Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2010

Επιστολή προς τον κ. Πρωθυπουργό



Πειραιάς, 03-12-2010
Αριθμ. Πρωτ.:20/10
     
             
ΠΡΟΣ:  
Πρωθυπουργό της Ελλάδας
κ. Γιώργο Α. Παπανδρέου

     
ΚΟΙΝ.:    
Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης
κ. Θεόδωρο Πάγκαλο

Υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας
κ. Γιάννη Διαμαντίδη

Υπουργό Προστασίας του Πολίτη
κ. Χρήστο Παπουτσή     

Εξοχότατε Κύριε Πρωθυπουργέ,

Το Λιμενικό Σώμα ιδρύθηκε με το Νόμο 1753/ΦΕΚ 67Α΄ 22-3-1919 σε τροποποίηση του ν. 816/1917 " περί της διοικήσεως του εμπορικού ναυτικού". Σκοπός της ίδρυσής του ήταν η ανάπτυξη της εμπορικής ναυτιλίας και η  παράλληλη άσκηση αστυνομικών καθηκόντων στα παράλια και τους Λιμένες. 
Tο Λιμενικό Σώμα, επιφορτισμένο με μια σειρά αρμοδιοτήτων, στο πλαίσιο που προαναφέρουμε  και παρά την παντελή εγκατάλειψή του τα τελευταία χρόνια, από την προηγούμενη Κυβέρνηση, συγκεκριμένα την ελλιπή χρηματοδότηση, την εγκατάλειψη των μέσων του (πλωτών, χερσαίων και εναέριων), τις τραγικές ελλείψεις σε υποδομές, καθώς την παντελή απουσία διοικητικής μέριμνας και επιμελητείας για το προσωπικό του, αντιμετώπιζε αποτελεσματικά, μέσα από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής πολιτικής, όπου ήταν οργανικά ενταγμένο, τα προβλήματα της ναυτιλίας και των λιμένων. 
Μετά την αλλαγή που επήλθε στο πολιτικό σκηνικό με την εκλογή της νέας Κυβέρνησης, πιστέψαμε ότι πολλά από αυτά τα προβλήματα, θα έβρισκαν την λύση τους. Αντίθετα με τις προσδοκίες μας, η νέα Κυβέρνηση, προχώρησε στην κατάργηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και στον διαμελισμό των αρμοδιοτήτων του σε άλλα Υπουργεία, δημιουργώντας κλυδωνισμούς και μία πληθώρα επιπρόσθετων προβλημάτων, τόσο στον τομέα των υπηρεσιών που προσφέρονταν για την προαγωγή της ελληνικής ναυτιλίας, όσο και στα ίδια τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος, δημιουργώντας σύγχυση και αδυναμία στην εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών. 
Όλοι εμείς, τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος, που αποτελούμε τον διοικητικό φορέα της ναυτιλίας, αλλά και της προστασίας και ασφάλειας του πολίτη στις περιοχές ευθύνης του Λ.Σ., αιφνιδιασμένοι, προβληματισμένοι και ανήσυχοι για την εξέλιξη αυτή, ζητήσαμε να εξηγηθεί επαρκώς η απόφαση, διατυπώνοντας παράλληλα τις αμφιβολίες μας για την επιτυχία του εγχειρήματος. Το ίδιο έπραξαν και όλοι οι εμπλεκόμενοι στο χώρο της ναυτιλίας. Υποστηρίχθηκε τότε, ότι η επιλογή αυτή, με την ένταξη του τομέα της Ναυτιλίας στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, θα αναβάθμιζε τον ρόλο της και παράλληλα η ένταξη άλλων υπηρεσιών του στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, θα εξυπηρετούσε αποτελεσματικότερα το δόγμα της ασφάλειας του πολίτη.
Στην πράξη όμως, η παραπάνω επιλογή αποδείχτηκε αναποτελεσματική και η Κυβέρνηση, αντιλαμβανόμενη το πρόβλημα που δημιουργήθηκε, προχώρησε σε επανειλημμένες ατελείς νομοθετικές πρωτοβουλίες, με την έκδοση νέων Π.Δ., προσπαθώντας να αντιμετωπίσει τη διαμορφωθείσα κατάσταση, που η ίδια προκάλεσε με τις επιλογές της, χωρίς επιτυχία.

Mε την τελευταία, προ διμήνου, νομοθετική πρωτοβουλία και την έκδοση του Π.Δ.96/10, προκλήθηκαν εκ νέου σοβαρά προβλήματα στη δομή, οργάνωση και λειτουργία του Λιμενικού Σώματος. Με τις νέες ρυθμίσεις, ενώ προβλέπεται η υπαγωγή του, στο νεοσυσταθέν Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, για άλλη μια φορά, επιλέγεται ένα σημαντικό αλλά και κρίσιμο τμήμα των υπηρεσιών του, να παραμείνει στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Με τον τρόπο αυτό, επήλθε εκ νέου η διχοτόμηση τόσο των αρμοδιοτήτων του, όπως αυτές καθορίζονται από τον Οργανισμό του πρώην ΥΕΝ (Π.Δ 242/99 ΦΕΚ 201Α/30-09-1999), όσο και του προσωπικού, χωρίς στοιχειωδώς να καθορίζονται τα κριτήρια (προσόντα και καθήκοντα) διάκρισής του. 
Επιπρόσθετα, δημιουργήθηκε σύγχυση αρμοδιοτήτων, ταυτότητας και λειτουργίας μεταξύ των κεντρικών Διευθύνσεων Υ.Θ.Υ.Ν.ΑΛ. και Υ.Π.τΠ. και των περιφερειακών υπηρεσιών (Λιμενικές Αρχές) ως προς τα καθήκοντα, τις αρμοδιότητες και την διαχείριση διατιθέμενων πόρων (ανθρώπινου δυναμικού και υπηρεσιακών μέσων).

Τέλος, όπως διαπιστώνεται, η επιλογή αυτή προκαλεί οικονομική δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού και όπως ομολογείται στο προοίμιο του Π.Δ., δε μπορεί να υπολογιστεί και έρχεται σε αντίθεση με τις κατά καιρούς εξαγγελίες της Κυβέρνησης περί εξοικονόμησης πόρων και περιορισμού των δαπανών του Κράτους.

Η Πανελλήνια Ένωση Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος υποστηρίζει ότι η εν γένει ναυτιλιακή δραστηριότητα αλλά και οι επιμέρους τομείς της, όπως αυτοί διαμορφώνονται από την εξειδικευμένη νομοθεσία στο πλαίσιο του διεθνούς και κοινοτικού περιβάλλοντος, χρήζουν ενιαίας προσέγγισης, σε ότι αφορά την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, την αστυνόμευση του θαλάσσιου χώρου, την προστασία των θαλασσίων συνόρων, τη ναυτική ασφάλεια, τον έλεγχο της ναυτικής πιστοποίησης και εργασίας καθώς και τον έλεγχο/επιθεώρηση των εμπορικών πλοίων, από εξειδικευμένο προσωπικό, όπως είναι το προσωπικό Λ.Σ.

Τα παραπάνω δεδομένα αποτελούν τους κύριους και βασικούς λόγους, για τους οποίους το Λιμενικό Σώμα θα πρέπει, ενωμένο και κάτω από ένα φορέα (Υπουργείο), να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις. Επιτακτική είναι πλέον η ανάγκη ίδρυσης Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος.

Εκτιμούμε ότι μια γρήγορη και αποτελεσματική πρωτοβουλία προς την κατεύθυνση αυτή, με την αυτονόητη υποχρέωση των Κυβερνήσεων για εξασφάλιση των απαιτούμενων οικονομικών πόρων, αποτελεί ευκαιρία αλλαγής καθώς θα αναβαθμίσει τις προσφερόμενες υπηρεσίες και την αποτελεσματικότητα του Λ.Σ., αξιοποιώντας στο έπακρο την πολύχρονη εμπειρία και την επιστημονική γνώση των στελεχών του, σε αυτούς τους τομείς.

Η πρόταση μας συνάδει και με τον κυρίαρχο στόχο της Κυβέρνησης, όπως αυτός έχει διατυπωθεί για τον περιορισμό του Κράτους, την εξοικονόμηση πόρων και την παράλληλη βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών, προς όφελος του Έλληνα πολίτη.

Κύριε Πρωθυπουργέ,
παρακαλούμε εντάξετε στις προτεραιότητες σας την επίλυση του σημαντικού αυτού θέματος, που απασχολεί εδώ και δεκαπέντε μήνες το σύνολο του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος και τους κοινωνικούς εταίρους στο χώρο της ναυτιλίας.

Η πατρίδα μας σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, έχει ανάγκη τη λήψη γενναίων και αποτελεσματικών αποφάσεων. 

Με τιμή
Για το Δ.Σ.
            Ο Πρόεδρος                            Ο Γενικός Γραμματέας
Γεώργιος ΜΑΝΩΛΟΥΔΗΣ                      Δημήτριος ΣΑΪΤΑΚΗΣ

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΣΕ ΠΟΙΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ? ΘΑ ΜΑΣ ΤΡΕΛΑΝΟΥΝ ΤΕΛΕΙΩΣ

Ανώνυμος είπε...

Τα προβληματα κυριοι της ΠΕΑΛΣ,του τελευταίου ετους, τα δημιουργεί η φυσική μας ηγεσία μπλοκάροντας το συστημα χωρις να υπογράφουν τιποτα, ειναι αυτοι που εσεις παίρνετε εντολές για να βγάζετε τέτοιες ανακοινώσεις, ειναι αυτοι που είχατε συνενοηθεί για να αποχωρήσετε απο το συμβούλιο μεταθέσεων για να διευκολύνεται τα σχεδια τους και εσεις να παρουσιάσετε συνδικαλιστική δράση.

Ανώνυμος είπε...

ΣΥΝΑΔΕΛΦΕ 1:32:00 μμ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΟ ΜΉΝΥΜΑ ΤΟΥΣ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ , .......
ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ ........ΜΕ ΤΙΣ ΚΟΝΤΡΕΣ ...ΧΑΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΛΕΜΕ ΔΕΥΤΕΡΕΎΟΝΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΩΡΑΣ ΤΟΥΣ .....ΣΤΟ ΚΑΘΕ ΤΙ.


Η ΟΥΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΙ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ.... ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΟΤΙ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΚΑΤΙ ΤΟ Λ.Σ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΕΝΔΙΑΦΈΡΟΝ ΚΑΙ ΑΞΙΑ ΟΤΑΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΣΤΙΓΜΗ ΚΑΙ ΜΕ ΑΞΙΟΠΡΈΠΕΙΑ .........
ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΗΣ ΠΕΑΛΣ ,ΘΥΜΙΖΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΕΡΑΣΑΝ 8 ΗΜΕΡΕΣ ΠΟΥ ΑΞ ΣΝΔ ΩΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΗΣ ΠΕΑΛΣ ΑΠΟΧΩΡΗΣΕ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΣΤΕΙΛΑΝ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ,ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΊΟΥ ΥΠΟ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΌ .

Ανώνυμος είπε...

Συναδελφε 3:36 ή είσαι πολύ αφελής ή είσαι στο κολπο μα την ΠΕΑΛΣ, διάβασε το παραπάνω απο το δικο σου σχόλιο ειναι 100% εγκυρο.....