Διαστάσεις χιονοστιβάδας προσλαμβάνουν, πλέον, οι προσφυγές στη Δικαιοσύνη κατά του Μνημονίου ΙΙΙ (Ν. 4093/2012). Τα σκήπτρα μέχρι τώρα κατέχουν οι δικαστές, οι οποίοι, ενώ συνεχίζουν να καταθέτουν ομαδικά προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, τώρα ξεκίνησαν να καταθέτουν και αγωγές στο Μισθοδικείο.
Παράλληλα, μετά την κατάθεση της προσφυγής της ΑΔΕΔΥ στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο, και πάλι κατά του Μνημονίου ΙΙΙ, της διαθεσιμότητας και της αυτοδίκαιης αργίας των δημοσίων υπαλλήλων, τη σκυτάλη πήραν οι ένστολοι όλων των κατηγοριών (στρατιωτικοί, αστυνομικοί, κ.λπ.), οι οποίοι κατέθεσαν σήμερα ομαδικές αιτήσεις (προσφυγές).
Ειδικότερα, τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων έξι δικαστικών ενώσεων (Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων, Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος, Ένωση Δικαστικών Λειτουργών του Ελεγκτικού Συνεδρίου, Ένωση Δικαστικών Λειτουργών του Συμβουλίου της Επικρατείας, Ένωση Διοικητικών Δικαστών και Ένωση Μελών του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους), προσέφυγαν στο Μισθοδικείο.
Υπενθυμίζεται, ότι όλες οι δικαστικές ενώσεις, αλλά και 602 δικαστές και εισαγγελείς κατέθεσαν προσφυγές κατά του Μνημονίου ΙΙΙ, των μειώσεων των αποδοχών τους και της αναδρομικής (από 1.8.2012) τμηματικής επιστροφής που υποχρεώθηκαν των «αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών» στο Δημόσιο.
Με το Μνημόνιο ΙΙΙ, αλλά και με απόφαση του υπουργού Οικονομικών προβλέπεται η τμηματική επιστροφή των επιπλέον αποδοχών που έλαβαν οι δικαστικοί και εισαγγελικοί λειτουργοί από 1.8.2012 έως 31.12.2012, λόγω της αναδρομικής μείωσης των μισθών και συντάξεών τους.
Οι ενώσεις με τις αγωγές τους στο Μισθοδικείο υποστηρίζουν, ότι οι περικοπές των αποδοχών των δικαστών και εισαγγελέων παραβιάζουν τα άρθρα 17, 26, 87, 88 και 100Α του Συντάγματος, όπως και το Πρώτο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).
Επιπρόσθετα, οι δικαστικές ενώσεις, τονίζουν ότι ανάλογες περικοπές (μικρότερης έκτασης) στις αποδοχές συναδέλφων τους άλλων χωρών, κρίθηκαν αντισυνταγματικές από τα συνταγματικά δικαστήρια της Ιταλίας (το 2012), της Σλοβενίας (το 2006), της Πολωνίας (το 2004), της Τσεχίας (το 2005), αλλά και από τη Διοικητική Ολομέλεια του Αρείου Πάγου το περασμένο έτος (2012). Την ίδια στιγμή 79 ειρηνοδίκες προσέφυγαν σήμερα στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά και πάλι του Μνημονίου ΙΙΙ.
Επίσης, ομοσπονδίες και ενώσεις από όλες τις κατηγορίες των ενστόλων κατέθεσαν σήμερα προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, κατά του Μνημονίου ΙΙΙ και της αναδρομικής, από την 1η Αυγούστου 2012, επιστροφής των αχρεωστήτως καταβληθέσεων αποδοχών τους.
Συγκεκριμένα, στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο προσέφυγαν:
1) Η Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Αττικής καθώς και άλλων εννέα περιφερειών (Θεσσαλονίκης, Πελοποννήσου, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Κρήτης, Ηπείρου, Έβρου και Στερεάς Ελλάδος).
2) Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων.
3) Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος.
4) Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού.
5) Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Ναυτικού.
6) Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας.
7) Το Συντονιστικό Συμβούλιο των Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών, καθώς επίσης 590 στρατιωτικοί και 10 λιμενικοί υπάλληλοι.
Όλες οι ενώσεις και ομοσπονδίες των ένστολων υποστηρίζουν, με τη σειρά τους, την αντισυνταγματικότητα του Μνημονίου ΙΙΙ, καθώς και της επίμαχης υπουργικής απόφασης που προβλέπει την τμηματική αναδρομική επιστροφή μέρους των αποδοχών τους, αλλά και του μισθολογίου των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, της ΕΛΑΣ, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος, που καθιέρωσε ο Ν. 4093/2012.
Τέλος, οι ένστολοι υποστηρίζουν ότι τα επίμαχα νομοθετήματα αντιβαίνουν στην ΕΣΔΑ.
Στο Συμβούλιο της Επικρατείας όμως προσέφυγαν και δυο Περιφέρειες: η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (με έδρα την Πάτρα) και η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου (με έδρα τη Σύρο). Οι δύο επίμαχες περιφέρειες ζητούν να ακυρωθεί ως αντισυνταγματικό και παράνομο το… μνημόνιο ΙΙΙ (Ν. 4093/2012) κατά το σκέλος εκείνο που καταργούνται οι θέσεις κατηγορίας ΔΕ των ειδικοτήτων διοικητικού, διοικητικού – λογιστικού, διοικητικού – οικονομικού και διοικητικού γραμματέων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και έχουν διαγραφεί οι υπάλληλοι αυτοί από το μητρώο ανθρώπινου δυναμικού και από το μητρώο μισθοδοτούμενων υπαλλήλων.
Οι περιφέρειες στρέφονται κατά Ελληνικού Δημοσίου, του Ν. 4093/2012, της σχετικής εγκυκλίου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και της από 4.12.2012 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου. Υποστηρίζουν ότι και οι τέσσερεις προσβαλλόμενες πράξεις είναι αντίθετες στα άρθρα 2, 4, 26, 72, 74, 76 101,102 και 103 του Συντάγματος.
Ειδικότερα, υπογραμμίζουν ότι ο τρόπος με τον οποίο καταργούνται συλλήβδην οι επίμαχες θέσεις στις δημόσιες υπηρεσίες είναι «πασίδηλα αντισυνταγματικός».
Η κατάργηση οργανικών θέσεων στο Δημόσιο είναι μεν επιτρεπτή, αλλά επιβάλλεται να δικαιολογείται αντικειμενικά όπως ακριβώς έγινε κατά τη θέσπιση των θέσεων αυτών. Δηλαδή να προκύπτει σαφώς ότι η διατήρηση των θέσεων αυτών δεν εξυπηρετεί τον κοινωνικό και υπηρεσιακό σκοπό για τον οποίο προβλέφθηκαν.
Με τις επίμαχες διατάξεις του μνημονίου ΙΙΙ δημιουργείται δυσλειτουργία των υπηρεσιών των περιφερειών, καθώς καταργούνται υπαλληλικές θέσεις που είναι απολύτως απαραίτητες για τη λειτουργία τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου