email προς ellhnikhaktofylakh@gmail.com
ΟΝΕΙΡΟ ΠΟΛΛΩΝ ΕΤΩΝ
Ο Οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ Α.Ε), διοργανώνει, στην Αλεξανδρούπολη, 12 και 13 Δεκεμβρίου 2011, συνέδριο για τις συνδυασμένες μεταφορές στα πλαίσια του Διακρατικού Δικτύου «Transnational Network for the Promotion of the Water-Ground Multimodal Transport – WATERMODE» το οποίο λειτουργεί με τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης .
Στο Δίκτυο αυτό, συμμετέχουν 15 λιμάνια από 10 Ευρωπαϊκά κράτη μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα με τη συμμετοχή του λιμένα της Αλεξανδρούπολης.
Το Συνέδριο, στο οποίο υπήρχε συμμετοχή από Ρουμανία και Βουλγαρία, τίμησε με την παρουσία του και ο καθ ύλη αρμόδιος για τη Λιμενική Πολίτικη, υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Άδωνις Γεωργιάδης.
Ο Ο.Λ.Α, μέσω του συνεδρίου σκοπεύει να πετύχει τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με λιμάνια της Αδριατικής, της Μαύρης Θάλασσας και το Δούναβη.
Είναι η πολλοστή προσπάθεια που γίνεται για την ανάδειξη της Αλεξανδρούπολης σε διεθνές εμπορευματικό και διαμετακομιστικό κέντρο .
Είναι το μοναδικό λιμάνι, όπου από το 1993 και μετά, το επισκέπτονται και το εκθειάζουν όλοι οι εκάστοτε Υπουργοί Εμπορικής Ναυτιλίας (Ντεντιδάκης, Παυλίδης, Κατσιφάρας, Παπουτσής, Ανωμερίτης, Πασχαλίδης) μαζί με τους τοπικούς Περιφερειάρχες, Νομάρχες, Δημάρχους, θεσμικούς και μη Φορεί, χωρίς ωστόσο τα έργα υποδομής του να ολοκληρώνονται.
Η ανάδειξη του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης ως εμπορευματικού – διαμετακομιστικού κέντρου δεν είναι κάτι καινούργιο.
Αναφέρθηκε, για πρώτη φορά, στην ειδική μελέτη, «Σχεδιασμός Ανάπτυξης του λιμενικού συστήματος της χώρας», που ανέθεσε το Ελληνικό Κράτος, αμέσως μετά με την ένταξη της χώρας στην ΕΟΚ, στο Γραφείο Δοξιάδη, και η οποία επίσημα δημοσιοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 1985.
Το 1992 χαρακτηρίστηκε ως «λιμάνι εθνικής σημασίας με διεθνές ενδιαφέρον» (ΦΕΚ 440 Β /7-7-1992 ). Χρηματοδοτήθηκε η εκτέλεση έργων με 13,5 δισεκατομμύρια δραχμές, από το Β Κ.Π.Σ (περίοδο 1994 - 1999) και το Π.Ε.Π Ανατ. Μακ. Θράκης (περίοδο 2000 - 2006 ) με 23.100.000 ευρώ. Με τα επίσημα χρονοδιαγράμματα τα έργα τα οποία άρχισαν τον Αύγουστο του 1995 θα ολοκληρώνονταν το τέλος του 2005.Στα έργα αυτά μεταξύ άλλων προβλεπόταν η επέκταση, η εκβάθυνση και η σύνδεσή του με Εγνατία και σιδηροδρομικό δίκτυο
Το 2007, χαρακτηρίστηκε ως «λιμάνι διεθνούς ενδιαφέροντος» (ΦΕΚ 202 Β /16-02-2007), ο σημαντικότερος χαρακτηρισμός που έχει ορίσει για τα λιμάνια της Ε.Ε, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της Ε.Ε.
Βιώνω το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης από το 1989 μέχρι σήμερα, ως Λιμενάρχης αρχικά και ως πολίτης μετέπειτα. Από το 1992, παρακολουθώ τα ευχολόγια για την ανάπτυξή του, με αφορμή τη θεσμοθέτηση τότε, από την Ε.Ε, των «Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών», και ειδικά του Άξονα IΧ(Πανευρωπαϊκός διάδρομος 9), Ελσίνκι – Αλεξανδρούπολη, ο οποίος έδωσε ιδιαίτερο ρόλο στο λιμάνι, αλλά με την προϋπόθεση της σύνδεσης του με την Εγνατία και το σιδηρόδρομο.
Στην πρωτη Συνάντηση της Διαχειριστικής Επιτροπής του άξονα ΙΧ, που έγινε στην Αλεξανδρούπολη ( Ιούνιος 1996 ), από Ελληνικής πλευράς, δόθηκαν διαβεβαιώσεις ολοκλήρωσης των απαιτουμένων έργων προβάλλοντας μάλιστα την προ έτους (Αύγουστο 1995) έναρξή τους .
15 χρόνια μετά, είμαστε ακόμα στη διαδικασία για την μελλοντική εκβάθυνση και σύνδεση του λιμανιού με το σιδηρόδρομο και την Εγνατία .
Αλεξανδρούπολη 12 Δεκεμβρίου 2011
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Υποναύαρχος Λ.Σ (ε.α)
4 σχόλια:
Tην περίφημη ΑΚΑΔΗΜΙΑ Λ.Σ. στην ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ πότε θα την δούμε;
Θα δεις ΑΚΑΔΗΜΙΑ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στον Πόρο!!! ;)
Eγκρίθηκαν τα ποσά των οδοιπορικών παλαιότερων ετών (2005-2010). Έως της 17/12/2011 θα έχουν μπεί στους λογαριασμούς των δικαιούχων στελεχών. Προσοχή συνάδελφοι στους λογαριασμούς που μπαίνει η μισθοδοσία του καθενός και όχι πλέον μέσω της εφορίας όπως γινόταν παλαιότερα.
ΠΕΑΛΣ- Πρόταση για βελτίωση του υπάρχοντος μισθολογίου-
ΠΕΑΛΣ-Εξελίξεις επί οδοιπορικών εξόδων μετακινήσεων – μεταθέσεων
WWW.PEALS.GR
Δημοσίευση σχολίου