Παρασκευή 16 Απριλίου 2010

Επανασυνδέεται το Λιμενικό με την ποντοπόρο ναυτιλία

Να επανατοποθετήσει τα πράγματα σε μία πιο ορθολογική βάση, να επανασυνδέσει δηλαδή την ελληνική ναυτιλία με το Λιμενικό Σώμα επιχειρεί η κυβέρνηση, έξι μήνες μετά τις αρχικές αποφάσεις για κατάργηση της αυτοτέλειας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.

Κυβερνητικές πηγές ανέφεραν, χθες, ότι ένα νέο Προεδρικό Διάταγμα είναι έτοιμο και επίκειται η δημοσίευσή του στο Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ), με το οποίο ανακατανέμονται αρμοδιότητες μεταξύ κυρίως των υπουργείων Προστασίας του Πολίτη και του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, έτσι ώστε, όπως σημείωναν οι ίδιες πηγές, να εξυπηρετηθεί η ανάγκη της άμεσης σύνδεσης του Λιμενικού Σώματος με την ποντοπόρο ναυτιλία.

Η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία είναι άρρηκτα δεμένη με το Λιμενικό Σώμα και για αυτό αναλαμβάνει την ευθύνη το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, τόνισαν κυβερνητικοί παράγοντες. Παράλληλα, εξήγησαν, η ακτοπλοΐα και η αναπτυξιακή πολιτική για τα λιμάνια παραμένουν στο χαρτοφυλάκιο του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.

Επίσης, στις αρμοδιότητες του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών μεταβιβάζονται οι άγονες γραμμές της ακτοπλοΐας.

Με τη διορθωτική κίνησή της, η κυβέρνηση φαίνεται να αναγνωρίζει ότι η αρχική απόφασή της, να «σπάσει» τους συνεκτικούς, άρρηκτους, ιστορικούς δεσμούς της ελληνικής ναυτιλίας με το Λιμενικό Σώμα, μόνο προβλήματα δημιούργησε στον πλέον εξωστρεφή και ανταγωνιστικό κλάδο της ελληνικής οικονομίας.

Πάντως, κύκλοι της Ακτής Μιαούλη, όταν ενημερώθηκαν χθες για τις κυβερνητικές αποφάσεις, σημείωναν ότι οι Ελληνες εφοπλιστές επιζητούν ενιαία και αδιαίρετη σχέση της ελληνικής ναυτιλίας με το Λιμενικό Σώμα.

Με την έννοια αυτή και στο βαθμό που αυτό εκφράζεται στο ακριβές περιεχόμενο του νέου Προεδρικού Διατάγματος, εκτιμάται ότι η νέα κυβερνητική διευθέτηση των αρμοδιοτήτων της ναυτιλίας είναι ένα πρώτο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.

Διαβουλεύσεις

Ολο το προηγούμενο εξάμηνο δεν σταμάτησαν σχεδόν ποτέ οι διαβουλεύσεις του ελληνικού εφοπλισμού με την κυβέρνηση για την εξεύρεση μίας λύσης που θα αντιμετώπιζε -σε πρώτη φάση τουλάχιστον- τις δυσλειτουργίες που δημιούργησε η κατάργηση της αυτοτέλειας του ΥΕΝ και ο προωθούμενος διαχωρισμός του Λιμενικού Σώματος από την ελληνική ναυτιλία.

Βιώσιμη κατ' αρχήν λύση

Σημειώνεται ότι, στα μέσα Φεβρουαρίου, ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης, είχε προαναγγείλει μία διορθωτική κίνηση από την κυβέρνηση, λέγοντας, στη διάρκεια της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης της ΕΕΕ ότι «η Ενωση ξεκίνησε αμέσως το διάλογο και νομίζουμε ότι βρήκε ''πόρτες ανοιχτές''. Πιστεύουμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε βιώσιμη κατ' αρχήν λύση».

Εσπευσε βέβαια αμέσως να τονίσει ότι «περιμένουμε και προσβλέπουμε πάντα στο ενιαίο και δοκιμασμένο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Γιατί η ύπαρξη αυτόνομου διοικητικού φορέα, επανδρωμένου με την επιστημονική γνώση και εμπειρία των 90 ετών του Λιμενικού Σώματος, δεν αφορά μόνο τον εφοπλιστή και τον ναυτικό. Αφορά πρωτίστως το ίδιο το συμφέρον της χώρας.

Η κρατική διοίκηση στην ιδιάζουσα περίπτωση της ναυτιλίας είναι ο ισχυρός κρίκος που συνδέει το πλοίο με την οικονομία, το νηολόγιο, το ναυτικό, και ενισχύει το κύρος της πατρίδας μας διεθνώς. Αντίθετα, το μοντέλο της γραφειοκρατίας της στεριάς θεωρούμε ότι είναι τελείως ακατάλληλο και αντιπαραγωγικό για τα έργα της θάλασσας».

Ο ελληνικός εφοπλισμός θεωρεί ότι το Λιμενικό Σώμα, στο σύνολό του, είναι «αναπόσπαστο στοιχείο του ΥΕΝ και των υπηρεσιών του, διότι, με την οργάνωση, άμεση διεκπεραίωση των θεμάτων, πειθαρχία, αφοσίωση στο καθήκον και υψηλή μόρφωση και εξειδίκευση του προσωπικού του, έχει ξεπεράσει, κατά κοινή ομολογία, τα επίπεδα της δημόσιας διοίκησης, με αποτέλεσμα το ΥΕΝ να αποτελεί πρότυπο προς μίμηση σε διεθνές επίπεδο.

Η διάσπαση του ΥΕΝ και η αποκοπή από αυτό του Λιμενικού Σώματος θα δημιουργήσουν εκτεταμένη αναταραχή και είναι επόμενο ότι θα προκύψουν σημαντικές δυσλειτουργίες και μακροχρόνιες καθυστερήσεις εις βάρος της ναυτιλίας, της ασφάλειας και του περιβάλλοντος», σημείωνε η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee), σχολιάζοντας την κυβερνητική απόφαση του προηγούμενου Οκτωβρίου.

«Σε περίοδο οικονομικής κρίσεως, η παρούσα εξέλιξη στο διοικητικό φορέα είναι εξαιρετικά ατυχής και θα ήταν ευχής έργον η κυβέρνηση να επανεξετάσει το όλο θέμα με στόχο να αποκατασταθεί η αυτοτέλεια του ΥΕΝ με το Λιμενικό Σώμα στην υπηρεσία της ναυτιλίας», τόνιζε τότε το Committe.

Αντιδράσεις από ΝΔ

Ο βουλευτής Λασιθίου και υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας για τη Νέα Δημοκρατία Γιάννης Πλακιωτάκης, σχολιάζοντας τις εξελίξεις στο διοικητικό φορέα της ναυτιλίας, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «η πολιτική ηγεσία του ΠΑΣΟΚ συνεχίζει να αγνοεί επιδεικτικά το συμφέρον της ελληνικής ναυτιλίας και τις προτάσεις όλων των σχετιζόμενων με αυτή φορέων.

Οι σημερινές αποφάσεις του άτυπου Υπουργικού Συμβουλίου πραγματικά ''αποτελειώνουν'' τη ναυτιλία μας, προκαλώντας εύλογα ερωτήματα για τη σκοπιμότητα λήψης τους και μάλιστα σε κρίσιμους για την πατρίδα μας καιρούς.


Πρόκειται για κινήσεις και επιλογές δίχως όφελος και λογική. Η μόνη βιώσιμη λύση είναι η επανασύσταστη του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής».
πηγή Ναυτεμπορική

Δεν υπάρχουν σχόλια: