΥΕΝ:

ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΔΕΝ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ.-

Ανώνυμος είπε...

Οχι ξανα δουλικα των εφοπλισταδων.Αυτα ανηκουν στο παρελθον.

Ανώνυμος είπε...

Εγώ προτιμώ να γαυγίζω και να ζω με χορτάτους Εφοπλιστές παρά να είμαι αδέσποτο στις πλατείες και να ανήκω στο ΥΠτΠ (xorofilax)...........

Ανώνυμος είπε...

ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΗΜΟΥΝ ΚΙ ΕΓΩ ΕΝΑΣ ΕΞ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΑ ΟΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛ ΑΚΤ. ΘΑ ΑΛΛΑΖΕ Η ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ,ΑΝΤ' ΑΥΤΟΥ ΧΑΣΑΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΧΟΥΣ ΤΟΣΩΝ ΧΡΟΝΩΝ, ΔΕ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΣΩΜΑ ΜΕ ΣΚΟΥΡΙΑΣΜΕΝΑ ΜΥΑΛΑ, ΑΠΑΙΔΕΥΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΥΠΑΡΚΤΑ ΜΕΣΑ. ΠΟΣΟ ΘΑ ΓΕΛΑΝΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΚΑΠΟΙΟΙ!!!

Ανώνυμος είπε...

αρχίστε να προσαρμοζόσαστε στην επανίδρυση ΟΛΙΚΗ Η ΜΕΡΙΚΗ του ΥΕΝ ..... είναι τελειωμένο.....!!!!!!!
το κακο ειναι οτι προβλέπω και τουμπα της ΠΟΕΠΛΣ ........
εδω ειναι Θα φανει ,το οπου φυσαει ο ανεμος παω ........ να δω την ανακοινωση της ΠΟΕΠΛΣ και ας πεθανω ......
οσο για την πεαλς εκει που ηταν μαυρο πανι του υπουργου ως μοναδικοι υποστηρικτες του ΥΕΝ μαζι με τΟΥς ΕΦΟΠΛΙΣΤΕς προβλεπω συμφιλίωση σε βαθμο άνευ προηγουμένου........
η αληθεια παντωσ ειναι οτι ούτως η αλλως δεν αλλαξε τιποτα μεχρι τωρα ....οτι καναμε κανουμε και χειροτερα ακομα......

Ανώνυμος είπε...

ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΝ ΠΩΣ ΤΟ ΘΕΛΟΥΝ ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ..ΑΣ ΔΟΥΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΩΣ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΕΔΩ.. ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ..ΝΤΡΟΠΗ ΤΟΥΣ..

Ανώνυμος είπε...

οταν τρεχουμε στα βαπορια και ζηταμε εισητηρια για 4 ατομα με ιχ πήγαινε και ελα 2 φορες το χρονο [800 ευρω] ειναι καλοι οι εφοπλιστες ετσι?????
αλλα δεν βλεπω να λετε κατι
για τις μειωσεις -12.8% , -1% , -3% , -χρονοεπιδομα , -49% στα επιδοματα , και αλλες πολλες ακομα ....τι εχει να πει κατι κανεις απο ολους εσας τους άφαντους ....... αυτα ειναι μεσος ορος -500 ευρω καθε μηνα ρε ακτοφυλακαρες της φακης .........
ποσο ακομα πρεπει να απαξιωθείτε για να ξυπνήσετε ???
ακομα και που σας ξεφτιλιζουν ολοι γυρω σας για τη γενικοτερη σταση σας .....,οπως εγω , δεν αντιδράτε .......
πινετε κατι ???????????????

Ανώνυμος είπε...

ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ, ΟΠΩΣ ΤΑ ΛΕΕΙ Ο ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΣ,ΠΑΛΙ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΕΣ ΚΑΙ ΛΙΜΕΝΙΚΟΙ ΓΙΝΑΜΕ ΜΑΛΙΑ ΚΟΥΒΑΡΙΑ ΕΝΩ ΧΑΝΟΥΜΕ 500 ΕΥΡΩ ΤΟ ΜΗΝΑ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΙΣΦΟΡΕΣ. ΕΙΤΕ Λ.Σ ΕΙΤΕ ΕΛ.ΑΚΤ ΕΙΤΕ ΥΕΝ ΕΙΤΕ ΥΠΠ ΕΙΤΕ ΥΘΥΝΑΛ ΕΙΤΕ ΥΕΝΑΝΠ Η ΞΕΦΤΙΛΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΡΙΑ. ΟΛΩΝ ΜΑΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Ρε λες και ξέραμε και τις στρογγυλές σφραγίδες τις έχουμε ακόμα ΥΕΝ!!!

Ανώνυμος είπε...

Ποτέ ξανά ΤΣΟΥΤΣΕΚΙΑ των εφοπλιστών.
Ποτέ ξανά ΓΕΡΜΑΝΟΤΣΟΛΙΑΔΕΣ στα ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ τους.

Ανώνυμος είπε...

σε 2 μηνες θα ειμαστε ΥΕΝ .ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ ΤΟ......

Ανώνυμος είπε...

Ρε σεις, λίγη αυτοσυγκράτηση δε βλάπτει. Μη φτάνουμε και στο υβρεολόγιο. Άκου γερμανοτσολιάδες!

Ανώνυμος είπε...

"Σύντροφε" 6:36 καρφώνεσαι... ακου γερμανοτσολιάδες στα εγκλήματα των εφοπλιστών. Απο την Κουμουνδούρου ξέφυγες;

Ανώνυμος είπε...

Σε 2 μήνες λέει θα είμαστε ΥΕΝ. Σημειώστε το λέει. Αλλά δέν λέει που; Σαφέστατα εννοεί ο ποιητής εκεί που δέν ποιάνει η μελάνι.