«Με τα λόγια κτίζεις ανώγια και κατώγια» λέει ο θυμόσοφος λαός και στην κυβέρνηση Παπαδήμου προσπαθούν να βρουν τρόπους για να κάνουν τα λόγια πράξεις όσον αφορά στην ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία.
Μπορεί η Ελλάδα να είναι παγκόσμια δύναμη στις επτά θάλασσες, μπορεί να έχει χιλιοειπωθεί και χιλιογραφτεί από επίσημα χείλη ότι η ναυτιλία αποτελεί έναν από τους δύο πυλώνες της ελληνικής οικονομίας, όμως η κυβερνητική πολιτική που ακολουθείται τα τελευταία δύο χρόνια συμβάλλει στην αποδυνάμωσή της.
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι η συνεχής μείωση του ελληνικού νηολογίου.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας κατά 3,8% μειώθηκε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 κοχ και άνω, τον Οκτώβριο 2011 σε σύγκριση με τον Οκτώβριο 2010, έναντι μείωσης 0,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009.
Η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 κοχ και άνω, αυξήθηκε κατά 0,7%, έναντι αύξησης 3,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009. Την ίδια ώρα οι Έλληνες ναυτικοί έχουν μειωθεί στις 15.000 με άμεσο τον κίνδυνο να χαθεί στο άμεσο μέλλον η ελληνική ναυτική τεχνογνωσία.
Παράλληλα, αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές που είχαν εγκαταλείψει το City του Λονδίνου, και ήταν το 30% επί του συνόλου, μετά τις αλλαγές που είχε κάνει η κυβέρνηση των Εργατικών στη φορολόγηση των μη μόνιμων κατοίκων της Βρετανίας (non domicile) ετοιμάζονται να επιστρέψουν στη Μεγάλη Βρετανία
Η κυβέρνηση της Μεγάλης Βρετανίας θέλει πίσω το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο και για αυτό τον λόγο υπάρχει η πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε απλουστεύσεις και να δώσει εγγυήσεις.
Τα 14 σημεία
Κάτω από το βάρος της κατάστασης αυτής, στα γραφεία των αρμόδιων υπουργείων βρίσκεται κείμενο με 14 σημεία για την ενίσχυση της ελληνικής ναυτιλίας, το οποίο είναι σε γνώση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και αποτελεί το απόσταγμα των προτάσεων που έχουν καταθέσει φορείς της ναυτιλίας, ναυτιλιακά στελέχη, σύμβουλοι του υπουργείου οικονομικών και της στελέχη της Δ.Ο.Υ Πλοίων.
1. Σύσταση διακομματικής επιτροπής επανεξέτασης στο σύνολο του φορολογικού καθεστώτος της ναυτιλίας.
2. Ενθάρρυνση της εγγραφής ή επανεγγραφής στο ελληνικό νηολόγιο πλοίων ελληνικών συμφερόντων και όχι μόνο. Απόφαση για επανασύσταση του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ως «one stop shop»..
3. Προσανατολισμός ανάπτυξης της Ελλάδας ως σημείο εκκίνησης της κρουαζιέρας στην Μεσόγειο με ταυτόχρονη ανάπτυξη όλων των χερσαίων υποδομών.
4. Αυστηρός έλεγχος και συνέπειες στα «μαϊμού» δραστηριότητες στον τομέα εκμετάλλευσης των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής με συνεργασία των υπουργείων Οικονομικών και Ναυτιλίας.
5. Ανάπτυξη εσωτερικού θαλάσσιου τουρισμού με ενίσχυση εταιρειών εκμετάλλευσης πλοίων μέχρι 100 επιβατών και σύνδεση διαφόρων τουριστικών προορισμών με ημερήσιες αντιδράσεις.
6. Χρηματοδότηση νέων τεχνολογιών στις επισκευαστικές ζώνες.
7. Άνοιγμα των επαγγελμάτων της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης.
8. Περιφερειακές ενισχύσεις σε ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν έδρα σε υποβαθμισμένες περιοχές, που τα κέρδη θα εισρεύσουν στην συγκεκριμένη περιφέρεια εντός εύλογου χρονικού διαστήματος.
9. Ενίσχυση εταιρειών για την κατασκευή και εκμετάλλευση περιφερειακών μαρίνων με επανεπένδυση ποσοστού των κερδών στις περιφέρειες αυτές.
10. Ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων απαιτεί μεγάλες επενδύσεις κεφαλαίου σε ειδικά εξοπλισμένα πλοία και σε εγκαταστάσεις και εξοπλισμό των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια και στην ενδοχώρα.
11. Κίνητρα για την ίδρυση ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων σε υποβαθμισμένες περιοχές με επανεπένδυση των κερδών στις περιοχές αυτές.
12. Με το καθεστώς της αυτοχρηματοδότησης, να γίνει διάθεση σε ιδιώτες της δυνατότητας να κατασκευάσουν και να εκμεταλλευτούν μαρίνες ιδιωτικών και επαγγελματικών σκαφών σε διάφορα μέρη της Ελλάδος.
13. Δυνατότητα αντικατάστασης των υπερήλικων επαγγελματικών σκαφών με παροχή κινήτρων.
14. Ενίσχυση των θαλασσίων μεταφορών με σύνδεση με την ενδοχώρα.
4 σχόλια:
2. Ενθάρρυνση της εγγραφής ή επανεγγραφής στο ελληνικό νηολόγιο πλοίων ελληνικών συμφερόντων και όχι μόνο. Απόφαση για επανασύσταση του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ως «one stop shop».....
Τζαμπα αλλαξαμε δηλαδη σφραγιδες???
Αφου είπαν ότι τα έξοδα για τις καινούργιες θα τα καλύψουν οι Απόστρατοι, τι σε νοιάζει εσένα; Θα μας πάρουν και στολές και όσοι κάνουν υπηρεσία στα λιμάνια θα φορούν και διαφήμιση ΕΑΑΛΣ, blue star ferries, Hellas ferries κλπ
Μας έχουν ζαλίσει με αυτή τη ναυτιλία τους οι εφοπλιστες και οι υπάλληλοι τους. Ας μας απαντήσουν γιατί δεν παιρνουν Ελληνες ναυτικούς στα πλοία τους ώστε να βοηθήσουν τη χώρα σε αυτές τις δύσκολες στιγμές που περνάει; Γιατί δεν ναυπηγούν τα νεα πλοία τους στα Ελληνικά ναυπηγεία; Γιατί δεν συντηρούν τα πλοία τους στα Ελληνικά ναυπηγεία;
Δεν τρωμε κουτόχορτο πλέον μόνο την τσέπη τους κοιτάζουν όλοι αυτοί, ας δείξουν με πράξεις ότι θέλουν να βοηθήσουν τη χώρα τους και χωρίς ανταλάγματα. Ας χάσουν και μερικά ευρώ και τι έγινε , τόσα χρόνια θησάυριζαν. Όσο αφορά της συμβολή της ναυτιλίας στο ΑΕΠ ήταν μόλις στο 4,3% πέρισυ με στοιχεία από την ΕΛ. ΣΤΑΤ.
Αν ήθελαν να πιέσουν για το συμφέρον της χώρας θα μπορούσαν να εφαρμόσουν ένα είδος απεργίας στην μεταφορά των πάγκοσμιων αγαθών εκτός της Ελλάδας , αφού ο Ελληνικών συμφερόντων στόλος είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο. Τότε να βλέπαμε τις ξένες αγορές. Αλλά σιγά μην έχουν αυτοί πατρίδα..
χα χα χα ΣΤΟΛΕΣ ΕΑΑΛΣ με λογότυπο BSF kai HELLAS FER ρε τι γέλιο ....................
ΘΑ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΓΕΣ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΥΣ ΑΡΧΙΝΑΥΑΡΧΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΟΒΟΥΜΕ ΤΑ ΕΙΣΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΝΟΥΝΕ ΛΕΦΤΑ ΤΣΑΜΠΑ ΣΕ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΟΥΣ.............
Δημοσίευση σχολίου