Τετάρτη 17 Μαρτίου 2010

Ενοποιείται εκ νέου το Λιμενικό Σώμα

Στο Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος θα ενταχθούν όλες οι υπηρεσίες που σχετίζονται με θέματα αστυνόμευσης καθώς και ό,τι αφορά τη λειτουργία των πλοίων και τους ναυτικούς όπως επιθεωρήσεις, μητρώα κ.ά.
Ενιαία λειτουργία του Λιμενικού Σώματος κάτω από τον αρχηγό του Λ.Σ. και ανακατανομή αρμοδιοτήτων που σχετίζονται με τον διοικητικό φορέα της ναυτιλίας και της ποντοπόρου ναυτιλίας θα προβλέπονται, σύμφωνα με πληροφορίες, στο νέο Προεδρικό Διάταγμα το οποίο εκδίδεται στις αμέσως επόμενες μέρες από την κυβέρνηση προκειμένου να δοθεί μια λύση στα προβλήματα που δημιουργήθηκαν με την κατάργηση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας τον περασμένο Οκτώβριο.
Οι οριστικές ρυθμίσεις συμφωνήθηκαν σε σύσκεψη που έγινε στο Μέγαρο Μαξίμου ενώ θα συμπληρωθούν με το νομοσχέδιο για το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος που καταρτίζεται και βρίσκεται στο τελικό στάδιο από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Οι υπηρεσίες Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στο Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος θα ενταχθούν όλες οι υπηρεσίες που σχετίζονται με θέματα αστυνόμευσης καθώς και ό,τι αφορά τη λειτουργία των πλοίων και τους ναυτικούς όπως επιθεωρήσεις, μητρώα, νηολόγια, προξενικά λιμεναρχεία, εκπαίδευση, μετεκπαίδευση, πιστοποιήσεις κ.ά.
Ολο το προσωπικό του Λ.Σ., ανεξάρτητα αν απασχολείται στο υπουργείο Οικονομίας ? Ναυτιλίας ή στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη θα εντάσσεται στην ιεραρχία του ενώ το μέρος του προσωπικού το οποίο θα υπηρετεί στις διευθύνσεις του ΥΠΟΙΑΝ θα θεωρείται αποσπασμένο με αποκλειστική επιλογή της ηγεσίας του Λιμενικού.
Τα νέα δεδομένα στη λειτουργία του διοικητικού φορέα της ναυτιλίας φαίνεται να «κλειδώνουν» και να υιοθετούνται ύστερα από έξι μήνες μεγάλης αναστάτωσης στην αγορά καθώς και τις επανειλημμένες κρούσεις των εφοπλιστικών ενώσεων και του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας προς την κυβέρνηση σε υψηλό επίπεδο.
Με την επανενοποίηση του Λ.Σ. η κυβέρνηση ελπίζει να θέσει σύντομα πάλι σε λειτουργία τον μηχανισμό υποστήριξης του ελληνικού πλοίου και αυτό γίνεται σε μία κρίσιμη στιγμή καθώς τα μηνύματα τα οποία φθάνουν είναι ότι έχει εξαντληθεί πλέον η υπομονή της ναυτιλιακής κοινότητας.Οσον αφορά τις ποντοπόρες εταιρείες υπάρχει μεγάλος προβληματισμός σε σχέση με τη διατήρηση πλοίων τους στο ελληνικό νηολόγιο το οποίο τον Φεβρουάριο του 2010, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας, είχε απωλέσει το 13% της δύναμής του.
Μάλιστα τα στοιχεία για τη μείωση του ποντοπόρου στόλου έρχονται να προστεθούν στη μείωση κατά 29% του ναυτιλιακού συναλλάγματος που εισέρευσε στη χώρα στη διάρκεια του 2009 με αποτέλεσμα η συμβολή της ναυτιλίας επί του ΑΕΠ να πέσει στο 5,68%.

Δεν υπάρχουν σχόλια: