Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2011

Ενημέρωση για τα Μετοχικά Ταμεία.

email προς ellhnikhaktofylakh@gmail.com
Ερώτηση 43/3-10-2011 της Βουλής των Ελλήνων

Κ. Υπουργέ, εδώ και πολλά χρόνια από τις προϋπήρξασες κυβερνήσεις τόσο του ΠΑΣΟΚ όσο και της ΝΔ, συντελέσθηκε και ολοκληρώνεται επί των ημερών σας, το διαχρονικό έγκλημα της διάλυσης ενός υγιέστατου Ταμείου των Αξιωματικών του Στρατού, του Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΜΤΣ). Στο Ταμείο αυτό είναι ασφαλισμένοι εξήντα ένα (61) περίπου χιλιάδες Έλληνες Αξιωματικοί του Στρατού και της Αστυνομίας, μέτοχοι και μερισματούχοι, που καταβάλλουν επί δεκαετίες υψηλές εισφορές. Από πέρυσι έχουν υποστεί αφάνταστη ταλαιπωρία, εμπαιγμούς, ευτελισμούς με την μη καταβολή, τη μείωση, τις επανειλημμένες καθυστερήσεις και την πιθανώς οριστική περικοπή του δικαιούμενου μερίσματος, μιας κοινωνικής τάξεις που έχει δώσει τα πάντα και τη ζωή τους ακόμη για την Πατρίδα. Αυτά τα χρήματα που δικαιούνται ως μέρισμα είναι δικά τους από κρατήσεις από το μισθό τους και κανένας δεν τους τα χάρισε.

Κατόπιν αυτών ερωτάται ο κ. Υπουργός επί των κατωτέρω:


1. Ποιο είναι το μέλλον του ΜΤΣ ;

2. Τι προβλέπουν τα Μνημόνια και ο εφαρμοστέος Νόμος, αναφορικά με την ασφαλιστική μεταρρύθμιση και τη σχετική με αυτήν κρατική χρηματοδότηση;

3. Σύμφωνα με τις σχετικές απαντήσεις τόσο του κ. Βενιζέλου, όσο και δικών σας κ. Υπουργέ αλλά και του κ. Κουτρουμάνη στη Βουλή, εξετάζεται ή και δρομολογείται, η ενοποίηση των ΜΕΤΟΧΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ, η μετατροπή τους σε ενιαίο « ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ» και η μεταφορά της αρμοδιότητας - εποπτείας του στο ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. Επίσης, σύμφωνα με συγκεκριμένο έγγραφο της ΓΔΟΣΥ, προτείνεται, η χωρίς εξαίρεση, υπαγωγή της κινητής και ακίνητης περιουσίας των φορέων του ΥΠΕΘΑ (οι οποίοι νοούνται ως φορείς κοινωνικής ασφάλισης!), στο θεσμικό πλαίσιο επενδύσεων και αξιοποίησης της περιουσίας των φορέων κοινωνικής ασφάλισης, όπως ορίζεται από τις διατάξεις των άρθρων 45 έως 52 του Ν. 3863/2010 (ΦΕΚ 115 τ.Α')

Όμως κ. Υπουργέ το ΜΤΣ δεν είναι Ταμείο Κοινωνικής Ασφάλισης και υπ' αυτή την έννοια δεν υφίσταται εργοδοτική εισφορά. Το ΜΤΣ έχει κοινωνικούς και ανταποδοτικούς πόρους, ή θα μπορούσε να έχει ανταποδοτικά τέλη και επιχορηγήσεις για τις αμισθί υπηρεσίες των στρατιωτικών προς το κοινωνικό σύνολο και προς τρίτους. Συνεπώς η αναφορά σε εργοδοτική εισφορά σημαίνει αυτόματα την μετατροπή του ΜΤΣ σε επικουρικό!

4. Επίσης ακούστηκε ότι υπάρχει στη διάθεση σας και σχέδιο διάσωσης σε βάθος πενταετίας. Αληθεύει αυτό; Εν τοιαύτη περιπτώσει κ. Υπουργέ, αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, διερωτώμεθα πως θα πραγματοποιηθεί αυτό, όταν στον εφαρμοστικό νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή αναφέρεται ρητά ότι τα Μετοχικά Ταμεία θα υπαχθούν στο Υπουργείο Εργασίας;

5. Σύμφωνα δε με τα μνημόνια -1- και -2- θα εξαρτηθεί το ύψος της επικουρικής σύνταξης, ανάλογα με την αναλογιστική μελέτη του νέου Ταμείου. Αλήθεια κ. Υπουργέ πιστεύει κανείς σήμερα ότι η Πολιτεία θα δώσει εργοδοτική εισφορά, ενώ χρωστάει σε άλλα Ταμεία πολλές εκατοντάδες εκατομμυρίων και ήδη συζητούνται σενάρια χρεοκοπίας;

6. Τέλος, ζητάμε κ. Υπουργέ, να γίνει διαχειριστικός και οικονομικός έλεγχος στο ΜΤΣ, όχι από όργανα του Υπουργείου σας, αλλά από το Σώμα των Επιθεωρητών του Υπουργείου Οικονομικών, προς κατοχύρωση αντικειμενικότητας, εξάλειψη κάθε αμφισβήτησης για απονομή δικαιοσύνης, και σε βάθους Χρόνου, προκειμένου να διαπιστωθούν: α) Αν υφίστανται οικονομικές - διαχειριστικές ατασθαλίες, ελλείμματα και ζημίες, β) Αν το Ελληνικό Δημόσιο έχει εκπληρώσει τις ανειλημμένες οικονομικές υποχρεώσεις του προς το ΜΤΣ. γ) Ποιοι είναι οι υπαίτιοι που οδήγησαν το ΜΤΣ στην διαφαινόμενη ένδεια και χρεοκοπία και να αποδοθούν και να καταλογισθούν ποινικές και αστικές ευθύνες, εφόσον και όπου καταλήξει η έρευνα. Υπόψη ότι το εν λόγω αίτημα ζητήθηκε εγγράφως από την Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού ( Εφημερίδα ΕΘΝΙΚΗ ΗΧΩ. Σεπτ 2011).

7. Επί πλέον κ. Υπουργέ έχει ζητηθεί την 22- 7 - 2011, από την ΑΝΕΑΔ, να γίνει και διοικητικός έλεγχος στο ΜΤΣ, από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.

Οι Βουλευτές Σπυρίδων-Άδωνις Γεωργιάδης - Αθανάσιος Πλεύρης - Ιωάννης Κοραντής

Απάντηση

Τετάρτη, 26 Οκτ 2011 - Φ.900α/8855/12251/21 Οκτωβρίου 2011

Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης, που κατέθεσαν οι Βουλευτές κ.κ. Σπυρίδων-Άδωνις Γεωργιάδης, Αθανάσιος Πλεύρης και Ιωάννης Κοραντής, με θέμα «Μετοχικό Ταμείο Στρατού», σας γνωρίζω τα ακόλουθα σύμφωνα με τα στοιχεία που τέθηκαν υπόψη μου:

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας κλήθηκε να διαχειριστεί μία κατάσταση στον τομέα των Μετοχικών Ταμείων των Ενόπλων Δυνάμεων, με δομικά, διαρθρωτικά και κυρίως διαχειριστικά προβλήματα, που επιβάρυναν τη λειτουργία τους για πάρα πολλά χρόνια με ελλείμματα και παροχές χωρίς την ύπαρξη των ανάλογων πόρων.

Ειδικότερα, οι απολογισμοί του Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΜΤΣ) τα τελευταία έτη είναι ελλειμματικοί, ενώ το λογιστικό έλλειμμα του Ταμείου με τον απολογισμό του 2010 ανήλθε σωρευτικά σε 294.231.015 €, με αποτέλεσμα το ΜΤΣ να αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα ταμειακής ρευστότητας αδυνατώντας να συγκεντρώσει έγκαιρα το απαιτούμενο ποσό για την καταβολή, κάθε τρίμηνο, του μερίσματος στους δικαιούχους του. Το Υπουργείο Οικονομικών ύστερα από σχετικό αίτημα του ΜΤΣ καλύπτει μέχρι σήμερα την καταβολή του μερίσματος αναμένοντας την όσο το δυνατόν συντομότερη εξόφληση από το ΜΤΣ του οφειλόμενου ποσού, το οποίο ανέρχεται μέχρι σήμερα σε 132.801.870 €.

Το ποσό που αφορά σε δικαιώματα του ΜΤΣ από ασφαλιστικές εισφορές των μετόχων του, κατόπιν Απόφασης του κ. Υφυπουργού Οικονομικών, συμψηφίζεται από 1-1-2010 με ισόποσο μέρος της οφειλής του ΜΤΣ μέχρι την οριστική εξόφλησή της. Το ποσό αυτό για το έτος 2010 ανήλθε σε 78.109.628,04 €.

Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας προκειμένου να σταματήσει η παρακράτηση των εισφορών των μετόχων του ΜΤΣ, έχει αποστείλει προς το Υπουργείο Οικονομικών προτάσεις για τη ρύθμιση των χρεών (του ΜΤΣ προς το Υπουργείο Οικονομικών) και συγκεκριμένα:

α. Το τελικό ποσό της οφειλής του ΜΤΣ στο Υπουργείο Οικονομικών με 31-12-2011 να μην υπερβαίνει τα 190 εκ. Ευρώ.

β. Ο χρόνος εξόφλησης του συνόλου της οφειλής να γίνει με 10ετή διακανονισμό. Για τα έτη 2012, 2013 και 2014, το ετήσιο ποσό που θα εξοφλεί το ΜΤΣ προς το Υπουργείο Οικονομικών να μην υπερβαίνει τα 6 εκ. Ευρώ, ενώ το υπόλοιπο ποσό να κατανεμηθεί με αυξητική τάση, στο επόμενο χρονικό διάστημα.

Προκειμένου να ενισχυθεί η βιωσιμότητα του ΜΤΣ, στο Πολυνομοσχέδιο "Συνταξιοδοτικές Ρυθμίσεις, Ενιαίο Μισθολόγιο-Βαθμολόγιο, Εργασιακή Εφεδρεία και Άλλες Διατάξεις Εφαρμογής του Μεσοπροθέσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015" που ψηφίστηκε κατ΄ άρθρο από τη Βουλή των Ελλήνων την 20-10-2011, έχει ενσωματωθεί διάταξη με την οποία η εισφορά 1% θα αποδίδεται υπέρ Μετοχικών Ταμείων των Ε.Δ. (ΜΤΣ, ΜΤΝ, ΜΤΑ), αντί του ΟΑΕΔ.

Επιπλέον το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας επεξεργάζεται και θα προωθήσει το προσεχές διάστημα την άμεση λήψη σειράς μέτρων για την περιστολή των ελλειμμάτων και τη σταδιακή εξόφληση των χρεών του ΜΤΣ με την δικαιότερη κατανομή των κοινωνικών πόρων μεταξύ των Μετοχικών Ταμείων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας, την ορθολογικοποίηση των μερισμαδοτικών βαθμών και τη σύσταση Ειδικού Λογαριασμού Βοηθήματος Οικογενειακής Επαγγελματικής Αυτοτέλειας.

Αναφορικά με την ένταξη των Μετοχικών Ταμείων των Ε.Δ. στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, σας γνωρίζω ότι βασική προτεραιότητα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας είναι ο εξορθολογισμός και η σταθεροποίηση του ΜΤΣ με τη ρύθμιση εξόφλησης των χρεών του, ακολούθως ο εκσυγχρονισμός όλων των ταμείων για τη μη δημιουργία νέων χρεών και τελικά η απόκτηση ισχυρής βιωσιμότητας, έτσι ώστε να προχωρήσει σταδιακά η μετατροπή τους σε ισχυρά επικουρικά ταμεία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας προς όφελος των ασφαλισμένων.

Σχετικά με την περιουσία των φορέων του ΥΠΕΘΑ, σας γνωρίζω ότι κατόπιν εντολής της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ, το Σεπτέμβριο 2010, συγκροτήθηκε διακλαδική επιτροπή με έργο την καταγραφή των αντικειμένων οικονομικού ενδιαφέροντος του ΥΠΕΘΑ και των εποπτευόμενων Νομικών Προσώπων που επιδέχονται αξιοποίηση μέσω πιστωτικών ιδρυμάτων με απαραίτητο όρο την εκτίμηση της σχέσης κόστους/οφέλους για το καθένα χωριστά.

Από τα συμπεράσματα του πρακτικού της διακλαδικής επιτροπής δεν προκύπτει η δυνατότητα αποκλειστικής συνεργασίας με πιστωτικό ίδρυμα για θέματα οικονομικού ενδιαφέροντος του ΥΠΕΘΑ. Σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση της κινητής και ακίνητης περιουσίας των Νομικών Προσώπων του ΥΠΕΘΑ, προτάθηκε η δυνητική υπαγωγή στο θεσμικό πλαίσιο επενδύσεων και αξιοποίησης της περιουσίας φορέων κοινωνικής ασφάλισης, όπως ορίζεται από τις διατάξεις των άρθρων 45 έως 52 του ν.3863/2010, που τροποποίησαν διατάξεις του Ν. 3586/2007.

Προκειμένου να αναληφθεί νομοθετική πρωτοβουλία, ώστε οι ανωτέρω διατάξεις να τύχουν εφαρμογής στα Νομικά Πρόσωπα του ΥΠΕΘΑ, αναφορικά με την αξιοποίηση της περιουσίας τους, ζητήθηκαν και αναμένονται οι προτάσεις των φορέων του ΥΠΕΘΑ για το υπόψη θέμα.

Το επενδυτικό νομοθετικό πλαίσιο του ν. 3586/2007 που εφαρμόζεται μέχρι τώρα μόνο στους φορείς κοινωνικής ασφάλισης του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ως νομοθέτημα της Ελληνικής Δημοκρατίας, είναι ένα ολοκληρωμένο επενδυτικό εργαλείο και είναι σκόπιμο να τύχει εφαρμογής και σε άλλους φορείς του Ελληνικού Κράτους.

Στο τελικό σχέδιο της νομοθετικής πρωτοβουλίας θα υπάρξει, προς αποφυγή παρερμηνειών, ρητή πρόβλεψη με την οποία όπου στον ν.3586/2007 αναφέρεται αρμοδιότητα Υπουργού, αυτή θα ανήκει στον υπουργό Εθνικής Άμυνας για τους φορείς του ΥΠΕΘΑ που θα συμπεριληφθούν στη ρύθμιση.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Αυτοι [οι πολιτικαντιδεσ] μαs kοροιδευουν μια ζωη και εμειs οι αχρηστοι τουs λεμε μπραβο.Καλα να παθουμε.