Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2010

Δυσαρέσκεια της ΕΕΕ από την κατάργηση του ΥΕΝ...

Συνέρχεται σήμερα το απόγευμα η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Τα θέματα τα οποία απασχολούν τον ελληνικό εφοπλισμό, που το τελευταίο διάστημα επιδεικνύει και πάλι έντονη επιχειρηματική δράση, είναι πολλά και το κυριότερο οι επιπτώσεις στην ελληνική ναυτιλία από τη διάσπαση των μηχανισμών που υποστηρίζουν την καθημερινή της λειτουργία.
Η λύση
Η κατάργηση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας αν και ουδέποτε σχολιάστηκε επίσημα από τη διοίκηση της ΕΕΕ έχει δυσαρεστήσει ιδιαίτερα τα μέλη της που τονίζουν ότι η μόνη ενδεδειγμένη λύση είναι η επανασύσταση του ΥΕΝ και θεωρούν ημίμετρα την παραμονή στελεχών του Λιμενικού Σώματος στις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομίας ? Ναυτιλίας ενώ απορρίπτουν κάθε σκέψη περί της σύστασης υφυπουργείου Ναυτιλίας.....




Παράγοντες της ναυτιλίας εκτιμούν ότι εκτός από την οικονομική κρίση, ένας παράγοντας που οδήγησε στη μεγάλη απώλεια εμπορικών πλοίων από το ελληνικό νηολόγιο, είναι και η κατάργηση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας με αποτέλεσμα να εξακολουθούν να υπολειτουργούν σημαντικοί τομείς που σχετίζονται με τις υπηρεσίες προς το ελληνικό πλοίο και την άσκηση της ναυτιλιακής πολιτικής.
Όπως έχουν επισημάνει δημοσίως εφοπλιστές με μεγάλους στόλους, δεν είναι δυνατό να διαλύονται μηχανισμοί που λειτουργούσαν τόσα χρόνια και υποστήριζαν μία βιομηχανία που αποφέρει στην ελληνική οικονομία 18 δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας.
Ο εμπορικός στόλος 
Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, σήμερα ο υπό ελληνική σημαία εμπορικός στόλος έχει μειωθεί κατά 152 πλοία, μείωση 13,5% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2009. Αλλα θέματα τα οποία απασχολούν τον ελληνικό εφοπλισμό είναι ότι σημαντικές ξένες τράπεζες που χρηματοδοτούσαν με πολλά δισεκατομμύρια τα επενδυτικά τους σχέδια, εξακολουθούν να απέχουν από την αγορά, ενώ περιορισμένη είναι και η παροχή δανείων από τις ελληνικές τράπεζες.
Γι' αυτό το λόγο άλλωστε οι εισηγμένες εταιρείες επιχειρούν να αντλήσουν κεφάλαια από την αγορά με εκδόσεις ομολόγων ή με νέες εκδόσεις μετοχών τους ενώ οι μη εισηγμένες χρησιμοποιούν για τη χρηματοδότηση των επενδύσεών τους μέρος της μεγάλης ρευστότητας που τα προηγούμενα χρόνια συγκέντρωσαν στα ταμεία τους.
Εκπαίδευση
Ναυτική εκπαίδευση, εργασία των συνταξιούχων ναυτικών είναι εξάλλου από τα ζητήματα που έχει συζητήσει η διοίκηση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών με την υπουργό Οικονομίας - Ναυτιλίας Λoύκα Κατσέλη.
Σε διεθνές επίπεδο οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν να αντιμετωπίσουν την πειρατεία στη Σομαλία, την αύξηση των ασφαλίστρων, τη μείωση των εκπομπών αερίων.
πηγη ημερησία

Δεν υπάρχουν σχόλια: