email προς ellhnikhaktofylakh@gmail.com
ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟ ΖΗΤΗΣΑΝ ΜΙΑ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΑΧΑΪΑΣ – ΑΙΤ/ΝΙΑΣ – ΦΩΚΙΔΑΣ Η ΟΠΟΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΠΟΕΠΛΣ «ΝΕΑ ΤΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ» ΚΑΙ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΔΙΚΙΑ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΟΙ 182 ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΠΟΥ ΕΙΣΗΧΘΗΣΑΝ ΣΤΟ Λ.Σ ΜΕ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ 22 ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΧΡΟΝΙΑ.
ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟ ΖΗΤΗΣΑΝ ΜΙΑ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΑΧΑΪΑΣ – ΑΙΤ/ΝΙΑΣ – ΦΩΚΙΔΑΣ Η ΟΠΟΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΠΟΕΠΛΣ «ΝΕΑ ΤΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ» ΚΑΙ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΔΙΚΙΑ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΟΙ 182 ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΠΟΥ ΕΙΣΗΧΘΗΣΑΝ ΣΤΟ Λ.Σ ΜΕ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ 22 ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΧΡΟΝΙΑ.
ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΑΧΑΪΑΣ – ΑΙΤ/ΝΙΑΣ – ΦΩΚΙΔΑΣ
Ερώτημα:
Ερωτάται αν οι Υπαξιωματικοί Λ.Σ που προέρχονται από την παραγωγική Σχολή Λιμενοφυλάκων και Αρχικελευστές που δεν είναι κάτοχοι απολυτηρίου Λυκείου έχουν τα αυτά δικαιώματα προαγωγής με τους συναδέλφους τους, που είναι κάτοχοι απολυτηρίου Λυκείου.
Σύμφωνα με το αρθ. 55 του ν. 3079/2002 για το προσωπικό του Λ.Σ ορίζονται τα εξής:
«2. Η αρχαιότητα που αποκτούν οι Υπαξιωματικοί και οι Λιμενοφύλακες κατά την έξοδό τους από την οικεία παραγωγική Σχολή, ονομαζόμενοι Κελευστές και Λιμενοφύλακες, αντίστοιχα, σύμφωνα με την παράγραφο 10 του άρθρου 7, διατηρείται σε όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας τους στο Λ.Σ., εκτός αν επέλθουν μεταβολές λόγω:
α) Απώλειας αρχαιότητας.
β) Μη συμπλήρωσης από υπαιτιότητά τους των τυπικών προς προαγωγή προσόντων.
γ) Κρίσης τους ως παραμενόντων στον ίδιο βαθμό.
δ) Προαγωγής τους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 52 και της παραγράφου 1 δ, ε και στ του άρθρου 57.
ε) Προαγωγής επ` ανδραγαθία ή λόγω διακεκριμένης πράξης.»
Στο αρθ. 56 παρ 3 του ν. 3079/2002 ορίζεται ότι:
«3.Τυπικό προς προαγωγή προσόν είναι η συμπλήρωση του κατά τα επόμενα άρθρα προβλεπόμενου ελάχιστου η μέγιστου χρόνου παραμονής στο βαθμό»
Από την διάταξη αυτή προκύπτει ότι τυπικό προς προαγωγή προσόν είναι ο χρόνος παραμονής στο βαθμό και όχι οι γραμματικές γνώσεις, καθότι αυτές ήταν τυπικό προσόν μόνο για την εισαγωγή στην Σχολή Λιμενοφυλάκων το 1988 και φυσικά η τότε προκήρυξη προέβλεπε αποφοίτους Γυμνασίου και όχι Λυκείου.
Επίσης στο άρθρο 59 παρ 3 του ν. 3079/2002 περί ειδικών και τυπικών προσόντων προαγωγής ορίζεται ότι:
«3. Οι διατάξεις των παραγράφων 4 και 5 του άρθρου 22 εφαρμόζονται αναλόγως στους Ανθυπασπιστές, Υπαξιωματικούς και Λιμενοφύλακες».
Στο άρθρο 22 παρ. 4 και 5 του ν. 3079/2002 ορίζεται ότι:
«4. Αν το αρμόδιο Συμβούλιο Κρίσεων κρίνει ότι η μη συμπλήρωση των ειδικών προσόντων οφείλεται σε υπαιτιότητα του κρινόμενου, τον εξαιρεί από το σχετικό πίνακα και αναστέλλει την κρίση του. Αν το Συμβούλιο αποφασίσει, ότι η μη συμπλήρωση των ειδικών προσόντων οφείλεται σε υπηρεσιακή ανάγκη η κώλυμα ανυπέρβλητο, που δεν προκλήθηκε από υπαιτιότητα του, ο Αξιωματικός κρίνεται και προάγεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις».
Από την διάταξη αυτή προκύπτει ότι ακόμα και αν υποτεθεί ότι το απολυτήριο Λυκείου αποτελεί ειδικό τυπικό προς προαγωγή προσόν, σε καμία περίπτωση δεν ευθύνεται ο κρινόμενος, αφού δεν μπορεί να έχει υπαιτιότητα για την εκ των υστέρων νομοθετική μεταβολή.
Επίσης στο άρθρο 64 του ν. 3079/2002 ορίζεται ότι:
«Παραμένων στον ίδιο βαθμό», εκείνος που χαρακτηρίζεται από το σύνολο των ουσιαστικών του προσόντων κατά την υπό κρίση χρονική περίοδο ως «ανεπαρκής», αλλά κρινόμενος κατάλληλος για την ενάσκηση των καθηκόντων του βαθμού που φέρει».
Από τα παραπάνω προκύπτει πέραν πάσης αμφισβήτησης ότι με τρόπο σαφή και ορισμένο προβλέπεται από ρητή διάταξη νόμου τόσο η μοναδική προϋπόθεση για τη διενέργεια των προαγωγών, ήτοι η σειρά αρχαιότητας των στελεχών ΛΣ όπως αυτή προκύπτει από την ένταξή τους στις οικείες επετηρίδες, όσο και αυτή ταύτη η διαδικασία και οι τυχόν εξαιρέσεις. Συνεπώς γνώμονας κάθε προαγωγής είναι η αρχαιότητα, αφού κατά το χρόνο της ένταξης του κάθε στελέχους σε αυτή, (επετηρίδα), άπαντες πληρούσαν τα ίδια κριτήρια εισαγωγής στο Λιμενικό Σώμα και επομένως θα ήταν ανεπίτρεπτη και παράνομη η εκ πλαγίου κατάργηση της επετηρίδας.
Περαιτέρω σύμφωνα με το αρθ. 4 παρ. 1 του Συντάγματος ορίζεται ότι οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου. Πλην όμως με το αρθ. 2 του ν. 3569/2007 θεσπίστηκε τροποποίηση του Κώδικα Προσωπικού Λιμενικού Σώματος με την οποία πραγματοποιήθηκε άνιση μεταχείριση και διαχωρισμός των στελεχών, τα οποία παρότι διέθεταν την ίδια προϋπηρεσία και τα ίδια τυπικά προσόντα που απαιτούνταν όταν εντάχθηκαν στην επετηρίδα, εντούτοις θα αντιμετωπίζονταν εφεξής με τρόπο διάφορο κατά τη βαθμολογική τους ανέλιξη. Ειδικότερα το εν λόγω άρθρο έχει ως εξής:
12. α) Το άρθρο 54 του Κ.Π.Λ.Σ. αντικαθίσταται ως ακολούθως:
"Άρθρο 54 Καταληκτικός βαθμός εξέλιξης
Οι Υπαξιωματικοί από Λιμενοφύλακες που κατέχουν πτυχίο Ιδρύματος Ανώτατης Εκπαίδευσης ή Α.Ε.Ν. ή πρώην Α.Δ.Σ.Ε.Ν., καθώς και αυτοί της Σχολής Δοκίμων Υπαξιωματικών Λ.Σ., είναι δυνατόν να προαχθούν στο βαθμό του Ανθυπασπιστή και να εξελιχθούν σε Αξιωματικούς, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις του Κώδικα αυτού, οι δε λοιποί μπορεί να εξελιχθούν μέχρι και το βαθμό του Ανθυπασπιστή."
β) Η παράγραφος 2 του άρθρου 57 του Κ.Π.Λ.Σ. αντικαθίσταται ως ακολούθως:
"2. Οι προερχόμενοι από τη Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων δεν προάγονται αν δεν συμπληρώσουν τον προβλεπόμενο χρόνο παραμονής τους σε κάθε βαθμό ως εξής:
α) Λιμενοφύλακας: Οκτώ (8) έτη πραγματικής υπηρεσίας από την ημερομηνία
κατάταξης στην προαναφερόμενη Σχολή.
β) Κελευστής: Τέσσερα (4) έτη πραγματικής υπηρεσίας ή δώδεκα (12) έτη συνολικής υπηρεσίας από την ημερομηνία κατάταξης στο Λ.Σ..
γ) Επικελευστής: Τέσσερα (4) έτη πραγματικής υπηρεσίας ή δεκαέξι (16) έτη συνολικής υπηρεσίας από την ημερομηνία κατάταξης στο Λ.Σ.
δ) Αρχικελευστής: Τέσσερα (4) έτη πραγματικής υπηρεσίας ή είκοσι (20) έτη συνολικής υπηρεσίας από την ημερομηνία κατάταξης στο Λ.Σ. εφόσον κατέχει πτυχίο Ιδρύματος Ανώτατης Εκπαίδευσης Πανεπιστημιακού τομέα ή Τεχνολογικού τομέα ή Κ.ΑΤΕ.Ε. ή Τ.Ε.Ι. ή Α.Ε.Ν. ή πρώην Α.Δ.Σ.Ε.Ν. και πέντε (5) έτη πραγματικής υπηρεσίας ή είκοσι ένα (21) έτη συνολικής υπηρεσίας από την ημερομηνία κατάταξης στο Λ.Σ. για τους υπόλοιπους απόφοιτους Λυκείου προερχόμενους από τη Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων.
ε) Ανθυπασπιστής: Πέντε (5) έτη πραγματικής υπηρεσίας, εφόσον κατέχει πτυχίο Ιδρύματος Ανώτατης Εκπαίδευσης Πανεπιστημιακού τομέα ή Τεχνολογικού τομέα ή Κ.ΑΤΕ.Ε. ή Τ.Ε.Ι. ή Α.Ε.Ν. ή πρώην Α.Δ.Σ.Ε.Ν.."
Στο άρθρο 54 περί καταληκτικού βαθμού εξέλιξης σε σύγκριση με την παράγραφο 2 του άρθρου 57 του Κ.Π.Λ.Σ ν. 3569/2007 διαπιστώνεται σημαντική αντίφαση καθόσον ενώ στο άρθρο 54 αναφέρεται επί λέξει: «οι δε λοιποί μπορεί να εξελιχθούν μέχρι και το βαθμό του Ανθυπασπιστή», εντούτοις στην παράγραφο 2 του άρθρου 57 αναφέρεται ότι «στο βαθμό του Ανθυπασπιστή, ισχύει η εξέλιξη μόνο για τους υπόλοιπους απόφοιτους Λυκείου προερχόμενους από τη Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων».
Η διάκριση που επιβάλλεται με τις εν λόγω διατάξεις είναι παντελώς αντιφατική και αντίκειται τόσο στο αρθ. 4 παρ. 1 του Συντάγματος όσο και στα αρθ. 55, 56, 59, 22 και 64 του ν. 3079/2002 καθόσον Υπαξιωματικοί που δεν είναι κάτοχοι απολυτηρίου Λυκείου, το οποίο δεν απαιτείτο κατά την ένταξή τους στο Λιμενικό Σώμα και οι οποίοι μέχρι σήμερα είχαν τα ίδια τυπικά προσόντα που απαιτούνταν για την προαγωγή τους με τους λοιπούς που εισήχθησαν μεταγενέστερα στο Λ.Σ., (ήτοι τα χρόνια αρχαιότητας), με τους συναδέλφους τους κατόχους απολυτηρίου Λυκείου, και μάλιστα κατέβαλαν τις ίδιες εισφορές με αυτούς, θα υποχρεωθούν να στερηθούν την προαγωγή τους και τις αναλογούσες αποδοχές που δικαιούνται.
Η εν λόγω διάκριση αντίκειται επίσης έτι περισσότερο στη καθιερωμένη αρχή «ουδείς υποχρεούται στα αδύνατα», καθόσον όσοι επιθυμούσαν να ενταχθούν στο Λιμενικό Σώμα και δεν ήσαν κάτοχοι απολυτηρίου Λυκείου, το οποίο ρητώς δεν απαιτείτο για την πλήρη ένταξή τους στο Λιμενικό Σώμα, δεν μπορούσαν να γνωρίζουν εκ των προτέρων ότι με μεταγενέστερη νομοθετική ρύθμιση θα τους ζητείτο ένα πρόσθετο προσόν για τη βαθμολογική εξέλιξή τους.
Καταλήγοντας ΣΥΝΙΣΤΟΥΜΕ η παρούσα όπως υποβληθεί αρμοδίως προς άρση της ανωτέρω αδικίας. (Μη νόμιμης διάκρισης).
Συνημμένες υποβάλλουμε δυο (2) γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ που αφορούν συναφές ζήτημα. ΑΡΙΘΜ ΓΝΩΜ 457/2007 ΚΑΙ 395/2007
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου