Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

ΚΤΕΟ στα σκάφη!

«Στον ελλαδικό χώρο βρίσκονται περίπου 220.000 μικρά σκάφη και από αυτά μετά βίας εξυπηρετούνται από τα νόμιμα συνεργεία 40.000 σκάφη, με αποτέλεσμα να υπάρχει απίστευτο όργιο μαύρου χρήματος, ανασφάλειας πλόων και να τελείται μια κακουργηματική πράξη σε όλα τα επίπεδα για το περιβάλλον και τον τουρισμό».
Μ' αυτά τα χαρακτηριστικά σχόλια της πραγματικότητας που ισχύει στις ελληνικές θάλασσες, το Σωματείο Μηχανών Θαλάσσης προτείνει στο Υπουργείο Θαλάσσιων Υποθέσεων, την έκδοση Κάρτας Τεχνικού Ελέγχου για τα χιλιάδες μικρά σκάφη στη χώρα μας.

Αν και είναι αλήθεια ότι στην Ευρωπαϊκή Ενωση ισχύει Κάρτα Ελέγχου της μηχανής αλλά και του ίδιου του σκάφους για να μπορεί να ασφαλιστεί, φαίνεται ότι η κρίσιμη περίοδος για τα δημοσιονομικά έσοδα μπορεί να μετατρέψει σε δέλεαρ για το Υπουργείο Οικονομικών, τη θέσπιση ενός ακόμη χαρατσιού επί δικαίους και αδίκους.

Δεν είναι τυχαίο ότι στο ίδιο «πνεύμα» στην κυβέρνηση εξετάζουν το ενδεχόμενο να επιβάλουν τέλη κυκλοφορίας σε όλα τα σκάφη αναψυχής, τα οποία θα είναι ανάλογα με τα μέτρα ή την ιπποδύναμη της μηχανής.

Από την πλευρά τους οι Τεχνικοί Μηχανών Θαλάσσης, μιλάνε για μια Κάρτα... Καυσαερίων, ένα πιστοποιητικό με ελάχιστο κόστος, μόλις 5 ευρώ, ώστε σε πρώτη φάση να γίνει κάποιος σοβαρός έλεγχος των κινητήρων που «οργώνουν» τις ελληνικές θάλασσες, από πιστοποιημένα συνεργεία.

Αλλωστε το μέτρο από μόνο του θα προσφέρει ασφαλείς συνθήκες πλεύσης, αρκεί τα υπουργεία, αρμόδια και μη, να μην το αντιμετωπίσουν ως άλλον έναν εισπρακτικό μηχανισμό?

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ας περάσουν από τεχνικό έλεγχο πρωτα τα σκάφη του ΛΣ να δούμε πόσα από τα εναπομείναντα σε λειτουργία θα κριούν αξιόπλοα!!! Πειρατές έχουμε καταντήσει για να πάρουν τις προαγωγές που με αγωνία επιζητουν κάποιοι! Οι βασικές ελλειψεις ακόμα και σε αυτά που ολοκληρωνουν την οποια επισκευη κανουν , ειναι σοβαρές!!!

Ανώνυμος είπε...

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ COSTA GARDA...

Ακινησία ιδιωτικής χρήσης σκαφών αναψυχής

Σύμφωνα με το άρθρο 3 παράγραφος 2 του Ν. 3842/2010, μπορεί πλέον ο κάθε ιδιοκτήτης σκάφους αναψυχής, ανεξαρτήτως μήκους και σημαίας, να θέσει το σκάφος του σε ακινησία.

Η διαδικασία είναι πολύ απλή. Ο ενδιαφερόμενος, θα καταθέτει μία αίτηση-υπεύθυνη δήλωση στην πλησιέστερη Λιμενική Αρχή όπου θα βρίσκεται το σκάφος του (είτε ελλιμενισμένο, είτε στην στεριά) και παράλληλα θα παραδίδει την άδεια εκτέλεσης πλόων ή το πρωτόκολλο γενικής επιθεώρησης (για σκάφη με Ελληνική σημαία) και το έγγραφο εθνικότητας ή το πιστοποιητικό αξιοπλοίας (για σκάφη με ξένη σημαία). Μέχρι τις 31-12 κάθε έτους, θα αιτείται και θα παίρνει από οποιαδήποτε Λιμενική Αρχή βεβαίωση για το ακριβές χρονικό διάστημα της ακινησίας του σκάφους του, την οποία θα συνυποβάλλει με την δήλωση φορολογίας εισοδήματος στην εφορία. Για την βεβαίωση αυτή, θα χρεώνεται με το ποσό των τριών ευρώ υπέρ ΜΤΝ.

Όσο καιρό το σκάφος θα παραμένει σε ακινησία, βεβαίως και απαγορεύεται να κυκλοφορεί. Εάν καταληφθεί σκάφος σε περίοδο ακινησίας να κυκλοφορεί, τότε θα κινηθούν εναντίον του ιδιοκτήτη, διοικητικές και ποινικές κυρώσεις από την Λιμενική Αρχή που θα τον έχει ελέγξει και άμεση ενημέρωση της εφορίας για περαιτέρω κυρώσεις.

Όποτε το επιθυμεί ο ιδιοκτήτης, θα μπορεί να άρει την ακινησία του σκάφους και να παραλαμβάνει τα χαρτιά του από την Λιμενική Αρχή που τα είχε καταθέσει.

ΣΧΟΛΙΟ: Καλό μέτρο για τους ιδιοκτήτες σκαφών, οι οποίο θα γλυτώνουν χρήματα από φόρους, αλλά περισσότερη γραφειοκρατική δουλειά για τις Λιμενικές Αρχές, με το ήδη ελλιπέστατο προσωπικό και ιδιαίτερα πριν και μετά τους θερινούς μήνες, όπου η πλειοψηφία των ιδιοκτητών των σκαφών, θα βάζει ή θα βγάζει το σκάφος του σε ακινησία.