Στη δημοσιότητα έδωσε το υπουργείο Οικονομικών την εγκύκλιο για τον υπολογισμό της παρακράτησης φόρου σε μισθωτούς και συνταξιούχους. Χαμένοι βγαίνουν όσοι έχουν ετήσιες αποδοχές άνω των 23.000 ευρώ (δηλαδή πάνω από 1700 ευρώ τον μήνα) αλλά και οι εργαζόμενοι με παιδιά. Κερδισμένοι, θα βγούν μόνο οι χαμηλόμισθοι.
Για τον υπολογισμό της παρακράτησης, εκτός από τη νέα φορολογική κλίμακα, θα λαμβάνεται υπόψη και η έκπτωση φόρου που θεσπίστηκε (έως 2100 ευρώ) προκειμένου να αντισταθμιστούν οι απώλειες από την κατάργηση των αφορολογήτων. Με αυτό το δεδομένο, το υπουργείο Οικονομικών συνέταξε τον ακόλουθο πίνακα:
Ετήσιο καθαρό εισόδημα
(βάσει αναγωγής)
|
Φόρος
(βάσει κλίμακας μισθωτών – συνταξιούχων)
|
Τελικός φόρος
(μετά τη μείωση της παρ.2 του άρθρου 9)
|
5.000
|
1.100
|
0 (1.100-1.100)
|
18.000
|
3.960
|
1.860 (3.960-2.100)
|
18.500
|
4.070
|
1.970 (4.070-2.100)
|
21.000
|
4.620
|
2.520 (4.620-2.100)
|
21.200
|
4.664
|
2.564 (4.664-2.100)
|
21.500
|
4.730
|
2.730 (4.730-2.000)
|
21.900
|
4.818
|
2.818 (4.818-2.000)
|
22.000
|
4.840
|
2.840 (4.840-2.000)
|
22.600
|
4.972
|
3.072 (4.972-1.900)
|
23.000
|
5.060
|
3.160 (5.060-1.900)
|
24.000
|
5.280
|
3.480 (5.280-1.800)
|
25.000
|
5.500
|
3.800 (5.500-1.700)
|
25.300
|
5.596
|
3.896 (5.596-1.700)
|
26.000
|
5.820
|
4.220 (5.820-1.600)
|
27.000
|
6.140
|
4.640 (6.140-1.500)
|
28.000
|
6.460
|
5.060 (6.460-1.400)
|
29.000
|
6.780
|
5.480 (6.780-1.300)
|
30.000
|
7.100
|
5.900 (7.100-1.200)
|
31.000
|
7.420
|
6.320 (7.420-1.100)
|
32.000
|
7.740
|
6.740 (7.740-1.000)
|
32.499
|
7.899,68
|
6.899,68 (7.899,68-1.000)
|
32.500
|
7.900
|
7.000 (7.900-900)
|
32.999
|
8.059,68
|
7.159,68 (8.059,68-900)
|
33.000
|
8.060
|
7.160 (8.060-900)
|
34.000
|
8.380
|
7.580 (8.380-800)
|
35.000
|
8.700
|
8.000 (8.700-700)
|
36.000
|
9.020
|
8.420 (9.020-600)
|
37.000
|
9.340
|
8.840 (9.340-500)
|
38.000
|
9.660
|
9.260 (9.660-400)
|
39.000
|
9.980
|
9.680 (9.980-300)
|
40.000
|
10.300
|
10.100 (10.300-200)
|
41.000
|
10.620
|
10.520 (10.620-100)
|
41.300
|
10.716
|
10.616 (10.716-100)
|
41.500
|
10.780
|
10.780 (10.780-0)
|
41.900
|
10.908
|
10.908 (10.908-0)
|
42.000
|
10.940
|
10.940 (10.940-0)
|
42.700
|
11.234
|
11.234 (11.234-0)
|
43.000
|
11.360
|
11.360 (11.360-0)
|
Κάνοντας τις σχετικές πράξεις, μπορείτε να δείτε ποιος κερδίζει και ποιος χάνει. Ενδεικτικοί είναι οι ακόλουθοι πίνακες:
α. Για εργαζόμενους χωρίς παιδιά
Φορολογούμενος χωρίς παιδιά | |||
Μισθός | Παρακράτηση 2013 | Παρακράτηση 2012 | Διαφορά |
500,0 | 0,0 | 14,3 | -14,3 |
1000,0 | 70,7 | 75,7 | -5,0 |
1500,0 | 186,4 | 190,7 | -4,3 |
2000,0 | 348,6 | 330,0 | 18,6 |
2500,0 | 575,0 | 505,0 | 70,0 |
3000,0 | 810,7 | 684,3 | 126,4 |
3500,0 | 1017,9 | 874,3 | 143,6 |
4000,0 | 1217,9 | 1064,3 | 153,6 |
4500,0 | 1417,9 | 1258,6 | 159,3 |
5000,0 | 1617,9 | 1458,6 | 159,3 |
β. Για εργαζόμενους με ένα παιδί
Φορολογούμενος με ένα παιδί | |||
Μισθός | Παρακράτηση 2013 | Παρακράτηση 2012 | Διαφορά |
500,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
1000,0 | 70,7 | 61,4 | 9,3 |
1500,0 | 186,4 | 176,4 | 10,0 |
2000,0 | 348,6 | 315,7 | 32,9 |
2500,0 | 575,0 | 490,7 | 84,3 |
3000,0 | 810,7 | 670,0 | 140,7 |
3500,0 | 1017,9 | 860,0 | 157,9 |
4000,0 | 1217,9 | 1050,0 | 167,9 |
4500,0 | 1417,9 | 1244,3 | 173,6 |
5000,0 | 1617,9 | 1444,3 | 173,6 |
γ. Για εργαζόμενους με δύο παιδιά
Φορολογούμενος με δύο παιδιά | |||
Μισθός | Παρακράτηση 2013 | Παρακράτηση 2012 | Διαφορά |
500,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
1000,0 | 70,7 | 47,1 | 23,6 |
1500,0 | 186,4 | 162,1 | 24,3 |
2000,0 | 348,6 | 301,4 | 47,1 |
2500,0 | 575,0 | 476,4 | 98,6 |
3000,0 | 810,7 | 655,7 | 155,0 |
3500,0 | 1017,9 | 845,7 | 172,1 |
4000,0 | 1217,9 | 1035,7 | 182,1 |
4500,0 | 1417,9 | 1230,0 | 187,9 |
5000,0 | 1617,9 | 1430,0 | 187,9 |
δ. για εργαζόμενους με τρία παιδιά
Φορολογούμενος με τρία παιδιά | |||
Μισθός | Παρακράτηση 2013 | Παρακράτηση 2012 | Διαφορά |
500,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
1000,0 | 70,7 | 25,7 | 45,0 |
1500,0 | 186,4 | 140,7 | 45,7 |
2000,0 | 348,6 | 280,0 | 68,6 |
2500,0 | 575,0 | 455,0 | 120,0 |
3000,0 | 810,7 | 634,3 | 176,4 |
3500,0 | 1017,9 | 824,3 | 193,6 |
4000,0 | 1217,9 | 1014,3 | 203,6 |
4500,0 | 1417,9 | 1208,6 | 209,3 |
5000,0 | 1617,9 | 1408,6 | 209,3 |
1 σχόλιο:
Δεν επηρεάζεται από τη ρύθμιση Βρούτση το εφάπαξ των στρατιωτικών, ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ο τρόπος υπολογισμού του εφάπαξ των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων δεν επηρεάζεται από την απόφαση του υπουργού Εργασίας για τον ανασχεδιασμό της νέας τεχνικής βάσης των εφάπαξ παροχών, από την 1η Ιανουαρίου του 2014.
Αυτό επεσήμαναν αρμόδιες πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, σχολιάζοντας δημοσιεύματα του έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου σχετικά με τις εφάπαξ παροχές των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. Και τούτο, διευκρίνιζαν, διότι το εφάπαξ βοήθημα που λαμβάνουν είναι αμιγώς ανταποδοτικού και όχι προνοιακού χαρακτήρα.
Οι ίδιες πηγές υπενθύμιζαν σχετικά ότι στα στελέχη που εξέρχονται από το στράτευμα ή έχουν συμπληρώσει 35 χρόνια μετοχικής σχέσης στους ειδικούς λογαριασμούς αλληλοβοηθείας των Μετοχικών Ταμείων, χορηγείται εφάπαξ βοήθημα, σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοδιατάγματος 398 του 1974.
Παρατηρούσαν δε ότι οι εν λόγω ειδικοί λογαριασμοί είναι οικονομικά αυτοτελείς, δεν επιχορηγούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό και δεν είναι φορείς-τομείς Πρόνοιας και ως εκ τούτου δεν υπάγονται στη σχετική ρύθμιση του υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, υπ. αριθμ. 30854/3809.
Το εφάπαξ βοήθημα είναι άμεσα συνδεδεμένο με τις εκάστοτε αποδοχές (άθροισμα του βασικού μισθού, του επιδόματος χρόνου υπηρεσίας, του επιδόματος εξομάλυνσης, του επιδόματος ειδικής απασχόλησης, κ.λπ.), κατά την ημέρα εξόδου του δικαιούχου ή με τη συμπλήρωση 35ετίας του, καθώς και με τον αριθμό των ετών συμμετοχής του στον ειδικό λογαριασμό (Μετοχικό Ταμείο), ανέφεραν περαιτέρω οι ίδιες πηγές.
Πηγή: www.ethnos.gr/article.asp?catid=22770&subid=2&pubid=63775546
Δημοσίευση σχολίου