Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2010

Περί διχοτόμησης Λ.Σ.

email προς ellhnikhaktofylakh@gmail.com

Αγαπητοί ακτοφύλακες με αφορμή το υστερόγραφο του update σας 
επιτρέψτε μου κάποια σχόλια σχετικά με την κριτική που δέχεται η κυβέρνηση για τις αποφάσεις τις για το Λιμενικό Σώμα και για το Υπουργείο Ναυτιλίας. [οίκοθεν νοείται ότι όσα γράψω δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση πολιτική τοποθέτηση].
Μπορεί η Ομοσπονδία των Λιμενικών να καταδικάζει την διχοτόμηση του προσωπικού του ΛΣ σε 2 Υπουργεία όμως έχει αποδειχθεί περίτρανα ότι σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν την μάζα των Λιμενικών.
Το μεγαλύτερο κομάτι των Λιμενικών είναι ενάντια στις αποφάσεις και τις γραμμές της πανελλήνιας ομοσπονδίας γεγονός που θέλω να πιστεύω θα αποδειχθεί στις επόμενες εκλογικές διαδικασίες.[τα αποτελέσματα της ένωσης αττικής δεν μου λένε απολύτως τίποτα]

Μπορεί διάφοροι παράγοντες να καταδικάζουν την διχοτόμηση ανάμεσα σε υπουργεία όμως αποκρύπτουν την αλήθεια.
Παρουσιάζεται σκοπίμως ότι ο ρόλος του ΥΕΝ είναι να είναι ο ενιαίος διοικητικός φορέας της ναυτιλίας, ο οποίος όπως μας ανέπτυξε ο αξιότιμος Κος Καλαρώνης αποτελεί τον κρατικό φορέα με την πιό εύρυθμη λειτουργία.

Αναρωτιέμαι στο σημείο αυτό ..... αυτό το γραφειοκρατικό τέρας που εξάντλησε κάθε απόθεμα Α4 , ο στόλος με τα περισσότερα ίσως παροπλισμένα σκάφη, οι ένστολοι που θεωρούν συνταγολόγια και ελέγχουν δικαιολογητικά για ..... μασέλες , μονόριζα και πολύριζα, η πρόταση ανώτατου αξιωματικού να εφοδιαζόμαστε με πιστόλια ρέπλικες, οι παραδόσεις και παραλαβές με κανονιοβολισμούς σε βάρος του αλεξισφαιρου παρπριζ ενος ΠΛΣ, αποτελούν εύρυθμη λειτουργία ? Και αυτή η εύρυθμη λειτουργία επιχειρείται να περιοριστεί σε ακτοφυλακή ? Με όλο το σεβασμό αυτό το εκλαμβάνω ως ομολογία ότι τόσα χρόνια παραμελήθηκε η αστυνόμευση προς όφελος της ναυτιλίας

Δεν μπορώ σε καμία περίπτωση να παραβλέψω τα δις που προσφέρει η ναυτιλία στην οικονομία μας αλλά αυτό είναι η μία πλευρά του νομίσματος

Αν ανατρέξετε στο εγκεκριμένο από το ΥΕΝ για υπηρεσιακή χρήση βιβλίο ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ του Αξιωματικού ΛΣ Κου ΣΤΑΜΑΤΗ θα δείτε ότι η αποστολή του ΛΣ είναι

α. η διοίκηση του εμπορικού ναυτικού

β. η αστυνόμευση της θάλασσας, των πλοίων , των ναυπηγημάτων , και των λιμένων

ειδικότερα αν ανατρέξει κάποιος πίσω στην ιστορία στην εποχή της απελευθέρωσης και της ίδρυσης του Ελληνικού Κράτους θα δεί ότι με το διάταγμα του 1834 περί Λιμενίων Αρχών αλλά και με το διάταγμα του 1836 περι αστυνομίας της εμπορικής ναυτιλίας η αστυνομική αρμοδιότητα των Λιμενικών Αρχών προυπήρχε του αυτόνομου διοικητικού φορέα της ναυτιλίας

σκόπιμα όμως πάντα αναφέρεται το έτος 1919 και αυτό διότι τότε αποφασίστηκε να ενωθεί ο τομέας της διοίκησης του εμπορικού ναυτικού με τον προυπάρχον τομέα της αστυνόμευσης σε ενιαίο ανεξάρτητο από το πολεμικό ναυτικό σώμα το Λιμενικό

είναι σαν να λέμε ότι αστυνομικό σώμα δεν υπήρχε στην Ελλάδα πρίν την δημιουργία της ΕΛ.ΑΣ. Υπήρχε αλλά λεγόταν Χωροφυλακή


Η μέχρι τώρα δομή του ΥΕΝ ήταν σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο ώστε ΟΛΕΣ μα ΟΛΕΣ οι διευθύνσεις του να περιέχουν στοιχεία και από τα 2 αντικείμενα ώστε να παρουσιάζεται μόνιμα ότι όλα κινούνται γύρω από τη ναυτιλία τη ναυτιλιακή πολιτική και την ναυτιλιακή οικονομία.
Και με ποιο τρόπο ? Εμπλέκοντας αστυνομικά και ναυτιλιακά θέματα στις αρμοδιότητες της ίδιας διεύθυνσης του ΥΕΝ ώστε οσο το δυνατόν πιο πολλές διευθύνσεις να παρουσιάζουν ναυτιλιακό αντικείμενο

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο κλάδος Γ ναυτιλιακής πολιτικής που αποτελείται από τις εξής διευθύνσεις:
Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοίας [ΔΑΝ] με αντικείμενα την καταγραφή ναυτιλιακών κινδύνων, τον χειρισμό θεμάτων υπηρεσίας φάρων και υδρογραφικής υπηρεσίας, τον θάλαμο επιχειρήσεων έρευνας διάσωσης, το τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό λιμενικών αρχών, τα ηλεκτρονικά συστήματα θαλάσσιας κυκλοφορίας και τέλος τη διεθνή συνεργασία σε θέματα ασφάλειας πλοίων αντικείμενα καθαρά επιχειρησιακά παντελώς άσχετα με την ναυτιλιακή πολιτική και την ναυτιλιακή οικονομία και όμως ανήκει στον κλάδο ναυτιλιακής πολιτικής

Διεύθυνση θαλάσσιων συγκοινωνιών:
τμήμα α ακτοπλοικού δικτύου
τμήμα β αγόνων γραμμών
τμήμα γ ανάπτυξης και στατιστικών
τμήμα δ θαλάσσιου τουρισμού. Το μισό του αντικείμενο είναι καθαρά αστυνομικό που παλαιότερα άνηκε στην διεύθυνση λιμενικής αστυνομίας
τμήμα ε λογαριασμός ακτοπλοικών συγκοινωνιών

Δ/νση Ναυτικής Εργασίας ΔΝΕΡ η οποία αποτελείται από :
τμήμα α εκδοση ναυτικών φυλλαδίων και τηρηση μηχανογραφικού αρχείου ναυτικών
τμήμα β ναυτεργατικά θέματα. Θέματα συλλογικών συμβάσεων και κωδικοποίηση επίλυσης ναυτεργατικών διαφορών. Ας φανταστούμε το αρχηγείο της αστυνομίας να κάνει τη δουλειά του επόπτη εργασίας
τμήμα γ χειρισμός θεμάτων πειθαρχικών συμβουλίων εμπορικού ναυτικού, τηρηση πειθαρχικού μητρώου ναυτικών και χειρισμος θεματων ποινικων αποφασεων ναυτικων
τμήμα δ μητρώο θαλάσσιας υπηρεσίας, δηλαδή αντίστοιχο του αρχείου ενσήμων του ΙΚΑ. Μόλις εξεταστεί η υπηρεσία από το ΝΑΤ και πληρωθούν οι εισφορές καταχωρούνται στο ηλεκτρονικό αρχείο θαλάσσιας υπηρεσίας. Αντικείμενο που κατά την ταπεινή μου άποψη θα έπρεπε να το χειρίζεται απευθείας το ΝΑΤ.

Και τέλος η Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ναυτικών [ΔΕΚΝ] και η Διεύθυνση Ναυτιλιακής Πολιτικής και Ανάπτυξης [ΔΝΠΑ] η οποία είναι και η μοναδική που είναι ΑΜΕΣΑ συνδεδεμένη με την ναυτιλιακή πολιτική και την ναυτιλιακή οικονομία.
Συμπερασματικά αν από τον κλάδο ναυτιλιακής πολιτικής αφαιρέσουμε τα άσχετα αντικείμενα αυτό που παραμένει δεν επαρκεί να σχηματίσει 1 κλάδο.
Και για τον 1 κλάδο από τους υπάρχοντες 5 έχει παραμεληθεί ο επιχειρησιακός τομέας και οι Λιμενικές Αρχές που είναι στο πλευρό του πολίτη

Υπηρετώ 9 χρόνια που σημαίνει ότι με το παλαιό σύστημα συνταξιοδότησης θα είχα διανύσει αυτή τη στιγμή το 1/3 της καριέρας μου στο σώμα και ακόμα αδυνατώ να κατανοήσω πως η ναυτιλιακή πολιτική και η ναυτιλιακή οικονομία της χώρας συνδέεται με την έκδοση ενός ναυτικού φυλλαδίου, με το μηχανογραφικό αρχείο θαλάσσιας υπηρεσίας, με το πόσα πειθαρχικά αδικήματα έχει διαπράξει ένας ναυτικός με τους ναυτιλιακούς κινδύνους, τον χειρισμό θεμάτων υπηρεσίας φάρων και υδρογραφικής υπηρεσίας, τον θάλαμο επιχειρήσεων έρευνας διάσωσης, το τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό λιμενικών αρχών, τα ηλεκτρονικά συστήματα θαλάσσιας κυκλοφορίας αντικείμενα καθαρά επιχειρησιακά παντελώς άσχετα με την ναυτιλιακή πολιτική και την ναυτιλιακή οικονομία.

Μα φυσικά και δεν έχουν, αλλά όσο πιο πολλά τμήματα τόσο πιο πολλοί τμηματάρχες.
Αν συμπληρωθούν 4 τμήματα σχηματίζεται μια διεύθυνση.Άρα όσο πιο πολλά τμήματα αυτόματα τόσο πιο πολλές οι διευθύνσεις με αντίστοιχους διευθυντές.Όσο πιο πολλές διευθύνσεις τόσο πιό πολλοί κλάδοι και τόσο πιο πολλοί κλαδάρχες και φυσικά με τους αντίστοιχους βαθμούς διότι διευθυντής και κλαδάρχης δεν γίνεσαι αν δεν έχεις καποιο βαθμό.

Αποτέλεσμα.. αύξηση οργανικών θέσεων για πλοιάρχους αρχιπλοιάρχους υποναυάρχους
Αναρωτιέμαι όμως πως είναι δυνατόν η ΕΛΑΣ με 40000 δύναμη να έχει 3 κλάδους και το ΛΣ με 6500 πραγματική δύναμη να έχει 5 κλάδους και αν αληθεύει οι ανώτατοι αξιωματικοί του ΛΣ να είναι περισσότεροι του ΠΝ

Οι Λιμενικοί των Λιμενικών Αρχών επιθυμούν την αποκοπή από την ναυτιλιακή πολιτική και την ναυτιλιακή οικονομία.
Βέβαια κατά την ταπεινή μου άποψη δεν θα ήταν άκρως απαραίτητο να διαχωριστούν οι υπηρεσίες σε διαφορετικά υπουργεία τουλάχιστον το πρώτο διάστημα των αλλαγών
Επίσης από τη στιγμή που η αντιπολίτευση έχει δηλώσει ότι οταν επανεκλεγει θα επαναδημιουργήσει το ΥΕΝ , θεωρώ ότι θα πρέπει η διάρθρωση που θα αποφασιστεί να είναι τέτοια ώστε με την επανασύσταση του ΥΕΝ η εύρυθμη λειτουργία να μήν διαταραχθεί
πως θα γίνει αυτό ?
το Υπουργείο θαλασσίων υποθέσεων θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελείται από :
Γενική Γραμματεία Λιμενικής Πολιτικής με τις διευθύνσεις που είχε επι εποχής ΥΕΝ-ΥΕΝΑΝΠ
Γενική Γραμματεία Νησιωτικής Πολιτικής με τις σημερινές διευθύνσεις της
Γενική Γραμματεία Αλιείας με τις σημερινές διευθύνσεις της και
Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας, στην οποία γενική γραμματεία θα υπηρετεί η ελίτ των εξειδικευμένων ενστόλων σε θέματα ναυτιλίας, ναυτιλιακής οικονομίας και επιθεώρησης πλοίων με τις ακόλουθες Γενικές Δ/νσεις οι οποίες θα αποτελούνται από τις ακόλουθες διευθύνσεις του πρώην ΥΕΝ
Γενική Δ/νση Διοικητικής Υποστήριξης με τις διευθύνσεις ΔΟΠΥ,ΔΠΠ και ΔΠΝΤ [κατά το μέρος που δεν σχετίζεται με το αστυνομικό αντικείμενο]

Γενική Δ/νση Ναυτιλιακής Πολιτικής με τις διευθύνσεις ΔΝΠΑ, ΔΘΣ, ΔΝΕΡ,ΔΕΚΝ
Γενική Δ/νση Ασφάλισης Ναυτικών με τις διευθύνσεις ΔΥΑΣΟ,ΝΑΤ,ΟΙΚΟ ΝΑΥΤΟΥ,ΕΛΟΕΝ
Γενική Γραμματεία Ασφάλειας Ναυσιπλοίας με τις δ/νσεις του Κλάδου Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων [ΚΕΕΠ] αν και κατά τη γνώμη μου ο ΚΕΕΠ θα έπρεπε να μην αποτελεί επιτελική υπηρεσία υπουργείου αλλά ανεξάρτητη εκτελεστική υπηρεσία τύπου κρατικού νηογνώμονα


Σε ότι αφορά το επιχειρησιακό σκέλος θα μπορούσε κάλλιστα να συσταθεί μια νεα Γενική Γραμματεία Ναυτικής Ασφάλειας [maritime safety – maritime security] η οποία θα μπορούσε να διαμορφωθεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να αποτελεί το καθαρά ελεγκτικό αστυνομικό και επιχειρησιακό τομέα και ανεξάρτητα αν θα υπάγεται στο υπουργείο προστασίας του πολίτη ή στο υπ. Θαλασσίων υποθέσεων
έτσι ακόμα και αν μια νέα κυβέρνηση αποφασίσει την επανασύσταση του ΥΕΝ μια απλή μεταφορά της γενικής αυτής γραμματείας στο ΥΕΝ πετυχαίνει το στόχο της νεας κυβέρνησης δηλαδή υπαγωγή όλου του ΛΣ στο ΥΕΝ
η ονομασία ΓΓΑΝ είναι κατά την ταπεινή μου άποψη λανθασμένη καθώς περιορίζεται στην ασφάλεια της ναυσιπλοίας που αποτελεί ένα μικρό τμήμα της ναυτικής ασφάλειας και ως εκ τούτου μια διεύθυνση αστυνομικών καθηκόντων όπως ΔΛΑ, ΔΑ δεν δένουν με το θέμα του ασφαλούς πλού π.χ. Τι σχέση έχει με την ασφάλεια ναυσιπλοίας [ ναυσιπλοία , πλούς της νηός ] η έκδοση άδειας αλιείας ?
στην Γενική Γραμματεία Ναυτικής Ασφάλειας θα πρέπει να υπάγεται το Αρχηγείο ΛΣ και θα αποτελείται από ΟΛΟ το ένστολο προσωπικό.
Στο ΥΘΥΝΑΛ μπορούν να υπηρετεί η ελίτ των εξειδικευμένων σε θέματα ναυτιλιακά
Άλλωστε όπως μας επιβεβαιώνει ο Κος Καλαρώνης οι εξειδικευμένοι είναι 141 άτομα. Βέβαια αναφέρει και 489 κάτοχους πανεπιστημιακού τίτλου 536 κατόχους τίτλου ΑΕΝ και 17 κατόχους οικονομικών τίτλων
δεν αναφέρει όμως τους αριθμούς αντίστοιχων τίτλων των Υ/Ξ και Λ/Φ

Σε ότι αφορά τις απόψεις ότι δεν είναι δυνατον να υπηρετεί προσωπικό ΛΣ σε άλλο υπουργείο υπό τις διαταγές άλλου υπουργού μακριά από τον αρχηγό του ΛΣ επιτρέψτε μου να σας παραπέμψω στους πίνακες κενών θέσεων προς δήλωση επιθυμίας μετάθεσης που αποστέλλεται κάθε χρόνο στις Λιμενικές Αρχές ... περιλαμβάνονται ναυτοδικεία, ναυτικά νοσοκομεία , γραφειο schengen-sirene, ΓΕΕΘΑ, ΠΟΝ, Β Σώμα Στρατού στη Βέροια και γενικά τόσες άλλες στρατιωτικές υπηρεσίες … το προσωπικό ΛΣ που είναι αποσπασμένο σε αυτές τις υπηρεσίες πως μπορεί και υπηρετεί μακριά από τον αρχηγό του και κάτω από τις διαταγές διαφορετικής υπηρεσίας?

Σε ότι αφορά το οργανόγραμμα του αρχηγείου έχω αναφερθεί στο παρελθόν και δεν κρίνεται σκόπιμο να αραδιάσω άλλες 2 σελίδες για κάτι που υπάρχει ήδη στο ιντερνετ

Τέλος σε ότι αφορά τα θέματα που αποκαλούμε πάρεργα για τις Λιμενικές Αρχές μήπως τελικά έχει έρθει η ώρα για πολιτικό προσωπικό στα λιμεναρχεία να αναλάβουν την διοικητική υποστήριξη ?
Σε οικονομική κρίση δεν βρισκόμαστε ? Άρα τί προτιμάμε ?

Τέλος σε ότι αφορά τα θέματα που αποκαλούμε πάρεργα για τις Λιμενικές Αρχές μήπως τελικά έχει έρθει η ώρα για πολιτικό προσωπικό στα λιμεναρχεία να αναλάβουν την διοικητική υποστήριξη ?
Σε οικονομική κρίση δεν βρισκόμαστε ? Άρα τί προτιμάμε ?
Ένστολο που θα δουλεύει πχ στον Οίκο Ναύτου θα κάνει και τα πενθήμερά του και τα νυχτερινά του στην ουσία όμως δεν θα προσφέρει τίποτα πέρα από την φυσική παρουσία του ή προτιμάμε πολιτικούς υπαλλήλους χαμηλόμισθους [2 μισθοί λιμενικών = 3.5 μισθοί πολιτικών υπαλλήλων] ?
Ευκαιρία η κάθε κυβέρνηση να δείξει το κοινωνικό της πρόσωπο προσλαμβάνοντας τους λεγόμενους ''σταζιέρ'' και λύνωντας το πρόβλημα μια για πάντα ακόμη και παγώνοντας τις προσλήψεις ενστόλων για 2 χρόνια
Σ.Γ.

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Το γενικότερο πλαίσιο των προτάσεων σου πιστεύω πως θα ικανοποιήσει το μεγαλύτερο μέρος των συναδέλφων που απασχολούνται σε καθαρά αστυνομικά καθήκοντα.Δυστυχώς όσοι έχουν βολευτεί(βουλευτή ταιριάζουν) θα διαφωνήσουν κάθετα.

Ανώνυμος είπε...

Δηλαδή να πήξουμε στους Γενικούς....????

Ανώνυμος είπε...

αγαπητέ συνάδελφε [υποθέτω βέβαια πως είσαι συνάδελφος]

πως θα πήξουμε στους γενικους ?
σχεδόν τόσους δεν έχουμε ?

κατά πρώτον

http://www.yen.gr/yen.chtm?prnbr=24150
δες την φωτο δεξιά

γραμματεία λιμένων είχαμε και έχουμε...ΓΓΛΛΠ
γραμματεία νησιωτικής πολιτικής αποκτήσαμε από τότε που το ΥΕΝ έγινε ΥΕΝΑΝΠ
γενικό γραμματέα ΥΕΝ είχαμε

μεχρι στιγμής 3 γραμματειες
απλα η γραμματεια ΥΕΝΑΝΠ προτεινα να μετονομαστει σε γραμματεια ναυτιλίας

αποκτήσαμε πλέον και τα θέματα αλιείας του ΥΠΑΑΤ αρα λογικό είναι να υπάρχει γραμματεια καθως σαν γενική διεύθυνση δεν βλέπω να μπορεί να ενταχθεί σε υπάρχουσα γραμματεία μιας και είναι αντικείμενο που προέχεται απο άλλο υπουργείο

γραμματεία ασφάλειας ναυσιπλοίας έχουμε
απλα εγω προτεινα να γινει ναυτικης ασφαλειας [αλλαγη ονοματος σε πιο σωστο]

σε παραπέμπω εδω
http://www.yptp.gr/index.php?option=ozo_content&perform=view&id=2989&Itemid=407&lang=

3 γενικοί και 1 υφυπουργός σύνολο 4


προτεινα επισης αλλαγη κατηγορίας του ΚΕΕΠ σε γραμματεια αν και οπως διευκρινησα θα προτιμουσα να αποτελει ανεξαρτητο κρατικο νηογνωμονα

μην ξεχνάς ότι στο οικονομικό υπουργείο έχουν γενική γραμματεία μόνο για τα πληροφοριακά συστήματα
Γ.Σ.

Ανώνυμος είπε...

Το θέμα δεν είναι να το βλέπουμε μόνο με οπτική Υπουργείου, αλλά κυρίως με οπτική Λιμεναρχείου (βέβαια, θα μου πείτε ποιος από όλους αυτούς που κάνουν προτάσεις ξέρει τι είναι Λιμεναρχείο;).
Λοιπόν το Λιμεναρχείο δεν ασκεί «ναυτιλιακή πολιτική» (τώρα θα μου πείτε ποιος ασκεί;), αλλά εξυπηρετεί τα οικονομικά συμφέροντα των εφοπλιστών – πλοιοκτητών , τα συμφέροντα των ναυτικών και των ταμείων τους, τα συμφέροντα των οργανισμών λιμένων και άλλων πολλών πικραμένων σε μικρότερη κλίμακα.
Όλα αυτά τα χρόνια ύπαρξης του ΛΣ, τα αστυνομικής φύσεως καθήκοντα υπολείπονταν προτεραιότητας με τις ευλογίες του ΥΕΝ.
Αυτός είναι και ο λόγος που η συντριπτική πλειοψηφία των υπηρετούντων στα Λιμεναρχεία επιθυμεί την μετάταξη του ΛΣ σε Ακτοφυλακή.
Και φυσικά εδώ είναι και ο γόρδιος δεσμός του εγχειρήματος για το πώς μπορεί πραγματικά να γίνει αυτή η μετάβαση.

Exantas είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Exantas είπε...

Εύγε φίλοι & φίλες μας. Αυτό ονομάζεται Δημόσια Ηλεκτρονική Διαβούλευση. Αφού δεν έχουν καλέσει επίσημα κανέναν αξιωματούχο του Λ.Σ αλλά πάλι ετοιμάζουν Αρχηγείο Ακτο-(Χαρτο)φυλακής, με "ειδήμονες της καμαρίλας", που τα λιμεναρχεία, τα λιμάνια, τις επιχειρήσεις & τη θάλασσα τα γνωρίζουν μόνο από τους πίνακες διαίρεσης & την εισερχόμενη αλληλογραφία......Βοηθήστε τους λοιπόν όσο μπορείτε!
Με θαλασσινούς χαιρετισμούς

Ανώνυμος είπε...

συνάδελφε σε επίπεδο λιμεναρχείου τα πράγματα μπορεί να είναι πιο εύκολα ίσως όμως και ακόμη πιο δύσκολα αναλόγως ποιος θα εισηγηθεί το σχέδιο εσωτερικής οργάνωσης των λιμενικών αρχών

αν η οργάνωση σχεδιαστεί πάλι με τα ίδια πρότυπα του παρελθόντος [ βλέπε ΚΟΛΛΑ του 1969 και ΚΟΛΛΑ του 2001 ] θα έχουμε πάλι ένα δυσκίνητο γραφειοκρατικό τέρας που θα αποτελειται πάλι από 50 γραφεία όταν το προσωπικό θα είναι σε πολλές περιπτώσεις λιγότερο και απο το μισό του αριθμού των γραφείων

θα έχουμε πάλι γραφεία που ο τίτλος τους δεν θα εχει καμία απολύτως σχέση με το αντικείμενό του π.χ. γραφειο δικαστικού
οπως είναι γνωστό σε παγκόσμιο επίπεδο η αστυνομία απο λειτουργικής άποψης διακρίνεται σε διοικητική και δικαστική με την δικαστική να κινείται εντός της σφαίρας της ποινικής διαδικασίας. Αποτελεί παγκόσμια ίσως παραδοξότητα το γεγονός το γραφειο δικαστικής αστυνομίας να κινείται ΕΚΤΟΣ της σφαίρας της ποινικής διαδικασίας και να ασχολείται με αντικείμενο διοικητικής αστυνομίας. Δικαστική αστυνομία έχει ως αντικείμενο την καταστολή και ανίχνευση διαφόρων εγκλημάτων, όπως και την υποβοήθηση του ανακριτικού έργου, υπό την επίβλεψη του Εισαγγελέα.

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%91%CF%83%CF%84%CF%85%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%AF%CE%B1
http://www.theartofcrime.gr/?pgtp=1&aid=1274279362

Ανώνυμος είπε...

κλείνω την παρένθεση περι γραφείου δικαστικού και δικαστικής αστυνομίας και σας παραπέμπω στο οργανόγραμμα του ισχύοντος ΚΟΛΛΑ όπου βλέπουμε ότι τα τμήματα και γραφεία μιας λιμενικής αρχής είναι 8 τομείς και 45 γραφεία ΜΟΝΟ για την ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ υπηρεσία

σύμφωνα με το εγχειρίδιο ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ του τμήματος επιτελικού σχεδιασμού του αρχηγείου ΕΛΑΣ αλλά και από πλήθος αντίστοιχω εγχειριδίων σε παγκόσμιο επίπεδο δεν νοείται σε καμία περίπτωση το προσωπικό διοικητικών υπηρεσιών να ξεπερνά την αναλογία 1 προς 2 σε σχέση με το προσωπικό εκτέλεσης της αποστολής της υπηρεσίας

την ίδια στιγμή ΕΛΑΣ ΠΣ και Στρατός περιορίζονται συνολικά μόνο σε 3 έως 12 γραφεία

ειδικότερα ενα αστυνομικό τμήμα αποτελείται από
γραφείο διοικητικής υποστήριξης
γραφείο γενικής αστυνόμευσης και
γραφείο πολιτικής άμυνας

αν στην περιοχή της αστυνομικής διεύθυνσης που υπάγεται το ΑΤ δεν υπάρχουν αντίστοιχες αυτοτελής υπηρεσίες εκτελεί και τις ακόλουθες αρμοδιότητες

γραφείο ασφάλειας
γραφείο τουριστικής αστυνομίας
γραφείο τροχαίας
γραφειο αγορανομίας
μεταγωγές
από το πλήθος διαταγμάτων που ισχύουν για το θέμα χαρακτηριστικά είναι τα Π.Δ. 582/84 Π.Δ. 95/87 και Π.Δ. 1/2001

Ανώνυμος είπε...

σύμφωνα με τον σχετικό Κανονισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας Πυροσβεστικού Σώματος [ΚΕΥΠΣ] Π.Δ. 210/92 [ http://www.pospid.gr/downloads/keyps.pdf ] και ειδικότερα σύμφωνα με τα άρθρα 4,5 μια πυροσβεστική υπηρεσία αποτελείται από

Διοικητικό Τμήμα με :
α) Γραφείο της Γραμματείας
β) Γραφείο Προσωπικού
γ) Γραφείο Δημόσιων Σχέσεων

2. Το Τμήμα Πυροσφάλειας με:
α) Γραφείο Προληπτικής και Κατασταλτικής Πυρασφάλειας
β) Ανακρατικό Γραφείο
γ) Γραφείο Δημοσίου Κατηγόρου
δ) Γραφείο Επιχειρήσεων
ε) Γραφείο Π.Σ.Ε.Α.

3. Το Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης με:
α) Γραφείο Κίνησης
β) Γραφείο Οικονομικού
γ) Γραφείο Υγειονομικού
δ) Γραφείο Διαχείρισης Υλικού

τέλος στο στρατό ξηράς σύμφωνα με τον γνωστό κανονισμό ΣΚ-20-2 μια στρατιωτική μονάδα αποτελείται από:
την υπομονάδα μάχης - επιχειρήσεων και
τα 4 επιτελικά γραφεία, δηλαδή
1ο επιτελικό γραφείο - διοίκηση προσωπικού και στρατολογική υπηρεσία
2ο επιτελικό γραφείο - ασφάλειας και πληροφοριών
3ο επιτελικό γραφείο - οργάνωσης εκπαίδευσης και επιχειρήσεων
4ο επιτελικό γραφείο - οικονομικά διαχείριση υλικού και διοικητική μέριμνα

ακόμη και μετά από πολλές τροποποιήσεις του κανονισμού η οργάνωση και διάρθρωση γραφείων παραμένει η ίδια και μάλιστα ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ αν η μονάδα έχει δύναμη 50 , 500 ή 1500 άτομα

στο σημείο αυτό αν ανατρέξουμε λίγο πίσω στη στρατιωτική μας θητεία θα θυμηθούμε ότι οι εκάστοτε λοχαγοί και διμοιρίτες έχουν μια διπλή αποστολή
α] την διοίκηση του λόχου και της διμοιρίας αντίστοιχα, δηλαδή ενός μάχιμου τμήματος και παράλληλα
β] την λειτουργία ενός επιτελικού γραφείου

Ανώνυμος είπε...

επιστρέφοντας στα οργανωτικά μιας λιμενικής αρχής αναρωτιέμαι ... είναι απαραίτητοι όλοι αυτοί οι 8 τομείς και τα 45 γραφεία ?

οι αρχές του διοικητικού μάνατζμεντ λένε ότι για να αποφασίσουμε να συστήσουμε ένα ειδικό γραφείο θα πρέπει

α] πρώτα να εξαντλήσουμε δυνατή οργανωτική παράμετρο του γενικού γραφείου και παρόλα αυτά να μην αποδίδει και
β] το αντικείμενο του να είναι τόσο μεγάλο ωστε το προσωπικό του να μην δυναται να ασχοληθεί με λοιπά αντικείμενα του γενικότερου τομέα


έτσι λοιπόν δεν θα πρέπει να παίρνουμε σαν παράδειγμα την οργανωτική δομή του ΚΛΠ αλλά να προσπαθούμε να βρούμε την κοινή βάση που μπορεί να έχει εφαρμογή σε όλες τις λιμ. αρχές

π.χ. ΤΟΜΕΑΣ Δ ΑΝΑΚΡΙΣΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΠΙΤΕΛΙΚΟΥ
υπάρχει ανάγκη για ειδικά γραφεία πειθαρχικών παραπτωμάτων ναυτικών, ναυτικών ατυχημάτων ή ατυχημάτων ναυτικών ?
στο 80 % των λιμενικών αρχών το γραφείο ανάκρισης χειρίζεται τις δικογραφίες

ο πειραιάς λόγω της ανάληψης του μεγαλύτερου ποσοστού των ειδικών δικογραφιών εξυπακούεται ότι με οργανωτική διαταγή μπορεί να έχει τέτοια εξειδικευμένα γραφεία .... τα λοιπά λιμεναρχεία όμως ?

στον ίδιο τομέα πως είναι δυνατόν να εμπλέκεται το προσωπικό ασφάλειας ή ναρκωτικών με το επιτελικό γραφείο δηλαδή με τα σχέδια πολιτικής άμυνας , με το σχέδιο πολιτικής προστασίας ξενοκράτης, με τα σχέδια ναυτικής περιμέτρου, ή με τα σχέδια πολεμικής χρησιμοποίησης λιμένων

τέλος κάτι που θα πρέπει να μας προβληματίσει είναι το γραφείο εκπαίδευσης προσωπικού και ποιά η σχέση του με τον τομέα διοίκησης

κατά την ταπεινή μου άποψη η όποια εκπαίδευση θα γίνεται σε περιφερειακό επίπεδο θα πρέπει να αναλαμβάνεται από το γραφείο επιτελικού και επιχειρησιακού σχεδιασμού και πληροφοριών όπως γίνεται άλλωστε και στο στρατό [βλέπε άρθρο 12 ΣΚ 20-2]


[συνεχίζεται]

Ανώνυμος είπε...

οκ
ποξ

Koursaros είπε...

Είναι καλύτερα, αυτά στα οποία θέλετε να αναφέρεστε, να περιγράφονται χωρίς λεπτομέρειες και πλατιασμούς. Η λακωνικότητα, είναι κάτι που θα διευκόλυνε τον τρόπο επικοινωνίας μας σήμερα, αλλά αντιλαμβανόμαστε ότι δεν είναι τόσο εύκολο να χρησιμοποιηθεί. Προσπαθείστε όμως.
"Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν"

Με ναυτικούς κανονιοβολισμούς

Ανώνυμος είπε...

Θερμα συγχαρητηρια στον ΑΝΘΡΩΠΟ Σπυρο Γιαπρο που ξερει να ΞΕΧΩΡΙΖΕΙ απο τους συναδελφους και τον διακρινει η ανθρωπια και η συναδελφικοτητα... που μοιραζει τα οικογενειακα και υπηρεσιακα βαρη ισοτιμα με τα ενδιαφεροντα του για τον ΑΝΘΡΩΠΟ ... Και παλι θερμα συγχαρητηρια και ναχεις παντα την ευλογια του ΘΕΟΥ και απλοχερα την υγεια και την ευτυχια για σενα και τους ανθρωπους που αγαπας... Φιλικα, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΣΜΑΝΗΣ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΟΣ (εκ Λ/Φ) Λ.Σ. ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ(Β΄ΤΑΞΗΣ)Ε.Ν. Κ.Λ. ΡΑΦΗΝΑΣ

Ανώνυμος είπε...

ΡΕ ΒΓΕΙΤΕ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΑΣΤΕ ΤΙΣ ΑΜΠΕΛΟΦΙΛΟΣΟΦΙΕΣ .......ΕΧΕΤΕ ΓΙΝΕΙ ΚΟΥΡΑΣΤΙΚΟΙ ...