Κορυφώνεται ο ανταγωνισμός στα εισιτήρια των ακτοπλοϊκών εταιριών προκειμένου να προσελκύσουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο των επιβατών ειδικά αυτή την καλοκαιρινή περίοδο, που οι ναυτιλιακές εταιρίες αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό την οικονομική κρίση που βάλλει ευθέως κατά της βιωσιμότητάς τους. Δείτε όλες τις προσφορές των εταιρειών [...]
Εκπρόσωποι των εταιρειών σημειώνουν ότι οι ναύλοι κυμαίνονται περίπου στα περυσινά επίπεδα, αυξημένοι ελαφρώς από τον ΦΠΑ. Μάλιστα παρά την οικονομική κρίση και το υψηλό κόστος των καυσίμων οι ακτοπλοϊκές, κρατάνε τις τιμές των εισιτηρίων στα περυσινά επίπεδα προκειμένου να πετύχουν αύξηση της επιβατικής κίνησης, κυρίως κατά τους μήνες Ιούλιο - Αύγουστο, στο ζενίθ δηλαδή της τουριστικής κίνησης.
Οι προσφορές
ΑΝΕΚ
Η ΑΝΕΚ με πλοία στις περισσότερες γραμμές του Αιγαίου, στην Κρήτη και την Ιταλία προσφέρει εκπτωτικά πακέτα για όλους τους προορισμούς που δραστηριοποιείται. Στις γραμμές Ηράκλειο και Χανιά, προσφέρει εισιτήριο 19 ευρώ σε όλα τα βραδινά και ημερήσια δρομολόγια, με την προϋπόθεση ωστόσο ο καταναλωτής να σπεύσει εγκαίρως για κράτηση, καθώς τα εισιτήρια είναι περιορισμένα. Παράλληλα προσφέρει πακέτο για οικογένειες στα ημερήσια με 13 ευρώ και περιλαμβάνει δύο ενήλικες, ένα παιδί μέχρι 4 ετών σε οικονομική θέση και Ι.Χ. αυτοκίνητο.
Στις γραμμές του Βορείου Αιγαίου (Χίος, Λήμνος, Μυτιλήνη και Θεσσαλονίκη) και για Κυκλάδες και Δωδεκάνησα, η εταιρεία προσφέρει 30% έκπτωση στο κατάστρωμα και 50% στις καμπίνες για τα ημερήσια δρομολόγια, δωρεάν το Ι.Χ. για την πρώτη διαδρομή και δωρεάν τα δίκυκλα στα ημερήσια δρομολόγια. Επίσης, παρέχεται 25% έκπτωση για τους ναύλους επιστροφής, 10% έκπτωση σε επιβάτες και οχήματα προερχόμενα από Ιταλία, 20% σε εισιτήρια κοινωνικού τουρισμού και, τέλος, 50% έκπτωση σε οπλίτες, φοιτητές, πολυτέκνους - τριτέκνους, θύματα πολέμου, συνταξιούχους ΝΑΤ, ΑΜΕΑ.
MINOAN LINES
Η εταιρεία Μινωικές Γραμμές καλύπτει τη γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο και Πάτρα - Βενετία και Αγκόνα. Για τον προορισμό του Ηρακλείου προσφέρει καθημερινά εισιτήρια με 19 ευρώ (πολύ μικρός αριθμός εισιτηρίων) με έμφαση ωστόσο στα πρωϊνά δρομολόγια.
Οι εκπτώσεις που παρέχονται είναι οι εξής: 50% σε φοιτητές - σπουδαστές, πολυτέκνους - τριτέκνους, οπλίτες, συνταξιούχους ΝΑΤ, αναπήρους πολέμου, ΑΜΕΑ. Επίσης 20% σε δημοσίους υπαλλήλους, στρατιωτικούς, Σώματα Ασφαλείας. Εκπτωση 30% γίνεται σε κατόχους δελτίων κοινωνικού τουρισμού, 20% στα εισιτήρια με επιστροφή και, τέλος, 50% στα παιδιά από 4 έως 12 ετών.
BLUE STAR - SUPERFAST
Οι δύο θυγατρικές εταιρείες του ομίλου Attica Group εξυπηρετούν καθημερινά τα περισσότερα νησιά των Κυκλάδων, από τον Πειραιά και τη Ραφήνα και τα λιμάνια της Ιταλίας. Για το Ηράκλειο η εταιρεία προσφέρει εισιτήριο 19 ευρώ. Επίσης, το οικονομικό εισιτήριο, με αριθμημένη θέση, είναι 25 ευρώ για τα Χανιά και 29 ευρώ για το Ηράκλειο. Παράλληλα παρέχεται 20% έκπτωση στα εισιτήρια επιστροφής επιβατών και οχημάτων.
Στις οικογενειακές προσφορές η έκπτωση φτάνει το 25% στα εισιτήρια επιβατών σε τετράκλινες καμπίνες σε όλα τα δρομολόγια από και προς Πειραιά για Χανιά και Ηράκλειο. Τα παιδιά έως 4 ετών ταξιδεύουν δωρεάν στην οικονομική θέση. Επίσης έκπτωση 50% παρέχεται στα εισιτήρια επιβατών ειδικών κατηγοριών (πολύτεκνους - τρίτεκνους, φοιτητές, ανάπηρους πολέμου, συνταξιούχους ΝΑΤ, παιδιά 4-10 ετών κ.λπ.).
HELLENIC SEAWAYS
Η εταιρεία καλύπτει το σύνολο των νησιών των Κυκλάδων, τη Χίο τη Μυτιλήνη, ενώ οι τιμές τις καθημερινές είναι διαφορετικές απ' ό,τι το τριήμερο ενώ υπάρχουν και διάφορα εναλλακτικά πακέτα.
Για τη γραμμή Πειραιάς - Πάρος - Κως - Ρόδος, προσφέρονται εισιτήρια με 10 ευρώ για Πάρο και 19 ευρώ για Κω - Ρόδο κατ' άτομο (για περιορισμένο αριθμό στην οικονομική θέση). Παράλληλα παρέχονται εκπτωτικά πακέτα, όπως εισιτήρια μετ' επιστροφής αξίας 76 ευρώ για Κω και Ρόδο για δύο άτομα και ένα μικρό παιδί σε super οικονομική θέση και 229 ευρώ, εάν συμπεριληφθεί και το αυτοκίνητο. Τέλος παρέχεται έκπτωση από 10% έως και 20% επί της ισχύουσας τιμής του εισιτηρίου απλής διαδρομής με την αγορά συγκεκριμένων εισιτηρίων.
AEGEAN SPEED LINES
Η Aegean Speed Lines πραγματοποιεί δρομολόγια από το λιμάνι του Πειραιά προς τα νησιά των Κυκλάδων, Σύρο, Τήνο, Μύκονο, Ιο, Σαντορίνη, Σίκινο, Σέριφο, Σίφνο, Μήλο, Κίμωλο, Φολέγανδρο, Πάρο, Νάξο προσφέροντας 20% έκπτωση στα εισιτήρια επιστροφής στη γραμμή Πειραιάς - Πάρος - Νάξος και 30% στα εισιτήρια της επιστροφής στη γραμμή Πειραιάς - Σύρος - Τήνος - Μύκονος.
ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΕΣΒΟΥ
Η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου για όλο το καλοκαίρι έως και 31 Οκτωβρίου 2010 προσφέρει ειδικά πακέτα προσφορών για τη γραμμή Λαύριο - Ψαρά - Μεστά Χίου. Μάλιστα με την ταυτόχρονη έκδοση εισιτηρίου μετ' επιστροφής το συνολικό κόστος του εισιτηρίου διαμορφώνεται ως εξής: Επιβάτης 32 ευρώ, παιδί (5-10 ετών) 16 ευρώ, Ι.Χ. αυτοκίνητο έως 3,89 μ. 76 ευρώ, Ι.Χ. έως 4,25 μέτρα 82 ευρώ, Ι.Χ. πάνω από 4,25 μέτρα 96 ευρώ.
Συμβουλές προς επιβάτες
Επιβεβαιώστε την ώρα αναχώρησης του πλοίου σας και ενημερωθείτε για τυχόν καθυστερήσεις στα χρήσιμα τηλέφωνα που αναγράφονται ατο φυλλάδιο. Αν θα ταξιδέψετε με όχημα, ελάτε στο λιμάνι μία ώρα πριν. Στο εισιτήριό σας αναγράφεται ο αριθμός της πύλης που πρέπει να προσέλθετε. Στην αντίθετη περίπτωση ρωτήστε τον πράκτορά σας. Βοηθήστε στην ομαλή λειτουργία και κίνηση του λιμανιού ακολουθώντας τις υποδείξεις των λιμενικών αρχών και αποφύγετε την στάθμευση σε χώρους όπου απαγορεύεται.
Μετακινηθείτε δωρεάν και ξεκούραστα με τα λεωφορεία του Ο.Λ.Π. από την πύλη Ε5 μέχρι και την πύλη Ε1,ταυτόχρονα ενημερωθείτε απο την ηλεκτρονική πινακίδα που βρίσκεται στη στάση, για τον ακριβή χρόνο άφιξης του λεωφορείου σας. Περάστε μια ευχάριστη και δροσερή αναμονή στους 5 κλιματιζόμενους επιβατικούς σταθμούς του Ο.Λ.Π. όπου μπορείτε να απολαύσετε τον καφέ σσς, το αναψυκτικό οας ή κάποιο snack (η κατανάλωση δεν είναι υποχρεωτική), ή επιλέξτε ανάμεσα στους 6 κλειστούς χώρους αναμονής επιβατών που θα βρείτε στον χάρτη. (Όλοι διαθέτουν κλιματισμό και ψύκτη νερού).
Δικαιώματα Επιβατών
Σε περίπτωση καθυστέρησης, ο επιβάτης δικαιούται να διαμείνει στο πλοίο μέχρι τον απόπλου.
Στο ενδεχόμενο δε παράτασης της καθυστέρησης, αλλά και σε περίπτωση ακύρωσης του δρομολογίου με υπαιτιότητα του πλοιοκτήτη, ο επιβάτης μπορεί να ακυρώσει το εισιτήριό του και δικαιούται την επιστροφή των χρημάτων που κατέβαλε.
Εναλλακτικά δικαιούται κάλυψη των εξόδων διαμονής και διατροφής μέχρι τον απόπλου. Στην περίπτωση αυτή περιλαμβάνεται και το δικαίωμα αποζημίωσης.
Εάν επιβάτης που έχει "κόψει" εισιτήριο μείνει εκτός πλοίου λόγω υπεράριθμων κρατήσεων θέσεων, οφείλει να ειδοποιήσει το τοπικό λιμεναρχείο, προκειμένου η λιμενική αρχή είτε να επιβάλει διοικητικό πρόστιμο και να ενημερώσει τον εισαγγελέα για να ασκήσει ποινική δίωξη.
Επίσης, στην περίπτωση βλάβης εν πλω, ο επιβάτης δικαιούται είτε να απαιτήσει επιστροφή του ναύλου ανάλογη προς την απόσταση που δεν διανύθηκε, είτε να παραμείνει στο πλοίο μέχρι την επανάληψη του πλου, εφόσον αυτό είναι δυνατό. Στις περιπτώσεις αυτές θεμελιώνεται και δικαίωμα αποζημίωσης.
Εάν πριν τον απόπλου του πλοίου, ο επιβάτης δηλώσει ότι δεν επιθυμεί να ταξιδέψει, ή ότι για λόγους ασθενείας ή άλλου τυχαίου συμβάντος αδυνατεί να επιβιβαστεί, δικαιούται να του επιστραφεί το μισό αντίτιμο του εισιτηρίου.
Κατά την επιβίβαση, ο επιβάτης οφείλει να επιδεικνύει το εισιτήριό του και δικαιούται να καταλαμβάνει την αντίστοιχη θέση ή καμπίνα που αναγράφεται σε αυτό. Εάν δεν του δοθεί η συμφωνημένη θέση, ο επιβάτης μπορεί να ακυρώσει το εισιτήριό του και να ζητήσει αποζημίωση, εκτός και αν ο πλοιοκτήτης του διαθέσει άλλη ανάλογη θέση ή καμπίνα. Σε περίπτωση που τοποθετείται σε θέση κατώτερη από εκείνη που αναγράφεται στο εισιτήριό του, δικαιούται να εισπράξει τη διαφορά της τιμής.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, αν ο επιβάτης δεν έχει την εξυπηρέτηση που οφείλει να του παρέχει η πλοιοκτήτρια εταιρεία σύμφωνα με τους όρους μεταφοράς, μπορεί να διατυπώνει το παράπονό του στον πλοίαρχο ή τον ύπαρχο του πλοίου και μετά το τέλος του ταξιδιού μπορεί να απευθυνθεί στις λιμενικές αρχές.
Τέλος, οι επιβάτες που ταξιδεύουν με κάποια ακτοπλοϊκή εταιρεία δικαιούνται πλήρη αποζημίωση, στην περίπτωση ναυτικού ατυχήματος (όπως αυτό ορίζεται από το νόμο).
Ο επιβάτης είναι υπεύθυνος για τη φόρτωση και εκφόρτωση του οχήματός του στο πλοίο. Αν το όχημα υποστεί βλάβη από κακό χειρισμό του πλοιάρχου ενόσω είναι μέσα στο πλοίο, ο επιβάτης δικαιούται αποζημίωση από την πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Υποχρεώσεις Επιβατών
Ο επιβάτης θα πρέπει να διαβάζει με προσοχή τους όρους που αναφέρονται στο απόκομμα του εισιτηρίου του.
Ο επιβάτης οφείλει να προσέρχεται στο πλοίο πριν την προγραμματισμένη ώρα απόπλου. Αν είναι κάτοχος οχήματος, τότε οφείλει να βρίσκεται στο χώρο αναμονής φόρτωσης μία ώρα πριν τον απόπλου.
Στην περίπτωση που επιβάτης εφοδιασμένος με εισιτήριο δεν προσέλθει εγκαίρως στο πλοίο (μέχρι την προγραμματισμένη ώρα απόπλου), δεν δικαιούται επιστροφής του αντιτίμου του εισιτηρίου που κατέβαλε.
Η συμμόρφωση με τους κανονισμούς του πλοίου και τις οδηγίες του πλοιάρχου είναι υποχρέωση του επιβάτη.
Εάν ο επιβάτης αποβιβασθεί σε ενδιάμεσο λιμάνι και όχι στον τελικό του προορισμό, καταβάλει ολόκληρο το εισιτήριο που συμφωνήθηκε.
Για τις αποσκευές του επιβάτη οφείλεται ιδιαίτερος ναύλος μόνο στην περίπτωση που αυτές υπερβαίνουν τον όγκο ή το βάρος που αναφέρεται στο εισιτήριο.
Οι επιβάτες πρέπει να έχουν μαζί τους τα αντικείμενα που θα χρειαστούν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, καθώς μετά την αναχώρηση δεν επιτρέπεται η είσοδος στο χώρο των οχημάτων.
Επίσης, οι επιβάτες απαγορεύεται να μεταφέρουν εκρηκτικές, εύφλεκτες και γενικά επικίνδυνες ύλες, ενώ θα πρέπει παράλληλα να τηρούν τις Λιμενικές, Υγειονομικές και Τελωνειακές διατάξεις.
Υποχρεώσεις Ακτοπλοϊκών Εταιριών
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες οφείλουν να παρέχουν ακριβείς πληροφορίες και πλήρη ενημέρωση στο επιβατικό κοινό. Οι πράκτορες των ακτοπλοϊκών εταιρειών έχουν υποχρέωση να ενημερώνουν το επιβατικό κοινό για τις εναλλακτικές λύσεις, για όλους τους διαθέσιμους ναύλους που προσφέρουν οι διάφορες ναυτιλιακές εταιρείες καθώς και για τις εκπτώσεις που δικαιούται. Ο πλοιοκτήτης υποχρεούται να τηρεί τις υποχρεωτικές εκπτώσεις για ειδικές κατηγορίες πολιτών:
Άποροι- έκπτωση 100% στην οικονομική θέση.
Παιδιά ηλικίας μέχρι 5 ετών - έκπτωση 100% (δικαιούνται μία κλίνη ανά δύο).
Παιδιά ηλικίας 5-10 ετών- έκπτωση 50%.
Ανάπηροι πολέμου, θύματα πολέμου, βοηθοί ή συνοδοί και αγωνιστές Εθνικής Αντίσταση- έκπτωση 50% (δικαιούνται υποχρεωτικά κλίνη στη θέση που επιθυμούν να ταξιδέψουν, εφόσον η θέση αυτή διαθέτει κλίνες.
Άτομα με ειδικές ανάγκες με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω- 50% έκπτωση στην οικονομική θέση.
Πολύτεκνοι- 50% έκπτωση στην οικονομική θέση.
Συνταξιούχοι του ΝΑΤ- 50% έκπτωση στην οικονομική θέση.
Στις περιπτώσεις αυτές, ο επιβάτης πρέπει κατά την επιβίβαση να επιδεικνύει το σχετικό αποδεικτικό έγγραφο (δελτίο ειδικής ταυτότητας, πιστοποιητικό γέννησης ανηλίκου, κάρτα πολυτέκνου, απόφαση υγειονομικής αρχής κλπ).
Ο πλοιοκτήτης υποχρεούται να εκτελεί με ακρίβεια τα δρομολόγια, να τα ανακοινώνει δημόσια με κάθε πρόσφορο μέσο και να πληροφορεί έγκαιρα το κοινό σχετικά με την εκτέλεσή τους.
Ιδιαίτερα στις περιπτώσεις ματαίωσης ή διαταραχής των δρομολογίων (π.χ. λόγω βλαβών, δυσμενών καιρικών συνθηκών κλπ), οι πλοιοκτήτριες εταιρείες οφείλουν να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα στον τομέα της έγκαιρης ενημέρωσης των επιβατών, σε συνεννόηση με τους συνεργαζόμενους ναυτικούς πράκτορες και Λιμενικές Αρχές. Σε αντίθετη περίπτωση θα επιβάλλονται οι ανώτατες προβλεπόμενες από το νόμο κυρώσεις που ανέρχονται σε:
α) 37.455 ευρώ (για πλημμελή ενημέρωση επιβατικού κοινού και άλλες παραβάσεις κανονισμού λιμένων).
β) 500.000 ευρώ (για θέματα ασφαλείας πλοίων και άλλες παραβάσεις).
Η ακτοπλοϊκή εταιρεία ευθύνεται για την φθορά και απώλεια των αποσκευών εντός των πλοίων, εφόσον παραδίδονται για φύλαξη και εκδίδεται σχετική απόδειξη. Αντίθετα, η εταιρεία δεν είναι υπεύθυνη για κλοπή, βλάβη ή απώλεια των αποσκευών, όταν ο επιβάτης της μεταφέρει μαζί του, εκτός από την περίπτωση υπαίτιας πράξης του πλοιάρχου ή του πληρώματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου