Το ΑΙΓΑΙΟ το Ελληνικό αρχιπέλαγος αποτελεί το το βασικό πεδίο διεκδικήσεων της Τουρκίας.
Μετά το επεισόδιο των Ίμίων , η Τουρκία δίνοντας και σ' αυτό το θέμα τις δικές της αντιεπιστημονικές ερμηνείες, συνέχισε να αμφισβητεί ακόμα πιο έντονα τους γενικής αποδοχής κανόνες του διεθνούς δικαίου ή να δηλώνει προκλητικά ότι θα τους εφαρμόζει, όπου και όπως την συμφέρει. Αμέσως μετά τα Ίμια μάλιστα, στο Κυβερνητικό Πρόγραμμα Ερμπακάν - Τσιλλέρ, συναντάμε την δήλωση...«Η Τουρκία θα τηρήσει όλες τις διεθνείς συμφωνίες που έχει υπογράψει. Εντούτοις δεν θα επιτρέψει η εφαρμογή τους να είναι αντίθετη στην εθνική της ασφάλεια και τα συμφέροντα της».....
Η Τούρκος Πρωθυπουργός Tansu Ciller, δεν δίστασε να δηλώσει ότι χίλια νησιά του Αιγαίου είναι Τούρκικα. Μετά ανέβασε τον αριθμό αυτών των νησιών σε τρεις χιλιάδες και απείλησε με πόλεμο την Ελλάδα θεωρώντας casus belli κάθε αμφισβήτηση των λόγων της. Με τον ίδιο τρόπο αντιδρά και για την εφαρμογή στο Αιγαίο του εθιμικού κανόνα για αύξηση της χωρικής θάλασσας μέχρι τα δώδεκα μίλια.
Σήμερα η Τουρκία πέραν των έμμεσων και άμεσων κατ εξακολούθηση πρακτικών της οι οποίες χαρακτηρίζονται υπό το προφίλ της αμφισβήτησης των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων έχει προχωρήσει στην βάση της νόμιμης εκτόπισης της Ελλάδας από το ΑΙΓΑΙΟ.
Το νέο κέντρο ελέγχου ναυτικής επιτήρησης και παρακολούθησης με την κωδική ονομασία «Μεγάλος Ορίζοντας» (Uzun Ufuk) η Τουρκία ξεκίνησε την επιτήρηση του Αιγαίου με αποτέλεσμα να πλεονεκτεί έναντι της Ελλάδας στην Έρευνα και Διάσωση. Έτσι η Τουρκία μέσω του νέου κέντρου της αποκτά στρατηγικό πλεονέκτημα αφού το Διεθνές δίκαιο δίνει το δικαίωμα σε εκείνον που λαμβάνει και εντοπίζει έγκαιρα και έγκυρα τον κινδυνεύοντα να επιλαμβάνεται πρώτος για την παροχή βοήθειας .
Κατ αυτήν την έννοια η Τουρκία εκμεταλλευόμενη τους διεθνής νόμους και το Δίκαιο της Θάλασσας μπορεί να απαιτήσει λόγο δικιάς μας αδυναμίας να εισέρχεται και να εκτελεί αποστολές Έρευνας και διάσωσης στο Αιγαίο. Πέραν των συστημάτων εντοπισμού η Τουρκική Ακτοφυλακή διαθέτει ένα πολυάριθμο επιχειρησιακό στόλο τόσο θαλάσσιων όσο και εναέριων μέσων που αυξάνει περισσότερο τις δυνατότητες επίτευξης των στόχων της.
Ενώ λοιπόν συμβαίνουν αυτά και ο κίνδυνος είναι άμεσος αφού δια της νόμιμης οδού δύναται ο διαμοιρασμός του Αιγαίου αν όχι η πλήρης ανάθεση στην Τουρκία να εκτελεί αποστολές Έρευνας - Διάσωσης (SAR) η χώρα μας περί άλλων τυρβάζει.
Το έτος 2000 η κυβέρνηση Σημίτη και ο υπουργός Ναυτιλίας κύριος Παπουτσής είχε προβεί στον σχεδιασμό ανάλογου κέντρου (VTMIS) το οποίο όμως περιορίστηκε μέχρι και σήμερα στο να καλύπτεται η ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του Πειραιά καθώς και επιλεγμένες περιοχές του Ιονίου πελάγους. Επίσης πέντε (5) περιπολικά σκάφη του Λιμενικού Σώματος εξοπλίστηκαν με συστήματα αυτόματης μεταφοράς εικόνας θαλάσσιας κυκλοφορίας από το κέντρο VTMIS προς τα σκάφη και αντίστροφα. Τέλος, επτά (7) περιφερειακά Κεντρικά Λιμεναρχεία της χώρας λαμβάνουν πληροφορίες κυκλοφορίας πλοίων από το VTMIS και έχουν τη δυνατότητα εισαγωγής στοιχείων κυκλοφορίας της περιοχής αρμοδιότητάς τους. Τουτέστιν η χώρα μας δολιχοδρομεί από τον στόχο της ώστε να αντεπεξέλθει στον ανταγωνισμό για την επικράτηση της έναντι στους Τουρκικούς σχεδιασμούς και τις διεκδικήσεις της γείτονος στον τομέα SAR.
2 σχόλια:
Από το 2000 έως και σήμερα οι Ελληνικές κυβερνήσεις δεν προχώρησαν βήμα από τον αρχικό σχεδιασμό.
Η νέα κυβέρνηση Παπανδρέου δια του Υπουργού της κυρίου Χρυσοχοίδη με το πρόσχημα εφαρμογής νέων κρατικών δομών δια μοίρασε τον κρατικό φορέα του ΛΣ .
Το Λιμενικό Σώμα έως και σήμερα παρά τα πενιχρά μέσα τα οποία διαθέτει όσον αφορά την Έρευνα και Διάσωση επέδειξε δια των πεπραγμένων των αποστολών των οποίων έχει επιληφθεί, ότι είναι άξιο εμπιστοσύνης .Ενδεικτικά αναφέρω τα στελέχη του ΛΣ τα οποία υπηρετούν στα Ε/Π έρευνας και διάσωσης super puma ,από το έτος 2000 έως και σήμερα έχουν να επιδείξουν τον άθλο διασώσεων και αεροδιακομιδών περί των 2184 ψυχών...
οι οποίες σήμερα χάριν της αυτοθυσίας των ανδρών του ΛΣ ... της ετοιμότητας τους, του σθένους τους και του επαγγελματισμού τους ..... χάρισαν σε αυτές την χαρά να είναι δίπλα στις οικογένειες τους.
Αντί της αναβάθμισης του ρόλου του ΛΣ εν όψη του Τουρκικού επεκτατισμού και των προκλήσεων ώστε να αποτελέσει το αντίπαλον δέος ,απαξιώνεται από την πολιτική ηγεσία του τόπου. Είναι ακατανόητοι οι λόγοι συρήκνωσης και η αποψίλωση του κρατικού φορέα που αποτελεί την εθνική ασπίδα των θαλάσσιων συνόρων της χώρας εν καιρό ειρήνης.
Σήμερα μετά την απαξίωση του ΛΣ από τις παρεμβάσεις του Υπ ΠΡ.ΠΟ. κυρίου Χρυσοχοίδη το ΛΣ απαξιώνεται με αποτέλεσμα να τίθενται εύλογα ερωτήματα του σκοπού του εγχειρήματος
αυτού. Είναι αδιανόητος ο διαμοιρασμός της Διεύθυνσης Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του πρώην Υπ. Ναυτιλίας όταν μόνο το ΕΚΣΕΔ (έρευνα και διάσωση) (ΔΑΝ Β΄) ανήκει στο Υπ ΠΡ.ΠΟ και τα άλλα τρία τον αριθμό τμήματα της Διεύθυνσης έχουν μεταφερθεί στο Υπ. Οικονομίας. Μπροστά στην πρόκληση και στην ανάγκεότητα είναι αδιανόητη η διάσπαση της δύναμης, παρόλα αυτά έγινε!
Ο καινοτόμος νομοθέτης του ΠΔ 189 αποσύνθεσε το πλέον δομημένο και υγιές κρατικό φορέα και έθεσε το αρχιπέλαγος εν αμφιβόλο καθεστώς αφού τα άρθρα του διατάγματος, έβαλαν στο φύλακα του.... στο ιστορικό ΛΣ .....ταφόπλακα
Το Λιμενικό Σώμα Ελλάδος, λειτούργησε στα διεθνή πρότυπα, μόνο η Αμερικάνικη Ακτοφυλακή προηγήθηκε και έχει μεγαλύτερη ιστορία..
Με παράπονο και αγανάκτηση....
ένας Αξιωματικός ΛΣ που έτυχε να γνωρίζει τι εστί SAR
Μεγαλες προσδοκιες και uzun ufuk - Ελληνικο VTMIS (φαση 2) η λυση που δεν δοθηκε ποτε.
http://aktofylakas.blogspot.com/2009/11/uzun-ufuk-vtmis-2.html
Δημοσίευση σχολίου