Χάραξη σοβαρής και συγκροτημένης ναυτιλιακής πολιτικής ζητά με Ερώτηση (ΑΠ 20492/26.07.2011) που κατέθεσε σήμερα, ο Βουλευτής Ν. Χίου και Υπεύθυνος Τομέα Περιφερειακής Πολιτικής, Κωστής Μουσουρούλης.
Ο Βουλευτής επισημαίνει ότι οι πειραματισμοί της Κυβέρνησης επί δέκα οκτώ (18) μήνες, με τη διάλυση του αρμόδιου Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, την αποκοπή του Λιμενικού Σώματος από τη ναυτιλία, τις αλλεπάλληλες μεταφορές των σχετικών αρμοδιοτήτων από Υπουργείο σε Υπουργείο, έχουν δημιουργήσει αστάθεια, η οποία αυξάνει τη δυσπιστία της ναυτιλιακής κοινότητας απέναντι στη χώρα.
Ο Κωστής Μουσουρούλης τονίζει ότι, ενώ οι ερασιτεχνικοί χειρισμοί έχουν πλήξει την ελληνική ναυτιλία, με αποτέλεσμα να μειώνεται ο αριθμός των πλοίων που φέρουν την Ελληνική σημαία, οι αρμόδιοι Υπουργοί αναλώνονται σε εξαγγελίες χωρίς να λαμβάνονται συγκεκριμένα μέτρα για τον τομέα που συνεισφέρει στην εθνική οικονομία σε σταθερή ετήσια βάση.
Δεδομένων των τελευταίων δηλώσεων των αρμοδίων Υπουργών και δημοσιευμάτων ότι εξετάζεται σε επίπεδο Πρωθυπουργού, η επανασύνδεση της εμπορικής ναυτιλίας με το φυσικό διοικητικό της φορέα, το λιμενικό σώμα, ο Κωστής Μουσουρούλης ζητά την επανασύσταση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, καθώς και συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, με σαφές χρονοδιάγραμμα για την ενίσχυση της ελληνικής ναυτιλίας.
Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της Ερώτησης.
ΟΝΟΜΑ ΕΠΩΝΥΜΟ ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ:ΚΩΣΤΗΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ: ΝΟΜΟΣ ΧΙΟΥ
ΕΡΩΤΗΣΗ
(Αρ. πρωτ. 20492/26.7.2011)
Προς: Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας
Υπουργό Προστασίας του Πολίτη
Θέμα: Χάραξη νέας ναυτιλιακής πολιτικής.
Κατά το χρονικό διάστημα που έχει παρέλθει από τους πρωτόγνωρους πειραματισμούς της Κυβέρνησης, με τη διάλυση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, την αποσύνδεση του Λιμενικού Σώματος από την εμπορική ναυτιλία, την «περιπέτεια» μεταφοράς των σχετικών αρμοδιοτήτων σε τρία Υπουργεία και στο Προστασίας του Πολίτη, έχει επιβεβαιωθεί το τραγικό σφάλμα της Κυβερνητικής επιλογής.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η δυσπιστία της ναυτιλιακής κοινότητας απέναντι στη χώρα για το αν, τελικά, επιθυμεί να έχει υπό τη σημαία της τη μεγαλύτερη ναυτική δύναμη στον κόσμο και τη δραστηριότητα εκείνη που την τελευταία δεκαετία έχει συνεισφέρει με 200 δισ. δολάρια στο ελληνικό ισοζύγιο πληρωμών.
Η δυσπιστία αυτή, καθώς και οι επιπτώσεις της, στις οποίες έχω αναφερθεί με Ερωτήσεις και Επερωτήσεις μου στη Βουλή1, πέραν όλων των άλλων σοβαρών ζητημάτων που προκαλούν εντός του ναυτιλιακού χώρου, δεν επιτρέπει την ύπαρξη ενός ανοικτού διαλόγου με τους εκπροσώπους της ναυτιλίας μας για ισχυρότερη σύνδεση, τόσο των κεφαλαίων τους με την εθνική οικονομία της χώρας, όσο και της περαιτέρω απορρόφησης ελληνικού ναυτικού δυναμικού.
Πρόσφατα2 ο Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας και ο Αναπληρωτής Υπουργός, σε συνάντησή τους με την ηγεσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, επισήμαναν «τη βούληση της Κυβέρνησης να προχωρήσει στην ουσιαστική ενίσχυση και αναβάθμιση της ελληνικής ναυτιλίας με συγκεκριμένες δράσεις και πρωτοβουλίες που θα εξειδικευτούν και θα παρουσιαστούν σε σύντομο χρονικό διάστημα».
Νωρίτερα3 και σε εκδήλωση4 της «Επενδύστε στην Ελλάδα A.E.» (Invest in Greece SA) ο Αναπληρωτής Υπουργός ανέφερε ότι «Θα στηρίξουμε τη ναυτιλία όχι με λόγια, ούτε με συμβολισμούς, παρά το ότι οι συμβολισμοί είναι πολύ σημαντικοί» ενώ διαβεβαίωσε ότι η Κυβέρνηση θα χειριστεί το θέμα της ναυτιλίας σε μια απολύτως αναπτυξιακή λογική. Στην ίδια εκδήλωση ανακοινώθηκε ότι μελετάται η δημιουργία ενός πλαισίου κινήτρων, με τη φορολογία να αποτελεί ένα τμήμα αυτών, προκειμένου «να ξανασηκωθεί ελληνική σημαία».
Επειδή η πρόσφατη τοποθέτηση αξιωματικών στο Λιμενικό Σώμα από τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, απογυμνώνει, κυριολεκτικά τις Διευθύνσεις εκείνες που με βάση την ισχύουσα νομοθεσία βρίσκονται, υπό την ομπρέλα του διοικητικού φορέα της ναυτιλίας,
Επειδή οι όποιες πρωτοβουλίες αναληφθούν, θα μπορούσαν να στείλουν ένα ισχυρό μήνυμα στην Ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα ότι πραγματικά η χώρα υπολογίζει σε αυτήν, στις δύσκολες στιγμές που περνάει η χώρα μας.
Επειδή σύμφωνα και με δημοσιεύματα ο Πρωθυπουργός θα κληθεί να λάβει οριστικές αποφάσεις για το μέλλον του διοικητικού φορέα της ναυτιλίας, σε συνδυασμό πάντα, με το Λιμενικό Σώμα, εντός των αμέσως επομένων ημερών.
Επειδή οι ερασιτεχνικού τύπου χειρισμοί της Κυβέρνησης έχουν πλήξει την ελληνική ναυτιλία, συνεπώς, έστω και την ύστατη ώρα, απαιτείται πρωτίστως αποκατάσταση των πραγμάτων και στην συνέχεια εξαγγελίες για δράσεις και σχεδιασμούς.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί,
Βρίσκεται στις προθέσεις της Κυβέρνησης και πότε, η επανασύσταση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας;
Προτίθεται και πότε, να προχωρήσει η Κυβέρνηση στην επανασύνδεση του Λιμενικού Σώματος με το φορέα εποπτείας της ελληνικής ναυτιλίας ως άμεσα συνδεδεμένο με αυτή;
Ποιες οι πρωτοβουλίες που αναμένεται να λάβει η ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας προς την κατεύθυνση ένταξης περισσότερων ελληνόκτητων πλοίων υπό ελληνική σημαία;
Με ποιους τρόπους σκοπεύει να ενισχύσει και να αναβαθμίσει το Υπουργείο την ελληνική ναυτιλία και ποιος ο χρονικός ορίζοντας των όποιων πρωτοβουλιών;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Κωστής Μουσουρούλης Αθήνα, 26.07.2011
Βουλευτής Νομού Χίου


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου