Τετάρτη 1 Απριλίου 2015

ΠΕΑΛΣ: ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Αποτρέψτε την «καθήλωση» των επιχειρησιακών μέσων του Λιμενικού

Αριθμ. Πρωτ.: 60/15


ΠΡΟΣ: Αν. Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού 
κ. Θοδωρή Δρίτσα


ΚΟΙΝ: Αρχηγό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
Αντιναύαρχο ΛΣ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟ Αθανάσιο


ΘΕΜΑ: Καθορισμός νέου του κανονιστικού πλαισίου για τον ομαλό ανεφοδιασμό των επιχειρησιακών μέσων με καύσιμα 


Κύριε Υπουργέ, 


Με αφορμή σωρεία διαμαρτυριών συναδέλφων μας, Προϊσταμένων Λιμενικών Αρχών ανά την Επικράτεια, παρεμβαίνουμε για να θέσουμε υπόψη σας ένα σοβαρότατο θέμα που ξεκίνησε από 01/01 τρέχοντος έτους και αφορά στον ομαλό ανεφοδιασμό των επιχειρησιακών μέσων του Λιμενικού Σώματος με καύσιμα. Το πρόβλημα εντοπίζεται στην αλλαγή του τρόπου προμήθειάς τους από το ελεύθερο εμπόριο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις διατάξεις του ν. 4281/2014(ΦΕΚ 160 Α΄) και τις σχετικές οδηγίες των αρμόδιων υπηρεσιών των Υπουργείων Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας & Αιγαίου.


Εδώ και τρείς μήνες, οι Προϊστάμενοι των περιφερειακών Υπηρεσιών του Λιμενικού Σώματος (Διοικητές ΠΕΔΙΛΣ - Λιμενάρχες) καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες και δίδουν καθημερινά μάχη με το χρόνο και τα προβλήματα, ακόμη και με τον περιορισμό των κινήσεων στις απολύτως αναγκαίες, για να αποτρέψουν την καθήλωση των επιχειρησιακών μέσων (πλωτών - χερσαίων) των Υπηρεσιών τους λόγω της απουσίας κανονιστικού πλαισίου προμήθειας καυσίμων, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια του πολίτη και την αστυνόμευση. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες μας ήδη είκοσι εννέα εξ’ αυτών λειτουργούν «στο κόκκινο».


Δυστυχώς όμως, παρά τις συνεχείς διαμαρτυρίες, αγκυλώσεις αλλά και η αδυναμία αντίληψης της επείγουσας κατάστασης, που αντιμετωπίζουν οι προαναφερόμενες Υπηρεσίες, μας κρατούν ακόμη σε μεγάλη απόσταση από την λύση.


Προς τούτο, σας καλούμε άμεσα και χωρίς χρονοτριβή να επιλύσετε το σημαντικό αυτό ζήτημα, που άπτεται της εύρυθμης λειτουργίας του οργανισμού που υπηρετούμε και των κρίσιμων υπηρεσιών που παρέχουμε στους τομείς της ασφάλειας, αστυνόμευσης, έρευνας και διάσωσης κλπ, στον Έλληνα πολίτη. 


Επισημαίνουμε ότι η όποια καθυστέρηση θα έχει ως αποτέλεσμα την ήδη επιβαρυμένη κατάσταση στους τομείς που προαναφέρουμε αλλά και την επιδείνωση του ούτως ή άλλως έντονου εργασιακού άγχους που αντιμετωπίζουν τα στελέχη μας, λόγω των συνεχών ελλείψεων σε διάφορους τομείς.
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος                      Ο Γενικός Γραμματέας
Δημήτριος ΣΑΪΤΑΚΗΣ     Σπυρίδων ΠΑΣΣΑΚΟΣ

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Μείζον θέμα ασφάλειας προκύπτει από την έλλειψη καυσίμων για τα πλωτά του λιμενικού. Τα τεπόζιτα έχουν "στεγνώσει" και τα σκάφη έχουν περιορίσει, στις απολύτως απαραίτητες, τις κινήσεις τους. Επιπλέον, κινδυνεύουν να υποστούν βλάβες και να χάσουν ίσως και τις εγγυήσεις τους τα ολοκαίνουργια τζιπ που έχουν προμηθευθεί λιμενικές αρχές ανά την Ελλάδα, καθώς αναγκάζονται να τα ανεφοδιάζουν με ακατάλληλα καύσιμα για τις προδιαγραφές του κατασκευαστή και τους όρους του προμηθευτή.

Οι περιπέτειες, αυτές, του λιμενικού έχουν ξεκινήσει από τα τέλη του προηγούμενου χρόνου και τώρα κορυφώνονται όσο δεν υπάρχουν άμεσες πρωτοβουλίες από την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία. Το πρόβλημα εντοπίζεται, όπως επισημαίνει η ΠΕΑΛΣ σε επιστολή καταγγελίας - παρέμβασης που απέστειλε στον Υπουργό και τον Αρχηγό, στην αλλαγή του τρόπου προμήθειας καυσίμων από το ελεύθερο εμπόριο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις διατάξεις του ν. 4281/2014(ΦΕΚ 160 Α) ( αφορά στις προμήθειες του δημοσίου) και τις σχετικές οδηγίες των αρμόδιων υπηρεσιών των Υπουργείων Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας & Αιγαίου.

Καθώς οι προβλεπόμενες νέες διαδικασίες δεν έχουν μπει σε εφαρμογή και δεν υπάρχουν προμήθειες, τα κατά τόπους λιμεναρχεία αναγκάζονται να "πέσουν στην ανάγκη" του στρατού ώστε να εξασφαλίσουν καύσιμα. Και όπου υπάρχει η δυνατότητα έχει καλώς. Επειδή όμως υπάρχουν και περιοχές όπου οι ένοπλες δυνάμεις δεν διαθέτουν εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού συμβαίνουν και τα.... αχαρακτήριστα! Το σκάφος φεύγει, όπως - όπως και με κίνδυνο κάποιες φορές να "μείνει" από πετρέλαια στη διαδρομή, ταξιδεύει ως το άλλο σημείο ή νησί για να φουλάρει αλλά επιστρέφοντας στην έδρα του έχει πάλι μισοάδειο τεπόζιτο εξαιτίας της διαδρομής της επιστροφής!

Ακόμα και με....βαρέλια ανεφοδιάζονται πλέον τα σκάφη ενώ σε οικονομικά χαλεπούς καιρούς τα καύσιμα κοστίζουν σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα ακριβότερα καθώς γίνεται μεταφορά από μακρυνές περιοχές με βυτία του λιμενικού.

Επιπλέον ο στρατός δεν διαθέτει όλους τους τύπους καυσίμων που είναι κατάλληλοι για τα επιχειρησιακά μέσα του Λιμενικού με αποτέλεσμα να τίθενται και θέματα σωστής λειτουργίας τους. Τα καινούργια τζιπ για παράδειγμα που παρελήφθησαν πριν λίγους μήνες, βρίσκονται ακόμα στην εγγύηση, ωστόσο σε αρκετια να μηνές περιπτώσεις δεν ανεφοδιάζονται με την ποιότητα του καυσίμου που απαιτεί ο κατασκευαστής με ό,τι αυτό συνεπάγεται!

Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που το Λιμενικό στεγνώνει από πετρέλαια και βενζίνες...αλήστου μνήμης εποχές τέτοιες έχουν ξαναπεράσει οι πλωτατζήδες και παλιότερα και μάλιστα λίγο μετά τους Ολυμπιακούς, εκεί γύρω στο 2006-2007... Τότε που καύσιμα και βλάβες είχαν προκαλέσει "έμφραγμα"...σε όλο το επιχειρησιακό κομμάτι του Σώματος. Να θες να κάνεις δηλαδή τη δουλειά σου και με το παραπάνω και να μην μπορείς να...κουνηθείς.

Για να μην τεθούν, λοιπόν, σύντομα θέματα ζωής και θανάτου απαιτούνται άμεσες πρωτοβουλίες από την ηγεσία πολιτική και στρατιωτική με δεδομένο ότι στο Αιγαίο οι ανάγκες των κατοίκων σε έκτακτα περιστατικά μεταφοράς ασθενών, οι ανάγκες διάσωσης μεταναστών και άλλων ανθρώπων που κινδυνεύουν στη θάλασσα αλλά και η καθημερινή 24ωρη αστυνόμευση δεν μπορούν να περιμένουν λέγοντας..."βάστα Τούρκο να γεμίσω".

Δώρα Βογιατζάκη