Κυριακή 25 Απριλίου 2010

Ήρθε η ώρα των τελεσιγράφων

Με τον υπουργό Επικρατείας Χάρη Παμπούκη συναντάται τη Δευτέρα αντιπροσωπεία του πολιτικού προσωπικού του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, προκειμένου να του εκφράσουν την αντίθεση τους με το νέο π.δ., σύμφωνα με το οποίο παραμένει στο Λιμενικό Σώμα η ευθύνη χειρισμού των θεμάτων της Ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας.

Την ίδια ώρα οι πολιτικοί υπάλληλοι συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους κατά του εν λόγω Π. Διατάγματος με το βασικό επιχείρημα πως οι πρόνοιες του ενισχύουν περαιτέρω τον στρατιωτικό χαρακτήρα του διοικητικού φορέα της ποντοπόρου ναυτιλίας, μια εξέλιξη που οι ίδιοι θεωρούν αναχρονιστική και μη συμβατή με τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης.

Καθ' όλη την διάρκεια της περασμένη εβδομάδας με συνεχείς παρεμβάσεις και κινητοποιήσεις το πολιτικό προσωπικό του πρώην ΥΕΝ επιχείρησε να αναδείξει αυτά τα ζητήματα, φθάνοντας ως το σημείο να αναφέρει ότι πίσω από τις αποφάσεις αυτές βρίσκεται ένα ισχυρό οικονομικό κατεστημένο το οποίο επέβαλε αυτή την – κατά τη γνώμη τους – δυσάρεστη εξέλιξη η οποία ακυρώνει την αρχική πολιτική επιλογή της κυβέρνησης να αποστρατικοποιήσει τη διαχείριση της ναυτιλιας.

Αυτό το ισχυρό οικονομικό κατεστημένο στο οποίο αναφέρονται οι πολιτικοί υπάλληλοι δεν είναι άλλο από την εφοπλιστική κοινότητα της ποντοπόρου ναυτιλίας και τα επίσημα θεσμικά της όργανα και συγκεκριμένα την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και ακολούθως και την Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Κομίτι).

Ο χαρακτηρισμός ωστόσο που αποδίδουν οι εκπρόσωποι των πολιτικών υπαλλήλων στην εφοπλιστική κοινότητα, αν μη τι άλλο, είναι ενδεικτικοί του τι θα ακολουθήσει σε επίπεδο διοικητικού φορέα στην περίπτωση κατά την οποία υπερισχύσει η άποψη τους έναντι της διατήρησης της υφιστάμενης κατάστασης.

Οι Έλληνες εφοπλιστές, η δραστηριότητα των οποίων δημιουργεί την ανάγκη στη χώρα να διαθέτει ένα αυτόνομο διοικητικό φορέα για τη διαχείριση των θεμάτων που τους απασχολεί δεν είναι ένα “ισχυρό οικονομικό κατεστημένο” που με άνεση και αφέλεια σπεύδουν κάποιοι να καταγγείλουν, αλλά οι πρώτοι η οποίοι όφειλε η κυβέρνηση Παπανδρέου να ενημερώσει για τις προθέσεις της.

Αν απουσίαζαν οι Έλληνες εφοπλιστές ουδείς από αυτούς που σήμερα διαμαρτύρονται δεν είχε κανένα λόγο να διαμαρτύρεται διότι απλούστατα δεν θα υπήρχε αντικείμενο για να διαμαρτυρηθεί.

Απλά με αυτά και με αυτά η Ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία εξελίχθηκε ερήμην της σε πεδίο έντονων κομματικών και πολιτικών αντιπαραθέσεων, συνδικαλιστών, “ειδικών”, υπουργών, γενικών γραμματέων κ.ο.κ., και μάλλον έφτασε η ώρα να πέσουν τα τελεσίγραφα στο τραπέζι.

Διότι η Ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία είναι ένα πολύ σοβαρό πράγμα για να το αφήσουμε στα χέρια όλων των παραπάνω να το μετατρέψουν σε σφεντόνα με την οποία ο ένας θα σπάει τα τζάμια του άλλου έως ότου αναδειχθεί τελικά ο “νικητής”.

Η κυβέρνηση από την πλευρά της έχει χρέος να αφήσει τα ήξεις – αφίξεις και να διορθώσει τώρα, το πρόβλημα που η ίδια δημιούργησε. Να προχωρήσει άμεσα στην επανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και ίσως να ήταν χρήσιμο να γνωρίζει πως όλοι στη ναυτιλιακή κοινότητα, θα της αναγνωρίσουν την ετοιμότητα και κυρίως την εντιμότητα να αναγνωρίζει τα λάθη της και να φροντίζει να τα διορθώνει.

Αυτό οφείλει να πράξει εφόσον αυτό που την ενδιαφέρει είναι η ίδια η ναυτιλία και όχι η ικανοποίηση των παράλογων και επικίνδυνων για τα συμφέροντα της χώρας αιτημάτων των διαφόρων συντεχνιών.

πηγή seanation

Δεν υπάρχουν σχόλια: