Έτοιμα είναι να προχωρήσουν σε αλλαγή πλεύσης τα κρουαζιερόπλοια, αναζητώντας περισσότερο... φιλόξενα από τον Πειραιά λιμάνια στη Μεσόγειο και «τορπιλίζοντας» τον ελληνικό τουρισμό, καθώς θα χάσει περισσότερα από 10 εκατ. ευρώ έσοδα, ενώ θα χαθούν και 400 θέσεις εργασίας.
Την ίδια στιγμή, η ΠΝΟ (Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία) δένει τους κάβους και κρατάει ακινητοποιημένα στα λιμάνια τα πλοία το Σάββατο 1η Μαΐου, δίνοντας ακόμα ένα «χτύπημα» στον θαλάσσιο τουρισμό, αλλά και στα νησιά που περίμεναν ότι την Πρωτομαγιά θα είχαν το πρώτο ζωηρό σε κίνηση σαββατοκύριακο.
Λίγες ημέρες μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού για άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα και πριν καλά-καλά ξεκινήσουν οι διαβουλεύσεις με τους εμπλεκόμενους φορείς, ο αποκλεισμός του κρουαζιερόπλοιου ΖΕΝΙΤΗ την περασμένη Δευτέρα από τους συνδικαλιστές στο λιμάνι του Πειραιά και η απεργία του Σαββάτου, δείχνει ότι το κλίμα πολώνεται, αναφέρουν στο Capital.gr εκπρόσωποι των τουριστικών φορέων της χώρας.
Αλλά και η κ. Άντζελα Γκερέκου, υφυπουργός Πολιτισμού-Τουρισμού, δήλωσε σχετικά πως: «Μετά από τα γεγονότα της Δευτέρας στο λιμάνι του Πειραιά, με το κρουαζιερόπλοιο Zenith, υπάρχει πολύ σοβαρός κίνδυνος το πλοίο να αποσυρθεί οριστικά από την Ελλάδα συμπαρασύροντας και άλλα κρουαζιερόπλοια, όχι μόνο για φέτος αλλά και για του χρόνου. Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει ότι η χώρα μας θα χάσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ και πάρα πολλές θέσεις εργασίας». Και μάλιστα σημείωσε ότι «κάποιοι τορπιλίζουν την προσπάθεια για λύση στο θέμα της άρσης του καμποτάζ, προτού μάλιστα να ξεκινήσει η διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς».
Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), η Ένωση Ξενοδόχων Αθήνας-Αττικής (ΕΞΑ-Α), ο ΗΑΤΤΑ (σύνδεσμος τουριστικών γραφείων), υπογραμμίζουν ότι «είναι ανυπολόγιστες οι ζημιές από τον διασυρμό της χώρας μας στα διεθνή ΜΜΕ και από τον αποκλεισμό της από μελλοντικά προγράμματα κρουαζιέρας».
«Η ίδια απαράδεκτη και κοινωνικά προκλητική τακτική κάποιων ομάδων απειλεί με οικονομική καταστροφή την νησιωτική Ελλάδα, αν τελικά η κυβέρνηση ανεχθεί να πραγματοποιηθεί ο αποκλεισμός του Πειραιά το σαββατοκύριακο της Πρωτομαγιάς», σημειώνει χαρακτηριστικά ο ΣΕΤΕ. Οι ξενοδόχοι της Αθήνας κάνουν έκκληση για την αποφυγή αποκλεισμού πλοίων -αλλά και κεντρικών ξενοδοχείων όπου διαμένουν ξένοι επισκέπτες- από συνδικαλιστές και για τον τερματισμό κάθε μορφής επεισοδίων, καθώς οι συγκεκριμένες ενέργειες πλήττουν ανεπανόρθωτα τον τουρισμό.
Ο «λογαριασμός» είναι δυστυχώς άσχημος: 400 χαμένες θέσεις εργασίας στο λιμάνι του Πειραιά και απώλεια 10 εκατομμυρίων ευρώ μόνο για φέτος το καλοκαίρι, από την απόφαση της πλοιοκτήτριας εταιρείας του κρουαζιερόπλοιου ZENITH να διακόψει το πρόγραμμά της για Πειραιά.
Σύμφωνα δε με την ΓΕΠΟΕΤ, εξαιτίας των επεισοδίων που έγιναν την περασμένη Δευτέρα στον Πειραιά και η εταιρεία Louis αναγκάστηκε να αλλάξει τόπο αναχώρησης του κρουαζιερόπλοιου Aqua Marina, και αντί από τον Πειραιά αναχώρησε από το Λαύριο. Η αναχώρηση καθυστέρηση ένα 24ωρο και για να βγει το πρόγραμμα της κρουαζιέρας το πλοίο δεν έδεσε σε Ρόδο και Κρήτη.
Τώρα οι εταιρείες κρουαζιέρας σκέφτονται σοβαρά το ενδεχόμενο να αλλάξουν γραμμή πλεύσης και να αναχωρούν από τα λιμάνια της Αδριατικής (Ιταλία) και της Αττάλειας (Τουρκία).
Πτώση στην πληρότητα των ξενοδοχείων
Στο μεταξύ, στο 48% υποχώρησαν οι πληρότητες των ξενοδοχείων της Αθήνας το πρώτο τρίμηνο 2010 και οι ξενοδόχοι «γράφουν» πτώση 7% στα έσοδα ανά δωμάτιο, ενώ μαζικές ήταν οι ακυρώσεις τον μήνα που διανύουμε λόγω της ηφαιστειακής τέφρας.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε η κ. Γκερέκου, από τις 15-21 Απριλίου ακυρώθηκαν συνολικά 1.177 πτήσεις (589 αφίξεις και 588 αναχωρήσεις), ενώ 85.000 επιβάτες εγκλωβίστηκαν στα ελληνικά αεροδρόμια.
Ειδικότερα, η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής (ΕΞΑ-Α), ανακοίνωσε ότι κατά το πρώτο τρίμηνο του 2010, η μέση τιμή του δωματίου ήταν 101,77 ευρώ, μειωμένη κατά 6% σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι.
Η σύγκριση με τους ανταγωνιστικούς προορισμούς δείχνει την Αθήνα, αναφορικά με την πληρότητα, να έχει τη χειρότερη απόδοση ανάμεσα στις έντεκα ευρωπαϊκές πόλεις. Είναι μάλιστα η μόνη πόλη όπου παρατηρήθηκε μείωση σε σχέση με το 2009. Οι τρεις πόλεις με τις μεγαλύτερες πληρότητες είναι το Λονδίνο (75,8%), το Παρίσι (68,5%) και το Μόναχο (64,5%).
Η Κωνσταντινούπολη δε, βρίσκεται μεν στην έκτη θέση (61,4%), παρουσιάζοντας όμως εντυπωσιακή αύξηση σε σχέση με πέρυσι, της τάξης του 12%. Σε ό,τι αφορά τη μέση τιμή, η Αθήνα έχει την πέμπτη φθηνότερη τιμή, με ακριβότερους προορισμούς το Παρίσι (157,65 ευρώ), το Λονδίνο (129,50 ευρώ), τη Ρώμη (116 ευρώ), και ακολουθεί η Κωνσταντινούπολη (115 ευρώ).
Της Έφης Καραγεώργου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου