Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2010

Δεν αποδίδει ο πειραματισμός της κατάργησης του ΥΕΝ...

Στο «στόχαστρο» του πολύπειρου «κρουαζιερά», με παρουσία 50 και πλέον ετών στο χώρο μπαίνουν, τόσο η κατάργηση της αυτονομίας του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας μαζί με το Λιμενικό Σώμα όσο και η αναβλητικότητα που παρουσιάζει η κυβέρνηση στην κατάργηση του προστατευτισμού στην ελληνική κρουαζιέρα, με την προϋπόθεση της διασφάλισης των θέσεων των Ελλήνων ναυτικών.

«Δε τραβάει τουλάχιστον μέχρι σήμερα ο πειραματισμός της αιφνιδιαστικής κατάργησης του ΥΕΝΑΠ και της δυσλειτουργίας των υπηρεσιών που προσέφερε το συγκεκριμένο υπουργείο με την αυτόνομη μορφή του στον νευραλγικό χώρο της Ελληνικής μας Ναυτιλίας σε συνδυασμό με την άψογη συνεργασία του με το Λιμενικό Σώμα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Λάμπρος σχετικά με το νέο σχήμα που ανέλαβε τον πολιτικό σχεδιασμό για τη μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου.....



Αναφορικά με τον προστατευτισμό στη κρουαζιέρα σημειώνει χαρακτηριστικά: «Το καμποτάζ θα πρέπει να τοποθετηθεί ψηλά στην ατζέντα των αρμόδιων φορέων της Πολιτείας. Έχουμε επισημάνει πολλές φορές ότι η κατάργησή του θα δημιουργήσει στη χώρα πρόσθετα έσοδα της τάξεως περίπου του 1,5 δισ. ευρώ το χρόνο.

Την ίδια ώρα θα ενισχυθούν οικονομικά οι παραναυτιλιακές επιχειρήσεις, οι ξενοδοχειακές μονάδες, καθώς επίσης και η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία σε μεγάλο βαθμό. Εάν δεν επιλυθεί το θέμα τώρα δεν θα επιλυθεί ποτέ. Θα προτάξουμε τα στήθη μας ούτως ώστε οι ξένες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων να προσλαμβάνουν έναν συγκεκριμένο αριθμό Ελλήνων ναυτικών στα πλοία τους».

Η κατάργηση του υπουργείου

Την επισήμανση ότι ενώ βρισκόμαστε στις παραμονές της τουριστικής περιόδου, δεν έχει ακουστεί τίποτε ουσιαστικό από την πλευρά των υπουργείων που διαδέχτηκαν και ανέλαβαν πλήρως τις δραστηριότητες του πρώην ΥΕΝΑΠ μετά την αιφνιδιαστική του κατάργηση και κατάτμηση από την επόμενη ημέρα της εκλογής της νέας κυβέρνησης της χώρας μας, κάνει ο κ. Λάμπρος σχολάζοντας τα νέα δεδομένα.

«Και αναφέρομαι πιο συγκεκριμένα στα καυτά ερωτήματα που έχουν υποβάλει όλο αυτό το διάστημα προς τους αρμόδιους υπουργούς οι Εφοπλιστικές Ενώσεις, το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος, το committee του Λονδίνου, αλλά και η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία. Τα ερωτήματα αυτά αποτελούν αγκάθια και αξεπέραστα προβλήματα που έχουν εν πολλοίς επηρεαστεί αρνητικά από τη σημερινή δυσλειτουργία των υπηρεσιών του πρώην ΥΕΝΑΠ λόγω της κατάργησης και κατάτμησής του», επισημαίνει και προσθέτει:

Μερικά από τα καυτά ερωτήματα είναι η μέριμνα που πρέπει να ληφθεί άμεσα για την επίλυση των χρόνιων προβλημάτων της ακτοπλοΐας εν όψει της έναρξης των θερινών δρομολογίων, το εξαγγελθέν από την κ. υπουργό άνοιγμα της αγοράς των κρουαζιεροπλοίων, ο προγραμματισμός και η έναρξη των βελτιώσεων των Λιμενικών έργων, αρχής γενομένης από το λιμάνι του Πειραιά, κ.λπ.».

Οι πρώτες 100

Το γεγονός ότι πέρασαν προ πολλού και οι περίφημες πρώτες εκατό ημέρες διακυβέρνησης της χώρας από τη νέα μας κυβέρνηση, επισημαίνει ο αντιπρόεδρος του ΣΕΕΝ «και το μόνο που είδαμε στο νευραλγικό τομέα της Ναυτιλίας, ήταν η αρκετά καθυστερημένη επιλογή του Γενικού Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, καθώς επίσης και οι εξαγγελίες της υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Κατσέλη για άνοιγμα της αγοράς της κρουαζιέρας για τη σύσταση ειδικών επιτροπών μελέτης των προβλημάτων του Τουρισμού και της κρουαζιέρας», ενώ προσθέτει: «και πολλές καθησυχαστικές διαβεβαιώσεις στις ανησυχίες των ναυτιλιακών φορέων του Πειραιά και του committee του Λονδίνου, ότι κατά το κοινώς λεγόμενο, δεν τραβάει τουλάχιστον μέχρι σήμερα ο πειραματισμός της αιφνιδιαστικής κατάργησης του ΥΕΝΑΠ και της δυσλειτουργίας των υπηρεσιών που προσέφερε το συγκεκριμένο υπουργείο με την αυτόνομη μορφή του στο νευραλγικό χώρο της ελληνικής μας Ναυτιλίας σε συνδυασμό με την άψογη συνεργασία του με το Λιμενικό Σώμα».

Η ναυτιλιακή κοινότητα

«Σε αυτό το σημείο θέλω να επαναλάβω για μια ακόμη φορά ότι όλοι οι φορείς της Ναυτιλίας και σχεδόν όλος ο Ναυτιλιακός κόσμος του Πειραιά διέπονται από τα καλύτερα συναισθήματα και έχουν τις καλύτερες προθέσεις συνεργασίας με τους κατά τα άλλα πανάξιους υπουργούς, την κ. Κατσέλη και τον κ. Χρυσοχοΐδη όμως δυστυχώς τα μέχρι σήμερα γεγονότα και ιδιαίτερα η διαπιστωμένη από όλους δυσλειτουργία των υπηρεσιών του πρώην ΥΕΝ (συμπεριλαμβανομένου και του Λιμενικού Σώματος έχουν δημιουργήσει σε όλους μας απογοήτευση και οδηγούν μαθηματικά σε αδιέξοδα», συνεχίζει ο Μιχάλης Λάμπρος και επισημαίνει:

«Θα σταθώ επιγραμματικά σε όσα έχουν αναφέρει σε ομιλίες τους υπεύθυνοι φορείς της Ναυτιλίας σε ό,τι αφορά τη σημερινή λειτουργία του πρώην ΥΕΝΑΠ και τις προσπάθειες και αμυδρές μας ελπίδες για επαναφορά της προηγούμενης κατάστασης.

-Είπε λοιπόν ο Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος Γιώργου Γράτσου στην κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας : «Όχι αλλαγές σε πράγματα που ωφελούν την Πατρίδα». Είπε επίσης: «Οι ιθύνοντες θα πρέπει να λαμβάνουν σοβαρά υπ' όψιν τις υποδείξεις του κλάδου και να μην αποπειρούνται να αλλάζουν πράγματα που έχουν λειτουργήσει σωστά σε όφελος της Πατρίδας».

-Στην ίδια εκδήλωση, ο βραβευθείς για τις υπηρεσίες του στην Ελληνική Ναυτιλία με εμπειρία ανεκτίμητη ως μέλος του δ.σ. της ΕΕΕ επί σειρά ετών, αξιότιμος κύριος Σταύρος Νταϊφάς, είπε σε αυστηρό ύφος:

«Μην χαλάτε ό,τι φτιάξαμε τόσα χρόνια με κόπο και με αίμα σε τόσο επιτυχημένο επίπεδο».

-Αλλά και ο Πρόεδρος του committee του Λονδίνου, κος. Επαμεινώνδας Εμπειρίκος, από την πρώτη στιγμή της κατάργησης και κατάτμησης του υπουργείου με εύστοχες παρεμβάσεις του έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την επερχόμενη λαίλαπα και για τον σίγουρο κίνδυνο που διατρέχει η μεγάλη μας Ναυτιλία που από την μια στιγμή στην άλλη βρέθηκε ακέφαλη».

Το καμποτάζ

Αναφορικά με τη κατάργηση του καμποτάζ επισημαίνει: «Είναι φυσικό επακόλουθο να υπάρχει μια συνεχής αναβλητικότητα στη λήψη σοβαρών αποφάσεων επίλυσης προβλημάτων των κλάδων και ιδιαίτερα του κλάδου των κρουαζιεροπλοίων που ζει μέσα σε ένα τέλμα τα τελευταία περίπου δέκα χρόνια περιμένοντας πάντα με αγωνία πότε θα πάρουν επιτέλους οι αρμόδιοι παράγοντες την πολυπόθητη απόφαση της εναρμόνισης της Νομοθεσίας μας με αυτή την Ευρωπαϊκής Ένωσης και να προχωρήσουν έτσι στην κατάργηση του περίφημου cabotage», και προσθέτει:

«Έχουμε γράψει πολλές φορές απόψεις για το τεράστιο πρόβλημα που δημιουργεί στην κρουαζιέρα η διατήρηση του cabotage το οποίο είναι σήμερα παγκόσμιο προνόμιο της Ελλάδας».

Σύμφωνα με το κ. Λάμπρο: «Το καμποτάζ θα πρέπει να τοποθετηθεί ψηλά στην ατζέντα των αρμόδιων φορέων της Πολιτείας. Έχουμε επισημάνει πολλές φορές ότι η κατάργησή του θα δημιουργήσει στη χώρα πρόσθετα έσοδα της τάξεως περίπου του 1,5 δισ. ευρώ το χρόνο. Την ίδια ώρα θα ενισχυθούν οικονομικά οι παραναυτιλιακές επιχειρήσεις, οι ξενοδοχειακές μονάδες, καθώς επίσης και η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία σε μεγάλο βαθμό. Εάν μετατραπεί ο Πειραιάς σε homeport, ως λιμάνι αφετηρίας των κρουαζιεροπλοίων, πολλές εταιρείες θα χρησιμοποιούν τα ελληνικά ναυπηγεία για τις επισκευές ή τη συντήρηση των πλοίων τους.

Με λίγα λόγια η άρση του καμποτάζ θα δώσει μια πραγματική ανάσα στην οικονομία, αλλά και στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος. Από την πλευρά μας συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε. Εάν δεν επιλυθεί το θέμα τώρα δεν θα επιλυθεί ποτέ. Θα προτάξουμε τα στήθη μας ούτως ώστε οι ξένες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων να προσλαμβάνουν έναν συγκεκριμένο αριθμό Ελλήνων ναυτικών στα πλοία τους", και κατέληξε:

«Δεν πρόκειται να δεχθούμε τη θεσμική αυτή αλλαγή χωρίς να απορροφηθούν από τα κρουαζιερόπλοια οι Έλληνες ναυτικοί. Αυτό το λέμε και το δηλώνουμε κατηγορηματικά. Θα υποχρεώσουμε με νομοθετικό διάταγμα ή υπουργική απόφαση τις ξένες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων που θα υψώσουν την ελληνική σημαία ή που θα κάνουν χρήση των ευεργετημάτων της κατάργησης του cabotage να προσλαμβάνουν ένα συγκεκριμένο αριθμό Ελλήνων ναυτικών όλων των ειδικοτήτων ούτως ώστε να απορροφηθεί η ανεργία».

Θα ανοίξουν οι κάνουλες

«Θεωρώ ότι έχει ωριμάσει περισσότερο από ποτέ η ιδέα γύρω από το θέμα της άρσης του προστατευτισμού. Βρισκόμαστε μπροστά σε μια απογοητευτική πραγματικότητα που έχει, όπως όλοι γνωρίζουμε, άμεση σχέση με τη διεθνή οικονομική δυσπραγία.

Γενικότερα, σε διεθνές επίπεδο οι συνθήκες είναι αποκαρδιωτικές και ως προς τον αριθμό των επιβατών, αλλά κυρίως ως προς το καθαρό εισόδημα των πλοίων, το οποίο έχει συρρικνωθεί σχεδόν στα επίπεδα της δεκαετίας του 1960. Δεν είναι λοιπόν καιρός για πολυτέλειες», αναφέρει χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος του ΣΕΕΝ και προσθέτει:

«Ο τέως πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής είχε τοποθετηθεί επί του θέματος της άρσης του cabotage στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και είχε ταχθεί υπέρ της επίλυσης του προβλήματος. Από την πλευρά της η νέα υπεύθυνη υπουργός, η κυρία Λούκα Κατσέλη παρά το γεγονός ότι παραδέχεται την ύπαρξη του προβλήματος δεν έχει πάρει σαφή θέση.

Νομίζω ότι είναι καιρός η αξιότιμη και ικανότατη κυρία υπουργός αλλά και οι άλλοι συναρμόδιοι υπουργοί να λάβουν σοβαρά θέση και να βρουν τον τρόπο της κατάργησης του cabotage και να είναι βέβαιοι ότι όλοι μας θα σταθούμε στο πλευρό των Ναυτεργατών και ο στόχος όλων θα είναι να μην υπάρχει άνεργος Έλληνας Ναυτικός. Συγχρόνως θα ανοίξουν οι κάνουλες της εισροής ξένου συναλλάγματος στη χώρα μας κάτι που το χρειάζεται σήμερα παρά ποτέ άλλοτε ο κρατικός προϋπολογισμός».

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: