Μια απολύτως ορθολογική τομή που επιχειρήθηκε με την συγκρότηση της νέας κυβέρνησης τον περασμένο Οκτώβρη, ήταν η υπαγωγή, τουλάχιστον κατά το αστυνομικό σκέλος των καθηκόντων του, του Λιμενικού Σώματος, στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, μαζί με τα άλλα Σώματα Ασφαλείας. Στην συνέχεια ο υπουργός κ. Μιχ. Χρυσοχοϊδης εξήγγειλε την δημιουργία Ελληνικής Ακτοφυλακής, η οποία με το δικό της αρχηγείο και την διακλαδική συνεργασία με τα άλλα αρχηγεία, της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής, θα αποτελούσε το θεσμικό πλαίσιο υπό το οποίο θα λειτουργούν τα τρία αυτά βασικά Σώματα – πυλώνες του νεοσύστατου υπουργείου.
Ορθολογικά, όπως είπαμε, εκσυγχρονιστικά, όσο και φιλόδοξα όλα αυτά. Πλην όμως, φαίνεται ότι οι χρόνιες στρεβλώσεις στην λειτουργία κάποιων Σωμάτων αποτελούν, εκτός απ’ τους αργούς ρυθμούς της κυβέρνησης, βασικούς λόγους στην καθήλωση σε ένα ante quo status. Μια προτέρα κατάσταση. Ένα άτυπο καθεστώς, κατά το οποίο αν δεν υπηρετεί, τουλάχιστον διευκολύνει την ανομία.
Και δεν μιλάμε για τις συχνά – πυκνά καταχρηστικές συμπεριφορές αστυνομικών οργάνων έναντι πολιτών, ή τα περίφημα ρατσιστικά συνθήματα των ΟΥΚαδων στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου – αυτά μπορεί να πει κανείς ότι είναι εξαιρέσεις.
Το Portnet.gr, σχολιάζει τη συμπεριφορά κάποιων Λιμενικών, όχι στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά, αλλά σε ένα κεντρικότατο σημείο του. Στο Πασαλιμάνι και δη στην Φρεαττύδα, ο εκεί Λιμενικός Σταθμός και το προσωπικό του λειτουργεί καθημερινά αν όχι ως ομάδα παρκαδόρων, οπωσδήποτε ως ομάδα παροχής υπηρεσιών νυχτοφύλακα στα καταστήματα αναψυχής που λειτουργούν στην Μαρία Ζέας.
Με την παραχώρηση της εκμετάλλευσης της Μαρίνας σε ιδιώτη (κάποιοι αμφισβητούν την πολιτική σκοπιμότητα, αλλά και την νομιμότητα αυτής της επιλογής, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα του σχολίου μας), υποτίθεται ότι η πρόσβαση στον κάτω δρόμο της Μαρίνας, θα ήταν αποκλεισμένη και επιτρεπόμενη μόνο για τους ιδιοκτήτες των σκαφών αναψυχής. Τοποθετήθηκε μάλιστα και μια μπάρα στην μικρή κατηφόρα που οδηγεί, αμέσως μετά την πλατεία Φρεαττύδας, προς την Μαρίνα. Δεν χρειάστηκε ο προ ετών ακτιβισμός ορισμένων πειραιωτών που την έσπασαν – η μπάρα δεν λειτούργησε και δεν επρόκειτο να λειτουργήσει ποτέ. Όχι μόνο γιατί εμπόδιζε την πρόσβαση σε ένα παρκινγκ με αρκετά ακριβό εισιτήριο, που λειτουργεί μπροστά στην «Πισίνα». Αλλά γιατί εμπόδιζε και εμποδίζει την πρόσβαση στα καταστήματα που, κατεβαίνοντας αριστερά, λειτουργούν εκεί. Εκεί όπου για να πας τα βράδια, πρέπει να αφήσεις το αυτοκίνητό σου σε παρκαδόρους των καταστημάτων και να μην λάβεις ποτέ απόδειξη για το αντίτιμο που θα κληθείς να πληρώσεις. Αν δε, κάνεις το λάθος να προχωρήσεις πέρα απ’ το γεφυράκι, προς την παλιά λέσχη του Ολυμπιακού, ελπίζοντας ότι εκεί θα βρεις χώρο να παρκάρεις (και όντως συνήθως εκεί υπάρχει χώρος), αυτόματα υπάλληλος από φυλάκιο της εταιρείας που έχει νοικιάσει την Μαρίνα Ζέας, σε καλεί να μην παρκάρεις εκεί, αν και νωρίτερα σου έχει επιτρέψει την είσοδο, εφ’ όσον βεβαίως έχεις δηλώσει ότι πρόκειται να πιεις το ποτό σου στο α ή το β μπαρ. Είσαι πελάτης, πέρνα, αλλά αν δεν βρεις να παρκάρεις σε κάποιες απ’ τις ελάχιστες ελεγχόμενες θέσεις, θα δόσεις το αυτοκίνητό σου να στο παρκάρουν οι παρκαδόροι των καφετεριών. Και εκεί ακριβώς που θα κληθείς να κανείς αναστροφή, στο άπλωμα που διαμορφώνεται μπροστά από τον Σύλλογο Ερασιτεχνών Αλιέων, εκεί που υπάρχουν θέσεις παρκαρίσματος, σου απαγορεύεται να παρκάρεις. Ευλόγως απορημένος θα ρωτήσεις γιατί υπάρχουν άλλα αυτοκίνητα παρκαρισμένα εκεί; και θα λάβεις την απάντηση ότι είναι εργαζομένων στις καφετέριες. Ακόμη και αν δείξεις συγκατάβαση για το γεγονός – παράνομο, αλλά εντάξει ας παρκάρουν και εκεί οι εργαζόμενοι – δεν έχεις καμιά ελπίδα να τύχεις και εσύ μιας ανάλογης τύχης. Αν μάλιστα επιμείνεις ότι το όλο σύστημα είναι παράνομο, και δεν μπορείς με το ζόρι να οδηγήσε σε πληρωμένο παρκινγκ, απλούστατα ο ιδιωτικός φύλακας θα καλέσει αμέσως τους λιμενικούς του παρακείμενου Λιμενικού Σταθμού, που τουλάχιστον θα σου κόψουν κλήση.
Προκύπτει όθεν το ερώτημα του τίτλου : Οι λιμενικοί, οι ακτοφύλακες δηλαδή, λειτουργούν τελικά ως εισπράκτορες των τελών των παρκαδόρων ή νυχτοφύλακες των ενδεχόμενων διαφυγόντων κερδών τους;
Οποιαδήποτε απάντηση απ’ το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη δεκτή…
πηγη Portnet
2 σχόλια:
Πριν ζητήσουμε εξηγήσεις, είτε από το ΥΠΠ ή καλύτερα από το κατά τόπον αρμόδιο Κ.Λ.Πειραιώς, μήπως οφείλουμε να δούμε ιστορικά ποίοι χρησιμοποιήθηκαν ως Διοικητές στο εν λόγω Λ.Τ, ιδιαίτερα μετά την απομάκρυνση των υδροπτερύγων?
Και φυσικά αναφερόμαστε στο ειδικό βάρος του εκάστοτε Διοικητή, υπενθυμίζοντας συνάμα ότι ο αξιωματικός δεν ακτινοβολεί με τα γαλόνια του και τα επίχρυσα κουμπιά του, αλλά με τις ηθικές, ηγετικές και επαγγελματικές αρετές του. Εκείνον λοιπόν βαραίνει η ευθύνη για το εάν το προσωπικό λειτουργεί ως Ακτοφύλακας, παρκαδόρος ή νυχτοφύλακας, φέροντας την στολή του.
Σχόλιο: πόσοι λιμενικοί άραγε δεν θα υποχρεωθούν να κάνουν τα επαγγέλματα αυτά φέροντας πολιτική περιβολή!!
Με θαλασσινούς χαιρετισμούς
Λες και δεν γνωρίζουμε τόσα χρόνια ότι είμαστε παρκαδόροι - νυχτοφύλακες και τηλεφωνήτριες ακτοπλοϊκών εταιριών.
Δεν ξέρω για τον συγκεκριμένο Διοικητή αλλά ξέρω άλλους Προϊσταμένους και ξέρουμε όλοι μας πολλοί καλά πως λειτουργούν.
Δυστυχώς η πλοιοψηφία τους μας μοστράρει τα γαλόνια και τις δημόσιες σχέσεις τους. (ζηλέψαν τους εργατοπατέρες)
Δημοσίευση σχολίου