email προς ellhnikhaktofylakh@gmail.com
Πέμπτη, 29.3.2012
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«Η προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ., αδρανοποίησε τα αναπτυξιακά εργαλεία- το ΕΣΠΑ και τον επενδυτικό νόμο- ‘πάγωσε’ τις κατασκευές, προκάλεσε υστερήσεις στην εκπαίδευση, και βέβαια, δεν προέβη σε αποτίμηση του αναπτυξιακού δυναμικού της χώρας, αφού δεν έγινε καμία μελέτη αξιολόγησης. Αυτά πληρώνουμε σήμερα και, τώρα, στο παρά πέντε ψάχνουμε για λύσεις» τόνισε μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής, κατά τη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Ανάπτυξης[1], ο Βουλευτής Ν. Χίου και Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, Κωστής Μουσουρούλης.
Όπως επεσήμανε, η ελληνική οικονομία, ύστερα από ό,τι έχει συμβεί αυτά τα δύο χρόνια, δεν έχει τη δυνατότητα αυτοδύναμης τροφοδότησης της οικονομικής δραστηριότητας γι’ αυτό και έχει ανάγκη από νέες επενδύσεις και νέα έγχυση ρευστότητας. Ειδικότερα, αναφερόμενος στο ΕΣΠΑ και στο νέο Ταμείο Εγγυήσεων υπέρ των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που συστήνεται, ευχήθηκε να μην αποβεί μια ακόμα ‘φούσκα απορρόφησης πόρων’, καθώς δεν λύνεται το πρόβλημα διοχέτευσης ρευστότητας στην αγορά, συσσωρεύοντας Κοινοτικούς πόρους σε Ταμεία κάθε είδους. Τόνισε δε, ότι ο Επενδυτικός Νόμος αφορά και στις περιφέρειες, χωρίς όμως να λαμβάνονται υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.
Αναφερόμενος στα θέματα του άρθρου 213, σχετικά με το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ), ο Κωστής Μουσουρούλης επανέλαβε πως η Νέα Δημοκρατία είναι αντίθετη με τη μεταφορά των ασφαλιστικών εργαλείων υπέρ των ναυτικών στο Υπουργείο Εργασίας. Όπως είπε: «Εμείς έχουμε δεσμευθεί ότι όταν μας ανατεθεί η εντολή, θα επανιδρύσουμε το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
Μπορεί να ακούγεται σωστό το ΚΕΑΝ, το ΚΑΑΝ και όλα τα ταμεία πρόνοιας να μπορούν να υπαχθούν στο Υπουργείο Εργασίας, ωστόσο, δεν μπορεί να διαρραγεί η ενότητα των δομών που στηρίζουν την ελληνική ναυτιλία».Σχετικά με το άρθρο 220 του νομοσχεδίου για τις Συμβάσεις Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας για τις Άγονες Γραμμές, ο Κωστής Μουσουρούλης εκτίμησε πως είναι ορθές οι ρυθμίσεις που γίνονται, ωστόσο τόνισε πως θα πρέπει να αποφευχθεί ο κίνδυνος μονοπωλιακών καταστάσεων και πως θα πρέπει να συνοδεύονται από το γενικό ανασχεδιασμό των ακτοπλοϊκών συνδέσεων και των Άγονων Γραμμών, κάτι το οποίο εκκρεμεί εδώ και 2,5 χρόνια. «Η κατάσταση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών μας συνεχώς επιδεινώνεται, κύριε Υπουργέ. Οι χρόνοι μετακίνησης και το κόστος έχουν αυξηθεί» επεσήμανε και πρόσθεσε «Εσείς στην ουσία, με αυτές τις ρυθμίσεις, δίνετε παρατάσεις, ή προσπαθείτε να αποφύγετε προβλήματα σε περίπτωση που οι διαγωνισμοί αστοχήσουν».
Αναφερόμενος κατόπιν, στη διάταξη για την εκπαίδευση των σπουδαστών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) και σε μη ελληνικά πλοία, ο Βουλευτής Ν. Χίου κάλεσε τον Υπουργό να δεσμευθεί πως δεν θα θιγούν οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, επισημαίνοντας την περίπτωση των Ακαδημιών της Χίου: «Θα είναι για εμάς casus belli, το να θίξετε τις Ακαδημίες. Στο Νομό μου Χίο υπάρχουν δύο Ακαδημίες. Μια στις Οινούσσες για πλοιάρχους και μια στη Χίο για μηχανικούς. Λόγω της κατάστασης, οι σπουδαστές έμειναν χωρίς τα τροφεία. Η πρόταση που σας κάνω είναι, εκεί όπου υπάρχει πανεπιστήμιο, όχι μόνο στη Χίο, να εξετάσετε τη δυνατότητα κοινής κάλυψης των δαπανών σίτισης των φοιτητών. Θα μπορούσε να είναι μια προσωρινή λύση».
Για το άρθρο 233 που αφορά στην ανάθεση της εποπτείας του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (Γ.Ε.ΜΗ.) και της ιστοσελίδας του στη διεύθυνση πληροφορικής της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, ο Βουλευτής Ν. Χίου εξέφρασε επιφυλάξεις για το κατά πόσο η υλικοτεχνική υποδομή και η υποδομή πληροφορικής της Γραμματείας μπορεί να φέρει εις πέρας το έργο που της ανατίθεται.
Τέλος, σημειώνεται ότι ο Κωστής Μουσουρούλης κατέθεσε στο εν λόγω νομοσχέδιο Τροπολογία, που συνυπέγραψαν ο Βουλευτής Κοζάνης Γιώργος Κασαπίδης και η Βουλευτής Τρικάλων, Αθανασία Μερεντίτη, με την οποία ζητούν τα αγροτικά ακίνητα που έχουν περιέλθει στην κατοχή της Αγροτικής Τράπεζας της Ελλάδος (ΑΤΕ) και δεν έχουν αξιοποιηθεί, να μπορούν, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της, να παραχωρούνται κατά χρήση και έναντι χαμηλού τιμήματος, προκειμένου να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της αγροτικής παραγωγής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου