email στην Καθημερινή
Κύριε διευθυντά
Αναμφιβόλως η πατρίδα μας περνάει μια πολύ δύσκολη περίοδο. Η αντιμετώπιση των οικονομικών και κοινωνικών προβλημάτων που έχουν ανακύψει είναι δυσχερέστατη. Ομως, το περίεργο και ανεξήγητο είναι ότι οι υπεύθυνοι για την αντιμετώπιση αυτών των δυσεπίλυτων προβλημάτων, αντί να βελτιώσουν τη διοικητική μηχανή της χώρας, επιδείνωσαν τη λειτουργία της, διαμελίζοντας τις αρμοδιότητες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας σε τρία υπουργεία, με συνέπεια τον διοικητικό αποσυντονισμό στην αντιμετώπιση των πολυποίκιλων προβλημάτων της εμπορικής μας ναυτιλίας. Είναι ολέθριος ο κατακερματισμός των αρμοδιοτήτων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας σε άλλα υπουργεία, γιατί τα προβλήματα της μεγάλης ελληνικής ναυτιλίας είναι αλληλένδετα και πολύπλοκα, η αντιμετώπισή τους δεν απαιτεί ένα ενιαίο εξειδικευμένο συγκεντρωτικό διοικητικό φορέα 24ώρου βάσεως. Αλλωστε, αυτό το διοικητικό μοντέλο έχει δοκιμαστεί στην πράξη λίαν επιτυχώς 90 ολόκληρα χρόνια.
Οι αμέσως ενδιαφερόμενοι εφοπλιστές και ναυτικοί, που δημιούργησαν αυτό το θαύμα της μεγάλης ελληνικής ναυτιλίας, έχουν μείνει έκπληκτοι και δυσκολεύονται να αντιληφθούν τις αιτίες αυτής της απόφασης. Και ανατρέχουν σε παλαιότερες δύσκολες και πάλι εποχές, όταν οι τότε κυβερνώντες ανακάλυπταν ότι τα ελληνόκτητα πλοία, που δραστηριοποιούνται κυρίως στον διεθνή στίβο, διαθέτουν και προπέλες!!
Ελέχθη προσφυώς ότι η απόφαση αυτή θα μπορούσε να παραλληλισθεί μόνο με απόφαση της Σαουδικής Αραβίας να καταργήσει το αυτοτελές υπουργείο Πετρελαίου της χώρας της.
Παρόμοιοι πειραματισμοί έγιναν και στο παρελθόν, αλλά επειδή απέτυχαν παταγωδώς, οι ίδιοι οι τότε κυβερνώντες επανέφεραν το δοκιμασμένο διοικητικό σχήμα του ενιαίου υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, που βοήθησε τους Ελληνες πλοιοκτήτες και ναυτικούς να δημιουργήσουν την πρώτη ναυτιλία στον κόσμο, μοναδική διεθνή πρωτιά που κατέχει η Ελλάδα. Η σκέψη των ασχολουμένων με την εμπορική ναυτιλία ανατρέχει σήμερα στην προ 90 χρόνων εποχή, όταν ο Ελευθέριος Βενιζέλος διείδε αυτό που σήμερα οι αρμόδιοι δυσκολεύονται να δουν, ότι η Ελλάδα έχει ανάγκη από ένα διοικητικό φορέα που να αντιμετωπίζει συγκεντρωτικά τα πολυποίκιλα προβλήματα της ναυτιλίας της και δημιούργησε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, στελεχωμένο με το στρατιωτικώς οργανωμένο Λιμενικό Σώμα, που στάθηκε αντάξιο των προσδοκιών των τότε κυβερνώντων, αλλά και όλων των μετέπειτα κυβερνήσεων, ανεξαρτήτως κομματικής προελεύσεως.
Ευελπιστούμε ότι οι υπεύθυνοι θα αναγνωρίσουν τις μεγάλες διοικητικές δυσλειτουργίες που προκαλεί ο διαμελισμός των αρμοδιοτήτων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και θα αποκαταστήσουν την ενιαία δομή του.
Αντιναύαρχοι - επίτιμοι αρχηγοί Λιμενικού Σώματος
Αλκης Σκιαδας
Ιωαννης Χρυσανθακοπουλος
Δημητρης Ορφανος
Αριστειδης Παπανδρεου
Γεωργιος Βασοπουλος
Ανδρεας Συριγος
3 σχόλια:
Καλά τα λένε οι Ναυαρχαίοι άλλα κάπου μπερδεύουν το στρατιωτικό σώμα με τα κάθε λογής πάρεργα. Άλλωστε στην ανακοίνωση τους αναφέρουν μόνο την εμπορική ναυτιλία και το μέγα θαύμα αυτής κτλ κτλ.Ούτε κουβέντα για τις αρμοδιότητες του Λ.Σ. Δηλαδή μόνο η εμπορική ναυτιλία είναι κύριοι ; Το ΜΕΓΑ θεμα λαθρομετανάστευσης ; Η έρευνα και διάδωση ; τα ναρκωτικά και το λαθρεμπόριο τσιγάρων ; Εμ βέβαια άλλη μια φορά μας δείχνετε τι κάνατε τόσα χρόνια. Εξυπηρετείται απροκάλυπτα συμφέροντα εφοπλιστών και μεγάλων ναυτιλιακών εταιριών βάζοντας σε δεύτερη μοίρα το Λιμενικό Σώμα που το καταντήσατε ένοπλο στρατιωτικό σώμα φύλαξης και εξυπηρέτησης συμφερόντων των εφοπλιστών.
Η επιστολή αυτή στην Καθημερινή θα ήταν πιστευτή αν στο παρελθόν δεν υπήρχαν απόστρατοι Λ.Σ. οι οποίοι, αμέσως μετά την αποστρατεία τους ,αποκαταστάθηκαν επαγγελματικά σε διάφορες Ναυτιλιακές εταιρείες.
Δεν αποκαταστάθηκαν επαγγελματικά. Απλά συνέχισαν την καριέρα τους αφού έβγαλαν την στολή και φόρεσαν κοστούμι.
Δημοσίευση σχολίου