Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2010

"Βραχυκύκλωμα" ελλείψει ΥΕΝ...



Της Αγγελικής Καλλή

Με «βραχυκύκλωμα» απειλείται ο κρίσιμος τομέας της ναυτιλίας. Στο πρώην υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας καταγράφονται σημαντικά προβλήματα καθημερινής λειτουργίας. Στελέχη του Λιμενικού Σώματος, αρχιπλοίαρχοι - διευθυντές υπηρεσιών έχουν αρχίσει να υποβάλουν τις παραιτήσεις τους ή αιτήσεις αποχώρησης στην ηγεσία του Λ.Σ. και ένας σοβαρός αριθμός βρίσκεται υπό σκέψη για την παραμονή του στο Σώμα, από την άλλη πλευρά οι πολιτικοί υπάλληλοι του πρώην ΥΕΝ καταγγέλλουν ότι διαπιστώνουν σοβαρές καθυστερήσεις στη συγκρότηση του υπουργείου Οικονομίας - Ναυτιλίας όσον αφορά το τελευταίο κομμάτι.....




Οπισθοδρόμηση
Μάλιστα, κάνουν λόγο για «διάφορους παράγοντες του καθεστωτικού κατεστημένου του πρώην ΥΕΝ που επιχειρούν να συντηρήσουν μία κατάσταση η οποία έχει στόχο την οπισθοδρόμηση».

Ολη αυτή η βαριά ατμόσφαιρα που υπάρχει μετά τις εκλογές στο κτήριο του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας αποτυπώνεται με μία απραξία. Οσοι συναλλάσσονται με τις υπηρεσίες του διαπιστώνουν κάποια βραδυπορία και ένα μηχανισμό σε σχετική αποδιοργάνωση, παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει τρεις και πλέον μήνες από τη διάσπαση του ΥΕΝ στα υπουργεία Οικονομίας - Ναυτιλίας και Προστασίας του Πολίτη.

Το Λιμενικό Σώμα βρίσκεται σε εκκρεμότητα καθώς επίκειται η κατάρτιση του νομοσχεδίου για τη συγκρότηση του Αρχηγείου του Λ.Σ., ενώ ένας αριθμός των στελεχών του υποτίθεται ότι στη συνέχεια θα αποσπασθούν στο υπουργείο Οικονομίας - Ναυτιλίας.

Όλα αυτά τα στελέχη ανησυχούν για το ασφαλιστικό τους καθεστώς και τη μελλοντική τους εξέλιξη στο Σώμα, με αποτέλεσμα όσα έχουν συμπληρώσει πάνω από 25 χρόνια υπηρεσίας να σκέπτονται την παραίτηση.

Οι πολιτικοί υπάλληλοι από τη δική τους σκοπιά βλέπουν ότι «οι εξελίξεις οι οποίες δρομολογήθηκαν με τη συγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας - Οικονομίας το τελευταίο διάστημα έχουν αδρανήσει, με αποτέλεσμα να μην προχωρούν οι αλλαγές οι οποίες απαιτούνται, όπως για παράδειγμα ο οργανισμός του νέου υπουργείου και οι δομικές μεταρρυθμίσεις σε σχέση με τις υπηρεσίες και το προσωπικό» και ζητούν από την κ. Κατσέλη να προχωρήσει χωρίς παλινωδίες ή οπισθοδρομήσεις, σημειώνοντας πως «όσοι ονειρεύονται παλαιά μεγαλεία να το πάρουν απόφαση ότι το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω». Ως ένα σοβαρό στοιχείο ανάσχεσης των αλλαγών οι πολιτικοί υπάλληλοι θεωρούν την καθυστέρηση που παρατηρείται στην τοποθέτηση γενικού γραμματέα Ναυτιλίας.

Οι εφοπλιστές
Την κατάσταση που επικρατεί στο πρώην υπουργείο Ναυτιλίας παρακολουθούν με προσοχή οι εφοπλιστές, που τόσο σε ιδιωτικές συζητήσεις όσο και σε δημόσιες τοποθετήσεις τους σημειώνουν ότι διαλύθηκε ένας μηχανισμός που υποστήριζε σε 24ωρη βάση το ελληνικό πλοίο και δεν αναπληρώθηκε με κάτι αντίστοιχο. Πολλοί από αυτούς εκτιμούν ότι ούτε η δημιουργία υφυπουργείου Ναυτιλίας θα επιλύσει τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από το διχασμό του Λιμενικού Σώματος ανάμεσα σε δύο υπουργεία.

Πηγή: ΗΜΕΡΗΣΙΑ.

2 σχόλια:

ακταιωρός είπε...

Προσωπικά είμαι αισιόδοξος ότι θα δωθούν λύσεις για τα περρισότερα προβλήματα που έχουν προκύψει από την διάσπαση του πρώην ΥΕΝΑΝΠ.

Όσο αφορά όμως τους εφοπλιστές ας ψάξουν να βρουν άλλους υπάλληλους στρατιωτικά συγκροτημένους και πειθαρχημένους (που τους έβγαιναν και τσάμπα) για να εξυπηρετούν τα καπρίτσια τους και να αυξάνουν τα κέρδη τους.

Ανώνυμος είπε...

Με αρκετές, μέχρι σήμερα παρεμβάσεις μας, έχουμε θίξει & επισημάνει, από τις πρώτες ημέρες της αποσάθρωσης του ΥΕΝ & του Λ.Σ τις δυσμενείς συνέπειες & επιπτώσεις στην λειτουργία του ναυτιλιακού συστήματος & δεν θα επανέλθουμε, μόνο θα παραπέμψουξε σε αυτές. Θέλουμε όμως στον ακταιωρό & σε όλους τους έχοντες ενστάσεις για τους "εργοδότες", "πατεράδες" και "καθοδηγητές" μας εφοπλιστές (εφόπλου ληστές)να επισημάνουμε ότι: πρώτον, Κάθε "κοινωνία" εργαζομένων έχει τους αντίστοιχους "μεγάλους" να εξυπηρετεί. Δεύτερον, εάν ο φυσικός προιστάμενος- "δεν ακτινοβολεί μόνο με τα επίχρυσα κουμπιά του", δεν είναι επαρκώς "διαχειρίσιμος", "συνεργάσιμος", σπλαχνικός & δεν φοβάται για τα "ΟΧΙ" που θα πει, ΤΟΤΕ κανείς εφοπλιστής & τα τσιράκια τους δεν θα σας απασχολούσαν με υπερβολές. Άλλωστε πάντοτε οι Έλληνες έμαθαν να ζητούν αρνούμενοι να δώσουν.
Με θαλασσινούς χαιρετισμούς,
Exantas