Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2011

ΟΙ ΑΔΙΕΞΟΔΕΣ ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΠΑΡΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟ

Ο θυμόσοφος λαός αποφαίνεται ότι οι προκαταρκτικές έρευνες της δικαιοσύνης είναι η ασφαλέστερη οδός όχι μόνο για το κουκούλωμα ενός σκανδάλου, αλλά για την καταβύθιση του στην κολυμπήθρα του Σιλωάμ, ώστε εξαγνισμένοι κατ' ουσίαν οι ελεγχόμενοι, ν' ανοίξουν πανιά και ... φτερά για άλλες δημιουργικές όσο κι επωφελείς κοινωνικές δράσεις.
Το επιπρόσθετο ενδιαφέρον στην υπόθεση των ελικοπτέρων του Λιμενικού Σώματος που και από αυτή αναδύθηκε έντονη η οσμή του σκανδάλου αλλά "εξαερώθηκε" με ισχυρό αεροψεκασμό αποσμητικών εδάφους εδάφους, είναι ότι η προκαταρκτική έρευνα ουδέποτε κατέληξε, ενώ τα πρόσωπα που τότε την χρεώθηκαν είτε βρέθηκαν στη σκιά του επίκεντρου ως ελεγκτέοι, κινούν και σήμερα τα νήματα του παρασκηνίου πίσω από τις κουίντες.
Η μεταφορά του 2004 και του 2005 στο σήμερα και σε όσα τεκταίνονται, παρουσιάζουν τεράστιο πολιτικό και ποινικό ενδιαφέρον γιατί αφενός διαδραματίστηκαν ακαθόριστες από πριν δράσεις κι επιλογές όπως οι εναλλαγές ηγεσιών, η διαφοροποίηση ή ψιμυθίωση του προφίλ της πολιτικής ηγεσίας στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

Δεν θα πρέπει να είναι καθόλου μα καθόλου τυχαίο ότι στην Πυροσβεστική κάνουν λόγο για την ύπαρξη ενός οργανωμένου παραδικαστικού κυκλώματος...

Διαβάστε το δημοσίευμα της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας στις 23 Ιανουαρίου του 2005 για την προκαταρκτική έρευνα σχετική με τα ελικόπτερα εδάφους- εδάφους του λιμενικού Σώματος. Είναι εξαιρετικά επίκαιρο. Το δημοσίευμα.


"Σε εξέλιξη βρίσκεται εδώ και λίγον καιρό προκαταρκτική εξέταση από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιώς, για τους λόγους που κρατούν από... πέρυσι τον Οκτώβριο καθηλωμένα στο έδαφος έξι πανάκριβα ελικόπτερα του Λιμενικού Σώματος. Τα είχαμε πάρει για τους Ολυμπιακούς, αλλά τα «πάγωσε» ο ίδιος ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας.

Οι διαστάσεις του θέματος δεν είναι μόνον οικονομικές - καθώς πληρώσαμε 55 εκατ. ευρώ για να τα αποκτήσουμε και χάνουμε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για κάθε μήνα που δεν πετούν. Είναι και πολιτικό, αφού από τη διερεύνηση προκύπτει «ασυνεννοησία» μεταξύ των υπουργείων Αμυνας και Ναυτιλίας: Το ΥΠΕΘΑ υλοποίησε τη σύμβαση με την Eurocopter και οφείλει να την παρακολουθεί. Ομως, το υπουργείο Αμυνας έχει διαφορετική άποψη από τον Μ. Κεφαλογιάννη.

Στην ιστορία συμβαίνουν και αρκετά παράδοξα. Ανώτερος αξιωματικός που με αναφορά του (29/11/2004) επεσήμανε στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας ότι η χώρα μας ζημιώνεται από την καθήλωση των ελικοπτέρων, μετατέθηκε λίγον καιρό μετά.

Αναφερόμαστε στον διοικητή της μοίρας των συγκεκριμένων ελικοπτέρων, πλωτάρχη Α. Κεφάλα (εκπαιδευμένος στη Γαλλία), ο οποίος πήρε φύλλο πορείας για το λιμεναρχείο... της Πάτμου, παρ' ότι ο κανονισμός (άρθρο 2 Π.Δ. 1980/2003) δεν δικαιολογεί ανώτερο αξιωματικό στη σύνθεσή του. Μετάθεση για τη Χάγη πήρε και ο υποδιοικητής της μοίρας. Από το ΥΕΝ, πάντως, θέλησαν να μας διαβεβαιώσουν ότι οι μεταθέσεις των δύο στελεχών είναι άσχετες με το θέμα.

**Η δαιδαλώδης υπόθεση ξεκινάει τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν αρχίζουμε να παραλαμβάνουμε διαδοχικά από την Eurocopter έξι δικινητήρια ελικόπτερα που σκοπό έχουν την αστυνόμευση-επιτήρηση, τη μεταφορά ομάδας ειδικών δυνάμεων κ.λπ.

Πρόβλημα εγκατάστασης

Το οξύμωρο είναι ότι δεν έχουμε λύσει ένα σημαντικό πρόβλημα: Πού θα εγκατασταθούν και από πού θα «επιχειρούν» τα ελικόπτερα; (Εάν δεν βρεθεί γρήγορα ο χώρος, υπάρχει κίνδυνος να μην πετάξουν στους Ολυμπιακούς).

**Ο υπουργός Αμυνας προτείνει την εγκατάστασή τους στο στρατιωτικό αεροδρόμιο των Μεγάρων, όμως αντιμετωπίζει την απροθυμία του ΓΕΣ. Υπό την πίεση του χρόνου πέφτει η ιδέα από το ΥΕΝ για το στρατιωτικό αεροδρόμιο στη Δεκέλεια.

Η εταιρεία αρχικά δεν το δέχεται, καθώς δεν πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις της σύμβασης. Συγκεκριμένα, ότι δεν διαθέτει άδεια από την ΥΠΑ για διεξαγωγή συντήρησης υπό τις προϋποθέσεις του JAR 145 (πιστοποιητικό ασφαλείας) στο αεροδρόμιο της Δεκέλειας, παρά μόνον στο αεροδρόμιο Μεγάρων.

Ως αντιπρόταση η Eurocopter ζητάει, μεταξύ άλλων, να αρθεί το JAR 145.

**Λίγες ημέρες μετά (17/5), συντάσσεται «Ενημερωτικό - Εισηγητικό Σημείωμα» υπ' όψιν της «ιεραρχίας» του ΥΕΝ, το οποίο υπογράφεται και από τον αρχηγό του Λιμενικού και μεταξύ άλλων προτείνει την «άμεση προσωρινή παραχώρηση εκ μέρους του ΓΕΑ χώρου εντός υποστέγου στο αεροδρόμιο της Δεκέλειας».

**Ακολουθεί (28/05/04) «εμπιστευτικό» και «επείγον» έγγραφο του ΥΠΕΘΑ προς το ΥΕΝ, το οποίο εν τέλει ορίζει ως χώρο προσωρινής εγκατάστασης τη Δεκέλεια.

**Ετσι, λοιπόν, λύνεται το πρόβλημα της εγκατάστασης, όχι όμως και του JAR 145. Αν και η Aeroservices (υπεργολάβος για τη συντήρηση των ελικοπτέρων) είναι ήδη πιστοποιημένη κατά JAR 145 σε άλλους τύπους ελικοπτέρων, στα συγκεκριμένα δεν είναι. Για να λυθεί και αυτό το ζήτημα, όπως πληροφορούμαστε, το ΥΠΕΘΑ προχώρησε τελικά σε άρση του JAR.

**Ο καιρός περνάει, οι Ολυμπιακοί και οι Παραολυμπιακοί τελειώνουν και την 1η Οκτωβρίου, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας «παγώνει» τις πτήσεις. Με δελτίο τύπου στις 20 Οκτωβρίου, επικαλείται λόγους ασφαλείας: «...αδυναμία του προμηθευτή να εκπληρώσει τις συμβατικές του υποχρεώσεις και ειδικά ως προς το σκέλος της συντήρησης-υποστήριξης αυτών, παρά τις επανειλημμένες προσκλήσεις μας», διαβάζουμε.

**Ετσι, αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση. Το ΥΠΕΘΑ όμως διαφωνεί έντονα. Με επείγον έγγραφό του στις 10 Οκτωβρίου, επισημαίνει στο ΥΕΝ:

«Μέχρι σήμερα ουδέποτε μας κοινοποιήθηκε κάποια ουσιαστική και τεκμηριωμένη απόκλιση από τις προβλεπόμενες διαδικασίες, η οποία να οδηγεί σε αμφιβολίες αναφορικά με την ποιότητα της παρεχόμενης υποστήριξης των ελικοπτέρων από τον προμηθευτή, ειδικότερα δε ως προς την ασφάλεια πτήσεων, παρακαλούμε όπως μας κοινοποιήσετε τους λόγους για τους οποίους το ΥΕΝ/ΛΣ φαίνεται ότι έχει σταματήσει την πτητική εκμετάλλευσή τους».

Συντήρηση και εγγύηση

Και προειδοποιεί: «Καταναλώνεται ο συμβατικός χρόνος της εγγύησης, ενώ τα ελικόπτερα βρίσκονται καθηλωμένα στο έδαφος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ενδέχεται να μη συμπληρωθούν τα όρια των ωρών πτήσεως για εκτέλεση της προγραμματισμένης συντήρησης, η οποία έχει προβλεφθεί και πληρωθεί για το διάστημα των δύο ετών που καλύπτει η τεχνική υποστήριξη της εταιρείας κ.λπ.». Υπογράφεται από τον Ι. Ευθυμίου, γενικό διευθυντή της ΓΔΑΕ.

**Από την άλλη, κύκλοι του ΥΕΝ υποστηρίζουν: «Υστερα από ενδελεχή έρευνα την οποίαν πραγματοποίησε άτυπη επιτροπή που ορίστηκε από τον υπουργό, διαπιστώθηκε στη σύμβαση μια σειρά όρων οι οποίοι δεν τηρήθηκαν».

Οι ίδιοι κύκλοι απαντούν ότι «μπροστά στην ασφάλεια, δεν τίθεται θέμα ζημίας». Κασι επιμένουν: «Η σύμβαση έδινε τη δυνατότητα στον προμηθευτή να εκπαιδεύσει και τους πιλότους του λιμενικού, χωρίς όμως να διαθέτει το πιστοποιητικό ασφαλείας».

Οταν τους ρωτήσαμε αν αυτό έχει αρθεί, όπως λένε οι πληροφορίες, απάντησαν ότι «δεν γνωρίζουν κάτι τέτοιο».

Αυτό προκάλεσε μία ακόμη ερώτηση: «Αν δεν έχει αρθεί το JAR, πώς είναι δυνατόν να πέταξαν τα αεροπλάνα κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών;» Απάντησαν ότι «τότε δεν ήξεραν ότι δεν είχαν JAR 145». Ισχυρισμός που καταρρίπτουν τα ίδια τα έγγραφα που έχουμε στην κατοχή μας.

**Στη διερεύνηση του θέματος έχει εμπλακεί και το τμήμα εσωτερικών υποθέσεων του ΥΕΝ, αναζητώντας τυχόν ευθύνες αξιωματικών! Διαβάζουμε από το «εξαιρετικά επείγον» έγγραφο των εσωτερικών υποθέσεων στις 8 Νοεμβρίου 2004 προν ΥΕΝ/ΔΕΝΕΜ Β': «Παρακαλούμε το ταχύτερο δυνατόν να μας γνωρίσετε το πραγματικό και νομικό μέρος της, συγκεκριμενοποιώντας παράλληλα τους παράγοντες που είχαν ως συνέπεια την αναστολή αυτή...» Υπογράφει ο διευθυντής της υπηρεσίας, πλοίαρχος Π. Σαλίβερος.

Τι απάντησαν οι αξιωματικοί; Οπως μάθαμε: «Την απόφαση για την αναστολή των πτήσεων την πήρε ο ίδιος ο υπουργός»!


Ελικόπτερα εδάφους-εδάφους

Της ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΛΙΝΑΡΔΟΥ

ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ - 23/01/2005

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Για νεο παραδικαστικο κυκλωμα

πληκτρολογειστε σε μηχανη αναζητησης
τις λεξεις κλειδιά

" δικαστης σε κολπο με πλαστη διαθηκη "

και δειτε τα μπλογκς...

Χρειάζεται δυναμική καθαρση !