Χωρίς καύσιμα κίνησης έμειναν τα υπηρεσιακά οχήματα της Αστυνομίας του Εβρου χθες, καθώς οι ιδιοκτήτες πρατηρίων, οι οποίοι παραμένουν απλήρωτοι εδώ και μήνες από την Ελληνική Αστυνομία, αρνήθηκαν να γεμίσουν τα ντεπόζιτα των περιπολικών.
Χρειάστηκε η παρέμβαση των υπηρεσιακών παραγόντων και δόθηκε προσωρινή λύση στο πρόβλημα μέχρι και τέλος Μαρτίου.
«Το πρόβλημα αυτό ο νομός μας το αντιμετωπίζει για πρώτη φορά» είπε στην «Ε» ο γραμματέας της Ενωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Εβρου, Κώστας Χατζηαναγνώστου, υπογραμμίζοντας ότι «το πρόβλημα δημιουργήθηκε καθώς οποιαδήποτε δαπάνη γίνεται γι' αυτά τα θέματα πρέπει η έγκριση να δίνεται από την υπηρεσία δημοσιονομικού ελέγχου του υπουργείου Οικονομικών».
Ο κ. Χατζηαναγνώστου έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα προβλήματα της χορήγησης πετρελαίου θέρμανσης που αντιμετωπίζει τους τελευταίους δύο μήνες η Αστυνομική Διεύθυνση της Ορεστιάδας, αλλά και το Αστυνομικό Τμήμα και το Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Σουφλίου, τα οποία συστεγάζονται.
«Ο ελληνικός στρατός προμηθεύει με το σταγονόμετρο την Αστυνομική Διεύθυνση της Ορεστιάδας, με αποτέλεσμα οι συνάδελφοι να καλούνται να κάνουν υπηρεσίες σε πολικές θερμοκρασίες και με κρατούμενους μέσα. Μάλιστα στην περίπτωση που κάποιος από αυτούς χάσει από υποθερμία τη ζωή του, τότε υπάρχει περίπτωση να του αποδοθούν ευθύνες και κατηγορίες» είπε, ενώ για το Αστυνομικό Τμήμα Σουφλίου σημείωσε ότι, «δεν γίνεται τακτική χορήγηση καυσίμων θέρμανσης, ενώ υπάρχουν μέρες που δεν λειτουργούν καθόλου τα καλοριφέρ με αποτέλεσμα οι συνάδελφοι αλλά και οι κρατούμενοι να προσπαθούν να ζεσταθούν με οποιοδήποτε μέσο».
ΟΛΓΑ ΟΡΦΑΝΙΔΟΥ
2 Καθηλωμένα τα σκάφη του Λ.Σ.
Την ώρα που οι φόβοι και οι ανησυχίες για νέο κύμα λαθρομετανάστευσης, με αφορμή τα γεγονότα στη Λιβύη, αυξάνονται και παρά τις διαβεβαιώσεις των ελληνικών αρχών για λήψη μέτρων αποτροπής, τα νότια παράλια της Κρήτης και κατ' επέκταση τα σύνορα της χώρας μας είναι αφύλακτα!
Ο λόγος; Κανένα πλωτό μέσο του Λιμενικού Σώματος στα νότια του νησιού για τον εντοπισμό και την αποτροπή της εισόδου λαθρομεταναστών δεν περιπολεί στις θάλασσες αυτές. Ολα είναι ακινητοποιημένα, λόγω βλαβών εδώ κι αρκετό καιρό, παρά το ότι θα μπορούσαν να επισκευαστούν μέσα σε λίγες μονάχα ημέρες. Οι καταγγελίες έγιναν από τον πρόεδρο της Ενωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Ανατολικής Κρήτης, Μ. Δαφέρμο.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το περιπολικό σκάφος μήκους 18 μέτρων που βρίσκεται στην Αγία Γαλήνη είναι ακινητοποιημένο λόγω βλάβης στις μπαταρίες του σκάφους. Το καταδιωκτικό σκάφος της Ιεράπετρας βρίσκεται, σύμφωνα με τις καταγγελίες του ίδιου, ακινητοποιημένο από τα τέλη του προηγούμενου Ιανουαρίου. Επίσης, το σκάφος του Λιμενικού Σώματος στην Ιεράπετρα είναι ακινητοποιημένο για περισσότερο από ενάμιση μήνα.
Για 200 ευρώ
Τα μόνα σκάφη που βρίσκονται σε πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα είναι το καταδιωκτικό-περιπολικό σκάφος στην Παλαιόχωρα των Χανίων, το καταδιωκτικό-περιπολικό του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου, το ναυαγοσωστικό του Αγίου Νικολάου και το σκάφος των Χανίων.
«Το τραγελαφικό της υπόθεσης είναι ότι οι ζημιές αυτές μπορούν να επισκευαστούν άμεσα. Χρειάζεται απλώς ένα κονδύλιο των 200 ευρώ για οδοιπορικά, προκειμένου να έρθουν οι συνάδελφοι από τον Πειραιά για να τα επισκευάσουν», δήλωσε χαρακτηριστικά στην τοπική εφημερίδα «Πατρίς» ο κ. Δαφέρμος.
Το θέμα προκάλεσε την παρέμβαση των τοπικών βουλευτών, οι οποίοι με ερωτήσεις που κατέθεσαν στη Βουλή ζητούν διευκρινίσεις από το αρμόδιο υπουργείο.
Γ. ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ
3 Εκτός λειτουργίας ένα στα τρία μηχανήματα του μετρό
Της ΚΑΤΙΑΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗ
Πέντε αυτόματοι πωλητές στη σειρά και πάνω τους κολλημένο -εδώ και εβδομάδες- το ίδιο χειρόγραφο σημείωμα: «Δεν λειτουργεί».
Στον επόμενο σταθμό, τα ίδια. Το πρόβλημα παρουσιάστηκε πολύ πριν από τα Χριστούγεννα, αλλά τον τελευταίο καιρό έχει ενταθεί: σε όλους τους σταθμούς του μετρό, πολλά αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων είναι χαλασμένα, ενώ οι ουρές στα γκισέ -αναπόφευκτα- μεγαλώνουν. Το ίδιο και οι διαμαρτυρίες από την πλευρά των επιβατών.
Περίπου το 1/3 των αυτόματων μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων έχουν εδώ και καιρό σταματήσει να λειτουργούν, ενώ κάθε μέρα οι υπάλληλοι της Αττικό Μετρό μετρούν και μια νέα... απώλεια. Κι όσο οι επιβάτες διαμαρτύρονται τόσο επαναλαμβάνεται η ίδια δικαιολογία: «Δεν έχουν έρθει τεχνικοί». Λογικό, μιας και η εταιρεία δεν απασχολεί τεχνικούς-συντηρητές, ενώ μόλις πριν από λίγες εβδομάδες κατακυρώθηκε ο διαγωνισμός για την ανάδειξη ιδιώτη, που θ' αναλάβει αυτή την υπηρεσία.
Από τα 200 μηχανήματα «συλλογής κομίστρου» (απλοί κερματοδέκτες και μηχανήματα με οθόνη αφής), που υπάρχουν σε κάθε σταθμό του μετρό, περισσότερα από 60 είναι χαλασμένα, πράγμα που δημιουργεί καθημερινές γκρίνιες και προστριβές μεταξύ των χρηστών του μετρό και των υπαλλήλων της Εταιρείας Λειτουργίας. «Δεν είναι δυνατόν, απ' τη μια, να ακριβαίνουν τα εισιτήρια κι απ' την άλλη, να μην μπαίνουν στον κόπο να φτιάξουν τα μηχανήματα και να μας αναγκάζουν να ξεροσταλιάζουμε στις ουρές», έλεγε χθες στο σταθμό της Ομόνοιας ένας εκνευρισμένος επιβάτης που, όπως υποστήριζε, περίμενε στην ουρά «όρθιος περισσότερα από δέκα λεπτά», για να εκδώσει ένα εισιτήριο.
Σε όλους τους σταθμούς υπάρχουν τουλάχιστον δύο ή τρία... αποβιώσαντα ηλεκτρονικά εκδοτήρια, κατά κύριο λόγο εκείνα με τεχνολογία «αφής» -που δέχονται και χαρτονομίσματα-, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται μικρές, αλλά σημαντικές, καθυστερήσεις στη «ροή» των επιβατών. Πολλές φορές, μάλιστα, αρκετοί κουράζονται να περιμένουν και απλώς... δεν βγάζουν εισιτήριο.
200.000 για τη συντήρηση
Μέχρι το καλοκαίρι του 2009 η συντήρηση και η επισκευή των μηχανημάτων του μετρό (εκδοτήρια και επικυρωτικά) γινόταν από ιδιωτική εταιρεία («Τεχνική Ανοδος ΑΤΕ»). Μετά, όπως υποστηρίζουν κύκλοι της ΑΜΕΛ, δημιουργήθηκε ένα τμήμα από μόνιμους υπαλλήλους και συμβασιούχους εργαζόμενους (σ.σ.: συμβασιούχοι, που είχαν προσληφθεί το πρώτο εξάμηνο του 2009), επιφορτισμένους με το έργο της συντήρησης και επισκευής των μηχανημάτων. Οταν, όμως, τον περασμένο Αύγουστο απολύθηκαν οι συμβασιούχοι, το μετρό έμεινε χωρίς τεχνικούς κι έτσι η ΑΜΕΛ προκήρυξε μειοδοτικό διαγωνισμό για την ανάδειξη ιδιώτη που θ' αναλάβει τη συγκεκριμένη υπηρεσία. Η «Τεχνική Ανοδος» μειοδότησε, «χρεώνοντας» για τη συντήρηση των μηχανημάτων 201.232 ευρώ , για έναν χρόνο - με χρονική αφετηρία την υπογραφή της σύμβασης, η οποία θα πραγματοποιηθεί πιθανώς την ερχόμενη εβδομάδα. Οπως, ωστόσο, αναφέρει ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας του Μετρό (ΣΕΛΜΑ), Αντώνης Σταματόπουλος, «για τις εργασίες συντήρησης-επισκευής των μηχανημάτων εργάστηκαν τέσσερις συμβασιούχοι, που αμείβονταν με 2.000 ευρώ μικτά - δηλαδή κόστιζαν στην εταιρεία κάτι λιγότερο από 100.000 ευρώ ετησίως. Αντιθέτως, η ιδιωτική εταιρεία ζητεί πάνω από 200.000 ευρώ ».
Οπως και να 'χει, οι εργασίες επισκευής των μηχανημάτων δεν πρόκειται να ξεκινήσουν πριν υπογραφεί η σύμβαση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου