Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ ΠΑΜΠΟΥΚΗ-ΠΑΠΟΥΤΣΗ

email προς ellhnikhaktofylakh@gmail.com
Τους λόγους που οδήγησαν κ. Χ. Παμπούκη σε παραίτηση, αναδεικνύουν οι απαντήσεις των Υπουργείων Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας και Προστασίας του Πολίτη, σε σχετική Ερώτηση (ΑΠ 20492/26.07.2011) που κατέθεσε σε ανύποπτο χρόνο, ο Βουλευτής Ν. Χίου και Υπεύθυνος Τομέα Περιφερειακής Πολιτικής, Κωστής Μουσουρούλης.

Με την Ερώτησή του, ο Κωστής Μουσουρούλης ανέδειξε εκ νέου τα ζητήματα ναυτιλιακής πολιτικής, ζητώντας την επανασύσταση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, την επανασύνδεση του Λιμενικού Σώματος με την ελληνική ναυτιλία ως φορέα εποπτείας, καθώς και μέτρα ενίσχυσης της ελληνικής σημαίας.

Ο κ. Χ. Παμπούκης, στην απάντησή ως Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, αναφέρει χαρακτηριστικά: «Αποτελεί κοινή παραδοχή ότι ένα Υπουργείο με αρμοδιότητα σε θέματα ναυτιλίας, προκειμένου να είναι αποτελεσματικό, θα πρέπει να χαράσσει, να αναλαμβάνει τη νομοθετική πρωτοβουλία και να εφαρμόζει τη ναυτιλιακή πολιτική σε όλη την έκτασή της, στην οποία ασφαλώς συμπεριλαμβάνονται θέματα ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και των λιμένων αλλά και της έγκαιρης αντιμετώπισης διαφόρων θαλασσίων περιστατικών. Είναι συνεπώς αναγκαίο ο αρμόδιος φορέας να διαθέτει πλήρεις και σαφώς καθορισμένες αρμοδιότητες, καθώς και τα ανάλογα μέσα εφαρμογής της ναυτιλιακής πολιτικής, χωρίς να παρουσιάζεται επικάλυψη – ή ενδεχομένως και σύγκρουση – αρμοδιοτήτων με άλλο Υπουργείο».

Ο Υπουργός κ. Χ. Παπουτσής, στη δική του απάντηση, αφού αναφέρεται σε γνωστά κυβερνητικά επιχειρήματα, κάνει λόγο «για κεντρική πολιτική απόφαση που υλοποιείται με δραστικά βήματα». Επιπλέον, ως «έμπρακτη απόδειξη της σημασίας που αποδίδει η Κυβέρνηση στην επίτευξη μιας ομαλής και απρόσκοπτης διαδοχής στη λειτουργία του διοικητικού φορέα της ναυτιλίας», σημειώνει την απόσπαση 400 στελεχών του Λιμενικού στο ΥΠΑΑΝ για ένα μεταβατικό διάστημα, καθώς και την παροχή υπηρεσιών «που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης και αφορούν ευαίσθητους τομείς αρμοδιότητας του ΥΠΑΑΝ, όπως η ακτοπλοΐα, η ναυτιλιακή πολιτική και η ναυτική εργασία».

Αξιοσημείωτη στην απάντηση του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας είναι η αναφορά στη νομοθετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης της ΝΔ, το 2006, σε σχέση με τη στήριξη της ελληνικής σημαίας και της ποντοπόρου ναυτιλίας στους «άξονες ανάπτυξη – ασφάλεια – ποιότητα – ανταγωνιστικότητα – απασχόληση».

Με αφορμή τις απαντήσεις αυτές, ο Βουλευτής Ν. Χίου, Κωστής Μουσουρούλης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η προφανής διγλωσσία των θέσεων των δύο ‘συναρμόδιων’ Υπουργείων που κατέληξε στην παραίτηση του κ. Χ. Παμπούκη, η σιγή του επίσης αρμοδίου(;) Υπουργού κ. Μ. Χρυσοχοΐδη και, κυρίως, η ανεύθυνη ιδεοληψία του κ. Πρωθυπουργού για την ελληνική ναυτιλία, έχουν δημιουργήσει επικίνδυνες συνθήκες για τη βιωσιμότητά της.

Δύο χρόνια τώρα, σύσσωμη η ναυτιλιακή κοινότητα εκφράζεται αρνητικά και ανησυχεί για την έλλειψη συγκροτημένης πολιτικής και συντονισμού στον κλάδο, καθώς και, από την άλλη, την πληθώρα αρμοδίων διοικητικών αρχών που περιπλέκει την κατάσταση, καταρρίπτοντας ταυτόχρονα τους κυβερνητικούς ισχυρισμούς περί εξοικονομήσεων, ή ‘μικρού και ευέλικτου κράτους’.

Οι μαθητευόμενοι μάγοι της Κυβέρνησης πρέπει να ασκήσουν επιτέλους υπεύθυνη πολιτική για ένα μεγάλο εθνικό μας κεφάλαιο, αντί να πειραματίζονται. Να επανασυστήσουν διακριτά το Υπουργείο Ναυτιλίας, να ξεκαθαρίσουν τη σύγχυση των διοικητικών και επιχειρησιακών λειτουργιών και να επανασυνδέσουν το Λιμενικό Σώμα με την εποπτεία και προστασία της ναυτιλίας μας, στην Ελλάδα και ανά την υφήλιο. Τουλάχιστον υπάρχει ελπίδα, ακόμα κι αν δεν αλλάξει στάση η Κυβέρνηση. Γιατί, έχουμε ξεκαθαρίσει πως η ναυτιλία, σύντομα θα έχει πρωταγωνιστική θέση, όπως έχει τονίσει ο Αντώνης Σαμαράς, και όχι ρόλο κομπάρσου, όπως στη σημερινή κυβερνητική οπερέτα».

Γραφείο Τύπου Κωστή Μουσουρούλη

Βουλευτής Ν. Χίου - Υπεύθυνος Τομέα Περιφερειακής Πολιτικής ΝΔ

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Μιχ.Λάμπρος: "Είναι αξιοπερίεργο αυτό που αντικρίσαμε σήμερα να εξαναγκάζεται ένας Υπουργός σε παραίτηση επειδή απλά είχε το θάρρος και την παρρησία να πεί τα πράγματα με το όνομά τους".


Άρθρο του
Μιχάλη Λάμπρου Αντιπροέδρου ΣΕΕΝ Κλάδου Κρουαζιεροπλοίων και Γενικού Διευθυντή Majestic International Cruises Inc.
για την εφημερίδα η "ΑΞΙΑ"

« Ως κεραυνός εν αιθρία χτύπησε το Ναυτιλιακό κόσμο του Πειραιά η παραίτηση του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Χάρη Παμπούκη.
Όπως όλα δείχνουν ο κύριος Υπουργός οδηγήθηκε σε αυτή την απρόσμενη παραίτηση διότι δεν έγινε αποδεκτή από τον κύριο Πρωθυπουργό η ξεκάθαρη και θαρραλέα του πρόταση για την επανασύσταση και επαναλειτουργία του ΥΕΝ μαζί με το Λιμενικό Σώμα.

Είναι αξιοπερίεργο αυτό που αντικρίσαμε σήμερα να εξαναγκάζεται ένας Υπουργός σε παραίτηση επειδή απλά είχε το θάρρος και την παρρησία να πεί τα πράγματα με το όνομά τους.

Ο κ. Παμπούκης κατάλαβε πλήρως το τεράστιο λάθος του κυβερνώντος κόμματος να προχωρήσει στην κατάργηση και την κατάτμηση ενός Υπουργείου που περιλαμβάνει στους κόλπους του την ισχυρότερη Eμπορική Ναυτιλία σε παγκόσμιο επίπεδο. Μια Ναυτιλία που αποτελεί μαζί με τον Τουρισμό τον μεγάλο πνεύμονα ενίσχυσης της εθνικής μας οικονομίας» και προσέθεσε;
«Όταν ολόκληρος ο Ναυτιλιακός κόσμος του Πειραιά και του Λονδίνου ζητά απεγνωσμένα από την Κυβέρνηση την ανασύσταση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας με την αρχική επιτυχημένη συνταγή λειτουργίας του, όταν ένας Υπουργός του βεληνεκούς του κ. Χάρη Παμπούκη διαπιστώνει πεντακάθαρα σε τόσο λίγο χρονικό διάστημα ότι κάτι δεν πάει καλά στην Ακτή Βασιλειάδη και έχει το θάρρος να το ανακοινώσει δημόσια και να προτείνει την κατάλληλη λύση και συναντά τέτοια αντίδραση από συναδέλφους του που τον οδηγούν σε αντρίκια παραίτηση διερωτώμεθα τι άλλο πρέπει να συμβεί για να αφυπνιστούν οι Κυβερνώντες αυτού του τόπου και να καταλάβουν επιτέλους ότι ο κατήφορος της λειτουργίας των υπηρεσιών του πρώην ΥΕΝ και του Λιμενικού Σώματος δεν έχουν τελειωμό.
Φοβούμεθα ότι με όλες αυτές τις Κυβερνητικές παλινωδίες και τους άστοχους χειρισμούς στη μεγάλη υπόθεση της Ελληνικής και Ελληνόκτητης Ναυτιλίας οδηγούμεθα στον αφανισμό του θαύματος της Ελληνικής Θαλάσσιας Παντοκρατορίας που ο μεγαλύτερος και σπουδαιότερος λόγος που έφθασε στην παγκόσμια κορυφή ήταν διότι είχε ένα ανεξάρτητο και πανίσχυρο Υπουργείο και ένα σταθερό και επιτυχημένο Λιμενικό Σώμα.»