Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2010

Υπουργείο και όχι Υφυπουργείο θέλουν οι εφοπλιστές...


Η αναμενόμενη, έστω και περιορισμένη, αλλαγή στην σύνθεση του κυβερνητικού σχήματος, η οποία θα πραγματοποιηθεί, είτε με αφορμή την αποχώρηση του πρωθυπουργού από την θέση του υπουργού Εξωτερικών (με παράλληλη προώθηση του σημερινού αναπληρωτή υπουργού, στην θέση του υπουργού), είτε σε δεύτερο χρονικό επίπεδο, ενδεχομένως με την συγκρότηση ενός νέου κυβερνητικού σχήματος, το οποίο υπό την ηγεσία του Γ. Παπανδρέου, θα στηρίζεται σε πολιτικές προσωπικότητες και τεχνοκράτες που προέρχονται και απ’ τα δύο μεγάλα κόμματα, φέρει στο προσκήνιο εκ νέου, δομικές αναδιαρθρώσεις, που αφορούν και το παλιό υπουργείο εμπορικής Ναυτιλίας.....



Είναι γνωστό ότι κάποια στιγμή το μέγαρο Μαξίμου προέκρινε την θεσμοθέτηση θέσης υφυπουργού Ναυτιλίας, υπό την υπερυπουργό Λούκα Κατσέλη, που θα διαχειριζόταν τα θέματα του κρίσιμου για την εθνική οικονομία, αυτού τομέα. Από την άλλη πλευρά, στο μεσοδιάστημα και παρά τις καθυστερήσεις που σημειώθηκαν τοποθετήθηκε Γενικός Γραμματέας – ο καθηγητής κ. Γ. Βλάχος, ο οποίος με την απορρόφηση στην Γενική του Γραμματεία, των αρμοδιοτήτων που είχαν οι προηγούμενες Γενικές Γραμματείες του παλιού ΥΕΝΑΝΠ, αναδεικνύεται στον «ισχυρό κυβερνητικό παίκτη» του τομέα της Ναυτιλίας. Η τοποθέτηση υφυπουργού, φυσικά θα ενδυνάμωνε την πολιτική ισχύ της θέσης εκείνης που ουσιαστικά θα καθόριζε την ναυτιλιακή πολιτική της κυβέρνησης, αλλά φαίνεται να προσκρούει σε δυο ανασταλτικούς παράγοντες. Αφενός μεν θα δήλωνε, σύμφωνα με τις πληροφορίες του Portnet.gr, μια «υποχώρηση» της κυβέρνησης Παπανδρέου, απ’ την θεσμική επιλογή της δημιουργίας ενός υπερυπουργείου όπως είναι το ΥΠΟΙΑΝ, αλλά και από την άλλη πλευρά, της αντίδρασης που ατύπως εκδηλώθηκε από γνωστούς έλληνες εφοπλιστές. Αυτοί, όπως πληροφορείται το Portnet.gr, επιμένουν να θέλουν ως θεσμικό συνομιλητή τους έναν υπουργό Ναυτιλίας, όπως ίσχυε δεκάδες χρόνια τώρα στην Ελλάδα, αλλά σε περίπτωση που αυτό δεν είναι δυνατόν, φέρονται να προτιμούν τη διατήρηση του υφιστάμενου σχήματος και να είναι συνομιλητές της ΥΠΟΙΑΝ κας. Λούκας Κατσέλη, που τελικά προσδίδει στον θεσμικό συνομιλητή τους ένα ιδιαίτερα ενισχυμένο κύρος.

Σε κάθε περίπτωση φαίνεται ότι ανεξάρτητα απ’ τις αρρυθμίες που παρατηρήθηκαν με την νέα δομή της κυβέρνησης, που προέκυψε κατά τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου. Ο τομέας της Ναυτιλίας αποδεικνύεται σε πολλά επίπεδα, κρίσιμος. Και παράλληλα, τομέας που προκαλεί δεύτερες και τρίτες σκέψεις για το πώς μπορεί η πολιτική του εκπροσώπηση να καληφθεί, δεδομένης του κρίσιμου για την οικονομία της χώρας ρόλου του.

Δεν υπάρχουν σχόλια: