Πέμπτη 20 Μαΐου 2010

Αττικό Λιμενικό Σύστημα με τρεις εξαγορές από τον ΟΛΠ

Την εισήγησή του προς την ελληνική κυβέρνηση να προχωρήσει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά Α.Ε. σε νέα μετοχοποίηση αμέσως μετά την εξαγορά των τριών υπολοίπων λιμανιών της Αττικής (Ελευσίνα, Ραφήνα και Λαύριο) αποκάλυψε χθες κατά τη διάρκεια της ομιλίας του σε χθεσινή εκδήλωση του Propeller Club ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης.

Οπως εξήγησε ο κ. Ανωμερίτης, μιλώντας στη «Ν», η κυβέρνηση έχει ήδη εγκρίνει την πρότασή του, στο πλαίσιο δηλαδή του Αττικού Λιμενικού Συστήματος, να εξαγοραστούν τα τρία λιμάνια από τον ΟΛΠ. Το συγκεκριμένο πλάνο αναμένεται να υλοποιηθεί μέσα στο 2010, αν και η υπόθεση της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας και η αντιμετώπισή της καθυστέρησε λίγο το σχεδιασμό.

Ηδη, ο νομικός σχεδιασμός του εγχειρήματος έχει ολοκληρωθεί αφού ο ΟΛΠ έχει καταλήξει αναφορικά με τις κινήσεις που θα κάνει μετά από συνεννόηση που είχε και με την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς

Το Αττικό Λιμενικό Σύστημα μόλις υλοποιηθεί θα δώσει την ευκαιρία στη διοίκηση να προχωρήσει σε σωστότερη και πιο λειτουργική κατανομή των λιμενικών υπηρεσιών που θα προσφέρουν τα λιμάνια.

Στη συνέχεια, και επειδή στη νέα εταιρεία το Δημόσιο θα ελέγχει περίπου το 90% των μετοχών, ο κ. Ανωμερίτης προτείνει να διατεθούν περίπου το 40% των μετοχών στο επενδυτικό κοινό ώστε το Δημόσιο να έχει το πλειοψηφικό πακέτο του 50,1% των μετοχών, ενώ θα διατηρήσει και το management.

Ο μετασχηματισμός

Επίσης, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο κ. Ανωμερίτης εστίασε στο μετασχηματισμό του Πειραιά σε κύρια πολιτιστική και τουριστική πύλη της χώρας και βασικό λιμάνι κρουαζιέρας της Μεσογείου στην τρέχουσα δεκαετία.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΛΠ αυτό είναι και το μεγάλο στοίχημα για την ανάπτυξη της εταιρείας. Ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης, από τα συνολικά έργα του επενδυτικού προγράμματος της ΟΛΠ Α.Ε. επέλεξε να παρουσιάσει αναλυτικά εκείνα τα οποία ανατρέπουν τη συνήθη μέχρι σήμερα λειτουργική εικόνα του Οργανισμού.

Στον τομέα του Τουρισμού

- Επέκταση του νοτίου λιμένα για τη δημιουργία 6 (έξι) νέων θέσεων πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων μεγέθους μέχρι 400μ.

- Επέκταση του βορείου λιμένα για τη δημιουργία κρηπιδωμάτων για την επιβατηγό ναυτιλία, μαρινών και θέσεων πρόσδεσης mega-yachts, σε συνδυασμό με την ανάπλαση της λιμενοβιομηχανικής περιοχής Δραπετσώνας - Κερατσινίου, η οποία από πλευράς ιδιοκτητών τίθεται σε πρώτη προτεραιότητα.

- Εγκατάσταση και λειτουργία monorail περιμετρικά του λιμανιού.

- Λειτουργία Συνεδριακού και Εκθεσιακού Κέντρου.

- Λειτουργία Θεματικού Πάρκου για τη ναυτιλία και την ιστορία του Πειραιά.

- Δημιουργία νέων Σταθμών (Terminals) Υποδοχής Επιβατών Κρουαζιέρας.

- Μετατροπή του παλιού Εκθεσιακού Κέντρου και παλιού Τελωνείου σε Ξενοδοχείο 5*.

- Υποδομή εξυπηρέτησης επιβατών και αυτοκινήτων σε διαφορετικά επίπεδα.

Στον τομέα του Πολιτισμού

- Παραχώρηση νέων χώρων για την ανάδειξη του Αρχαιολογικού Χώρου των Ηετιώνιων Πυλών (φωτισμός, φυτά, χώροι επίσκεψης).

- Πρόταση στο ΥΠΠΟ για τη δημιουργία Πολιτιστικής Ακτής από τον Αγιο Διονύσιο μέχρι την Πέτρινη Αποθήκη.

- Πρόταση μεταφοράς του Αρχαιολογικού Μουσείου στο κτήριο ΟΛΠ στο Καστράκι, το οποίο διαθέτει 4πλάσιους χώρους από το σημερινό Μουσείο, με κήπους και χώρους στάθμευσης.

- Μετατροπή του κτηρίου SILO/ Ρολόι σε Εθνικό Ναυτικό Μουσείο.

- Μετατροπή των δύο Αποθηκών σε χώρους Μουσείων, Πολλαπλών Χρήσεων, Καινοτομίας, Επιστημών και Ναυτιλίας.

- Μετατροπή της Πέτρινης Αποθήκης σε Πολυχώρο Τέχνης.

- Αξιοποίηση των δύο παλαιών δεξαμενών μετά την εγκατάλειψή τους για περιβαλλοντικούς λόγους.

- Με δεδομένους τους πιο πάνω στόχους το λιμάνι του Πειραιά θα καταστεί διαχρονικά το σημαντικότερο λιμάνι κρουαζιέρας της Μεσογείου (hub), στηρίζοντας μέσα από τις υποδομές του όλους τους τουριστικούς προορισμούς της χώρας.

Δραπετσώνα

Επίσης, ο κ. Ανωμερίτης ανέφερε ότι την προηγούμενη εβδομάδα συναντήθηκε με όλους τους ιδιοκτήτες των εκτάσεων που περιλαμβάνονται στο σχέδιο ανάπλασης της λιμενοβιομηχανικής ζώνης της Δραπετσώνας.

«Θα συνυπογράψουμε», τόνισε, «ένα μνημόνιο κατανόησης τον επόμενο μήνα. Δεν υπάρχει άλλη διέξοδος από τη συμφωνία όλων των εμπλεκομένων φορέων για την ανάπλαση της περιοχής».

Στο επενδυτικό σχέδιο του ΟΛΠ για την ανάπλαση της Λιμενοβιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας-Κερατσινίου τονίζεται ότι πρόκειται για μεγάλο έργο ανάπλασης περιοχής ιδιοκτησίας ΟΛΠ, ΕΤΕ, ιδιωτών και Δημοσίου. Απαιτείται σύσταση εταιρείας ειδικού σκοπού, συμφωνία με κοινωνικούς και αυτοδιοικητικούς φορείς και ανάθεση του έργου σε developer - real estate διεθνούς κύρους. Απαιτείται άμεση συνεργασία των ιδιοκτητών. Στο βόρειο τμήμα προτείνεται η εγκατάσταση του Πανεπιστημίου Πειραιά.
πηγη Ναυτεμπορική

Δεν υπάρχουν σχόλια: