ΟΥΤΕ Η ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗ , ΟΥΤΕ Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗΣ ΝΕΑΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΤΟΥ ΕΚΣΕΔ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ , ΟΥΤΕ ΤΟ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΤΟ «ΠΑΓΩΜΑ» ΤΗΣ ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΤΗΤΙΚΟΥ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΙΠΤΑΜΕΝΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ Λ.Σ. , ΟΥΤΕ Η ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΟΥ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΧΡΟΝΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΛΣ ΑΠΟ ΑΕΝ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΤΑ ΠΛΩΤΑ ΤΟΥ Λ.Σ , ΟΥΤΕ ΟΙ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΙΣΘΟ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΟΥ ΛΣ ,ΟΥΤΕ Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ –ΤΑ ΑΠΛΗΡΩΤΑ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ –ΠΛΕΥΣΙΜΑ ΚΑΤΑΦΕΡΑΝ ΝΑ ΑΠΟΣΠΑΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΟΥΣ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΟΥ Λ.Σ ………….
<< Βοηθώντας τον συνάνθρωπο στην θάλασσα!
• Στον Σαρωνικό βρέθηκαν να κινδυνεύουν πέρυσι τα περισσότερα σκάφη
• Για ποιους λόγους χρειάστηκε να κινητοποιηθεί το Λιμενικό Σώμα και να προσφέρει βοήθεια σε σκάφη και ανθρώπους στην θάλασσα.
• Ποιοι οι μήνες με τα περισσότερα περιστατικά.
• Ποιες οι θαλάσσιες περιοχές με τα περισσότερα και με ποιες με τα λιγότερα περιστατικά
Ο Σαρωνικός ήταν πέρυσι η θαλάσσια περιοχή όπου χρειάστηκε να επέμβει, τις περισσότερες φορές, το Λιμενικό Σώμα για να προσφέρει βοήθεια σε κινδυνεύοντα σκάφη.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής στον Σαρωνικό χρειάστηκε να παρασχεθεί βοήθεια σε 206 περιστατικά με δεύτερη την περιοχή του Βορείου Ιονίου, όπου χρειάστηκε να δοθεί βοήθεια σε 155 σκάφη.
Αυτή η αυξημένη ανάγκη παροχής βοήθειας στον Σαρωνικό εξηγείται από το γεγονός ότι είναι μια θαλάσσια περιοχή με μεγάλη κυκλοφορία σκαφών, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες.
Συνολικά, πάντως, το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) του υπουργείου Ναυτιλίας επελήφθη το 2012 σε
1.180 περιστατικά με 2.839 εμπλεκόμενα άτομα εντός της Ελληνικής περιοχής έρευνας και διάσωσης, που κατά μέσο όρο αντιστοιχούν σε τρία περιστατικά την ημέρα ενώ σημειώθηκαν και 250 περιστατικά εκτός περιοχής FIR, στα οποία ήταν το πρώτο κέντρο που έλαβε τον συναγερμό κινδύνου.
Δυστυχώς, από τα συνολικά 2.839 άτομα, στα οποία παρασχέθηκε βοήθεια αναφέρθηκαν 83 ανθρώπινες απώλειες (ποσοστό 3% επί του συνόλου των εμπλεκομένων ατόμων στα περιστατικά του έτους).
Οι αιτίες που προκάλεσαν τις κινητοποιήσεις των αρχών
Τα πιο πολλά περιστατικά που
χρειάστηκε να επέμβουν δυνάμεις του Λιμενικού Σώματος αφορούσαν μηχανική βλάβη σκάφους (138) και δευτερευόντως την ακυβερνησία (115 περιστατικά).
Από εκεί και πέρα, άλλες συχνές αιτίες, που έγινε κινητοποίηση ήταν:
Ρίψη φωτιστικών σημάτων κινδύνου (111 περιστατικά), Μεταφορά ασθενή/τραυματία από πλοίο (87), προσάραξη σκάφους (81), ναυτιλιακός κίνδυνος (62), αγνοούμενος κολυμβητής/ψαροντουφεκάς (54), καταγγελίες (48), περισυλλογή μεταναστών (45) κ.α.
Να σημειωθεί ότι έγιναν και 155 κινητοποιήσεις όταν λήφθηκαν δορυφορικά σήματα κινδύνου (alerts).
Οι μήνες με τις περισσότερες κινητοποιήσεις
Όπως είναι αναμενόμενο τα περισσότερα συμβάντα σημειώνονται το καλοκαιρινό τρίμηνο, στο οποίο σημειώνεται το 44% των συμβάντων ολόκληρου του έτους.
Πέρυσι, ο μήνας με τα περισσότερα συμβάντα ήταν ο Αύγουστος, κατά τον οποίο σημειώθηκε το 18% των συμβάντων του έτους.
Ειδικότερα, τον Αύγουστο ήταν ο πρώτος μήνας σε συμβάντα (214) και σε άτομα που παρασχέθηκε συνδρομή (574).
Ακολουθούν σε αριθμό συμβάντων ο Ιούλιος (181) και ο Ιούνιος (126). Όμως, σε ότι αφορά τον αριθμό των προσώπων που προσφέρθηκε βοήθεια μετά τον Αύγουστο ακολουθεί ο Νοέμβριος (52 περιστατικά με 443 άτομα) και έπονται ο Ιούλιος (329 άτομα), ο Απρίλιος (80 περιστατικά 264 άτομα) και ο Ιούνιος (253 άτομα).
Οι "επικίνδυνες" και οι "ήρεμες" περιοχές
Τέλος σε ότι αφορά τις περιοχές, που έγιναν τα περισσότερα συμβάντα όπως προαναφέρθηκε προηγείται ο Σαρωνικός (206) και το Βόρειο Ιόνιο (155). Ακολουθούν το νοτιοδυτικό Αιγαίο (93), το βορειοδυτικό Αιγαίο (83), ο νότιος Ευβοϊκός (73), το νοτιοανατολικό Αιγαίο (64) κ.α.
Τα λιγότερα περιστατικά (4) σημειώθηκαν στο Καρπάθιο πέλαγος, στο νοτιοανατολικό Κρητικό (12), στο νοτιοδυτικό Κρητικό (13) και στον Κορινθιακό (22)
pireas2day.gr >>
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου