email προς ellhnikhaktofylakh@gmail.com
ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΜΙΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΟΙ ΑΜΕΣΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΔΙΛΗΜΜΑ
Γιώργου Κασιμάτη, Καθηγητής του Συντα γματικού Δικαίου στο Πανεπιστ ήμιο Αθηνών
(Το άρθρο αυτό δημοσιεύθηκε στη εφημερίδα Το Παρόν της Κυριακής, 22.7.12)
Μόλις ένας μήνας πέρασε από τι ς εκλογές και ο ελληνικός λαός βλέπει ήδη με θλίψη να συνεχί ζονται 'λες και δεν έγιναν εκλογές- δύο πραγματικότητες π ου δείχνουν πόσο χαμηλό είναι το επίπεδο διακυβέρνησης της χ ώρας: η μια είναι η πλήρης απουσία κάθε προγράμματος αντιμετώπισης της κρίσης και η πλήρης εγκατάλειψη των προεκλογικών εξαγγελιών, η άλλ η ειναι η σταθερή συνέχιση της ποδηγέτησης του ελληνικού λαού από το Μεγάλο Δουκάτο με τους έλληνες τσάτσους του προς τον πιο βαθύ γκρεμό που υπάρχ ει: προς μια έξοδο από το ευρώ με ελεγχόμενη από τους δανειστές πτώχευση.
ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ
Οι προγραμματικές δηλώσεις των τριών κομμάτων που κυβερνούν τη χώρα δείχνουν καθαρά και ξά στερα:
(α) καμιά πρόθεση αναδιαπραγμά τευσης των επονείδιστων δανεια κών συμβάσεων (των «Μνημονίων» ),
(β) κανένα πρόγραμμα οικονομικ ής ανάπτυξης (δεν μιλάμε για π οιοτική κοινωνική ανάπτυξη, γι ατί ο όρος είναι άγνωστος από πολλά χρόνια) και
(γ) καμιά πρόθεση, καμιά γνώση και κανένα σχέδιο για την περ ίφημη αναδιάρθρωση και αναδιορ γάνωση του διαλυμένου κρατικού μηχανισμού.
Ένα πρόγραμμα μονάχα υπάρχει σ ίγουρο -αυτό που υπήρχε εξαρχή ς: η εκποίηση των δεκάδων χιλιάδων μονάδων της δημόσιας περιουσίας και των πηγών του δημόσιου πλούτου. Το πιο απλό και το π ιο εύκολο για μια ανίκανη κυβέ ρνηση, το πιο κερδοφόρο για τη βουλιμία του δανειστή και το πιο επιζήμιο για το φτωχό οφει λέτη. Το πρόγραμμα αυτό, που ήδη εκτελείται, δεν είναι, βέβ αια, πρόγραμμα ανάπτυξης ή ανά καμψης, αλλά καταστροφής της χ ώρας.
ΔΥΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ
Εν όψει αυτής της κατάστασης, θα ήθελα να επισημάνω δύο τερά στιους κινδύνους που έχουν ήδη δρομολογηθεί και απειλούν για πολλές γενιές την υπόσταση τη ς Ελλάδας:
1ος κίνδυνος: Η απώλεια της δημόσιας περιουσίας και των πηγών του εθνικού πλούτου. Όπ ως επανειλημμένα έχομε καταγγε ίλει, με τη δανειακή σύμβαση τ ης 10ης Μαΐου 2010 έχει δεσμευ τεί το σύνολο της δημόσιας περιουσίας υπέρ των δανειστών, η δε ελληνική κυβέρ νηση έχει παραιτηθεί από κάθε δικαίωμα να αρνηθεί τη μεταβίβ αση κρατικού περιουσιακού στοι χείου που έχει ζωτική σημασία για την κυριαρχία και την επιβ ίωση της χώρας μας (άρθρα 4 κα ι 17 §5 της Σύμβασης Δανειακής Διευ κόλυνσης), καθώς και από την π ροστασία που μας παρέχουν το δ ιεθνές δίκαιο και το δίκαιο τη ς ΕΕ (με την υπαγωγή μας στο α γγλικό δίκαιο, άρθρο 14). Οι ίδιες δεσμεύσεις έγιναν δεκτές και με το Μνημόνιο Β΄ [άρθρα 5 (1) (2), 15 (1) (2) (3) (4)]. Το Μνημόνιο Β΄ περιλαμβά νει, μάλιστα, και ρητό όρο (με το Μνημόνιο Α΄ απαγορευόταν έ μμεσα) που απαγορεύει στην Ελλ άδα, από τώρα και στο μέλλον, να δεσμευτεί η ίδια και να δεσ μεύσει τα περιουσιακά της στοι χεία απέναντι σε τρίτα πρόσωπα και κράτη! (Πλήρης κατάλυση της κυριαρχία ς κράτους).
Η υλοποίηση αυτής της πρωτοφαν ούς δέσμευσης και ο τρόπος εκπ οίησης της δημόσιας περιουσίας έχει θεσμοθετηθεί από τη Βουλ ή των Ελλήνων με τον επίσης πρ ωτοφανή στη σύγχρονη ιστορία τ ων κρατών νόμο υποτέλειας (τον «Εφαρμοστικό» ν. 3986/1.7.2011).
Υπενθυμίζω σε σκίτσο τις ρυθμί σεις του νόμου αυτού που ίδρυσ ε τη διαβόητη Εταιρεία-Ταμείο για την εκποίηση:
Κάθε εταιρεία της υπόδειξης ή της εμπιστοσύνης των δανειστών θα επιλέγει το περιουσιακό στ οιχείο που θέλει να πάρει για εκμετάλλευση - το περιουσιακό στοιχείο θα μεταβιβάζεται αμέσ ως στο «Ταμείο», χωρίς δικαίωμ α επιστροφής - το «Ταμείο» με ειδικό συμβούλιο θα εκτιμά (χω ρίς διαφάνεια) της αξία του πε ριουσιακού στοιχείου - σ' αυτή την τιμή, χωρίς διεθνή διαγων ισμό, θα μεταβιβάζεται αφορολό γητα και ατελώς στην εταιρεία επιλογής των δανειστών - η μετ αβίβαση θα είναι οριστική (πώλ ηση) ή μακροχρόνια (συνήθως 70-99 έτη) για εκμετάλλευση - όλα τα (τεράστια) έξοδα λειτου ργίας του Ταμείου και διαχείρι σης του περιουσιακού στοιχείου που μεταβιβάζεται κάθε φορά β αρύνουν το ελληνικό κράτος - τα ποσά των εσόδων θα κατατί θενται στο «Ταμείο» από την ετ αιρεία εκμετάλλευσης ή αγοράς, τα οποία σε προθεσμία ολίγων ημερών (10 ημερών!) θα τα μετα βιβάζει υποχρεωτικά στους δανε ιστές, χωρίς να επιτρέπεται να εισέλθει ούτε ένα ευρώ στο ταμείο του ελληνικού κράτους. Η εικόνα είναι σαφή ς ... Η «ιδιώτικοποίηση» των 80.000 περιουσιακών στοιχείων του κράτους (που ανέφερε κυρια κάτικη εφημερίδα) και πολλών άλλων που δεν αποκαλύπτονται, καθώς και οι πραγματικοί στόχο ι των δραστηριοτήτων της Ομάδα ς Ράιχενμπαχ εντάσσονται σ' α υτό το σύστημα «αξιοποίησης» τ ης ελληνικής δημόσιας περιουσί ας.
2ος Κίνδυνος: Η επιβολή ελεγχόμενη ς (από τους δανειστές) χρεοκοπ ίας. Έχομε ξαναγράψει ότι η ε λεγχόμενη από τους δανειστές χ ρεοκοπία είναι πολύ χειρότερη από την ανεξέλεγκτη πλήρη χρε οκοπία και η χείριστη από όλες τις λύσεις. Γιατί; Για τους εξής λόγους:
Χρεοκοπία ανεξέλεγκτη (από τους δανειστές): Διότι στην ανεξέλ εγκτη, μπαίνοντας η χώρα σε κα τάσταση ανάγκης, η παρούσα γεν ιά υφίσταται, αναμφίβολα, μεγά λες οικονομικές θυσίες (όπως, για παράδειγμα στη δεκαετία το υ 1950), αλλά: η χώρα δε χάνει την κυριαρχία της, δε χάνει τ η δημόσια περιουσία της και τι ς πλουτοπαραγωγικές πηγές της, απελευθερώνεται νόμιμα από τα δεσμά των δανειακών της υποχρ εώσεων, αποδεσμεύεται από την απαγόρευση να ασκεί πολιτική π ροστασίας της οικονομίας της κ αι δεν υποθηκεύονται οι επόμεν ες γενιές. Μπορεί μόνη της η Ελλάδα, με τα πλεονεκτήματα μ ιας πολυδιάστατης εξωτερικής π ολιτικής, να ανακάμψει.
Χρεοκοπία ελεγχόμενη (από τους δανειστές): Αντίθετα, στην ελε γχόμενη χρεοκοπία, στην οποία μας οδηγούν η ακραία νεοφιλελε ύθερη πολιτική της ΕΕ με ηγέτη τη Κα Μέρκελ και η συγκυβέρνη ση των τριών κομμάτων, σημαίν ει τα έξης:
• Έξοδο από το ε υρώ. Επειδή δεν μπορούν να το κάμουν θεσμικά, ούτε είναι εύ κολη η άσκηση πολιτικής και οι κονομικής βίας, θα εξασφαλίσου ν τη συναίνεση της κυβέρνησης, ώστε να βγει η Ελλάδα... «με τη θέλησή της».
...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου