Της Έφης Καραγεώργου
Πρώτη χρονιά χωρίς καμποτάζ για την Ελλάδα και ο Πειραιάς πέτυχε το πρώτο τρίμηνο του 2011 αύξηση στους επιβάτες κρουαζιέρας κατά 58,1%.
Μάλιστα οι επιβάτες transit αυξήθηκαν κατά 72,9% (από 80.808 το 2010 σε 139.692 το 2011). Το ίδιο διάστημα οι αφίξεις κρουαζιεροπλοίων αυξήθηκαν κατά 5,1%.
Το γεγονός αυτό δείχνει ότι η κρουαζιέρα ακόμα και σε μία «τουριστικά νεκρή» περίοδο μπορεί να αποδώσει και να ενισχύσει σημαντικά το κομμάτι των τουριστικών εσόδων. Στόχος είναι, με βάση το επενδυτικό του πρόγραμμα 2011-2015, ο Πειραιάς να καταστεί το λιμάνι-κόμβος (hub) για όλη την Ανατολική Μεσόγειο.
Ήδη παρατηρείται αύξηση στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και στα υπόλοιπα μεγάλα λιμάνια της χώρας, με τη Σαντορίνη, τη Ρόδο, την Κω, και την Κρήτη να κρατούν τα σκήπτρα. Όμως άνοδος παρατηρείται και στο λιμάνι του Κατάκολου, αλλά και του Βόλου.
Εξάλλου οι επιβάτες κρουαζιέρας αποτελούν την καλύτερη οικονομική “ένεση” για τις επιχειρήσεις των περιοχών στις οποίες αποβιβάζονται με ελάχιστη κατά κεφαλή δαπάνη τα 50 ευρώ.
Στο μεταξύ στις 21 και 22 Ιουνίου στελέχη μεγάλων εταιρειών της παγκόσμιας κρουαζιέρας, αναμένεται να μετάσχουν στο συνέδριο, Posidonia Sea Tourism Forum. Τα αποτελέσματα του συνεδρίου θα είναι άκρως διαφωτιστικά για τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες αντιλαμβάνονται τη ζήτηση του ταξιδιωτικού τους κοινού, βάσει του οποίου προσδιορίζονται οι δημοφιλείς προορισμοί.
Ανάμεσα στους ομιλητές του συνεδρίου θα είναι ο επικεφαλής των εταιρειών Royal Caribbean και Celebrity, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Carnival, ο γενικός Διευθυντής Πωλήσεων και Μάρκετινγκ της Louis Cruises, ο πρόεδρος του διεθνούς δικτύου λιμένων Μεσογείου MEDCRUISE και ο πρόεδρος της εταιρείας σχεδιαστών λιμένων κρουαζιέρας Bermello Ajamil.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου