Νέος γύρος εγκλήσεων και... αντεγκλήσεων ξεκινά αυτή την εβδομάδα στο λιμάνι του Πειραιά, αφού έχει προκηρυχθεί νέα απεργία για αύριο, 29 Ιουνίου στην ακτοπλοΐα από την Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών (ΠΕΜΕΝ) και το Σωματείο Κατώτερων Πληρωμάτων ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, χωρίς και πάλι την κάλυψη της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ).
Το αν θα εκτυλιχθούν οι ίδιες σκηνές με αυτές της περασμένης εβδομάδας και αν για μία φορά ακόμη η κατάσταση στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μοιάσει με... πεδίο μάχης, είναι κάτι που όλοι απεύχονται, αλλά κανείς δεν αποκλείει. Και αυτό γιατί η μεν ΠΝΟ αποφάσισε την Παρασκευή να μην συμμετέχει στην απεργία που οργανώνουν αύριο ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, αλλά τα δύο ναυτεργατικά σωματεία που ελέγχονται από το ΠΑΜΕ έχουν αποφασίσει να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες από την πλευρά τους προσανατολίζονται αφενός να πραγματοποιήσουν κανονικά τα δρομολόγιά τους, εφόσον το προσωπικό τους δεν απεργήσει, και αφετέρου να προσφύγουν εκ νέου στην δικαιοσύνη, ζητώντας να κηρυχτεί και αυτή η απεργία παράνομη και καταχρηστική.
Με την εισαγγελία Πρωτοδικών να έχει ήδη διατάξει επείγουσα προκαταρκτική εξέταση, ώστε να διαπιστωθεί αν το Λιμενικό έλαβε όλα τα μέτρα για τη τήρηση της τάξης κατά τα επεισόδια της προηγούμενης Τετάρτης, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και οι θεσμικοί φορείς τους σύμφωνα με πληροφορίες θα ζητήσουν -εφόσον και η νέα απεργιακή κινητοποίηση κριθεί παράνομη- από το Λιμενικό να επέμβει ώστε να εφαρμοστεί η δικαστική απόφαση. Μόνο έτσι, όπως ανέφεραν στο Capital.gr παράγοντες της ακτοπλοϊκής αγοράς, μπορεί να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη εκτέλεση των δρομολογίων, η αποφυγή ανάλογων σκηνών που εκθέτουν ακόμη περισσότερο τη χώρα διεθνώς αλλά και η ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών.
Σε όλα αυτά θα πρέπει να προσθέτουν και το σημαντικό οικονομικό κόστος που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εταιρείες, σε μια ήδη επιβαρυμένη χρονιά λόγω της μειωμένης καταναλωτικής ζήτησης και της σημαντικής αύξησης των καυσίμων. Είναι ενδεικτικό πως ο κύκλος εργασιών της ακτοπλοΐας τον Απρίλιο μειώθηκε κατά 15,6%, ο αριθμός εισιτηρίων το πρώτο τετράμηνο του 2010 κατά 8%, ενώ στο πεντάμηνο η συνολική κίνηση ήταν μειωμένη κατά περίπου 55 έναντι του 2009.
Και όσο και αν το πρώτο τετράμηνο ή πεντάμηνο του έτους δεν είναι το δυνατό για την ακτοπλοΐα, αφού η καλοκαιρινή σαιζόν ξεκινά ουσιαστικά από τα μέσα Ιουνίου, τα μηνύματα που λαμβάνουν οι εταιρείες και από τις κρατήσεις για τους θερινούς μήνες δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.
Υπενθυμίζεται ότι η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας κατέθεσε μήνυση κατά των απεργών για παρακώλυση συγκοινωνιών, ενώ τα δύο σωματεία και η Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων ΝΑΤ καταδίκασαν «την ποινικοποίηση των απεργιακών αγώνων», όπως ανέφεραν σε κοινή ανακοίνωσή τους.
Της Ρόης Χάικου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου