Ύστερα από 11 χρόνια ο Επαμεινώνδας Εμπειρίκος παρέδωσε το πηδάλιο της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου στον Χαράλαμπο Φαφαλιό.
Ο απερχόμενο πρόεδρος του Commitee ήταν ο πρώτος που τοποθετήθηκε έναντι της απόφασης τη κυβέρνησης να καταργήσει την αυτονομία του Υπουργίου Εμπορικής Ναυτιλίας. Μίλησε με πύρινα λόγια και κάποιοι θεώρησαν ότι βιάστηκε να εκφραστεί.
Διαβάστε το σχετικό λόγο του.
«H αιφνίδια εξαγγελία απώλειας της αυτοτέλειας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και της διάσπασης από αυτό του Λιμενικού Σώματος συγκλόνισε, λύπησε και ανησύχησε βαθύτατα τα μέλη της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας, που πιστεύουν ότι η επιτυχής δραστηριοποίηση και ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας, και ειδικότερα του εθνικού νηολογίου, απαιτεί την ύπαρξη ενός ισχυρού και αυτόνομου υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, που να λειτουργεί και να υποστηρίζεται από το Λιμενικό Σώμα. Η διάσπαση του ΥΕΝ και η αποκοπή από αυτό του Λιμενικού Σώματος θα δημιουργήσει εκτεταμένη αναταραχή. Είναι επόμενο λοιπόν να προκύψουν σημαντικές δυσλειτουργίες και μακροχρόνιες καθυστερήσεις εις βάρος της ναυτιλίας, της ασφάλειας και του περιβάλλοντος. Η απώλεια θα είναι μεγάλη και όσο διατηρείται και συνεχίζεται η διάσπαση τόσο πιο δύσκολη θα είναι η επαναφορά στο επιτυχές σχήμα ΥΕΝ/Λιμενικού Σώματος».
Διαβάστε ακόμη την ανοιχτή επιστολή που έστειλε στους Ελληνες εφοπλιστές με αφορμή την ετήσια έκθεση του Committe αλλά και την απόφασή του να μη διεκδικήσει ξανά την προεδρία, όπου εστιάζει στην αναγκαιότητα η ελληνική σημαία να είναι ανταγωνιστική και τους καλεί να ενισχύσουν το ελληνικό νηολόγιο.
Η προάσπιση των συμφερόντων συνολικά της ελληνόκτητης ναυτιλίας περνά μέσα από ένα ισχυρό εθνικό νηολόγιο. Ισχυρό εθνικό νηολόγιο σημαίνει συνέχιση της ναυτικής τεχνογνωσίας, ενίσχυση της πολιτικής επιρροής της Ελλάδας στα διεθνή σώματα όπως ο ΙΜΟ και περαιτέρω προσέλκυση του ενδιαφέροντος της ελληνικής κυβέρνησης για τα ναυτιλιακά θέματα», είπε και πρόσθεσε: «Το Committee πάντοτε υποστηρίζει ότι είναι αναγκαία μια ισχυρή υπό ελληνική σημαία ναυτιλία. Ενας εμπορικός στόλος υπό ελληνική σημαία οφείλει να εκπαιδεύσει τους μελλοντικούς αξιωματικούς του Εμπορικού Ναυτικού, οι οποίοι θα επανδρώνουν τόσο τα πλοία όσο και τα γραφεία στη στεριά. Αν δεν υπάρχει ικανός αριθμός νέων αξιωματικών, σταδιακά η ελληνική εμπορική ναυτιλία θα χάσει τον εθνικό της χαρακτήρα με πολύ σοβαρές συνέπειες για το μέλλον».
Εξάλλου, ο απερχόμενος πρόεδρος του Committee έχει στηρίξει και τη δημιουργία ενός σύγχρονου ναυτιλιακού κέντρου στον Πειραιά: «Η επιτυχία της ελληνικής ναυτιλίας είναι ότι έχει τη βάση της τον Πειραιά. Πιστεύω ότι αρκετοί συνάδελφοι θα έρθουν στον Πειραιά, άλλοι θα πάνε σε άλλα παγκόσμια ναυτιλιακά κέντρα και άλλοι θα παραμείνουν στο Λονδίνο», είπε και πρόσθεσε: «Μέχρι τώρα όλες οι καινούριες ιδέες στη ναυτιλία προέρχονταν από τον Πειραιά. Αυτό θέλουμε να συνεχιστεί».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου