Παρασκευή 5 Μαρτίου 2010

Το e-ξομολογητήριο των αστυνομικών


Γράφουν τα παράπονα και τις εμπειρίες τους σε φόρουμ όπου μιλούν ελεύθερα για όσα βλέπουν και όσα κάνουν

«Τρεις και εξήντα παίρνετε και τον κόσμο δέρνετε; Μωρέ, δίκιο έχουν. Τρεις και εξήντα μεικτά και όχι καθαρά. Τόσα έπαιρνε και ο πατέρας μου προτού τον απολύσουν». Λογιστική, αυτοκριτική και αυτοσαρκασμός από αστυνομικό των ΜΑΤ όπως καταγράφεται σε ειδικό forum (www.ecfpo.gr/forum) στο Διαδίκτυο το οποίο δημιούργησε ο επονομαζόμενος «Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Φίλων της Αστυνομίας». Ενα διαδικτυακό πεδίο συζητήσεων όπου δεκάδες ένστολοι χωρίς υπηρεσιακές αναστολές και τον φόβο της ιεραρχίας καταθέτουν εμπειρίες, βιώματα και τον... πόνο τους. Ενα ηλεκτρονικό εξομολογητήριο για αστυνομικούς της Αμεσης Δράσης, για άνδρες των ΜΑΤ, για Ζητάδες και όποιον αστυνομικό έχει μυστικά και απωθημένα. Περιγραφές καθημερινών περιστατικών εκτός του αστυνομικού δελτίου και χωρίς τα ρετούς και τα στερεότυπα των συνήθων αστυνομικών αναφορών...
Δημιουργός του «Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Φίλων της Αστυνομίας» και υπεύθυνος του forum είναι ο 43χρονος κ. Ι. Βέλης ο οποίος είχε εργασθεί σε πολλά

έντυπα της Αττικής αλλά είναι δημιουργός και ορισμένων άλλων φόρουμ στο Ιnternet. Ο «Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Φίλων της Αστυνομίας» αριθμεί περίπου 500 μέλη και δημιουργήθηκε το 2003.
Σε αυτόν εμφανίζονται να συμμετέχουν επίσης μέλη οικογενειών αστυνομικών, στρατιωτικοί, δικηγόροι, προγραμματιστές ηλεκτρονικών υπολογιστών, έμποροι και άλλοι που τους... ενώνει «ο θαυμασμός και η εκτίμηση στο έργο της Αστυνομίας». Αποτελεί συνέχεια του «Ομίλου Φίλων της Αστυνομίας»
ο οποίος είχε ιδρυθεί το 1952. Σημειώνεται ότι στο «κίνημα» των φίλων της ΕΛ.ΑΣ. έχει σημειωθεί... διάσπαση αφού υπάρχει ακόμη και ο Ομιλος Φίλων Αστυνομίας Δυτικής Αττικής αλλά και άλλες ενώσεις οργανωμένων «φίλων της ΕΛ.ΑΣ.» με ανεξάρτητη δράση.
«Ο πατέρας μου ήταν αστυνομικός και από μικρός είχα επαφή με πολλούς αστυνομικούς. Η σκέψη μου ήταν να δημιουργηθεί ένα forum όπου θα υπάρχει η δυνατότητα καταγραφής των απόψεων των αστυνομικών αλλά και ο σχετικός σχολιασμός από πολίτες, χωρίς υβρεολόγια και ακρότητες» αναφέρει ο κ. Βέλης. Και προσθέτει: «Τέτοιοι τόποι, κυρίως δημιουργήματα αστυνομικών, υπήρχαν και άλλοι. Είχαν όμως κυρίως ακροδεξιές κορόνες και υπερβολικές αναφορές για ανδραγαθήματα αστυνομικών. Επιπλέον τα σχόλια των πολιτών ήταν κυρίως υβριστικά και η ανταλλαγή απόψεων ήταν χωρίς νόημα. Σκοπός μου ήταν να δημιουργήσω ένα ηλεκτρονικό πεδίο συζητήσεων όπου ο αστυνομικός θα μπορεί να περιγράφει με νηφαλιότητα τις εμπειρίες του και να ασκείται καλοπροαίρετη κριτική από τους πολίτες».

«Ο Γόμαρος και ο Ζαγοράκης»
«Εγώ δολοφόνος; Που μου ήρθε το καδρόνι στο δόξα πατρί και με είχαν τρεις ώρες τέζα στην κλούβα; Αν δεν ήταν ο Γόμαρος και ο Ζαγοράκης, όχι ο Τεστοστερόνη στο μάξιμουμ, αλλά ο δικός μας, αν δεν φύτρωναν δίπλα μου, τώρα θα με έκλαιγαν οι ρέγκες... Επιτάφιος σού λέει και πράσινα άλογα, άντε ξανά στημένοι στη Μητροπόλεως, φραγμός 1, φραγμός 2. “Ασπίδες αναλάβατε”. Για την υπουργό Παιδείας. Θα μου πεις ποιος θα πάει στον Επιτάφιο της Μητρόπολης να την κράξει; Δεν ξέρεις τι γίνεται καμιά φορά, ο διάολος έχει πολλά ποδάρια. Ετσι την πάθαμε και στο Σύνταγμα.

Ποιος θα την πέσει στους τσολιάδες; Και τους έκαναν τσακώνικα πυροτεχνήματα. Αλλού η φούστα, αλλού η φούντα... Οχι, ρε κωλόπαιδα, και τον Αγνωστο, από τα κόκαλα βγαλμένη είπαμε... Τι με κοιτάς με αυτές τις ματάρες; Σε είδα, άντε προσκύνα και δίνε του. Σε περιμένει πιο κάτω η παρέα σου, θα παίξετε, θα ξεσκάσετε, βρε αδερφέ, ενώ εγώ θα κάνω πάλι βάρδια στη Μητροπόλεως συντροφιά με τον Γόμαρο. Πρώην Πασοκτζής, τώρα πια μόνο Μπαοκτζής. Τον έβαλε στο Σώμα ο Σάκης να κρατάει τα μπόσικα.

Εγώ δεν είμαι με κανέναν. Δεν έχω σε κανέναν υποχρέωση. Ούτε οι Μανιάτες με διόρισαν, ούτε οι Πόντιοι. “Τρεις και εξήντα παίρνετε και τον κόσμο δέρνετε”. Μωρέ, δίκιο έχουνε, τρεις και εξήντα μεικτά, όχι καθαρά. Τόσα έπαιρνε και ο πατέρας μου προτού τον απολύσουν. “Μπες στο Δημόσιο να ΄χεις ένα κεραμίδι πάνω από το κεφάλι σου, μπες στο Σώμα, να πέφτει βρέξει-χιονίσει ο μισθός”. Μου ΄φαγε τα αφτιά. Τι μου λες, ρε γέρο, βρέξει-χιονίσει στους δρόμους, μου ΄φυγε η μαγκιά»...

Ν. Δαβέτας

Το «βραβείο» των Ζητάδων

«Πριν από κάμποσους μήνες δύο (2) παιδιά από την ομάδα “Ζ” κατάφεραν με κίνδυνο της ζωής τους να συλλάβουν έναν ληστή, ο οποίος ήταν οπλισμένος με ούζι και ο οποίος είχε αδειάσει 20 σφαίρες εναντίον τους. Ολο το σκηνικό, στην ακτή Θεμιστοκλέους, στο κέντρο του Πειραιά.

Πράξη που πραγματικά έδειξε μια επαγγελματική ετοιμότητα. Την επόμενη μέρα τους κάλεσε ο αρχηγός, τους έδωσε συγχαρητήρια και τους πρότεινε και για βαθμό. Μετά τρεις μέρες οι Ζητάδες κλήθηκαν σε απολογία. Από την αναστάτωση ξέχασαν να παραδώσουν το δελτίο καυσίμων στην υπηρεσία τους. Τιμωρήθηκαν με 100 ευρώ πρόστιμο. Για ρωτήστε τώρα τους Ζητάδες αν δουλεύουν με τον ίδιο ζήλο με τον οποίο δούλευαν πριν».

sampatis Η απατημένη σύζυγος
«Σήμα για οικογενειακό επεισόδιο στα Καμίνια. Πάμε στο σημείο όπου υπήρχε διώροφη μονοκατοικία, χτυπάμε το κουδούνι και μας ανοίγει μια κυρία...

Αρχίζει τον εξάψαλμο για τον σύζυγο, ότι την απάτησε, ότι μόλις του έκανε σκηνή τη χτύπησε και τα συνηθισμένα. Οταν την ενημερώσαμε ότι πρέπει, αν επιθυμεί, να πάει στον ιατροδικαστή και κατόπιν να υποβάλει μήνυση για τον άντρα της, μάς λέει. “Ρε, να με απατήσει ο μούργος; Θα το πληρώσει με αίμα... Ελάτε λίγο μαζί μου...”. Την ακολουθούμε και φτάνουμε στην ταράτσα του οικήματος. Εκεί βλέπουμε 5 βαρέλια κομμένα στα δύο και φουλ στη “φούντα”. Το ξενοπήδημα το πλήρωσε κανονικά ο μάγκας...». yannis

Δεν υπάρχουν σχόλια: