Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

ΒΕΤΤΑΣ VS ΒΕΝΤΟΥΡΗΣ

"Με τόσα χρόνια θαλάσσιας υπηρεσίας, ο κ. Βεντούρης έπρεπε να γνωρίζει τους μισθούς των ναυτικών" λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Attica Πέτρος Βέττας.

Στα καύσιμα και όχι στους μισθούς των ναυτικών αποδίδει το μεγάλο κόστος της ακτοπλοΐας ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Attica, Πέτρος Βέττας. Στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ανήμερα της εορτής του προστάτη των ναυτιλλομένων, του Άη Νικόλα, ο ίδιος μίλησε για όλους και για όλα, εκθέτοντας τόσο τις προσωπικές του απόψεις όσο και τις απόψεις του Ομίλου για τα προβλήματα που δυσχεραίνουν την εξέλιξη της ελληνικής ακτοπλοΐας. Αιτιολόγησε την παραίτηση του κ. Μιχάλη Σακέλλη από την τότε Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας. Μίλησε για τον κ. Απόστολο Βεντούρη στον οποίο απέδωσε σκληρούς χαρακτηρισμούς. Προκάλεσε ακόμα και τον κ. Βαρδινογιάννη να πάρει θέση στις κατά καιρούς υβριστικές δηλώσεις του προέδρου της ΕΕΝ, για τη ΠΝΟ και την άρνησή της να αποδεχθεί τον ΣΕΕΝ για υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στην ακτοπλοΐα, για την ΠΕΜΕΝ και τις ακτιβιστικές της δράσεις, όπως και για τις απεργίες στο λιμάνι.

Για ευνόητους λόγους, παραθέτουμε ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Βέττα η οποία συγκέντρωσε μεγάλο αριθμό δημοσιογράφων και όπως αποδείχθηκε ήταν εξαιρετικού ενδιαφέροντος.

Π. Βέττας: Θα ήθελα να ξεκινήσω λέγοντάς σας ποιος είναι ο λόγος που δίνουμε αυτή την συνέντευξη Τύπου και μετά να αναπτύξω τα επιχειρήματα τα οποία πιστεύουμε ότι θα καταλάβετε και για ποιο λόγο έχουμε ξεκινήσει και απαιτούμε και ζητούμε την αναγνώριση κάποιων εταιρειών, οι οποίες διαφωνούν από την ΕΕΝ να έχουν λόγο.
Το θεωρώ αδιανόητο ακόμη και με τις αρχές της δημοκρατίας μία Ένωση η οποία δεν μας εκφράζει, σε πάρα πολλά επίπεδα, να παίρνει αποφάσεις οι οποίες μας δεσμεύουν. Και επειδή αυτή η κίνηση μπορεί να θεωρηθεί διασπαστική, ζούμε κάποιες που είναι κάπως πονηρές, μιλάνε για επιχειρησιακές συμβάσεις και για διάφορα άλλα πράγματα, θα ήθελα να πάω λίγο πίσω στο παρελθόν και να ξεκινήσω από εκεί.
Όπως γνωρίζετε η εταιρεία μας ήταν μέλος της ΕΕΝ αλλά και του ΣEΕΝ στα πλοία της Αδριατικής και Πρόεδρος μάλιστα ήταν ο κ. Σακέλλης ο οποίος είναι δίπλα μου στο πάνελ σήμερα.
Το μεγαλύτερο κόστος

Εγώ πήγα στην εταιρεία αυτή και πήρα το τίτλο του Διευθύνοντος Συμβούλου στο τέλος του 2007. Την άνοιξη του 2007 όπως όλοι θυμάστε, είχαμε μια πρωτοφανή αύξηση των τιμών του πετρελαίου και το πετρέλαιο θέλω να σημειώσετε εδώ γιατί θα επανέλθουμε και αργότερα, είναι το μεγαλύτερο κόστος που αντιμετωπίζουν τα πλοία μας.
Η εταιρεία μας την εποχή εκείνη όπως και κάθε χρονιά, εξαγγέλλει τον τιμολογιακό της κατάλογο, νομίζω το μήνα Απρίλιο είχαμε και νωρίτερα αν δεν κάνω λάθος κάνει μια αύξηση της τάξεως του 5%.
Προφανώς τα Media επικεντρώθηκαν στις τιμές του πετρελαίου και στις επιπτώσεις που θα είχε αυτό το πράγμα και όπως και κάθε αρχή της τουριστικής σεζόν, πήγαν και στα πλοία της ακτοπλοΐας, λέγοντας τί επιπτώσεις θα έχουν αυτές οι αυξήσεις και που θα διαμορφωθούν οι τιμές.
Εμείς θεωρήσαμε ότι αυτό το αρνητικό κλίμα και αφού αναλύσαμε την κατάσταση και είδαμε ότι οι τιμές του πετρελαίου ξεφεύγουν ανεξέλεγκτες, μην ξεχνάτε ότι έφτασε 140 δολάρια το βαρέλι το μήνα Ιούλιο αν δεν κάνω λάθος, αποφασίσαμε να βγάλουμε μια ανακοίνωση στην οποία λέγαμε ότι θα παγώσουμε τις τιμές μας. Όπως ήταν διαμορφωμένες εκείνη τη στιγμή.
Ο λόγος που το κάναμε ήταν κ, αθαρά εμπορικός και αυτό που πιστεύαμε ότι θα πετύχουμε, είναι να προσελκύσουμε τους επιβάτες, που όπως ξέρετε στην Ελλάδα σχεδόν την τελευταία στιγμή κανονίζουν τις διακοπές τους και για να μην τους αποτρέψουμε να χρησιμοποιήσουν τα πλοία και να επισκεφθούν τα νησιά.
Και βεβαίως έχουμε πλήρη επίγνωση ότι στα νησιά τα οποία εμείς δραστηριοποιούμεθα όλο το χρόνο, αν δεν δουλέψουν την τουριστική περίοδο, θα έχουν πρόβλημα και το χειμώνα.

«Πόλεμος»

Με έκπληξη τότε –και σας μιλάω προσωπικά τώρα γιατί δεν είχα εμπειρία- είδαμε έναν απίστευτο πόλεμο, που προσωπικά με άφησε έκπληκτο. Βγήκαν και είπαν ότι δεν τους είπαμε για τις τιμές, μετά βεβαίως από λίγο όταν λες τέτοιες δηλώσεις δημόσια, ήρθε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία μας κατηγόρησε και όλους μάλιστα, ότι κάναμε καρτέλ και καθορίζαμε τις τιμές. Πράγμα, που βεβαίως δεν συνέβαινε.
Ένας πόλεμος λάσπης και σας το λέω αυτό γιατί για να είναι, αν θέλετε, η μνήμη μου φρέσκια, έκατσα και είδα όλο το οπτικοακουστικό υλικό που έχουμε φυλάξει στα αρχεία μας για το τι ειπώθηκε την εποχή εκείνη.
Ειπώθηκε από τη σπηλιά του Αλαντίν, μέχρι ότι πλαστογραφούμε τους ισολογισμούς μας… δεν μπορείτε να φανταστείτε! Ότι κάνουμε dumping, ότι οι μικρές εταιρείες θα κλείσουν και πάει λέγοντας. Εγώ σας διαβεβαιώ ότι είχα μείνει άγαλμα. Δηλαδή δεν μπορούσα να πιστέψω αυτά που άκουγα.
Εν πάση περιπτώσει αυτό το κλίμα συνεχώς παιζόταν με ένα τρόπο θα έλεγα ανάρμοστο, δεν θέλω να χρησιμοποιήσω άλλη λέξη. Ο κ. Σακέλλης αναγκάστηκε σε παραίτηση από το Προεδρείο και μετά αφού συνεχιζόταν όλη αυτή η λάσπη, αναγκάστηκε να παραιτηθεί και να φύγουμε εντελώς από την Ένωση αυτή.

«Πετάει λάσπη»

Φύγαμε από την Ένωση αυτή και η λάσπη συνεχιζόταν. Ανέλαβε ο κ. Βεντούρης σαν Πρόεδρος, κάποιες άλλες εταιρείες ακολούθησαν εμάς όπως οι «Μινωικές» οι οποίες κι αυτές εξήγγειλαν πάγωμα τιμών και μάλιστα έκαναν και κάποιες εκπτώσεις. Δεν δέχτηκαν την ίδια επίθεση με εμάς, αλλά βεβαίως διαχώρισαν σαφώς τη θέση τους.
Και αργότερα ακολούθησε νομίζω και ο κ. Ευγενίδης. Η εκπροσώπηση λοιπόν ήταν από τον κ. Βεντούρη, ο οποίος δεν έχανε ευκαιρία όπου βρίσκεται να μας πετάει λάσπη. Μας έχει πει ό,τι δεν μπορεί να φανταστείτε. Μας αποκαλούσε υποτιμητικά «αραβική εταιρεία» και όλα τα άλλα, τα οποία λίγο έως πολύ στο μυαλό σας μπορούν να παίζουν.
Εμείς θεωρήσαμε ότι το να μπούμε σε μια αντιπαράθεση με έναν τέτοιο άνθρωπο δεν αξίζει τον κόπο και σιωπήσαμε. Ίσως αυτό να ήταν λάθος μας, όπως ίσως λάθος μας ήταν ότι φύγαμε από την Ένωση. Ίσως -και μετά τα σκεφτήκαμε αυτά- να μην ήταν τυχαία αυτά τα γεγονότα. Οι άνθρωποι αυτοί θεώρησαν -και όσοι είναι από πίσω βεβαίως γιατί δεν είναι μόνος του ο κ. Βεντούρης δεν εκπροσωπεί τίποτε σπουδαίο ο ίδιος προσωπικά, σήμερα μάλλον τίποτε- ότι είχαν στρατηγικό πλεονέκτημα με το να κρατάνε τη σφραγίδα.
Εμείς δεν το είδαμε έτσι. Πέρασε καιρός, ο κ. Βεντούρης εκεί σε κάθε ευκαιρία μας έλεγε τα δικά του και εμείς προχωράγαμε παρακάτω. Στο τέλος της ίδιας χρονιάς η πλειοψηφία των εταιρειών που είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο έδειξαν κέρδη και μην με ρωτήσετε εμένα γιατί όλοι αυτοί …
Έχω στη διάθεσή σας όποιος θέλει, το υλικό το τι λεγόταν εκείνες τις ημέρες, πράγμα, που λέγεται και σήμερα, γιατί είναι ένα μοτίβο το οποίο… Και σήμερα μας κατηγόρησαν ότι εμείς –είναι άλλο τώρα το μοτίβο- παίρνουμε τα λεφτά των καταθετών, προσέξτε. Η Attica πάει στην Τράπεζα παίρνει τα λεφτά των καταθετών και δίνει αυξήσεις.
Δεν θέλω να προχωρήσω παρακάτω σε αυτό το σημείο, αλλά εν πάση περιπτώσει με έναν άνθρωπο του στιλ του Βεντούρη, εμείς θεωρούμε ότι δεν έχουμε καμία απολύτως σχέση, δουλειά και δεν θέλουμε να είμαστε μαζί με αυτό τον άνθρωπο.
Τυχαία δε, είμαστε παράπλευρη απώλεια. Διότι όταν γράφετε βεβαίως οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας, βάζετε και τον κ. Βεντούρη μαζί με εμάς. Αυτό για μας είναι υποτιμητικό και δεν το θέλουμε.

Οι απεργίες

Την τελευταία χρονιά έχει ξεκινήσει μια πάρα πολύ δύσκολη χρονιά για την Ελλάδα, όλοι την ξέρετε όλοι τη βιώνουμε στην καθημερινότητά μας, άλλος λιγότερο άλλο περισσότερο. Από το μήνα Νοέμβριο έχει ξεκινήσει από κάποια μέλη της ΠΝΟ και μια σωρεία αιτημάτων, μεταξύ των οποίων κάποια μπορούσε να πει κάποιος ότι «εντάξει δίκαια δεν είναι;». Αλλά παιδικούς σταθμούς, τα δάνεια των ναυτικών να παγώσουν… τέτοια αιτήματα.
Αυτό λοιπόν τουλάχιστον εμάς μας υποψίασε ότι θα ξεκινήσουμε ένα μεγάλο κύκλο απεργιών. Προσπαθήσαμε όσο μπορούσαμε να δημιουργήσουμε ένα κλίμα που κατά την ταπεινή μας γνώμη είναι απαραίτητο στις σημερινές εποχές, ήπιο, χωρίς αντιπαλότητες και χωρίς οξύνσεις.
Τώρα θα μου πείτε «μα δεν ήξερες τι θα γίνει;», το υποπτευόμουν. Προσπαθήσαμε πάρα πολλές φορές να εξηγήσουμε ότι οι εποχές είναι δύσκολες, θα χάσουμε χρήματα και πολλά χρήματα σε αυτή τη χρονιά, αλλά στο κάτω - κάτω της γραφής είμαστε επιχειρηματίες και θα πρέπει να βλέπουμε τα πράγματα σαν επιχειρηματίες και όχι σαν ταξικοί εχθροί.

Οι ναυτικοί μας

>>Εδώ θέλω να σας τονίσω κάτι, το οποίο το θεωρώ σημαντικό. Εμείς δεν θεωρούμε τους ναυτικούς ούτε αντιπάλους, ούτε αυτούς που μας παίρνουν τα λεφτά από την τσέπη εκβιαστικά. Εμείς θεωρούμε ότι οι Έλληνες ναυτικοί είναι προστιθέμενη αξία και πιστεύουμε ακράδαντα ότι έχουμε υποχρέωση αυτός ο κόσμος που δουλεύει και τον οποίο οι πελάτες μας βλέπουν όποτε μπαίνουν στα πλοία, γιατί δεν βλέπουν ούτε εμένα ούτε τον κ. Σακέλλη ούτε κανέναν από εμάς, θα πρέπει να είναι ευχαριστημένος στο βαθμό που μπορούμε, με τις σχέσεις εργασίας που έχει με τον Όμιλο, ούτως ώστε να μπορεί να δίνει αυτό που πρέπει στους πελάτες μας.
Δεν ξέρω αν το πετυχαίνουμε πάντα αλλά προσπαθούμε. Και το κλίμα το εργασιακό που έχουμε, είναι εξαιρετικά καλό. Θέλω να σας τονίσω εδώ ότι το 85% περίπου των ναυτικών μας ίσως και περισσότερο, είναι μόνιμοι συνεργάτες μας. Δεν είναι δηλαδή άνθρωποι που έρχονται δουλεύουν 5 μήνες και φεύγουν, είναι άνθρωποι που έχουν χρόνια σχέση με την εταιρεία. Και αυτό όπως καταλαβαίνετε εγώ προσωπικά το θεωρώ πλεονέκτημα.
Όταν άρχισαν να ξετυλίγονται όλα αυτά τα γεγονότα, σας διαβεβαιώ ότι έκανα ό,τι μπορούσα ακόμη και από την απέναντι πλευρά, όχι με τον κ. Βεντούρη αλλά εν πάση περιπτώσει ο κ. Βεντούρης είναι μια βιτρίνα, να αναδείξω ότι οι απεργίες τις οποίες θα αντιμετωπίσουν, θα είναι πάρα πολύ επώδυνες οικονομικά και ότι πρέπει πάση θυσία με την προϋπόθεση ότι και η ΠΝΟ θα είναι λογική να κλείσουμε τη συλλογική σύμβαση και να περάσουμε αυτή τη χρονιά τουλάχιστον χωρίς να έχουμε τέτοιες καταστάσεις στο χώρο το δικό μας.

Δώσαμε την αύξηση

Δυστυχώς δεν έγινε. Κάναμε και μια υπομονή όσο μπορούσαμε για να μην πάμε από την άλλη Ένωση να υπογράψουμε μια σύμβαση και δημιουργήσουμε θέμα. Όλες οι προσπάθειές μας αποτύχανε. Κάποια στιγμή τον Ιούλιο υπογράφηκε η σύμβαση στην άλλη Ένωση. Εμείς είμαστε μια εταιρεία η οποία δραστηριοποιείται σε δύο τομείς αλλά δεν μπορούσαμε να πούμε ότι στους ναυτικούς που δουλεύουν και εναλλάσσονται πολλές φορές στη μια πλευρά δίνουμε αύξηση και στην άλλη δεν δίνουμε.
Άρα θεωρήσαμε ότι είμαστε υποχρεωμένοι να δώσουμε αυτή την αύξηση και στα πλοία της ακτοπλοΐας. Ξέρετε πολύ καλά ότι μας κατηγορήσανε, ότι παραβαίνουμε το μνημόνιο, ότι είναι απαράδεκτες αυτές οι ενέργειες, καταστρατηγούμε την πολιτική της κυβέρνησης. Τώρα ποιος τα έλεγε αυτά; Ξέρετε ποιος τα έλεγε αυτά και δεν είναι ανάγκη να περιγράψετε την ιδεολογία τους, φαίνεται.
Εν πάση περιπτώσει τους απαντήσαμε και προχωρήσαμε παρακάτω. Όμως η εκκρεμότητα, βεβαίως είχαμε τρομερή ανησυχία και σημειώστε το αυτό που σας λέω, τι θα γίνει το καλοκαίρι. Ήδη είχαμε μπει στο καλοκαίρι. Μια απεργία το καλοκαίρι στον Όμιλο το δικό μας στοιχίζει σε εισόδημα περίπου 1,7 εκατομμύρια ευρώ. Η αύξηση του 2% σε ολόκληρο τον Όμιλο είναι περίπου της τάξεως – αν δεν κάνω λάθος – 1,1, 1,2. Όπως να το δει λοιπόν κανείς εάν ισχυρίζεται ότι δεν αντέχει, δεν τραβάει τα πράγματα στα άκρα.

«Επιτίθεται στους ναυτικούς»

>>Τελειώνει το καλοκαίρι ευτυχώς, οι ναυτικοί, η ΠΝΟ δείξανε μια σύνεση, δεν προχωρήσανε σε άλλες κινητοποιήσεις και φτάνουμε τώρα στο χειμώνα και στα πρόσφατα γεγονότα που γνωρίζετε. Εκεί τι βλέπουμε; Βλέπουμε τον κ. Βεντούρη να επιτίθεται στους ναυτικούς και να ζητάει όχι μόνο να μην πληρώσει τίποτε στη σύμβαση αλλά ζητάει απελευθέρωση της αγοράς εργασίας, δεν ξέρω πως το μεταφράζει στο μυαλό του, πράγματα ταμπού, που ξέρει ότι είναι ταμπού για την ΠΝΟ και βεβαίως με καθυστέρηση 10 μηνών να υπογραφεί η σύμβαση δεν είναι η κατάλληλη στιγμή να συζητηθούν ακόμα και αν θέλει κάποιος να τα συζητήσει.
Στις διαδικασίες αυτές εμείς είμαστε θεατές. Και έρχεται η απεργία. Όταν έρχεται η απεργία και συνεχίζεται αυτό το βιολί της επίθεσης του κ. Βεντούρη στους ναυτικούς για λόγους που σας είπα πριν, το πώς εννοούμε εμείς επιχειρηματικά και σημειώστε το αυτό τις σχέσεις με τους εργαζόμενους στον Όμιλό μας, καταλαβαίνουμε ότι πρέπει να διαφοροποιηθούμε.
Στέλνουμε λοιπόν μια ανακοίνωση Τύπου που καλούμε την ΠΝΟ ότι εφόσον εμείς συμφωνούμε την υπογραφή συλλογικής σύμβασης, τα θεσμικά αιτήματα δεν μπορούμε να τα ικανοποιήσουμε εμείς, να μας εξαιρέσουν από την απεργία.

«Κι άλλες εταιρίες θα υπέγραφαν»

>>Η ΠΝΟ μας ζητάει να τους τα βάλουμε γραπτώς και τους τα βάζουμε και μετά μας λένε ότι δεν μπορούμε να εξαιρεθούμε. Εδώ θέλω να σημειώσετε ότι δεν είμαστε μόνοι μας, ξέρω ότι υπήρχαν και άλλες εταιρείες, οι οποίες ήταν πρόθυμες να υπογράψουν την αύξηση του 2% να υπογραφεί η συλλογική σύμβαση.
Φτάνουμε σε αυτά τα γεγονότα που είναι πολύ πρόσφατα και όλοι γνωρίζετε, η ΠΝΟ να εξαγγέλλει συνεχόμενες απεργίες, να έχουν πολωθεί οι σχέσεις και της Ενώσεως αλλά και της ΠΝΟ και εμείς σαν εταιρεία να βρισκόμαστε αιχμάλωτοι σε μια ιστορία, η οποία κατά κανένα λόγο δεν μας αφορούσε.
Το Υπουργείο δεν μας μιλούσε, η ΠΝΟ δεν μας μιλούσε, εμείς δεν είχαμε κανένα λόγο, οι ναυτικοί μας δεν απεργούσαν. Εδώ θέλω να το τονίσω αυτό. Οι ναυτικοί μας δηλώνουν ότι δεν απεργούν. Επομένως ο νόμος λέει ότι όταν ο ναυτικός λέει ότι δεν απεργεί, εσύ βεβαίως πρέπει να τον πληρώσεις. Εμείς πληρώναμε και τους ναυτικούς και είμαστε εκεί δεμένοι, στον ντόκο. Να περιμένουμε τι; Ήταν προαποφασισμένο με την πόλωση που είχε δημιουργήσει ο κ. Βεντούρης ότι δεν υπήρχε περίπτωση να γίνει η οποιαδήποτε συμφωνία, διότι μπήκαν στο τραπέζι και άλλα αιτήματα, τα οποία ήταν μακράν και πέρα από τη συμφωνία όπως είχαν μπει και παλαιότερα από μέλη της ΠΝΟ.
Και ξαφνικά αναλογιστείτε τη θέση μας ότι εμείς είμαστε ένα μεγάλο κομμάτι, αυτό που λέμε ναυτιλία του Αιγαίου και βρισκόμαστε εντελώς απομονωμένοι από οποιαδήποτε απόφαση. Τα γεγονότα τα ξέρετε. Εγώ προσπάθησα όσο μπορούσα. Έκανα και μια συνάντηση άτυπη με την ΠΝΟ την Κυριακή, προτρέποντάς τους να δώσουν μια 48ωρη αναβολή διότι η κατάσταση στα νησιά πια έχει φτάσει στο απροχώρητο, ότι δεν είναι δυνατόν να συνεχίζουμε αυτό το ρυθμό και ότι θα πρέπει να βρεθεί μια λύση και εν πάση περιπτώσει δεν μπορούν να μας κρατάνε αιχμαλώτους για πράγματα, τα οποία υποχρεωτικά έχουμε βγει έξω.
Δυστυχώς δεν εισακούστηκε αυτή η προτροπή μας, συνέχισαν την απεργία και όλοι νομίζω ότι ξέρανε ποιο ήταν το αποτέλεσμα. Το αποτέλεσμα όπως όλοι γνωρίζετε ήταν η επιστράτευση.
Αυτό ήταν εξαιρετικά λυπηρό ξέρετε. Δεν θέλεις να δραστηριοποιείσαι σε έναν κλάδο που οι εργαζόμενοί σου επιστρατεύονται. Δεν θέλω να το σχολιάσω περαιτέρω για να μην νομίζετε ότι παίρνω πολιτικές θέσεις αλλά δεν άφησε κανένα περιθώριο ειδικά η ΕΕΝ στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να κάνει τίποτε άλλο.
Στις εποχές που ζούμε κάθε μια τέτοια κίνηση δημιουργεί μεγάλη αναστάτωση και είναι κακό πράγμα να γίνεται. Μετά από αυτό πήραμε την απόφαση ότι είμαστε πια υποχρεωμένοι να διαχωρίσουμε τη θέση μας. Ψάξαμε λοιπόν, όχι εγώ, μη με παρεξηγήσετε, το νομικό πλαίσιο. Το νομικό πλαίσιο που διέπει αυτές τις σχέσεις κυρίες και κύριοι είναι το άρθρο 1 παράγραφος 1 του αναγκαστικού νόμου 3276 του 1944.
Για λόγους ιστορικούς λοιπόν και επειδή έχω καλή μνήμη είδα ότι είναι τον Ιούνιο του ’44. Τον Ιούνιο του ’44 η Ελλάδα ήταν υπό γερμανική κατοχή. Ο νόμος αυτός ήταν νόμος της κυβέρνησης Καϊρου, η Ελλάδα απελευθερώθηκε, φύγανε οι Γερμανοί 12 Οκτωβρίου της ίδιας χρονιάς και η κυβέρνηση του Καϊρου με τον Γεώργιο Παπανδρέου ήρθε στις 18 Οκτωβρίου.
Δεν μπορώ να σχολιάσω περαιτέρω αλλά μου φαίνεται λίγο τρελό ένα νομικό πλαίσιο που είχε γίνει από μια εξόριστη κυβέρνηση να διέπει ακόμα και σήμερα τις σχέσεις της εργοδοσίας με τους εργαζόμενους. Εν πάση περιπτώσει. Είδαμε εκεί ότι τι λέει αυτός ο νόμος; Ότι οι συμβάσεις της ναυτικής εργασίας συνάπτονται μεταξύ οργανώσεων εφοπλιστών και εργατών θάλασσας από τις κρινόμενες ελευθέρως από τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας ως περισσότερο αντιπροσωπευτικές.

Ποιος δικαιούται να υπογράφει ΣΣΕ

>>Πάμε τώρα στο κατά πόσο οι Ενώσεις εκείνες, οι εταιρείες εκείνες οι οποίες έχουν φύγει από αυτή την Ένωση και είναι στην άλλη Ένωση, τι δυναμικό εκπροσωπούν; Το δυναμικό που εκπροσωπούν αυτές οι Ενώσεις είναι το 48,81 του συνόλου των δρομολογίων από Πειραιά πλην των πορθμείων του Αργοσαρωνικού, το 55,23 των διακινηθέντων επιβατών, το 52,5% των διακινηθέντων ΙΧ και το 52% των φορτηγών.
Ακόμα και με την απλή αναλογία της δημοκρατίας όπως όλοι την έχουμε στο μυαλό μας, θεωρήσαμε ότι δικαιούμεθα και είναι νόμιμο αίτημα και γι΄ αυτό ο ΣΕΕΝ υπέβαλε αίτημα επίσημο στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας να αποδεχτεί ότι και εμείς εκπροσωπούμε ένα μεγάλο κομμάτι της Εμπορικής Ναυτιλίας και επομένως θα πρέπει και εμείς να έχουμε λόγο.
Την απάντηση την αναμένουμε και θα τη δούμε. Όμως σας εγκαλώ την κοινή λογική αυτή τη στιγμή και σας λέω ότι είναι εντελώς παράλογο να αποκλείεται ένα μεγάλο κομμάτι της ναυτιλίας για τυπικούς λόγους. Εγώ έτσι το βλέπω.
Θέλω να πάω τώρα και στην ΠΝΟ. Πιστεύω ότι η ΠΝΟ επειδή υπάρχουν ομάδες μέσα στην ΠΝΟ, οι οποίες έχουν περισσότερο πολιτική θα έλεγα παρά ουσιαστική ματιά στα πράγματα, εξωθούν σε πράξεις που δεν είναι σωστές, δηλαδή σε πράξεις ακτιβισμού.
Εάν πιστεύουν πραγματικά όποιοι το κάνουν αυτό ότι έχουν τη δύναμη, που η πραγματική δύναμη είναι στους ναυτικούς να απεργήσουν, ας το κάνουν. Ας αφήσουν τα πλοία ελεύθερα χωρίς καταλήψεις στους καταπέλτες από φοιτητές, εργάτες μετάλλου και πάει λέγοντας και ας δούμε εκεί αν θα φύγουν τα πλοία ή όχι.
Εγώ καταλαβαίνω ότι οι ναυτικοί σήμερα είναι σε δύσκολη θέση, ζουν στην ελληνική κοινωνία, ξέρουν τις δυσκολίες, τα βλέπουν και είναι σε αδυναμία. Ίσως να μην μπορούν να εκφραστούν ελεύθερα. Παρόλα αυτά όμως δεν είναι δυνατόν να καταλαμβάνουμε τους καταπέλτες και μετά να λέμε και να το λέει και ο τύπος ότι η απεργία αυτή γίνεται από τους ναυτικούς. Πρέπει να είμαστε πιο συγκεκριμένοι. Εμένα αυτή είναι η άποψή μου πάντως και αυτά είναι που έχω δει και ξέρω.

Θέμα Υπουργείου

>>Για να ανακεφαλαιώσω λοιπόν θα ήθελα να σας πω το εξής. Ότι εμείς ζητάμε αυτό που είναι δικαίωμά μας. Το νομικό πλαίσιο όπως σας το διάβασα είναι εξαιρετικά απλό, δεν χρειάζεται ούτε να αλλάξουν νόμοι ούτε οι προφήτες, να βγει το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να πιστοποιήσει το έργο που έχουμε εμείς, όσον αφορά στο σύνολο του έργου και να μας αναγνωρίσει το δικαίωμα να ορίζουμε και εμείς τις τύχες μας και όχι να είμαστε έξω από τις εξελίξεις.
Η εταιρεία μας όπως ξέρετε είναι σταθερή στην επένδυση που έχει κάνει στον κλάδο αυτόν. Έχουμε παραγγείλει νέα πλοία, έχουμε αν θέλετε επιχειρηματικά σχέδια, τα οποία πάνε σε ένα βάθος χρόνου. Η κατάσταση είναι ομολογουμένως πάρα πολύ δύσκολη στην ακτοπλοΐα και όχι μόνο, σε όλη την Ελλάδα. Επειδή η ακτοπλοΐα αλλά ακόμα και η Αδριατική στο μεγαλύτερό της κομμάτι είναι ένα μέρος της οικονομίας της Ελλάδας, βεβαίως είναι πάρα πολύ άσχημες οι συνθήκες.

Μηδενικό το έργο της ΕΕΝ

>>Αλλά εδώ θέλω να σας πω ότι έχουμε επικεντρωθεί στους ναυτικούς και αγνοούμε όλα τα άλλα. Η Ένωση αυτή, το έργο που έχει να παρουσιάσει όλο αυτό τον καιρό είναι μηδενικό. Δεν έχει κάνει απολύτως τίποτε εκτός από το να βρίζει και να λοιδορεί και να εκβιάζει. Τίποτε άλλο.
Και θέλω να πω τέλος ότι αυτοί που είναι πίσω από τον κ. Βεντούρη είναι υποχρεωμένοι να πάρουν θέση. Δεν μπορούν να κρύβονται από πίσω. Και ή θα τον χειροκροτήσουν και θα είναι μαζί του ή θα αποστασιοποιηθούν και θα κάνουν αυτό που πρέπει. Εμείς δεν είχαμε καμία άλλη μα καμία άλλη επιλογή. Εξαντλήσαμε όλα τα περιθώρια.
Σας ευχαριστώ που με ακούσατε και θα ήθελα εάν υπάρχουν απορίες να προσπαθήσω να της απαντήσω.

Δεν υπάρχουν σχόλια: