Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2012

Ζητήματα Μετοχικού Ταμείου ΠΝ & ΛΣ και ΕΑΑΝ


Επειδή ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη, καλό θα είναι όποιος έχει κάτι ενδιαφέρον να προσθέσει στα όσα έχουν μέχρι σήμερα διατυπωθεί τόσο από ΜΤΝ, όσο (κυρίως) από τον συνάδελφο Ι. Βιδάκη καλό θα είναι να προβεί σε δημόσια ενημέρωση των υπολοίπων προσθέτω
Αν δεν γνωρίζετε την υπόθεση (υπάρχουν υποψίες για παρεμπόδιση πληροφόρησης) διαβάστε το επισυναπτόμενο και ενεργήσατε κατά την κρίση σας!

Καλή ανάγνωση...


ΕΠΙΣΤΟΛΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
του Βιδάκη Ιωάννη
του Γεωργίου
Αρχιπλοίαρχου (Ο) Π.Ν ε.α 
Αθήνα, 23-07-2012

Συνημμένα : Τα σχετικά (ια) και (ιβ)

ΘΕΜΑ: Ζητήματα Μετοχικού Ταμείου ΠΝ & ΛΣ και ΕΑΑΝ

ΣΧΕΤ: α. Μη Υπηρεσιακή αναφορά μου από 15-7-10 (ΒΟΕΑ)

β. ΑΙΤΗΣΗ μου προς ΜΤΝ από 23-3-2011 (ΕΦΑΠΑΞ)

γ. Επιστολή μου προς ΥΕΘΑ από 14-4-2011. (ΕΦΑΠΑΞ)

δ. ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΝΣΤΑΣΗ μου προς ΜΤΝ από 17-5-2011 (ΕΦΑΠΑΞ & ΒΟΕΑ)

ε. ΑΙΤΗΣΗ -ΑΝΑΦΟΡΑ μου προς ΜΤΝ από 26-6-2011 (ΜΕΡΙΣΜΑ, ΒΟΕΑ & ΕΑΑΝ)

στ. Επιστολή μου προς ΥΕΘΑ από 11-7-2011. (ΕΦΑΠΑΞ)

ζ. ΑΙΤΗΣΗ -ΑΝΑΦΟΡΑ μου προς ΜΤΝ από 6-2-2012 (ΕΑΑΝ)

η. Μήνυμα Ηλεκτρονικό προς ΜΤΝ από 1-3-2011 (ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΕΤΟΧΩΝ)

θ. Μήνυμα Ηλεκτρονικό προς ΒτΕ από 2-3-2012 (ΕΑΑΝ)

ι. Επιστολές και Μηνύματα Ηλεκτρονικά προς την ΕΑΑΝ

ια. ΕΠΙΣΤΟΛΗ - ΑΙΤΗΣΗ -ΑΝΑΦΟΡΑ μου προς ΜΤΝ, ΥΕΘΑ, ΓΕΝ,ΕΑΑΝ από 4-6-2012

ιβ. Απάντηση ΜΤΝ από 17-7-2012


Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

1. παρέλαβα στις 23-7-2012, την (ιβ) απάντηση του ΜΤΝ στη σχετική (ια) επιστολή - αίτηση - αναφορά μου. Μετά την ανάγνωση του περιεχομένου της εν λόγω απάντησης, (παραβλέποντας την έλλειψη κανόνων δημόσιας αλληλογραφίας: στερείται Θέματος, αρ. σχεδίου και φακέλου, κα), ένοιωσα έκπληκτος για την άρνηση (και την επιχειρηματολογία) του Ταμείου παροχής ουσιαστικών απαντήσεων στα ερωτήματά μου και χορήγησης αιτουμένων στοιχείων.

2. Την απάντηση του ΜΤΝ, που (με διπλωματία ή με κάποια νομική υποβοήθηση) υποννοεί ότι δεν (θα πρέπει;;; να) έχω "εύλονο ενδιαφέρον", [στο ζήτημα του «κουρέματος του 70% των κεφαλαίων του Ταμείου, το οποίο χρηματοδοτούσα, άμεσα ως ασφαλισμένος του και έμεσα λόγω των καθηκόντων μου πολλές φορές ως Οικονομικός Αξιωματικός] και συνεπώς δεν δικαιούμαι να λάβω τις απαντήσεις στα ερωτήματα που είχα θέσει και τα στοιχεία που ζητούσα, την θεωρώ άκομψη, μειωτική, καταχρηστική και δείχνει να αγνοεί (σκόπιμα;;) τα δικαιώματα μου.

Στην απάντηση του ΜΤΝ και συγκεκριμένα στη διατυπωμένη θέση του, που με θεωρεί «πρώην μέτοχο και ήδη μερισματούχο», ενίσταμαι (προσωπικά θεωρώ ότι είμαι και μέτοχος και μερισματούχος) αναλογιζόμενος τι απέγιναν οι μετοχές του Ταμείου που είχα πληρώσει - εξανεμίστηκαν;; Ικανοποιήθηκα που στην απάντηση του το ΜΤΝ με ενημέρωνε ποσοτικά για την αποζημίωση δυο μελών του ΔΣ για την συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις (μεικτά 20,65) αλλά για τις (φαντάζομαι πιο υψηλές) αποδοχές του προέδρου του ΔΣ με παρέπεμπε σε νόμους και ΚΥΑ, χωρίς αριθμητικά δεδομένα. Ανησυχεί να τις δημοσιοποιήσει το ΜΤΝ;;

3. Διερωτώμαι αν για να λάβω τις απαντήσεις και τα στοιχεία που έχω ζητήσει, θα πρέπει να υπάρξει «κοινοβουλευτική ερώτηση», προσφυγή σε εισαγγελικό λειτουργό, δημοσίευση στον τύπο ή συνδυασμός αυτών.

4. Προς το παρόν και κατ' αρχήν επιλέγοντας την «εσωτερική οδό», έστω και ως γραφειοκρατική διαδικασία, σας υποβάλω τα σχετικά (ια) και (ιβ) και παρακαλώ νια τις δικές σας άμεσες ενέρνειες.

Θεωρώ ότι δεν έχετε ενημερωθεί πλήρως και ορθά, εφόσον υπουργικά καθήκοντα αναλάβατε μετά την αποστολή της επιστολής μου και ίσως δεν την γνωρίζετε.

Άλλωστε το Ταμείο μου προσάπτει ως υποδείξεις (τις προτάσεις μου) που προϋποθέτουν νομοθετικές ρυθμίσεις. Παρακαλώ να τολμήσετε ως αρμόδιος για ανάληψη σχετικών νομοθετικών πρωτοβουλιών.

Μεταξύ άλλων θέτω και το ζήτημα της εξέτασης της ανασυγκρότησης του ΔΣ του Ταμείου, μετά από ενδελεχή έλεγχο για το αν έχουν διασφαλίσει τα συμφέροντα όλων των μετόχων, (απόστρατων και εν ενεργεία).

5. Περιττό να τονίσω ότι αισθάνομαι βαθιά απογοήτευση.

6. Κατά τα άλλα ισχύουν τα αναγραφόμενα στη σχετική (ια) ΕΠΙΣΤΟΛΗ -ΑΙΤΗΣΗ -ΑΝΑΦΟΡΑ μου προς ΜΤΝ, ΥΕΟΑ, ΓΕΝ, ΕΑΑΝ από 4-6-2012, για τα οποία και ζητώ (επανερχόμενος με την παρούσα) να δώσετε εντολή για να μου απαντηθούν/χορηγηθούν.


7. Είμαι πρόθυμος στην παροχή οποιονδήποτε στοιχείων -εγγράφων και διευκρινήσεων τυχόν απαιτηθούν.

Αποδέχομαι επίσης να συνδράμω όπως μπορώ άνευ οιασδήποτε απαίτησης, στο πλαίσιο της εφαρμογής κανόνων δικαίου και αποδοτικότητας στο Δημόσιο.

Σας ευχαριστώ.

================================================



ΜΕΤΟΧΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΝΑΥΤΙΚΟΥ

ΓΛΑΔΣΤΩΝΟΣ 1 10677 ΑΘΗΝΑ 17 Ιουλίου 2012

Κύριε Βιδάκη,

1. Επί της από 4-6-2012 επιστολής - αίτησης - αναφοράς που καταθέσατε στο Ταμείο με θέμα «Ζητήματα Μετοχικού Ταμείου ΠΝ & ΛΣ και ΕΑΑΝ», σας γνωρίζουμε τα εξής:

α. Κατ' αρχήν η πρόσβαση των διοικούμενων στα διοικητικά έγγραφα που κατέχει ορισμένη διοικητική αρχή, προϋποθέτει τη συνδρομή στο πρόσωπο του ενδιαφερομένου τουλάχιστον ευλόγου ενδιαφέροντος, το οποίο, όπως γίνεται παγίως δεκτό, δεν νοείται εκείνο κάθε πολίτη για την εύρυθμη άσκηση των γενικών καθηκόντων της Υπηρεσίας και την τήρηση των νόμων, αλλά εκείνο το οποίο προκύπτει κατά τρόπο αντικειμενικό από τη ύπαρξη μιας συγκεκριμένης προσωπικής εννόμου σχέσεως, συνδεόμενης ευθέως με το περιεχόμενο αυτών τούτων των διοικητικών εγγράφων, στα οποία ζητείται η πρόσβαση (ΣτΕ 1214/2000, ΝΣΚ 256/2011, 501/2007, 92/2005, 610/2004 κ.α.) και, επομένως, δεν αρκεί το γεγονός ότι τον ενδιαφερόμενο συνδέει ενδεχομένως κάποια έννομη σχέση με την αρχή.

β. Στην προκειμένη περίπτωση, εσείς, ως πρώην μέτοχος του ΜΤΝ και του ΜΤΝ/ΕΛΟΑΝ και ήδη μερισματούχος του ΜΤΝ, αιτείστε τη χορήγηση εγγράφων και πληροφοριών σχετιζομένων: (α) με τον τρόπο διοικητικής και οικονομικής λειτουργίας του ΜΤΝ, (β) τον τρόπο ασκήσεως των καθηκόντων των διοικητικών οργάνων του Ταμείου και (γ) τα κριτήρια επιλογής και αναθέσεως καθηκόντων σε όργανα του ΜΤΝ, χωρίς να επικαλείστε την ύπαρξη συγκεκριμένης εννόμου σχέσεως, συνδεόμενης ευθέως με το περιεχόμενο των αιτούμενων εγγράφων και πληροφοριών και, επομένως, σύμφωνα με όσα ήδη εκτέθηκαν ανωτέρω, δεν υφίσταται το απαιτούμενο εύλογο ενδιαφέρον για τη χορήγηση τους, το οποίο δεν στοιχειοθετείται εκ μόνης της ιδιότητας σας ως μερισματούχου του ΜΤΝ.

γ. Περαιτέρω, σε σχέση με τα ανωτέρω, ζητάτε από το Ταμείο να προβεί στην αξιολόγηση διαφόρων θεμάτων, τα οποία μάλιστα θέτετε κατά τρόπο παντελώς αόριστο, προβαίνετε δε και σε υποδείξεις για την δέουσα ρύθμιση ουσιαστικών ζητημάτων που αφορούν τη στελέχωση του Ταμείου, την οργάνωση, την απονομή των παροχών και τις κρατήσεις. Τα ζητήματα, όμως, αυτά προϋποθέτουν νομοθετικές ρυθμίσεις, οι οποίες δεν ανάγονται στη βούληση σας. Τέλος, ζητάτε ανεπιτρέπτως, πληροφορίες που αφορούν τρίτους.

2. Ανεξάρτητα των ανωτέρω και προς επίλυση συγκεκριμένων αποριών που εκθέτετε στην επιστολή σας, σας γνωρίζονται τα ακόλουθα:

α. (1) Όπως προκύπτει από το άρθρο 15 παρ. 11 του ν.2469/97 (ΦΕΚ 38 Α) τα διαθέσιμα των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των ασφαλιστικών φορέων «συνιστούν το Κοινό Κεφάλαιο των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και ασφαλιστικών φορέων (Κ.Κ.Ν.Π.Δ.Δ. και Α.Φ.), το οποίο διαχειρίζεται η Τράπεζα της Ελλάδος σύμφωνα με τους κανόνες β' έως η' της παρούσης παραγράφου». Σύμφωνα με την παρ. β', «το Κ.Κ.Ν.Π.Δ.Δ. και Α.Φ. δεν αποτελεί νομικό πρόσωπο αλλά ομάδα περιουσίας, της οποίας τα επί μέρους στοιχεία ανήκουν εξ αδιαιρέτου στους συμμετέχοντες σ' αυτό φορείς (Ν.Π.Δ.Δ. και Α.Φ.) ανάλογα με το ποσοστό συμμετοχής τους». Σύμφωνα με την παρ. γ' «το ενεργητικό του Κ.Κ.Ν.Π.Δ.Δ. και Α.Φ. επενδύεται σε κινητές αξίες του Ελληνικού Δημοσίου. [...] Η απόφαση συμμετοχής ή μη του Κ.Κ. Ν.Π.Δ.Δ. και Α.Φ. σε πρόγραμμα ανταλλαγής τίτλων του Ελληνικού Δημοσίου, κατ* εφαρμογή προγράμματος για την αναδιάταξη του ελληνικού χρέους, ανήκει αποκλειστικά στην αρμοδιότητα της Τράπεζας της Ελλάδος ως διαχειριστή του Κ.Κ...».


(2) Οι επιπτώσεις στο ΜΤΝ από την εφαρμογή του προγράμματος της ανταλλαγής ομολόγων και αναδιάταξης του Ελληνικού χρέους (PSI), όπως αναφέρεται στην από 4 Απριλίου 2012 ανακοίνωση μας, έχουν αναφερθεί στην εποπτεύουσα αρχή μαζί με συγκεκριμένες προτάσεις για την εκδήλωση ενεργειών με σκοπό την αναπλήρωση των απωλειών και τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του Ταμείου. Επιπλέον, και επειδή το Μ.Τ.Ν. ουδέποτε ενημερώθηκε με οποιοδήποτε τρόπο για την αγορά ομολόγων από την Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ) για λογαριασμό του, ανελήφθησαν οι νόμιμες και ενδεδειγμένες ενέργειες για την διεκδίκηση των απωλειών που υπέστη λόγω της αρνητικής αυτής εξέλιξης στα αποθεματικά κεφάλαια του. Συγκεκριμένα, την 09-07-2012, κατόπιν των υπ' αριθμών 23/10-5-2012 και 33/29-6-2012 αποφάσεων του ΔΣ/ΜΤΝ καθώς και ανάλογων αποφάσεων για τους Ειδικούς Λογαριασμούς αυτού, δόθηκε ειδική εντολή και πληρεξουσιότητα σε δικηγορική εταιρεία να χειριστεί την υπόθεση κατά της Τράπεζας της Ελλάδος και του Ελληνικού Δημοσίου εν γένει για την διεκδίκηση των χρηματικών ποσών κατά τα οποία μειώθηκαν οι ονομαστικές αξίες των ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου, στα οποία είχαν επενδυθεί τα διαθέσιμα κεφάλαια του Ταμείου [λόγω της υποχρεωτικής συμμετοχής του στο Κοινό Κεφάλαιο της Τράπεζας της Ελλάδος (άρθρο 15 παρ. 11 του ν.2469/1997)] εξαιτίας του προγράμματος της ανταλλαγής ομολόγων και αναδιάταξης του Ελληνικού χρέους (PSI+) μετά την ενεργοποίηση και των ρητρών δράσης (C.A.C/S) προβαίνοντας σε κάθε ενέργεια δικαστική ή εξώδικη και ενώπιον οποιασδήποτε αρχής, αρμοδίου δικαστηρίου, νομικού ή φυσικού προσώπου για την επιτυχή έκβαση της υπόθεσης.

β. Το ποσό του εφάπαξ βοηθήματος για την οικογενειακή ή επαγγελματική αυτοτέλεια (ΒΟΕΑ) που καταβάλλεται από το Ταμείο στα ασφαλισμένα παιδιά των ενεργών μετόχων και των μερισματούχων, καθορίζεται σε αριθμό μηνιαίων μερισμάτων που λαμβάνει ο μερισματούχος ή η χηρεύουσα οικογένεια κατά την ημερομηνία που νομιμοποιείται η καταβολή του εφάπαξ βοηθήματος και του μερίσματος που θα ελάμβανε ο ενεργός μέτοχος, λογιζόμενος σαν μερισματούχος [ΚΥΑ ΥΕΟΑ & Υπ. Οικ. Φ.871.1/27/85/11-1-85 (ΦΕΚ 359 Β' 31-5-1985)]. Για την προστασία της ανταποδοτικότητας του ΒΟΕΑ από περαιτέρω μειώσεις στα παρεχόμενα μερίσματα ΜΤΝ, κατόπιν απόφασης του Δ.Σ. την 22-5-2012, υπεβλήθη εισήγηση για έκδοση ΚΥΑ ΥΕΟΑ & Υπ. Οικ. προκειμένου από 1/7/2012 τα καταβαλλόμενα ΒΟΕΑ στους δικαιούχους να υπολογίζονται με βάση τη διαμορφωθείσα τιμή των μερισμάτων ΜΤΝ την 1η Ιανουαρίου 2012, μειωμένη κατά 5% [κλείδωμα τιμής]. Επιπλέον, κατόπιν της ίδιας απόφασης Δ.Σ., εγκρίθηκε η έναρξη παρακολούθησης όλων των ασφαλισμένων τέκνων από 1/1/2013 με ατομικούς λογαριασμούς εισφορών για το κάθε ένα ξεχωριστά, στα πλαίσια των διαδικασιών αναμόρφωσης του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου περί ΒΟΕΑ στη βάση διανεμητικού συστήματος νοητής κεφαλαιοποίησης καθορισμένων εισφορών.

γ. Το Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού, διοικείται από επταμελές Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ), το οποίο συγκροτείται με Απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας σε εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 4 και 5 του π.δ. της 21/31 Οκτωβρίου 1932 «Κωδικοποίηση Νόμων περί Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού» (ΦΕΚΑ' 387).

δ. Όσον αφορά τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΜΤΝ, αυτά δεν επιβαρύνουν με έξοδα το Ταμείο (αποζημιώσεις, οδοιπορικά κ.α.) πλην της περίπτωσης της αποζημίωσης που καταβάλλεται, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, σε δύο από τα μέλη του, εκπροσώπους της ΕΑΑΝ, λόγω της συμμετοχής τους σε συνεδριάσεις του Δ.Σ. Η εν λόγω αποζημίωση καταβάλλεται σε εφαρμογή των οικείων διατάξεων μειωμένη στο 50% της ισχύουσας και συγκεκριμένα στο ύψος των 20,65€ (μεικτά) ανά συνεδρίαση και έως δύο συνεδριάσεις ανά μήνα από τις τέσσερεις μηνιαίως για τις οποίες παρέχεται βάσει νόμου η δυνατότητα χορήγησης της.

ε. Οι αποδοχές του Προέδρου του Δ.Σ. του ΜΤΝ καταβάλλονται σύμφωνα με την ΚΥΑ ΥΕΘΑ & Υπ. Οικ. υπ' αριθμ 5709/8 Αυγ 1996 (ΦΕΚ Β' 815) και τις σχετικές διατάξεις των ν. 3833/10 και 3845/10.

3. Με βάση το θεσμικό πλαίσιο που το διέπει, το Ταμείο υπόκειται σε οικονομικό έλεγχο της διαχείρισης των κεφαλαίων και της περιουσίας του από τον εποπτεύοντα Υπουργό Εθνικής Άμυνας όπου και υφίσταται υποχρέωση υποβολής για έλεγχο και έγκριση του προϋπολογισμού, ισολογισμού και απολογισμού εσόδων και εξόδων εκάστου οικονομικού έτους, ενώ παράλληλα ασκείται και ο προβλεπόμενος από τις κείμενες διατάξεις έλεγχος δαπανών από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

4. Με αφορμή τα ανωτέρω, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι, στο πλαίσιο της δυσμενούς επικρατούσας οικονομικής συγκυρίας εντός της οποίας καλείται να λειτουργήσει σήμερα το Ταμείο, οφείλουμε όλοι ανεξαιρέτως να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων και εμπράκτως να αποδείξουμε ότι επιδιώκουμε τον ίδιο κοινό σκοπό, που δεν είναι βεβαίως άλλος παρά η εξασφάλιση των συμφερόντων του ΜΤΝ. Συνεπώς το ζητούμενο στο παρόν χρονικό σημείο είναι η σύμπνοια και αλληλοϋποστήριξη μεταξύ μετόχων/μερισματούχων και Διοίκησης και όχι οι εύκολες επικρίσεις, οι κατηγορίες και τα σχόλια, που όχι μόνο καλό δεν κάνουν στο γενικότερο βαρύ κλίμα, αντιθέτως αποπροσανατολίζουν και δυσχεραίνουν ακόμα περισσότερο το έργο αυτών που παραμένουν στην ενεργό υπηρεσία και καλούνται να πάρουν κρίσιμες και δύσκολες αποφάσεις προκειμένου να διέλθει το Ταμείο ασφαλώς την παρούσα κρίση, ανταποκρινόμενοι στο αδιαμφισβήτητο χρέος μας απέναντι στις νέες γενεές των μετόχων οι οποίες αυτή τη στιγμή με τις εισφορές τους αποτελούν το βασικό πυλώνα στήριξης του.

5. Τέλος θα θέλαμε να σας γνωρίσουμε ότι η Διοίκηση είναι δεκτική και εξετάζει αναλόγως κάθε πρόταση / άποψη που υποβάλλεται σ' ένα πλαίσιο αρχών αλληλοσεβασμού και εμπιστοσύνης, υπό το πνεύμα καλής συνεργασίας και με σκοπό την υποβοήθηση του έργου της.
Το πρόγραμμά σας περιήγησης μπορεί να μην υποστηρίζει την προβολή αυτής της εικόνας.
Αντιναύαρχος ε.α Μ. Κανάρης Π.Ν. Πρόεδρος ΔΣ/ΜΤΝ

3



================================================

ΕΠΙΣΤΟΛΗ - ΑΙΤΗΣΗ -ΑΝΑΦΟΡΑ
ΠΡΟΣ: ΜΤΝ
(για άμεσες ενέργειες)
του Βιδάκη Ιωάννη του Γεωργίου

Αρχιπλοίαρχου (0) Π.Ν ε.α
ΠΡΟΣ: ΥΕΘΑ, ΓΕΝ
(για έκδοση σχετικών εντολών)
κατοίκου: Μεταμόρφωσης
ΠΡΟΣ.: ΕΑΑΝ
(για τις δικές της ενέργειες)
Πρ. Ηλία 74 Τ.Κ. 144-51



Αθήνα, 04-06-2012

Συνημμένα : Τα αναφερόμενα στο κείμενο

ΘΕΜΑ: Ζητήματα Μετοχικού Ταμείου ΠΝ & ΛΣ και ΕΑΑΝ

ΣΧΕΤ: α. Μη Υπηρεσιακή αναφορά μου από 15-7-10 (ΒΟΕΑ)

β. ΑΙΤΗΣΗ μου προς ΜΤΝ από 23-3-2011 (ΕΦΑΠΑΞ)

γ. Επιστολή μου προς ΥΕΟΑ από 14-4-2011. (ΕΦΑΠΑΞ)

δ. ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΝΣΤΑΣΗ μου προς ΜΤΝ από 17-5-2011 (ΕΦΑΠΑΞ & ΒΟΕΑ)

ε. ΑΙΤΗΣΗ -ΑΝΑΦΟΡΑ μου προς ΜΤΝ από 26-6-2011 (ΜΕΡΙΣΜΑ, ΒΟΕΑ & ΕΑΑΝ)

στ. Επιστολή μου προς ΥΕΟΑ από 11 -7-2011. (ΕΦΑΠΑΞ)

ζ. ΑΙΤΗΣΗ -ΑΝΑΦΟΡΑ μου προς ΜΤΝ από 6-2-2012 (ΕΑΑΝ)

η. Μήνυμα Ηλεκτρονικό προς ΜΤΝ από 1-3-2011 (ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΕΤΟΧΩΝ)

θ. Μήνυμα Ηλεκτρονικό προς ΒτΕ από 2-3-2012 (ΕΑΑΝ)


ι. Επιστολές και Μηνύματα Ηλεκτρονικά προς την ΕΑΑΝ

Αξιότιμοι κύριοι,

1. με τα δεδομένα των τριών παραγρ. που περιλαμβάνονται στο Παράρτημα Α' της παρούσας,

2. λυπάμαι πολύ που με αναγκάζετε να προβώ στη σύνταξη αυτής της επιστολής. Η συγγραφή της έγινε με βάσανο, πλην όμως το ΜΤΝ διαχειρίζεται χρήματα συναδέλφων και δεν δικαιολογούνται φαινόμενα έλλειψης δημοσιότητας, διαφάνειας, περιοδικής τήρησης αρχών δικαίου και αξιών, δείγματα μεροληπτικής συμπεριφοράς, αβελτηρίες, παραλείψεις, απαξίωση αιτημάτων στελεχών και ενδιαφερομένων. Ζητώ επιτέλους την απαρέγκλιτη - αυστηρή τήρηση αρχών και κανόνων εύρυθμης και χρηστής διοίκησης.

3. Αρχικά αιτώ ορισμένες αυτονόητες πληροφορίες και παρακαλώ να μου απαντηθούν άμεσα χωρίς υπεκφυγές και ρητορικά σχήματα:

Α. Δεν γνώριζε το ΜΤΝ ότι η Τράπεζα της Ελλάδος είχε τοποθετήσει τα μετρητά του (διαθέσιμα) στην αγορά ομολόγων; (ΕΡΩΤΗΜΑ 1)

Πότε το έμαθε; (ΕΡΩΤΗΜΑ 2)

Από την ανακοίνωση του προκύπτει ότι το γνώριζε, (παραγρ 1α αυτής). Γιατί δεν ενημέρωσε τους μετόχους του; (ΕΡΩΤΗΜΑ 3)

Θεωρήθηκε αυτονόητο; (ΕΡΩΤΗΜΑ 4)

Γιατί δεν αναφέρθηκε κάτι σχετικό στην από 31-1-2012 ενημέρωση των ενδιαφερομένων; (ΕΡΩΤΗΜΑ 5)

Ο/Οι εκπρόσωπος/ποι της ΕΑΑΝ στο ΔΣ του ΜΤΝ δεν γνώριζε/αν σχετικά; (ΕΡΩΤΗΜΑ 6)

Παρακαλώ να μου χορηγήσετε αναλυτικό πίνακα ανά φορέα -Λογαριασμό ΜΤΝ (ισχύοντα επί του παρόντος) με την ημερομηνία έκδοσης κάθε ομάδας ομολόγων, την αξία κάθε έκδοσης, (ονομαστική και τρέχουσα) την ημερομηνία λήξης τους και το σχετικό επιτόκιο και την ημερομηνία αγοράς/μετατροπής των διαθεσίμων του κάθε λογαριασμού στα εν λόγω ομόλογα. Ο αιτούμενος πίνακας να αναρτηθεί και στην ιστοσελίδα του ΜΤΝ για ενημέρωση όλων των ενδιαφερομένων. (ΑΙΤΗΜΑ 1)

Β. Υπήρξε «άνωθεν» εντολή στο ΔΣ του ΜΤΝ για λήψη θετικής απόφασης στη συνεδρίαση του της 06-03-12 κατά την οποία συνεζητήθη, σύμφωνα με την εισήγηση του ΜΤΝ το κούρεμα των ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου; (ΕΡΩΤΗΜΑ 7)

Γ. Γνώριζε το ΔΣ του ΜΤΝ την 06-03-12 ότι η Τράπεζα της Ελλάδος είχε τοποθετήσει και τα μετρητά του (διαθέσιμα) στην αγορά ομολόγων; (ΕΡΩΤΗΜΑ 8)

Αν όχι αντιφάσκει με την παραγρ. 1α της δικής του ανακοίνωσης. Αν ναι αντιφάσκει με την παραγρ. 2σ της ανακοίνωσης του Πρέδρου του ΔΣ της ΕΑΑΝ.

Δ. Γιατί δεν αναρτήθηκε η σχετική απόφαση του ΔΣ του ΜΤΝ την 06-03-12, στην ιστοσελίδα του (στο πλαίσιο της ενημέρωσης και της διαφάνειας) όπως το έχω ζητήσει σε προηγούμενη επιστολή μου; (ΕΡΩΤΗΜΑ 9)

Γιατί δεν αναρτώνται όλες οι αποφάσεις του ΔΣ, τα θέματα προς συζήτηση (ατζέντα) και οι εισηγήσεις στην ιστοσελίδα του ΜΤΝ; (ΕΡΩΤΗΜΑ 10)

Δεν θεωρείτε ότι είναι βασικής σημασίας για την ενημέρωση των μετόχων; (ΕΡΩΤΗΜΑ 11)

Αν συμφωνούμε σ' αυτό γιατί δεν το πραγματοποιείτε; (ΕΡΩΤΗΜΑ 12)

Ε. Και τώρα ερχόμαστε στα δύσκολα:

Ε1. Παρακαλώ να μου γνωστοποιήσετε (αναλυτικά ανα κατηγορία π.χ αποζημίωση λόγω συμμετοχής σε συνεδριάσεις του ΔΣ, αποζημίωση ταξιδιών, τυχόν αποδοχές μηνιαίες, τυχόν πάγια έξοδα, τυχόν μηνιαίες αποζημιώσεις εκτός έδρας, κοκ) τι χρηματικές απολαβές κατεβλήθησαν σε κάθε μέλος του ΔΣ του ΜΤΝ το 2011 - (όχι απαραίτητα ονομαστικά). (ΑΙΤΗΜΑ 2) Θα ήθελα επίσης το συνολικό κόστος των απολαβών του ΔΣ για τα έτη 2009, 2010 και 2011 και τα προυπολογισθέντα για το 2012, προκειμένου να κατανοήσω την πρακτική και την εφαρμοσμένη λειτουργία της ηγεσίας του Ταμείου αν είναι σύμφωνη με την εν γένει πολιτική του, (ανάλογεςμειώσεις στα έξοδα του με αυτά που εφαρμόζει στις παροχές του). (ΑΙΤΗΜΑ3)

Προγενέστερη επιστολή μου την είχατε αποστείλει στο Νομικό σας Σύμβουλο για να ανιχνεύσει τυχόν αναφυόμενα ζητήματα και να με καταγγείλετε. Παρακαλώ λοιπόν να δημοσιεύετε τα πάντα αναλυτικά ώστε όλα να είναι στη διάθεση οποιουδήποτε ενδιαφερομένου. (ΑΙΤΗΜΑ 4) Ετσι θα σταματήσουν οι γκρίνιες, οι διάφορες φήμες και οι ανίσχυρες τοποθετήσεις.

Ε2. Παρακαλώ επίσης να μου γνωστοποιήσετε με ποια διαδικασία έγινε η ανάθεση καθηκόντων στον Πρόεδρο του ΔΣ/ΜΤΝ; (ΕΡΩΤΗΜΑ 13) Ποια τα συγκεκριμένα προσόντα του ώστε να ηγείται του ΔΣ ενός ασφαλιστικού οργανισμού; (ΕΡΩΤΗΜΑ 14) Ποιος και πότε το αποφάσισε; (ΕΡΩΤΗΜΑ 15) Πώς τον αναζήτησαν και τον εντόπισαν ανάμεσα σε τόσους απόστρατους; (ΕΡΩΤΗΜΑ 16)Με ποια κριτήρια; (ΕΡΩΤΗΜΑ 17) Το ΑΣΕΠ συμφώνησε στη διαδιακασία; (ΕΡΩΤΗΜΑ 18) Αν δεν διαθέτει τα κατάλληλα προσόντα και αν ο ορισμός του έγινε με βάση όχι αξιοκρατικά κριτήρια (προκήρυξη θέσης, υποβολή υποψηφιοτήτων, επιλογή, ανάθεση καθηκόντων) αλλά επιλεκτικά τον καλώ έστω και τώρα (πεπεισμένος πλέον ότι δεν προασπίζει τα συμφέροντα μου και μην διαθέτοντας συνεπώς την εμπιστοσύνη μου) να υποβάλει παραίτηση! Ο λόγος είναι απλός: δεν είναι ανεξάρτητος αλλά ενεργεί μεροληπτικά - έχει υποχρέωση σε εκείνους που τον επέλεξαν εκτός διαδιασιών, (αν όντως έτσι έγινε που δεν θέλω να το πιστέψω). Προσβλέπω στο ήθος του και αναμένω. (ΑΙΤΗΜΑ 5)

Αν πάλι θεωρεί ότι είναι λανθασμένη η δική μου θέση, (μεροληπτική εντύπωση) ας εισάγει στην ιστοσελίδα του Ταμείου σχετικό ερώτημα (αν του έχουν εμπιστοσύνη) για να απαντήσουν όλοι οι μέτοχοι. (ΑΙΤΗΜΑ 6) Για τον ίδιο λόγο καλώ όλα τα μέλη (εκτός φυσικά αυτών που συμμετέχουν ex officio) του ΔΣ σε παραίτηση, (έλλειψη προσόντων και αναποτελεσματικότητα στην προάσπιση των συμφερόντων των χρημάτων των συναδέλφων). (ΑΙΤΗΜΑ 7)

«Οι καιροί έχουν αλλάξει!»

Δεν βρισκόμαστε πλέον στις δεκαετίες του 60 και του 70. Σημειώνεται ότι στην ιστοσελίδα του Ταμείου δεν αναφέρονται ούτε τα μέλη του ΔΣ, ούτε τα στοιχειώδη βιογραφικά τους, ούτε τα προσόντα τους, ούτε το πώς επιλέχθηκαν. Γιατί; (ΕΡΩΤΗΜΑ 19) Οι μέτοχοι δεν πρέπει να μαθαίνουν ποιοι τους εκπροσωπούν στη διαχείριση των χρημάτων τους; (ΕΡΩΤΗΜΑ 20) Διερωτώμαι πως αποφασίζει το ΔΣ ενός ασφαλιστικού Οργανισμού για τόσο σημαντικά ζητήματα εάν δεν διαθέτει βασικές οικονομικές γνώσεις.

Παρουσιάζεται μεταξύ άλλων και το ακόλουθο ηθικό ζήτημα, (επειδή δεν πιστεύω στη φράση: «ότι είναι νόμιμο είναι και ηθικό»): υπάρχει διάσταση μεταξύ των διορισμένων οργάνων του Ταμείου και των Λογαριασμών του καθόσον οι μέτοχοι δεν τους εκλέγουν, δεν επικυρώνεται ο διορισμός τους από π.χ. Γενική Συνέλευση των μετόχων, δεν λαμβάνεται υπόψη η γνώμη των μετόχων, δεν τίθεται κανένα ζήτημα εισήγησης ή απόφασης στο προκαταρκτικό της στάδιο σε π.χ. διαβούλευση. Συνεπώς όλα μπορεί να είναι μεν νόμιμα ακόμα και ηθικά ίσως, ωστόσο το σύστημα αυτό δεν διασφαλίζει την υπεράσπιση της πλειοψηφίας των μετόχων. Ποια είναι η δημοκρατική νομιμοποίηση των οργάνων λήψεων αποφάσεων; (ΕΡΩΤΗΜΑ 21)

Ποιο είναι το κόστος που φέρουν σε ενδεχομένως λάθος αποφάσεις ή παράλειψη ενεργειών που ζημίωσαν τους μετόχους; (ΕΡΩΤΗΜΑ 22) Προσωπικά έχω διαμορφώσει την έποψη ότι το «όλο σύστημα» στηρίζει και προστατεύει κατά προτεραιότητα τα συμφέροντα των ανωτάτων στρατιωτικών, βλ. κείμενο σχετ (στ) - λυπάμαι αλλά δεν έχω συγκεκριμένα στοιχεία τα οποία να στηρίζουν μια αντίθετη θέση.

Επιπρόσθετα δεν θεωρώ ότι είναι ορθό το ίδιο άτομο να προεδρεύει, να αποδέχεται εισηγήσεις και να τις προωθεί ιεραρχικά για τα ίδια ζητήματα! -τίθεται ζήτημα ασυμβίβαστου. Η κατάρρευση του ΜΤΣ θεωρώ ότι επιβεβαιώνει και τεκμηριώνει τις θέσεις μου - οι αποφάσεις λαμβάνονταν χωρίς τη συμμετοχή των άμεσα ενδιαφερομένων, των μετόχων! Πρόσθετα παρακαλώ την ΕΑΑΝ να δημοσιοποιήσει τα προσόντα των μελών του ΔΣ που εκπροσωπούν την κατηγορία των αποστράτων στο ΜΤΝ καθώς και τα σχετικά τους προσόντα. (ΑΙΤΗΜΑ 8) Δεν μπορεί η ΕΑΑΝ να έχει ως μέλη της Οικονομικούς Αξιωματικούς με μεταπτυχιακές σπουδές και εμπειρία και να εκπροσωπείται στο ΜΤΝ από μη ειδικούς, (ελπίζω να με διαψεύσει η απάντηση της ΕΑΑΝ).

Ε3. Από την ανακοίνωση του ΜΤΝ συνάγεται το συμπέρασμα ύπαρξης δυο κατηγοριών: μετόχων και μερισματούχων. Διερωτώμαι λοιπόν από πότε έγινα μερισματούχος και έπαυσα να είμαι μέτοχος. (ΕΡΩΤΗΜΑ 23) Μετά την αποστρατεία μου θα απαντούσε κάποιος. Τότε παρακαλώ να μου απαντήσετε τι έγιναν οι μετοχές1 μου στο ΜΤΝ; (ΕΡΩΤΗΜΑ 24) Μουεπιστράφηκε η αξία τους; (ΕΡΩΤΗΜΑ 25) Πότε σας τις παρέδωσα; Αν «δημεύθηκαν» από το Ταμείο υποχρεωτικά μετά την αποστρατεία μου, παρακαλώ να μου χορηγηθεί σχετική βεβαίωση δωρεάς ή σχετικής πράξης/απόφασης. (ΑΙΤΗΜΑ 9) Παρακαλώ να μου απαντήσετε επίσης αναλυτικά ποια είναι η τρέχουσα αξία του Ταμείου όσον αφορά στην μετοχική του κατάσταση. Ειδικότερα ζητώ τη συμπλήρωση του κάτωθι πίνακα: (ΑΙΤΗΜΑ 10)

Α/Α
ΑΡΙΘΜΟΣ Μετόχων
Αξία μετοχών
ΣΥΝΟΛΑ
1 ΜΕΤΟΧΗ



2 ΜΕΤΟΧΕΣ



3 ΜΕΤΟΧΕΣ



4 ΜΕΤΟΧΕΣ



ΓΕΝΙΚΟ
ΣΥΝΟΛΟ
ΜΕΤΟΧΙΚΟΥ
ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ






Θεωρώ ότι οι μετοχές είναι «άυλες» αλλά όχι ανύπαρκτες· Επιπλέον θεωρώ ότι μόνο με την αποβίωση του δικαιούχου η α§ΐα των μετοχών του εντάσσεται στη συνολική αξία του Ταμείου. Συνεπώς (κατά τη γνώμη μου) Μέτοχοι του Ταμείου είναι όσοι είναι εν ζωή, ανε§άρτητα του εάν είναι εν ενεργεία ή απόστρατοι.

Ε4. Πρόσθετα αιτώ να μου απαντηθεί (ΕΡΩΤΗΜΑ 26) εάν «κουρεύθηκε» η αξία αυτού του ΜΕΤΟΧΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ του Ταμείου και εάν όντως υλοποιήθηκε για ποιο λόγο το Ταμείο δεν αντέδρασε σ'αυτην την κατ'εμέ παρανομία -70% δήμευση από την Τράπεζα της Ελλάδος μετοχικού κεφαλαίου οργανισμού - προσοχή όχι διαθεσίμων του αλλά ιδίωνκεφαλαίων. Αξιοποιείστε θετικά τουλάχιστον αυτήν την παρατήρηση εφόσον άλλα δεν κάνατε.

Ε5. Επιπλέον υπενθυμίζω για πολλοστή φορά το σημαντικό ζήτημα του ΒΟΕΑ, σύμφωνα και με τη σχετική αλληλογραφία. (ΑΙΤΗΜΑ 11) Παρακαλώ να το επιλύσετε σύντομα καθόσον μου γίνεται μηνιαία κράτηση για τα δυο παιδιά μου ηλικίας 15 και 13 ετών και αμφιβάλω εάν θα καταστεί δυνατή η χορήγηση του εν λόγω βοηθήματος μετά από δέκα έτη. Παρακαλώ να μου γνωστοποιήσετε εάν είναι εγγυημένο, σε ποιο μελλοντικό χρόνο και σε τι ύψος ποσού το ΒΟΕΑ. Αρνούμαι να γίνεται εκμετάλλευση των κρατήσεων νια τα παιδιά μου προκειμένου να καταβάλλονται μερίσματα! - (και όπως είναι φυσικό επιφυλάσσομαι για κάθε νόμιμο δικαίωμα μου μετά τις έγγραφες οχλήσεις που σας έχω απευθύνει εδώ και δύο έτη).

Παρακαλώ να μάθω ποιο το ποσό του ΒΟΕΑ τον Ιούνιο του 2009 για 25 ετών τέκνο στην περίπτωση μου και ποιο το αντίστοιχο τον Ιούνιο του 2012; (ΕΡΩΤΗΜΑ 27) Είχα προειδοποιήσει εγγράφως ως σχετ. (α) από 15-7-2010. Ποια η αποτελεσματικότητα της διοίκησης του ΜΤΝ; (ΕΡΩΤΗΜΑ 28) Πρόσθετα παρακαλώ να μάθω γιατί αποδέχθηκε το ΔΣ του ΜΤΝ το «κούρεμα» σε φορείς - λογαριασμούς όπως το ΒΟΕΑ, ΝΙΝ κα που αποτελούν κρατήσεις του προσωπικού και δεν αφορούν σε κοινωνικές ενισχύσεις (ΑΙΤΗΜΑ 12)

Ε6. Επίσης παρακαλώ να μου γνωρίσετε ημερομηνία υποβολής αίτησης για χορήγηση του ΕΦΑΠΑΞ από τον τέως Α/ΓΕΝ Αντιναύαρχο Δ. Ελευσινιώτη Π.Ν και σε ποια ημερομηνία του χορηγήθηκε η σχετική επιταγή. (ΕΡΩΤΗΜΑ

29) Εξετάστε παρακαλώ και τα δικά μου αντίστοιχα χρονικά διαστήματα. Ελπίζω ότι δεν γίνεται μεροληπτική μεταχείριση των στελεχών σε θέματα άσχετα με την ιεραρχία. Αν έγινε κάποια παρέκκλιση από τα προβλεπόμενα παρακαλώ να μου γνωρίσετε που ακριβώς αυτή προβλέπεται. (ΕΡΩΤΗΜΑ

30) θα επιθυμούσα να επιβεβαιωθεί το ρητό του θυμόσοφου λαού μας: «αν είσαι και παπάς με την αράδα σου θα πάς».

Ε7. Τέλος για φορολογικούς λόγους και πρακτικής/λειτουργικής ορθότητας παρακαλώ να σταματήσουν οι κρατήσεις από το ΕΦΑΠΑΞ κατά τη χορήγηση του και να χρεώνονται μέσω μισθοδοσίας (μείωση φορολογητέου εισοδήματος) ώστε να απαλλάσσονται φορολογικά τα στελέχη για τις εν λόγω κρατήσεις. (ΑΙΤΗΜΑ 13)

4. Μετά από όλα τα παραπάνω παρακαλώ να μεριμνήσετε σχετικά.

Ιδιαίτερα παρακαλώ να λάβω απαντήσεις σε όλα τα (αριθμημένα για ευκολία) ερωτήματα - αιτήματα μου. Εάν σε συγκεκριμένο θέμα δεν μπορείτε/θέλετε να μου απαντήσετε παρακαλώ να μου το σημειώσετε ξεκάθαρα (με τον λόγο τεκμηρίωσης) χωρίς υπεκφυγές, αοριστίες και γενικόλογα- ευχολόγια.

Η παρούσα σας διαβιβάζεται για τις δικές σας δέουσες ενέργειες και αιτώ την κοινοποίηση των διαβιβαστικών εγγράφων, προκειμένου να ενημερώνομαι για την εξέλιξη της προώθησης της.

Μετά από εύλογο χρόνο από την ημερομηνία αποστολής της παρούσας θεωρώ ότι έχω τη συμφωνία σας για την ευρεία της δημοσιοποίηση.

5. Η ΕΑΑΝ παρακαλείται να γνωστοποιήσει την παρούσα σε όλα τα έλη του ΔΣ, να την αναρτήσει στην ιστοσελίδα της, να τη δημοσιεύσει το περιοδικό της και να με ενημερώσει σχετικά σε εύλογο χρονικό διάστημα.

Σε αρνητική περίπτωση παρακαλείται να μου γνωρίσει εγγράφως τους λόγους αρνήσεως της.

Προκαταβολικά ωστόσο ομολογώ ότι ενδεχόμενη νέα άρνηση δημοσιοποιήσεως της επιστολής μου θα μου ενισχύσει τις υποψίες μου για αδιαφανείς διαδικασίες, για προσπάθεια περιορισμένης
πληροφόρησης, για αποσιώπηση έκφρασης μέλους της Ένωσης σε μια δημοκρατική πολιτεία. Απευθύνομαι μέσω της ΕΑΑΝ σε όλα της τα μέλη!

Για να ξεκαθαρίσουμε πλήρως τα πράγματα, επισημαίνω ότι δεν επιζητώ μια απαντητική επιστολή της ΕΑΑΝ η οποία θα απευθύνεται μονομερώς και προσωπικά μόνο σ' μένα. Αν επιθυμεί η ΕΑΑΝ ταυτόχρονα με τη δημοσίευση της επιστολής μου ως ανωτέρω, να δημοσιεύσει και την απάντηση της ώστε όλα τα μέλη να μπορούν να τις αναγνώσουν και να συνδράμουν και με τη δική τους γνώμη. Ο δημόσιος διάλογος είναι πάντα καλοδεχούμενος - δεν επιθυμώ «κλειστούς μονόλογους».

Ζητώ επιτέλους και από την ΕΑΑΝ την απαρέγκλιτη - αυστηρή τήρηση αρχών και κανόνων εύρυθμης και χρηστής διοίκησης.

6. Προσκαλώ επίσης από τώρα, έγκαιρα με την παρούσα, το ΔΣ της ΕΑΑΝ να προετοιμασθεί και να προβεί στη σύνταξη ολοκληρωμένου, αναλυτικού και πλήρους απολογισμού (διοικητικού, οικονομικού) για τη θητεία της ενόψει των προσεχών εκλογών.

Ενδεικτικά αναφέρονται τα ζητήματα της περιορισμένης πληροφόρησης των μελών της σε επιστολές άλλων μελών, των αναλυτικών εξόδων των παραρτημάτων της, της μίσθωσης των ακινήτων της τα δυο τελευταία έτη, (στοιχεία κινητών, επιλογή μισθωτή, ποσό μίσθωσης, λοιποί όροι κοκ), των αντίστοιχων στοιχείων ανωτέρω παραγρ. 3Ε1, της απομείωσης των χρηματικών διαθεσίμων της Ένωσης μετά την εφαρμογή του PSI και τυχόν ευθυνών που προκύπτουν για το ΔΣ της Ένωσης σχετικά με τη διαχείριση των χρηματικών διαθεσίμων αυτής, (παράλειψη οφειλομένων ενεργειών,κοκ).

7. ΥΕΘΑ παρακαλείται κατ' αρχήν να αποφασίσει σχετικά, κατά κρίση,στα κάτωθι ζητήματα:

Α. άμεση προκήρυξη θέσης προέδρου ΔΣ ΜΤΝ μετά από διαφανείς και αμερόληπτες διαδικασίες, (προκήρυξη θέσης με προσόντα και υποχρεώσεις, λ.χ. μεταπτυχιακό στα οικονομικά, εμπειρία τουλάχιστον δέκα ετών σε οικονομικές υπηρεσίες, δεύτερο πτυχίο, κοκ, υποβολή υποψηφιοτήτων, αντικειμενική επιλογή, ανάθεση καθηκόντων). Θέσπιση προσόντων λοιπών μελών ΔΣ σ' έναν ασφαλιστικό οργανισμό όπως το ΜΤΝ,(π.χ. πτυχίο ανώτατης σχολής κατά προτίμηση).

Β. σύνταξη Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας για τα ΔΣ ΜΤΝ και ΕΑΑΝ - αυστηρή θέσπιση ασυμβίβαστων και αυτοεξαιρέσεων.

Γ. ανάρτηση στις ιστοσελίδες ΜΤΝ και ΕΑΑΝ όλων των συνεδριάσεων των ΔΣ, (ατζέντες, εισηγήσεις, πρακτικά). Δυνατότητα διαβούλευσης με τους μετόχους, (με θέσπιση χρονικών προθεσμιών).

Δ. έκδοση εγγράφου προς την Τράπεζα της Ελλάδος σχετικά με την επιστροφή/πίστωση στο ΜΤΝ των διαθεσίμων του, που αποτελούν το μετοχικό του κεφάλαιο καθώς και όσων διαθεσίμων/μετρητών αποτελούσαν κεφάλαιο φορέων/λογαριασμών του, που προέρχονταν αποκλειστικά από εισφορές προσωπικού του Π.Ν. (ΒΟΕΑ, ΝΙΝ κα)

Ε. ποσοστιαία μείωση (21%) των (μικτών) αποζημιώσεων μελών των ΔΣ ΜΤΝ και ΕΑΑΝ από 01-01-2011.

ΣΤ. άμεσο διαχωρισμό του ΒΟΕΑ από το μέρισμα.

Ζ. εντολή για την μηνιαία ανάρτηση στο Διαδικτυακό χώρο του ΜΤΝ των αριθμών πρωτοκόλλων/ημερομηνιών των αιτήσεων για τη χορήγηση του εφάπαξ βοηθήματος από τα στελέχη και των αντιστοίχων ημερομηνιών χορήγησης σ' αυτά των σχετικών επιταγών, (με έναρξη από 01-01-2011), στο πλαίσιο της διαφάνειας, της διαύγειας και της χρηστής διοίκησης.

Η. εντολή να σταματήσουν οι κρατήσεις από το ΕΦΑΠΑΞ κατά τη χορήγηση του και να χρεώνονται μέσω μισθοδοσίας (μείωση φορολογητέου εισοδήματος) ώστε να απαλλάσσονται φορολογικά τα στελέχη για τις εν λόγω κρατήσεις.

Θ. Τέλος ενημερώνω ότι αποδέχομαι να απασχοληθώ εθελοντικά στο ΜΤΝ (μια εργάσιμη ημέρα ανα 15 νθήμερο για το επόμενα δυο έτη) χωρίς οικονομική επιβάρυνση. Παρακαλώ ωστόσο να θεσμοθετηθεί αυτή η διαδικασία προκειμένου και άλλοι συνάδελφοι που το επιθυμούν να εκδηλώσουν σχετική επιθυμία ώστε να μειωθεί το κόστος λειτουργίας του Ταμείου.

8. Είμαι πρόθυμος στην παροχή οποιονδήποτε στοιχείων -εγγράφων και διευκρινήσεων τυχόν απαιτηθούν.

Αποδέχομαι επίσης να συνδράμω όπως μπορώ άνευ οιασδήποτε απαίτησης, στο πλαίσιο της εφαρμογής κανόνων δικαίου και αποδοτικότητας στο Δημόσιο.

Σας ευχαριστώ. Με έκδηλη απογοήτευση,

Παράρτημα Α'

1. «Στις 31-1-12 στις 16:00 ημέρα Τρίτη διεξήχθη η συγκέντρωση των αποστράτων στο Πολεμικό Μουσείο όπως είχε ανακοινωθεί για την ενημέρωση των από επιτελείς που διέθεσε ο κ. Α/ΓΕΝ. Παρέστησαν αρκετοί απόστρατοι και το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΑΑΝ. Μετά το χαιρετισμό και την εισαγωγή του Προέδρου της ΕΑΑΝ, στο βήμα ανήλθε ο Υποναύαρχος (ΥΙ) Απ. Μαντίδης ΠΝ, διευθυντής της Α ΥΓ του ΓΕΝ ο οποίος κατά την διάρκεια της ομιλίας και τις επακόλουθες ερωτήσεις των αποστράτων είχε και την επικουρία του διευθυντού του ΝΝΑ....

Στη συνέχεια το λόγο έλαβε ο Αντιπλοίαρχος Μπακαλάκος ΠΝ του ΓΕΝ αρμόδιος για τον παραθερισμό, ο οποίος εξήγησε ότι η μοριοδότηση του παραθερισμού του 2012 θα γίνει σύμφωνα με την υπουργική απόφαση (σημειωτέον ότι η ΕΑΑΝ εργάζεται επί της ανωτέρω και συντάσσει νέο κανονισμό παραθερισμού ΕΑΑΝ).

Η απόφαση του υπουργού Εθν. Αμύνης υπ. αρ. Φ.400/32/82424/Σ.343 που έχει δημοσιευτεί στο ΦΕΚ Β' 1139/3-6-2011 αλλάζει ριζικά τα μέχρι πρότινος ισχύοντα στους ΕΑ και εστιάζεται κυρίως στους ΕΕ, στις πολυμελείς οικογένειες και στις οικογένειες με ανάπηρα άτομα.

Μετά το λόγο έλαβε η οικονομική ομάδα αποτελούμενη από τον Πρόεδρο του ΜΤΝ Αντιναύαρχο ε.α. Μ Κανάρη ΠΝ, το Γενικό Διευθυντή αυτού Αρχιπλοίαρχο (Ο) Δ. Μποϊλέ ΠΝ και τον Διευθυντή του Ε' ΚλΛδου του ΓΕΝ Αρχιπλοίαρχο (Ο) Δ. Μπαλόπουλο ΠΝ ο οποίος εξήγησε την πολιτική του ΓΕΝ ως προς την ενοποίηση των μετοχικών ταμείων η οποία για να γίνει θα πρέπει πρώτα να εξυγιανθεί το Μετοχικό Ταμείο Στρατού. Τα ταμεία δεν επιθυμούν αν ονομασθούν επικουρικά ακι αν υπαχθούν στο Υπουργείο Απασχόλησης. Επ' αυτού έχουν συμφωνήσει και τα τρία ταμεία. Ο Πρόεδρος του ΜΤΝ έδωσε μία γενική εικόνα του ταμείου, ο δε Γενικός Διευθυντής ανέλυσε πλήρως και με προβολή γραφημάτων την κατάσταση του ταμείου, τόνισε ιδιαίτερα το ποσό επιβεβλημένη ήτο η μείωση των μερισμάτων για να υπάρξει βιωσιμότητα σε βάθος χρόνου ώστε να έχουν προοπτική λήψης μερισμάτων και οι επερχόμενες γενεές λαμβανομένης υπόψη της δραστικής μείωσης των κοινωνικών πόρων, της αθρόας αποστρατείας, της οικονομικής συγκυρίας που έχει αρνητική επίπτωση στην εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας και το σημαντικότερο όλων, της αναλογίας ενεργών μελών προς μερισματούχους».

================================================

2.Η παρακάτω ανακοίνωση από 04-04-2012 του ΜΤΝ: «ΜΕΤΟΧΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΝΑΥΤΙΚΟΥ Α&ήνα 4 Απριλίου 2012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΘΕΜΑ: Αναδιάρθρωση Ελληνικού Χρέους και Επιπτώσεις στο ΜΤΝ

1. Το Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού, ενημερώνει τους μετόχους και μερισματούχους του για τα κατωτέρω:

α. Σύμφωνα με τους νόμους ΑΝ 1611/50, ν.2296/94 και ν.2469/97, τα διαϋέοιμα των ΝΠΔΔ υποχρεωτικώς κατατίϋενται στην Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ) και συνιστούν το «Κοινό Κεφάλαιο των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και ασφαλιστικών οργανισμών» το ενεργητικό του οποίου τοποθετείται άμεσα και αποκλειστικά με ευθύνη της ΤτΕ σε κινητές αξίες του Ελληνικού Δημοσίου (ομόλογα και έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου).

β. Κατόπιν ενημέρωσης μας από την ΤτΕ, το σύνολο των κεφαλαίων του ΜΤΝ και των Ειδικών Λογαριασμών του (Ε.Α.) τα οποία μέχρι την 9/3/2012 είχαν ενταχθεί στο Κοινό Κεφάλαιο καθώς και οι αξίες αυτών την 12/3/2012, μετά την εφαρμογή του προγράμματος ανταλλαγής ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου (PSI) στα πλαίσια αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους, έχουν ως εξής:

Φορέας
ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ στην ΤτΕ
την 9/3/2012
(Κεφάλαια)
Αξία Ενεργητικού του Κοινού Κεφαλαίου που
αντιστοιχεί στη μερίδα ΜΤΝ/ Ε.Λ. ΜΤΝ την
12/3/2012


ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΑΞΙΑ
ΤΡΕΧΟΥΣΑ ΑΞΙΑ
ΜΤΝ
30.689.800,99
17.549.856,44
9.385.139,01
ΝΙΝ
9.103.642,87
5.205.886,66
2.783.952,68
ΕΚΟΕΜΝ
60.595.062,44
34.651.076,66
18.530.360,78
              Ι
ΕΑΠΝ
1.998.006,92
1.142.553,34
611.003,40
ΕΛΟΑΝ
162.124,54
92.710,36
49.587,73
ΕΑΧΑΟΣ
13.171,66
7.532,17
4.027,98
ΕΑΧΑΟΙΑ
2.058.797,04
1.177.315,96
629.593,41


2. Όπως προκύπτει από τα παραπάνω στοιχεία οι συνολικές απώλειες που καταγράφονται στα διαθέσιμα του ΜΤΝ και των Ε.Λ./ΜΤΝ σε τρέχουσες αξίες ανέρχονται σε 72,6 εκατ. €, εξέλιξη η οποία έχει στο εγγύς μέλλον αρνητικό αντίκτυπο στη ρευστότητα του Ταμείου περιορίζοντας τις δυνατότητες κάλυψης των υποχρεώσεων του.

3. Προκειμένου κατ' αρχήν αντιμετωπιστεί το άμεσο πρόβλημα ρευστότητας που ανακύπτει για το ΜΤΝ, το ΔΣ/ΜΤΝ στη συνεδρίαση της 28ης Μαρτίου 2012 αποφάσισε τα ακόλουθα:

α. Την επ' αόριστο αναστολή χορήγησης δανείων στους μετόχους και μερισματούχους του Ταμείου, εξαιρουμένων αυτών που αιτούνται αποδεδειγμένα για έκτακτους σοβαρούς λόγους υγείας. Εκκρεμείς αιτήσεις πλην αυτών που αναφέρονται σε έκτακτους σοβαρούς λόγους υγείας, τίθενται στο αρχείο, β. Μετάθεση του χρόνου καταβολής των μερισμάτων ΜΤΝ, ούτως ώστε να μην πληρώνονται προκαταβολικά αλλά απολογιστικά, ως εξής:

(1) Καταβολή του μερίσματος διμήνου Μαΐου - Ιουνίου 2012 εξ ημισείας στο τέλος μηνός Απριλίου 2012 και στο τέλος μηνός Ιουνίου 2012, αντίστοιχα.

(2) Καταβολή του μερίσματος, αρχής γενομένης από το μέρισμα Ιουλίου - Αυγούστου 2012 και στο εξής, στο τέλος κάθε διμήνου.

γ. Τον καθορισμό από 1-4-2012 του βοηθήματος των πρώτων εξόδων πένθους (βοήθημα θανάτου) στο ύφος των 1.500 ευρώ.

4. Οι προαναφερθείσες επιπτώσεις από την αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους έχουν αναφερθεί στην εποπτεύουσα αρχή μαζί με συγκεκριμένες προτάσεις για την εκδήλωση ενεργειών με σκοπό την αναπλήρωση των απωλειών και τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του Ταμείου.

Αντιναύαρχος ε.α Μ. Κανάρης ΠΝ Πρόεδρος ΔΣ/ΜΤΝ»


================================================

3. Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΕΑΑΝ Ημερ.: 04-04-2012 

«1.- Με αφορμή διάφορα κακόβουλα σχόλια και ανακοινώσεις, τα οποία στρέφονται προσωπικά εναντίον μου, αλλά και καλόβουλες απορίες των Μελών μας, σχετικά με την στάση των δύο Μελών του ΔΣ/ΕΑΑΝ που μετέχουν στο 7μελές ΔΣ/ΜΤΝ, κατά τις τελευταίες συνεδριάσεις του, θα ήθελα να ενημερώσω τα Μέλη της ΕΑΑΝ για τα ακόλουθα:

α.- Είμαι εκείνος ο οποίος έδωσε μάχη για να συμμετέχουν στο ΔΣ/ΜΤΝ εκπρόσωποι εκ του ΔΣ/ΕΑΑΝ, όπως δεν συνέβαινε τα τελευταία χρόνια και επομένως ο τελευταίος ο οποίος θα υπαγόρευε ή θα δεχόταν ψήφο που θα ήταν ενάντια στα συμφέροντα των αποστράτων.

β.- Έχω συνηθίσει να μην κρύβομαι πίσω από το δάκτυλο μου και να μην αντιμετωπίζω τα προβλήματα επιφανειακά και επικοινωνιακά, αλλά να λέω πάντα την αλήθεια και να μάχομαι για το δίκαιο.

γ.- Ως Πρόεδρος της ΕΑΑΝ, η οποία είναι υπερκομματική, λαμβάνω τις αποφάσεις μου όχι με κομματικά ή πολιτικά κριτήρια, αλλά μόνο με γνώμονα το συμφέρον των Μελών της ΕΑΑΝ.

δ.- Είμαι υπεύθυνος και αναλαμβάνω τις ευθύνες μου ως Πρόεδρος της ΕΑΑΝ για την εύρυθμη και σωστή λειτουργία της, όπως και των Οργάνων αυτής συμπεριλαμβανομένων και των Μελών του ΔΣ/ΕΑΑΝ στο ΔΣ/ΜΤΝ. ε.- Ειδικά για το ΜΤΝ λαμβάνω πάντα υπόψη μου και τα συμφέροντα των εν ενεργεία.

στ.- Δεν είμαι οικονομολόγος και δεν έχω έγκριτη πληροφόρηση, πέραν αυτής που έχει ο κάθε πολίτης που ενδιαφέρεται να είναι ενήμερος, για να κρίνω εάν τα διλλήματα που ετέθησαν ήσαν πραγματικά ή ψεύτικα.

2.- Αναφορικά, τώρα, με την συνεδρίαση του ΔΣ/ΜΤΝ της 06-03-12 κατά την οποία συνεζητήθη, σύμφωνα με την εισήγηση του ΜΤΝ, το κούρεμα των ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου που κατείχε το ΜΤΝ και όχι το σύνολο των αποθεματικών του: α.- Το σύνολο των ομολόγων ονομαστικής αξίας 6.000.000 € και λήξεως από 20-03-12 μέχρι 20-08-2015, η οποία ήταν το 5,45% του συνολικού αποθεματικού του ΜΤΝ σε ομόλογα, που ανερχόταν στα 110.175.000 €, είχαν τρέχουσα τιμή με αποτίμηση της 28-02-2012 1.777.000 €.

β.- Τα ομόλογα αυτά, σε αντίθεση με το υπόλοιπο αποθεματικό του ΜΤΝ το οποίο ευρίσκετο υποχρεωτικά κατατεθειμένο στην Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ) βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, είχαν αγορασθεί από το ΜΤΝ το 2009 και αρχές του 2010, όταν δεν υπήρχε η κρίση, για επενδυτικούς σκοπούς.

γ.- Τα ερωτήματα τα οποία έθετε ο νόμος για το PSI ήταν τα εξής τρία : (1).- Υπέρ της τροποποίησης των όρων των ομολόγων και εθελοντική προσφορά των κατεχομένων τίτλων για ανταλλαγή (κούρεμα )

(2).- Υπέρ της τροποποίησης των όρων των ομολόγων αλλά μη εθελοντική προσφορά των κατεχομένων τίτλων για ανταλλαγή (κούρεμα ). (3).- Κατά της τροποποίησης των όρων των ομολόγων και κατά της προσφοράς των κατεχομένων τίτλων για ανταλλαγή (κούρεμα ) δ.- Εάν δεν γινόταν το PSI, τα ομόλογα της παραγράφου 2α θα είχαν μηδενική αξία, ενώ με το PSI θα έχαναν το 53,5% της ονομαστικής τους αξίας και έτσι θα απέμενε το 47,5% ήτοι 2.850.000 €. Επομένως το δίλλημα ήταν μεταξύ του μηδέν (0) και των 2.850.000 €.

ε.- Το ΔΣ/ΜΤΝ συμπεριλαμβανομένων και των 2 Μελών του ΔΣ/ΕΑΑΝ ομόφωνα ψήφισε σύμφωνα με την εισήγηση "Να μην προσφερθούν τα ομόλογα για ανταλλαγή και να καταστούν τα υπόψη ομόλογα ανταλλάξιμα στα πλαίσια του προγράμματος, μόνον εφόσον τούτο καταστεί πραγματικά αναπόφευκτο από την ελληνική πολιτεία στα πλαίσια της συνολικής προσπάθειας που καταβάλει για την αποφυγή της επαπειλούμενης δημοσιονομικής και χρηματοπιστωτικής χρεοκοπίας.

Επίσης αποφασίζει την δεύτερη επιλογή, ψήφος "ΥΠΕΡ."

στ.- Από την συνεκτίμηση των παραμέτρων προκύπτει ότι η ψήφος "ΚΑΤΑ" ως παράγραφος 2γ(3) των Μελών του ΔΣ/ΕΑΑΝ, αλλά και του ΔΣ/ΜΤΝ δεν θα άλλαζε το αποτέλεσμα, γιατί το κούρεμα εάν δεν γινόταν εθελοντικά θα γινόταν με την ενεργοποίηση των CACs ή εάν δεν ολοκληρώνετο το PSI τα ομόλογα δεν θα επληρώνοντο. Επομένως ψήφος "ΚΑΤΑ" ουδεμίαν αξία θα είχε, απλώς επικοινωνιακά, ότι πήγαμε κόντρα στο σύστημα.

ζ.- Βάσει των ανωτέρω, η απόφαση που ελήφθη ήταν η καλύτερη από τις τρείς που υπήρχαν και επιβεβλημένη, γιατί ως Απόστρατοι, που είχαμε και συνεχίζουμε να έχουμε θέσει τους εαυτούς μας στην υπηρεσία της Πατρίδας, δεν μπορούσαμε να αγνοήσουμε την επίκληση της σωτηρίας της.

3.- Αναφορικά με την συνεδρίαση του ΔΣ/ΜΤΝ της 28-03-2012, ελήφθησαν οι ακόλουθες αποφάσεις, ως πρώτο μέτρο της έλλειψης ρευστότητας του ΜΤΝ συνεπεία του κουρέματος:

α.- Επ' αόριστον αναστολή της χορήγησης δανείων στους μετόχους και μερισματούχους του Ταμείου, εξαιρουμένων αυτών που αιτούνται αποδεδειγμένα για έκτακτους σοβαρούς λόγους υγείας. Εκκρεμείς αιτήσεις πλην αυτών που αναφέρονται σε έκτακτους σοβαρούς λόγους υγείας, τίθενται στο αρχείο.

β.- Μετάθεση του χρόνου καταβολής των μερισμάτων, ούτως ώστε να μην πληρώνονται προκαταβολικά αλλά απολογιστικά ως εξής:

(1).- Καταβολή του μερίσματος διμήνου Μαΐου - Ιουνίου 2012, εξ ημισείας στο τέλος μηνός Απριλίου 2012 και στο τέλος μηνός Ιουνίου 2012 αντίστοιχα.

(2).- Καταβολή του μερίσματος αρχής γενομένης από το μέρισμα Ιουλίου - Αυγούστου 2012 και στο εξής στο τέλος κάθε διμήνου.

γ.- Καθορισμός από 01/04/2012 του βοηθήματος πρώτων εξόδων πένθους (βοήθημα θανάτου ) στο ύψος των 1.500,00 €.

4.- Συμφωνήσαμε στις προτάσεις της ανωτέρω παραγράφου 3 και ειδικά της παραγράφου 3β, γιατί το ΜΤΝ σε επίμονες ερωτήσεις μας, απήντησε ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τα εναπομείναντα μετά το κούρεμα διαθέσιμα (της ονομαστικής αξίας του ενεργητικού της 12-03-2012 που ήταν 27.915.499,87 €), επομένως ή θα επελέγετο η λύση που προτάθηκε ή θα γινότανάμεση υείωσπ του Μερίσματος και του ΕΚΟΕΜΝ. Προτιμήσαμε την λύση που προτάθηκε γιατί είχε τα ακόλουθα πλεονεκτήματα :

α.- Δεν επέβαλε μόνιμη μείωση των μερισμάτων.

β.- Δεν μείωνε τις υπόλοιπες παροχές που συναρτώνται με το ύψος του μερίσματος.

γ.- Βοηθούσε το ΜΤΝ στις περιπτώσεις αναζήτησης οφειλών που δημιουργούνται προς το Ταμείο λόγω της προκαταβολής του μερίσματος.

δ.- Λόγω των περικοπών αυτών θα επέρχοντο μειώσεις στα έξοδα του Ταμείου και πιθανόν να αποφεύγετο η περαιτέρω μείωση των μερισμάτων.

στ- Άφηνε περιθώρια καλυτέρευσης της κατάστασης.

5.- Πέραν των ανωτέρω, η ΕΑΑΝ με την από 29-03-2012 επιστολή της προς τον κο ΥΠΕΘΑ, η οποία έχει αναρτηθεί και στην ιστοσελίδα της, προτείνει τρόπους αποκατάστασης της ζημίας που έχει υποστεί το ΜΤΝ και η ΕΑΑΝ συνεπεία του PSI.

6.- Ζητώ συγγνώμη για το προσωπικό ύφος, αλλά είμαι υποχρεωμένος να το

τηρήσω, γιατί έχω υποστεί προσωπικές επιθέσεις και πρέπει να απαντήσω

Αντιναύαρχος εα Σπ. Περβαινάς Π.Ν. Πρόεδρος Ε.Α.Α.Ν.»

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

καλησπέρα επειδή είστε ενήμερος για τα θέματα του μτν ήθελα να ρωτήσω για το βοεα..ανδεν εχω χρέη στην εφορία αλλά εχω δάνειο η πιστωτιη έχουν δικαίωμα να μου αρνηθούν την προικοδοτηση;;

Ανώνυμος είπε...

καλησπέρα επειδή είστε ενήμερος για τα θέματα του μτν ήθελα να ρωτήσω για το βοεα..ανδεν εχω χρέη στην εφορία αλλά εχω δάνειο η πιστωτιη έχουν δικαίωμα να μου αρνηθούν την προικοδοτηση;;

ntsa είπε...

καλησπέρα επειδή είστε ενήμερος για τα θέματα του μτν ήθελα να ρωτήσω για το βοεα..ανδεν εχω χρέη στην εφορία αλλά εχω δάνειο η πιστωτιη έχουν δικαίωμα να μου αρνηθούν την προικοδοτηση;;