Του Θανάση Λαμπρόπουλου
Δουλεύοντας ακατάπαυστα, χωρίς όρια αλλά και..υπερωρίες, οι 2000 περίπου άνδρες της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗΣ(ΗΕLLENIC COST GARD),και οι οποίοι επί το πλείστον αποτελούν τα πληρώματα των περίπου 100 περιπολικών σκαφών που αποστολή έχουν και την φύλαξη των θαλάσσιων συνόρων της χώρας, προσπαθούν αν μη τι άλλο να αποτρέψουν τους οργανωμένους σύγχρονους δουλεμπόρους να μεταφέρουν και να αποβιβάσουν στα νησιά μας, κυρίως της Δωδεκανήσου και του ΒΑ Αιγαίου πρόσφυγες που κυρίως προέρχονται από εμπόλεμες χώρες η οικονομικούς μετανάστες από την Ασία και την Αφρική.
Έχοντας τρία από τα πιο σύγχρονα και οπλισμένα σκάφη του Λ.Σ(ΠΛΣ 060,ΠΛΣ 070,ΠΛΣ 080) που εδρεύουν στα νησιά της Δωδεκανήσου, αλλά και δεκάδες άλλα μικρότερα όπως είναι τα POB-24G,τα MIL 40,τα MAGNA ONDA και τα SUPER ONDA,οι αξιωματικοί, υπαξιωματικοί και οι Λιμενοφύλακες που υπηρετούν στα σκάφη της ελληνικής ακτοφυλακής έχουν αφήσει πλέον τα απάνεμα αγκυροβόλια και «οργώνουν» νυχθημερόν από άκρη σε άκρη ολόκληρο το ελληνικό Αρχιπέλαγος προσπαθώντας είτε εντοπίζοντας για να αποτρέψουν κάθε δουλεμπορικό πλοιάριο η πλοίο να παραβιάσει τα θαλάσσια σύνορα μας, είτε να περισώσει δεκάδες πρόσφυγες η μετανάστες που οι σύγχρονοι δουλέμποροι που σημειωτέον δρουν στην γειτονική Τουρκία, τους άφησαν στο έλεος της … μανιασμένης θάλασσας.
Εξαντλώντας ακόμα και τα ανθρώπινα όρια της αντοχής τους τα πληρώματα των περιπολικών σκαφών του Λ.Σ, όπου και αν βρίσκονται δίνουν την καθημερινή τους μάχη, ενώ όπως λέει χαρακτηριστικά στο ZOUGLA PORT λιμενάρχης νησιού του ΒΑ Αιγαίου που τυγχάνει να προέρχεται από το Εμπορικό Ναυτικό και ως εκ τούτου τις περισσότερες ημέρες είναι και κυβερνήτης του περιπολικού σκάφους που εδρεύει στο νησί, τα πληρώματα έχουν να κοιμηθούν στα σπίτια τους πάνω από 48 ώρες.
Κάτι τέτοιο φυσικά όπως επισημαίνει είναι σημαντικός παράγοντας υπερβολικής κούρασης, κάτι που όμως δεν το σκέπτονται καν τα «παιδιά» λέει χαρακτηριστικά και τονίζει ότι πλέον τα νησιά εκεί χρειάζονται περαιτέρω ενίσχυση τόσο σε έμψυχο υλικό όσο και σε περιπολικά σκάφη, έτσι ώστε κάθε απόπειρα παραβίασης των θαλάσσιων συνόρων μας και η αποβίβαση παράνομων ανθρώπων εκ μέρους των δουλεμπόρων να είναι αποτρεπτική.
Εδώ φυσικά θα πρέπει να επισημανθεί ότι μετά την αλλαγή τρόπου προμήθειας καυσίμων τα περισσότερα περιπολικά σκάφη του Λ.Σ αντιμετωπίζουν πρόβλημα στα ταξίδια τους αφού όπως χαρακτηριστικά τονίζουν μέλη των πληρωμάτων τους δεν υπάρχει ρευστότητα στα λιμεναρχεία όπου και ανήκουν.
Παρ όλα αυτά όμως και με τις όποιες μηχανικές δυσκολίες τα περιπολικά σκάφη του Λιμενικού Σώματος από τις αρχές του 2015 οπότε και η εμπόλεμη κατάσταση σε χώρες όπως την Συρία, τη Λιβύη και το Ιράκ έχει φτάσει στο «κόκκινο», αλωνίζουν το Αιγαίο όχι μόνο αποτρέποντας κάθε παραβίαση των θαλάσσιων συνόρων αλλά τις περισσότερες φορές σώζοντας από βέβαιο θάνατο χιλιάδες εξαθλιωμένους ανθρώπους ανάμεσα τους φυσικά και μικρά παιδιά, κάτι που ασφαλώς όπως λέει ανώτατος αξιωματικός « τους δίνει ακόμα περισσότερη δύναμη για να συνεχίσουν τον πόλεμο κατά των σύγχρονων δουλεμπόρων», οι οποίοι όπως ο ίδιος αξιωματικός λέει δεν μεταφέρουν κανέναν παράνομο μετανάστη η πρόσφυγα χωρίς την βοήθεια του «ΝΤΟΠΙΟΥ» συνεργάτη τους, ο οποίος έχει φροντίσει μέρες πριν την εγκληματική μεταφορά είτε από την Σμύρνη είτε από το Μποντρούμ, να έχει ειδοποιήσει για τις ώρες των περιπολιών των σκαφών του Λιμενικού.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ZouglaPort oι ντόπιοι συνεργάτες των δουλεμπόρων που κυρίως είναι οργανωμένοι στα γειτονικά παράλια αλλά και στην Κωνσταντινούπολη η οποία και λέγεται ότι είναι η έδρα του δουλεμπορίου, τουλάχιστον για τα ελληνικά παράλια και τα ελληνικά νησιά, στήνουν «καραούλι» σε ψηλά σημεία των νησιών, και στα οποία διαμένουν και για πολλές ημέρες παρατηρούν και καταγράφουν τις ώρες εξόδου στο ανοιχτό πέλαγος και την διάρκεια της περιπολίας των σκαφών του εκεί Λιμεναρχείου, ενώ φτάνουν στο σημείο να κάνουν ακόμα και τους ψαράδες και με μικρές αλιευτικές βάρκες παρακολουθούν από απόσταση ασφαλείας καταγράφοντας τις όποιες κινήσεις των περιπολικών σκαφών.
Και όλα τα καταγεγραμμένα στοιχεία τα μεταφέρουν είτε με τα κινητά τους είτε με VHF και σε δική τους συχνότητα στον η στους τούρκους συνεργάτες τους εκεί στην συνοικία Ακσαραι της Πόλης, στην οποία μάλιστα υπάρχουν και τα περισσότερα μικρά ξενοδοχεία όπου διαμένουν οι άνθρωποι που θέλουν να φτάσουν στην Ελλάδα, και στην συνέχεια σε κάποια ευρωπαϊκή χώρα, όπου όπως λένε κάποιοι εκ των διασωθέντων έχουν συγγενείς και φίλους.
Τώρα σύμφωνα με ανώτατο αξιωματικό της Ελληνικής Ακτοφυλακής που ασχολείται αρκετά χρόνια με την φύλαξη των θαλάσσιων συνόρων της χώρας αλλά και με την έρευνα και διάσωση στο Αιγαίο οι δουλέμποροι(πάντα αναφερόμαστε αυτούς όπου δρουν στην γειτονική Τουρκία)διαθέτουν έναν στόλο από υπερταχύπλοα φουσκωτά, στα οποία επιβαίνουν ως χείριστες δυο άτομα, κυρίως ανήλικοι, και περίπου 50 άνθρωποι, ιστιοπλοϊκά σκάφη που μεταφέρουν από 80-120 άτομα και πλήρωμα Ουκρανούς ναυτικούς, ξύλινα μικρά η και μεγάλα σκάφη που τα προμηθεύεται από διαλυτήρια πλοίων, με κυβερνήτες κάποιους εκ των μεταναστών που έχουν περάσει από ολιγοήμερη βασική εκπαίδευση, στους οποίους μάλιστα οι δουλέμποροι έχουν επισημάνει ότι αν γίνουν αντιληπτοί από κάποιο περιπολικό σκάφος του Λ.Σ να τρυπήσουν την βάρκα η να την ρίξουν πάνω σε βράχια έτσι ώστε να περισυλλεχθούν στα πλαίσια της Έρευνας και Διάσωσης.
Επίσης διαθέτουν ακόμα μικρές κωπήλατες πνευστές βάρκες που μαζί με όσους επιβαίνουν τις οδηγούν οι ίδιοι οι δουλέμποροι με κάποιο ταχύπλοο και αφού τους αποβιβάσουν σε στεριά εξαφανίζονται στα γειτονικά παράλια που σημειωτέων σε κάποια σημεία είναι «ένα τσιγάρο δρόμος», ενώ οι μεγάλες παράνομες μεταφορές που μάλιστα στοιχίζουν και ακριβότερα πραγματοποιούνται με μεγάλα θαλαμηγά σκάφη η με φορτηγά πλοία «ταξίδια» που όπως τονίζει ο ο ίδιος αξιωματικός του ΄Λ.Σ στοιχίζει και πολύ περισσότερα από άλλα δουλεμπορικά σκάφη, και που όμως διοργανώνεται στην χώρα προέλευσης των μεταναστών, ενώ η αποβίβαση τους πραγματοποιείται βάσει των «ντόπιων» συνεργατών σε διαφορετικά σημεία που είναι σε δυσπρόσιτες και απόμακρες περιοχές.
Πάντως σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες μόνο στο γειτονικό «Μπουντρουμ» υπάρχουν συγκεντρωμένα πάνω από 20.000 άνθρωποι έτοιμοι να περάσουν σε κάποιο νησί της Δωδεκανήσου, και τα οποία είναι η Ψέριμος, η Κως, η Νίσυρος, η Σύμη, η Τήλος, η Ρόδος, η Χάλκη και η Κάρπαθος, ενώ σύμφωνα με τον αρχιπλοίαρχο Λ.Σ Γ.Καραγεωργοπουλο πάνω από 2000 άνδρες του Λιμενικού επιχειρούν μέρα νύχτα σε μια περιοχή εύρους 2.200 χιλιομέτρων, κάτι που ασφαλώς κάνει τα πράγματα δυσκολότερα και από την στιγμή που οι Ευρωπαίοι και κυρίως οι Βόρειοι «σφυρίζουν» αδιάφορα.
Η αδιαφορία αυτή διαφαίνεται τουλάχιστον μέχρι στιγμής αφού όχι μόνο δεν έχουν καταβληθεί στην Ελλάδα τα 3,4 εκατ. ευρώ που είχαν αποφασίσει να δοθούν για την αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης στο περσινό Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Εσωτερικών της Ε.Ε στην Ιταλία, αλλά δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμα ουδεμία ενίσχυση της FRONTEX που σημειωτέον εδρεύει άνευ ….. ενοίκου στο κτήριο του ΥΕΝ στην Δραπετσώνα.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες όποιοι αξιωματικοί του Λ.Σ συμμετείχαν σε ευρωπαϊκές συσκέψεις για το Μεταναστευτικό στη Μεσόγειο τόνισαν ότι αυτή την στιγμή η Ελλάδα και ειδικά το Λιμενικό εκτός από την όποια οικονομική βοήθεια χρειάζεται απαραίτητα να ενισχυθεί με σκάφη, με ΒΑΝ επιτήρησης, ακόμα και με εναέρια μέσα, ενώ τέθηκε ακόμα και η ειδικευμένη εκπαίδευση όλων όσων υπηρετούν στην Επιχείρηση Έρευνας και Διάσωσης, δηλ. στα σκάφη της Ελληνικής Ακτοφυλακής.
Τέλος να τονισθεί ότι προχθές το Λιμενικό Σώμα και οι άνδρες του κατάφεραν καίριο χτύπημα στο κύκλωμα του Λαθρεμπορίου τσιγάρων, εντοπίζοντας και ακινητοποιώντας μικρό μότορσιπ με σημαία Μολδαβίας το οποίο είχε κρυμμένα εντος δεκάδων κοντέινερ με δηλωμένο επίσημα κάρβουνο προερχόμενο εκ της Αιγύπτου, πάνω από 30.000.000 τσιγάρα που οι διαφυγόντες δασμοί ξεπερνούν σύμφωνα με τις τελωνειακές αρχές τα 14.000.000 ευρώ.
Στον εντοπισμό και την ακινητοποίηση του «παταταδικου» φορτηγού πλοίου που όπως δείχνουν όλα τα στοιχεία είχε φορτώσει τα 3000 περίπου «μπακς» των λαθραίων τσιγάρων από παράνομο εργοστάσιο της κατεχόμενης Κύπρου, οι άνδρες του Λ.Σ έφτασαν όταν μετά από πολυήμερη παρακολούθηση από αέρα και θάλασσα διαπίστωσαν ότι το λαθρεμπορικο πλοίο πραγματοποίησε «σκάντζα» πλήρωμα στα διεθνή ύδατα νερά νότια της Κρήτης, όπου μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες του ZOUGLA PORT υπάρχουν και πλοία «αποθήκες» λαθραίων τσιγάρων, τα λεγόμενα «μάνες», και τα οποία πλευρίζουν συνήθως μικρά φορτηγά και παραλαμβάνουν το λαθραίο αλλά επικερδές εμπόρευμα.
Στατιστική απεικόνηση μεταναστευτικών ροών δια θαλάσσης. Έτη 2009-2015 έως 23/4
Έτος Σύνολο επικρατείας.
2009 10165
2010 1765
2011 757
2012 1627
2013 34442
2014 18065
2015 18065
Σύνολο ανατολικού Αιγαίου από μικτή ευρωπαϊκή επιχείρηση ΠΟΣΕΙΔΩΝ
2009 10066
2010 357
2011 516
2011 3173
2013 40616
2014 18233
2015 18233
Πίνακας κατασχέσεων τσιγάρων 2010-2015
218 υποθέσεις 637 συλληφθέντες 122.492.948 κατασχεθέντα πακέτα. 170 κατασχεθέντα οχήματα 39 κατασχεθέντα πλοία διαφυγόντες δασμοί 205.808.337 εκ ευρώ
zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου