Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου 2013

ΠΕΑΛΣ: Διατύπωση απόψεων επί θεμάτων που αφορούν στα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και εμπεριέχονται στο Σχέδιο Νόμου Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις»

Αριθμ. Πρωτ.:66/13    

ΠΡΟΣ: 
κ. Αρχηγό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
Αντιναύαρχο ΛΣ ΜΠΑΝΤΙΑ Δημήτριο    

ΚΟΙΝ.: ΥΝΑ/ Α.ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ./Α΄ ΥΛΣ – Β΄ ΥΛΣ – ΓΕΛΣ – ΠΚ Α΄ - ΕΠΟΠΤΗΣ ΕΚΣΕΔ/ΚΕΠΙΧ - ΠΚ Β΄ - ΠΚ Γ΄ -  ΕΠΟΠΤΗ ΔΙΧΕΔΑΠ/ΔΟΣΠΑΣΠ/ΔΙΚΥΕΕΦ - ΠΚ Δ΄ -  ΠΚ Ε' – ΠΚ ΣΤ΄– ΕΠΟΠΤΗ ΔΝΠΑ/ΔΑΝ - ΕΠΟΠΤΗ ΔΕΚΝ - ΚΕΕΠ   

Κύριε Αρχηγέ,
Με την παρούσα επιστολή, θα θέλαμε να σας μεταφέρουμε την έντονη ανησυχία, τον προβληματισμό αλλά και την δυσαρέσκεια που επικρατεί στις τάξεις των Αξιωματικών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ (όλων των προελεύσεων και κατηγοριών) για τηνστοχοποίησή τους και την εις βάρος τους μεροληψία, όπως περίτρανα καταδεικνύεται μέσα από την πρόσφατη νομοθετική πρωτοβουλία που έχει αναλάβει ο κ. Υπουργός και συγκεκριμένα μέσα από τις προωθούμενες τροποποιήσεις που αφορούν στους Ν. 4150/2013 και 3079/2002 καθώς στα Π.Δ 81/2012 και 37/2012.
Με τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις, επιλεκτικά και αναίτια, επιχειρείται η ανατροπή προς το δυσμενέστερο υφιστάμενων διατάξεων για τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ακόμα και πολύ πρόσφατων (2013), δημιουργώντας στους Αξιωματικούς αίσθημα αδικίας αλλά και ταυτόχρονα απορίας για την πραγματική σκοπιμότητα των εμπνευστών των προωθούμενων διατάξεων, καθώς η προβαλλόμενη επιχειρηματολογία όπως προκύπτει από την αιτιολογική έκθεση, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να σταθεί εμπρός στην πλήρη απαξίωση του θεσμού των Αξιωματικών που θα είναι και το μοναδικό «κέρδος» από αυτές τις ρυθμίσεις.
Συγκεκριμένα:
  1. Η  προωθούμενη διάταξη για την κατάργηση της παραγράφου 6 του άρθρου 6 του Ν. 4150/2013 (Α΄ 102) «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» και η αντικατάστασή του από άλλες, επιφέρει:
α) τον περιορισμό της αυτοτέλειας της λειτουργίας του Αρχηγείου ΛΣ –ΕΛ.ΑΚΤ, αφού περιορίζει τον ρόλο του Αρχηγού σε ρόλο εισηγητήκαι μόνο, καθώς πλέον οι Ανώτατοι Αξιωματικοί θα μετατίθενται με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου.
β) την εξαίρεση από τα αντικειμενικά κριτήρια των μεταθέσεων του συνόλου των  Αξιωματικών, αφού ανατρέπεται άρδην το μέχρι σήμερα υφιστάμενο καθεστώς μεταθέσεων, καθιστώντας πλέον τονΑξιωματικό έρμαιο της εκάστοτε πολιτικής εξουσίας. Ο ισχυρισμός ότι αφορά στους Αξιωματικούς από το βαθμό του Πλωτάρχη και πάνω κρίνεται ως ψευδεπίγραφη, γιατί στην ουσία κατεδαφίζει το αντικειμενικό σύστημα μεταθέσεων (μόρια) για το σύνολο των Αξιωματικών Λ.Σ, όλων των προελεύσεων.
γ) την ακύρωση της δικαιοδοσίας του συλλογικού οργάνου (Συμβουλίου Προσφυγών) ή του Αρχηγού αφού προβλέπει μεταφορά της αρμοδιότητας ακυρώσεων ή τροποποιήσεων διαταγών μεταθέσεων από το συλλογικό όργανο ή τον Αρχηγό, στην δικαιοδοσία του κ. ΥΝΑ (Ανωτάτων – Ανωτέρων).
  1. Η προωθούμενη διάταξη για την προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 120 του Ν. 3079/2002, (Α 311), όπως αυτό τροποποιήθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 13 του ν. 3490/2006 (Α΄206) και ισχύει, με την οποία υποχρεώνονται τα στελέχη που μετατίθενται ή αποσπώνται  σε υπηρεσίες του  εξωτερικούσε πρόσθετη παραμονή στο Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή, για χρονικό διάστημα ίσο με το χρονικό διάστημα που διήρκεσε η μετάθεση ή η απόσπασή τους, ανεξάρτητα εάν έχουν κατοχυρώσει συνταξιοδοτικόδικαίωμα, κρίνεται ως άδικη και συνεπαγόμενη διακριτικής μεταχείρισης εις βάρος των εν λόγω Αξιωματικών. Δεν είναι δυνατόν να καταργείται «με το έτσι θέλω» κεκτημένο συνταξιοδοτικό δικαίωμα στελεχών, τα οποία επελέγησαν κατόπιν προβλεπόμενης διαδικασίας να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε θέση του εξωτερικού. Άλλωστε οι υπηρεσίες αυτές έχουν συσταθεί από την πολιτεία ώστε να εξυπηρετούν τις ανάγκες και τις υποχρεώσεις του κράτους και όχι για να εξυπηρετούν τα στελέχη που μετατίθενται ή αποσπώνται σε αυτές και εξ αυτού του λόγου δεν τους γίνεται καμία «χάρη», ώστε  στη συνέχεια να υποχρεούνται  να «ανταποδώσουν».
  2. Με την προσθήκη περίπτωσης γ στην παρ. 1 του άρθρου 10 αλλά και με την αντικατάσταση της παρ. 2 του άρθρου 10 του ΠΔ. 81/2012 (Α΄ 139)επέρχονται ξαφνικά τροποποιήσεις επί το δυσμενέστερο για τις προαγωγές των Ανωτέρων και Ανωτάτων Αξιωματικών Λ.Σ., δημιουργώντας προβλήματα στους ήδη υπηρετούντες στους βαθμούς αυτούς, χωρίς ουσιαστική και επαρκή αιτιολόγηση.
  3. Η προωθούμενη διάταξη για την κατάργηση της περίπτωσης ε΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 5 και της παραγράφου 5 του άρθρου 7 του π.δ. 81/2012 (Α’ 139), η οποία μόλις το 2012 θεσμοθετήθηκε και φάνηκε πως κατάφερε να λύσει το χρονίζον πρόβλημα της εξέλιξης και των προαγωγών των αξιωματικών ειδικότητας Οικονομικού, Τεχνικού, Υγειονομικού και Νομικού, αποτελεί οπισθοδρόμηση, καταργώντας κάθε έννοια εξέλιξης και σταδιοδρομίας για τα εν λόγω στελέχη και θα επαναφέρει πλείστα προβλήματα διοικητικής φύσης τόσο για τα στελέχη όσο και την ίδια την Υπηρεσία. Ο ισχυρισμός ότι δημιουργούνταν στρεβλώσεις και επιπλέον δημοσιονομική επιβάρυνση, από μια διάταξη που τροποποιήθηκε μόλις μερικούς μήνες νωρίτερα, από τους σημερινούς κυβερνητικούς εταίρους, μόνο θυμηδία μας προκαλεί και δείχνει επίσης τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται τα θέματα.  
  4. Η προωθούμενη διάταξη για την αντικατάσταση της παρ. 2 του άρθρου 10 του πδ 81/2012 (Α΄ 139), με την οποία μεταξύ άλλων προβλέπεται ότι ο μέγιστος χρόνος παραμονής σε θέση Διευθυντή Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου ή Προϊσταμένου Λιμενικής Αρχής δεν μπορεί να υπερβαίνει τα τρία (3) έτη,  θα οδηγήσει σε μία ex legemυποχρεωτική αναζήτηση διευθυντή ανά τριετία, γεγονός που θα στέκεταιως εμπόδιο στη συνέχιση των καθηκόντων και του έργου ενός ικανού στελέχους, με εν γένει αρνητικές αλυσιδωτές συνέπειες στο Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. ως προς τον τομέα αρμοδιοτήτων και καθηκόντων που αυτός συντονίζει και κατευθύνει. 
  5. Η προωθούμενη διάταξη για την αναδιατύπωση της παρ. 5 του άρθρου 4 του π.δ. 37/2012 (Α΄ 75) που αφορά τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. που τίθενται σε κατάσταση υπηρεσίας γραφείου (καταληκτικός βαθμός), έρχεται σε πλήρη σύγκρουση με το περί δικαίου αίσθημα και τοανθρωπιστικό πρόσωπο που πρέπει να δείχνει η Πολιτεία όταν πρόκειται για τέτοιου είδους ευαίσθητα ζητήματα υγείας. Είναι πραγματικά απάνθρωπο τα στελέχη αυτά να δέχονται ξαφνικά μείωση βαθμών, εξαιτίας απρόβλεπτου παράγοντα υγείας που τα οδήγησε στην υφιστάμενη υπηρεσιακή τους κατάσταση. Άλλωστε, με τη μείωση του βαθμού τους δημιουργείται ζήτημα ιεραρχίας με κατώτερά τους στελέχη, που ξαφνικά τυχόν υπερισχύουν βαθμολογικά.
ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ

Να ΣΤΗΡΙΞΕΤΕ έμπρακτα τον θεσμό των Αξιωματικών, λαμβάνοντας υπόψη την υψηλή αποστολή τους, αλλά και τις ιδιαιτερότητες  που αντιμετωπίζουν κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, ιδιαίτερα την κρίσιμη αυτή χρονική περίοδο, που κατακτήσεις και δικαιώματα ισοπεδώνονται στο όνομα της οικονομικής κρίσης και να ΑΝΑΛΑΒΕΤΕ προσωπικά κάθε πρωτοβουλία για την απόσυρση των ως άνω μεροληπτικών ρυθμίσεων. Εξάλλου, όλοι κάθε φόρα κρινόμαστε από τις θέσεις, τις απόψεις, αλλά κυρίως από τις ενέργειες ή τις παραλήψεις μας. 

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος                       Ο Γενικός Γραμματέας
Δημήτριος ΣΑΪΤΑΚΗΣ       Σπυρίδων ΠΑΣΣΑΚΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: