Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2012

Τρεις νεκροί τουλάχιστον από προσάραξη κρουαζιερόπλοιου στην Ιταλία - TheSeaNation.gr

Τρεις νεκροί τουλάχιστον από προσάραξη κρουαζιερόπλοιου στην Ιταλία - TheSeaNation.gr

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ανυποχώρητοι οι Λημνιοί, επιμένουν στην αντικατάσταση του πλοίου

Νέος κύκλος αντιπαράθεσης για το ακτοπλοϊκό πρόβλημα της Λήμνου ξεκίνησε μεταξύ των φορέων του νησιού και της ηγεσίας του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.
Από την πλευρά τους οι Λημνιοί δηλώνουν αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις για σήμερα Παρασκευή το πρωί, ώστε να εμποδίσουν το πλοίο «Aqua Maria» να δέσει στο λιμάνι της Μύρινας και να πραγματοποιήσουν, έστω και με καθυστέρηση λόγω του απαγορευτικού απόπλου των πλοίων, την προγραμματισμένη για χθες το βράδυ κινητοποίησή τους. Ακόμη, από το Δήμο Λήμνου αποφασίστηκε, την ώρα που θα ξεκινήσουν οι κινητοποιήσεις, οι δημοτικές υπηρεσίες για τρεις ώρες να παραμείνουν κλειστές, και συγκεκριμένα από τις 8:30 μέχρι τις 11:30 το πρωί.

Οι χθεσινές, όμως, δηλώσεις του αρμόδιου υφυπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Άδωνι Γεωργιάδη για παράταση της παραμονής του πλοίου μέχρι τις 31 Μαρτίου, «δυναμίτισαν» το ήδη τεταμένο κλίμα που επικρατεί στο νησί.
Σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Λήμνου τόνισε ότι ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Άδωνις Γεωργιάδης «μίλησε σαν εκπρόσωπος των εφοπλιστών, αναγγέλλοντας και δικαιολογώντας την παράταση των εργασιών δρομολόγησης του απολύτως ακατάλληλου πλοίου “Aqua Maria” μέχρι 31/3/2012. Οι συγκεκριμένες δηλώσεις ξεχείλισαν την αγανάκτηση των Λημνιών.».

«Δεν πρέπει»

Ανώνυμος είπε...

Οι Λημνιοί υποστηρίζουν ότι το Υπουργείο έχει ξεπεράσει την «κόκκινη γραμμή», ενώ ο δήμαρχος Λήμνου δηλώνει:
«Φτάνουν πια τα ψέματα και οι υποσχέσεις ότι “στο επόμενο τρίμηνο” θα υπάρξει λύση του προβλήματος της απαράδεκτης ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού μας με παμπάλαια σαπιοκάραβα.
Το “Aqua Maria” δεν πρέπει να ξαναπιάσει Λήμνο. Αύριο το αποχαιρετούμε οριστικά. Δε θα το αφήσουμε να δέσει στο λιμάνι μας. Τα δίκαια και νόμιμα αιτήματα των Λημνιών δεν επιδέχονται άλλης αναβολής. Η Λήμνος λέει “φτάνει πια”.»

Μέσα στο γενικότερο αρνητικό κλίμα που επικρατεί, με πολλά πλοία να έχουν τεθεί σε ακινησία, εκτός δρομολογίων, λόγω του υψηλού κόστους λειτουργίας, γίνεται ακόμη πιο δυσχερής η θέση αλλά και τα αιτήματα των Λημνιών.

Στο μεταξύ, τις προθέσεις του το αρμόδιο Υπουργείο για παράταση στη δρομολόγηση του συγκεκριμένου πλοίου τις είχε δείξει ήδη από προχθές, καθώς σε χθεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Ναυτεμπορική», ο κ. Γεωργιάδης, ερωτώμενος για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της Λήμνου με αφορμή το ατύχημα του πλοίου «Aqua Μaria», σημείωσε ότι στις δύσκολες αυτές συνθήκες «όλοι πρέπει να βάλουν νερό στο κρασί τους», υπονοώντας ότι και οι τοπικοί άρχοντες θα πρέπει να μειώσουν τις απαιτήσεις τους για το επίπεδο των παρεχόμενων ακτοπλοϊκών υπηρεσιών.

Οι συγκεκριμένες δηλώσεις προκάλεσαν την οργή των φορέων της Λήμνου, ενώ ο κ. Χατζηδιαμαντής, τόνισε: «Οι δηλώσεις αυτές είναι απαράδεκτες. Βαρεθήκαμε να ακούμε τα μεγάλα λόγια και τα ψέματα και τους υπουργούς να μιλάνε ως εκπρόσωποι των εφοπλιστών. Δεν κάνουμε πίσω, δε δεχόμαστε την κοροϊδία. Ο λαός της Λήμνου θα τους πληρώσει με το νόμισμα που τους αξίζει.»

Σ’ ό,τι αφορά στο διάλογο που επιθυμούν να έχουν για την επίλυση του ακτοπλοϊκού προβλήματος, ο δήμαρχος Λήμνου σημειώνει: «Η πρόσκληση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας στο νησί μας είναι ανοικτή, αλλά μόνο αν ταξιδέψουν ως εδώ με το “Aqua Maria”, και αυτό ισχύει και για όλους τους πολιτικούς, βουλευτές και υπουργούς.»

Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την καθυστέρηση που παρουσιάστηκε στα δρομολόγια του πλοίου εξ αιτίας του ατυχήματος που είχε την Κυριακή στο λιμάνι της Μύρινας, αρκετός κόσμος περιμένει στο λιμάνι του Λαυρίου για να ταξιδέψει μέχρι τη Λήμνο, καθώς για πολλούς είναι απαγορευτικές οι πολύ υψηλές τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων.
«Οι φοιτητές και ο κόσμος που είναι στο Λαύριο, για να έρθουν στη Λήμνο θα πρέπει να χαλάσουν ένα μισθό, γιατί και Olympic Air βρήκε την ευκαιρία να “ξυρίζει”, με εισιτήρια που φτάνουν τα 180 ευρώ.
Ένας συνταξιούχος τού ΟΓΑ θα πρέπει να δαπανήσει μια σύνταξη για να δει ένα γιατρό στην Αθήνα και οι πολιτικοί μας για όλη αυτή την κατάσταση ούτε κοκκινίζουν, ούτε ντρέπονται.

Ανώνυμος είπε...

Σάββατο, 14 Ιανουάριος 2012 18:24

Ρεσάλτο, πειρατικό, έκανε ο καπετάνιος του ΑΚΟΥΑ ΜΑΡΙΑ κατά την άφιξη του στο λιμάνι Μύρινας το Σάββατο το πρωί.

Για δεύτερη μέρα οι κάτοικοι του Νησιού κατέβηκαν για να εμποδίσουν την προσέγγιση του πλοίου, που αυτή τη φορά ερχόταν από το Λαύριο.

Το πλοίο μπήκε στο λιμάνι της Μύρινας πλησίασε το σημείο πρόσδεσης στις προβλήτες του Αγ. Νικολάου, όπου ήταν συγκεντρωμένος ο κόσμος και δυνάμεις του λιμεναρχείου με τον λιμενάρχη επικεφαλής. Στη συνέχεα άρχισε να απομακρύνεται και όλοι θεώρησαν ότι αναχωρεί, όπως έκανε και την προηγούμενη μέρα.Όμως ο καπετάνιος κατεύθυνε το πλοίο με ταχύτητα στην παλιά προβλήτα μπροστά από το λιμεναρχείο και με γρήγορες και επικίνδυνες μανούβρες πλησίασε με την πρύμη την προβλήτα και χωρίς να αγκυροβολήσει και να δέσει (το πλοίο ταξίδευε, δηλαδή) κατέβασε τον καταπέλτη και ενώ αυτός ήταν στον αέρα, άρχισαν να πηδούν έξω φαντάροι, γύρω στους 30, που τους περίμεναν εκεί στρατιωτικά οχήματα.

Στη συνέχεια το πλοίο απομακρύνθηκε προς την έξοδο του λιμανιού ενώ οι συγκεντρωμένοι, με την ταχύτητα που έγινε η επιχείρηση δεν πρόλαβαν να αντιδράσουν, καθώς η οδική απόσταση από το σημείο, που έγινε η αποβίβαση, είναι γύρω στα 1200 μ.

Καθώς το σχέδιο, γιατί για σχεδιασμένη υπόθεση πρόκειται, περιλάμβανε και στρατιώτες η όλη ιστορία έμοιαζε με πολεμική επιχείρηση.

Ο καπετάνιος του πλοίου χωρίς αμφιβολία με τις πειρατικές αυτές κινήσεις έθεσε σε κίνδυνο και το πλοίο άλλα περισσότερο τους επιβάτες που ως φαντάροι που ήταν προφανώς έκαναν το σάλτο εκτελώντας διαταγές!!!

Ο καπετάνιος έχει μεγάλη ευθύνη που αποβίβασε επιβάτες, χωρίς το πλοίο να είναι ασφαλώς προσδεμένο στη στεριά και ο καταπέλτης στον αέρα και εν κινήσει,


Ο δήμαρχος της Λήμνου, που συμμετέχει όπως και άλλοι φορείς στην κινητοποίηση μας είπε ότι κάνει όλες εκείνες της ενέργειες προς τον εισαγγελέα και το υπουργείο ώστε να αναζητηθούν οι ευθύνες αυτής της επιπόλαιης και άκρως επικίνδυνης επιχείρησης, θεωρώντας υπεύθυνους τόσο το λιμενάρχη Λήμνου όσο και τον καπετάνιο που ξέχασε μια βασική αρχή, νομικά κατοχυρωμένη, ότι η ασφάλεια των επιβατών είναι το πρώτο μέλημα του.

Φυσικά το πλοίο δεν μπόρεσε, με το ρεσάλτο αυτό, να αποβιβάσει αυτοκίνητα και άλλους επιβάτες, αφού μόνο φαντάροι θα μπορούσαν να πάρουν μέρος σε τέτοια, αστραπιαία και οργανωμένη επιχείρηση.

Εδώ και η Στρατιωτική Αρχή και το αρμόδιο Υπουργείο θα πρέπει να ερευνήσουν γιατί στρατιώτες χρησιμοποιήθηκαν σαν πολίτες δεύτερης κατηγορίας, που η σωματική τους ακεραιότητα μπαίνει σε δεύτερη μοίρα!!!

Όσο για τους κατοίκους της Λήμνου, μετά το περιστατικό, είναι πιο αποφασισμένοι, θυμωμένοι και συσπειρωμένοι για το επόμενη άφιξη του ΑΚΟΥΑ ΜΑΡΙΑ στη Λήμνο, που είναι για την Κυριακή το απόγευμα… Είναι χαρακτηριστικό μετά από αυτά τα γεγονότα, κάτοικοι των χωριών δήλωναν στο ΡΑΔΙΟ ΑΛΦΑ, ότι θα κατέβουν με λεωφορεία στο λιμάνι για ένα οριστικό GOOD BY.

Φυσικά μετά από όλα αυτά τα επιπόλαια και πειρατικά σχεδιασμένα, υπάρχει επιφυλακή από τους οργανωτές της κινητοποίησης ώστε να μην περάσουν ανάλογες κουτοπόνηρες ενέργειες.

Μια (ακόμη) απορία: αφού δεν υπήρχε κανένα εμπόδιο στο σημείο που προσέγγισε το πλοίο γιατί δεν έδεσε για μια κανονική αποβίβαση ανθρωπιών και αυτοκινήτων;; Τι απάντηση θα δώσουν στο ερώτημα αυτό ο Τοπικός Λιμενάρχης και ο καπετάνιος όταν η υπόθεση πάρει τη Δικαστική Οδό;

Exantas είπε...

@ανώνυμο. Μας επιτρέπεις να απορήσουμε για τα σχόλια σου που αναφέρονται στο πλοίο που εξυπηρετεί την Λήμνο, αλλά το θέμα αναφέρεται σε κρουαζιερόπλοιο που ουδέποτε προσέγγισε στο συμπαθητικό, κατά τα άλλα, παραμεθόριο νησί. Όπως βλέπεις & αυτή η υπερσύγχρονη "πλωτή πολιτεία" έπαθε στραπάτσο πνίγοντας κόσμο σε όμοιο με το Ex.Samina ναυάγιο. Και εμείς παραπονιόμαστε για τα δικά μας ΒΑΣΣΙΛΟΒΑΠΟΡΑ.... Τα ανθρώπινα λάθη είναι δυστυχώς καθοριστικός παράγοντας με ανελαστικές επιπτώσεις στα ναυτικά ατυχήματα & όχι τόσο η ηλικία των πλοίων.

ΜΘΧ